Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlaanderens mooiste ......

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vlaanderens mooiste ......

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
    - zondag parijs-roubaix?? denk wel da hij en boonen het weer gaan uitvechten
    Ik verwacht dat Cancellara een " beetje voldaan " gaat zijn en zondag "iets minder diep " zal gaan.
    Misschien is het " wishful thinking" van mij (als supporter van Tom ) ???
    Na al die 2de plaatsen van Tom zou het zondag toch een mooie bekroning en afsluiter van het voorseizoen zijn. Ook een beloning na zijn goede prestaties.
    Maar wat een verschil met een paar jaar geleden toen de ploeg van Tom of eerder Museeuw aan de kop van het peloton sleurde. Nu zie je Saxon en Team Sky die de overmacht hebben.
    Last edited by willyB; 5 april 2010, 12:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
      Maar wat een verschil met een paar jaar geleden toen de ploeg van Tom of eerder Museeuw aan de kop van het peloton sleurde. Nu zie je Saxon en Team Sky die de overmacht hebben.
      goed gezien!
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik heb vooral bewondering voor B. Leukemans.
        Deze jongen legt op zijn 22 jaar al een paar mooie ereplaatsen vast in de klassiekers.
        Hopelijk kan hij de volgende jaren zijn talent bevestigen en doorgroeien tot een topper.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
          Ik heb vooral bewondering voor B. Leukemans.
          Deze jongen legt op zijn 22 jaar al een paar mooie ereplaatsen vast in de klassiekers.
          Hopelijk kan hij de volgende jaren zijn talent bevestigen en doorgroeien tot een topper.
          Ik hoop het voor jou maar daar geloof ik niet in
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Ik verwacht dat Cancellara een " beetje voldaan " gaat zijn en zondag "iets minder diep " zal gaan.
            Misschien is het " wishful thinking" van mij (als supporter van Tom ) ???
            Na al die 2de plaatsen van Tom zou het zondag toch een mooie bekroning en afsluiter van het voorseizoen zijn. Ook een beloning na zijn goede prestaties.
            Tom wordt goed "beloond" Willy....
            In zijn ploeg zitten harde werkers die moeten toekomen met 2500 euro/maand.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Inderdaad Saxo en Sky rijden nu vooraan. Zo gaat sport nu éénmaal. Tom Boonen kreeg pas na de koppenberg hulp omdat De Volder sterk terugkwam, en Wijnants doet het ook goed, maar een belangrijke pion als Chavanel is er dan weer niet. Sky heeft ook een steviger budget.
              Toch een kleine correctie, Bjorn Leukemans is geen 22 maar al 32, een erg goed renner hoor, maar of hij zondag die twee Hulken er zal afrijden weet ik niet. Hopelijk geen pech en weer een tweestrijd tussen die mannen. Een klassieker winnen is niet evident.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Tom wordt goed "beloond" Willy....
                In zijn ploeg zitten harde werkers die moeten toekomen met 2500 euro/maand.
                In mijn 'ploeg' zitten ook harde werkers die met veel minder moeten toekomen dan 2500 euro/maand...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                  In mijn 'ploeg' zitten ook harde werkers die met veel minder moeten toekomen dan 2500 euro/maand...
                  Juist, ik bedoel dat ik jou geloof.
                  Een kopman van 1 miljoen zal er ook wel niet bijzitten
                  Ik moet zeggen dat er veel verdiend wordt met houten plankskes
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Tom zal ze inderdaad goed verdienen, maar ge moet eerst iets bewijzen voordat je juist gehonoreerd wordt. Dat is ook zo buiten de sport.
                    Niet vergeten dat Tom in zijn eerste Parijs-Roubaix al 3de werd nadat hij kilometers op kop had gereden met zijn kopman Hincapie in het wiel, die dan nadien wegens een valpartij (van de vermoeidheid) werd teruggeslagen.
                    Als we bekijken dat Tom in Parijs-Tours, Milaan-San-Remo, E3-prijs én Ronde van Vlaanderen telkens 2de werd, dan wil dit toch wel iets zeggen.
                    Dit wil zeggen dat er telkens iemand sterker was, inderdaad, maar ook dat hij telkens maar ietsjes tekort kwam. En het was niet altijd dezelfde: eerst was het Gilbert, dan Freire, en nu Cancelara.
                    Tom wordt volgens mij terecht goed betaald en zij die menen dat ze beter zijn en dan ook beter moeten betaald worden moeten het eerst maar eens bewijzen.

Comment

Tom zal ze inderdaad goed verdienen, maar ge moet eerst iets bewijzen voordat je juist gehonoreerd wordt. Dat is ook zo buiten de sport.
                      Niet vergeten dat Tom in zijn eerste Parijs-Roubaix al 3de werd nadat hij kilometers op kop had gereden met zijn kopman Hincapie in het wiel, die dan nadien wegens een valpartij (van de vermoeidheid) werd teruggeslagen.
                      Als we bekijken dat Tom in Parijs-Tours, Milaan-San-Remo, E3-prijs én Ronde van Vlaanderen telkens 2de werd, dan wil dit toch wel iets zeggen.
                      Dit wil zeggen dat er telkens iemand sterker was, inderdaad, maar ook dat hij telkens maar ietsjes tekort kwam. En het was niet altijd dezelfde: eerst was het Gilbert, dan Freire, en nu Cancelara.
                      Tom wordt volgens mij terecht goed betaald en zij die menen dat ze beter zijn en dan ook beter moeten betaald worden moeten het eerst maar eens bewijzen.
                      Dat is juist het punt Willy: er zijn er zelfs die slechter doen en veel meer betaald
                      worden als onze Tom.... en die durven zelfs opslag vragen.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

De mooiste koersen beginnen, vind ik, toch pas na de ronde van vlaanderen. Parijs-Roubaix (nog 50km...) bijvoorbeeld, maar zeker ook de Amstel Gold Race, Waalse Pijl, ... Daar kunnen voor mij geen E3, ronde het Volk, rond van vlaanderen of dat soort koersen tegen op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
                          De mooiste koersen beginnen, vind ik, toch pas na de ronde van vlaanderen. Parijs-Roubaix (nog 50km...) bijvoorbeeld, maar zeker ook de Amstel Gold Race, Waalse Pijl, ... Daar kunnen voor mij geen E3, ronde het Volk, rond van vlaanderen of dat soort koersen tegen op.
                          Ge moet eens kijken naar de kijkcijfers van de klassiekers. Dan weet je wat en welke koersen de mensen het meest aanspreken.
                          Ik ben eens benieuwd welke belgen in de volgende koersen op het podium gaan staan. Tgaan er niveel zijn vrees ik.

Comment

Ge moet eens kijken naar de kijkcijfers van de klassiekers. Dan weet je wat en welke koersen de mensen het meest aanspreken.
                            Ik ben eens benieuwd welke belgen in de volgende koersen op het podium gaan staan. Tgaan er niveel zijn vrees ik.
                            Als Cavendish en Cancellara hun zinnen zetten op bepaalde wedstrijden dan zal het
                            moeilijk worden voor Tom.
                            Die hebben beiden ook redelijk sterke ploegen en Tom niet....
                            Devolder lijkt vis noch vlees: die voelt zich te goed om knecht te spelen en heeft niet
                            echt de capaciteiten om kopman te worden.

Luik-Bastenaken-Luik komt er binnenkort ook aan.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Al Murphy had het over de mooiste, niet de meest bekeken.
                              Want als je afgaat op de reclame die voor de Ronde van Vlaanderen gemaakt wordt (in de media) dan kan het ook niet anders dat half Vlaanderen de Ronde volgt.
                              Luik-Bastenakenn-Luik is even legendarisch maar trekt een ander soort renners aan: de ronderenners. Als je blik werpt op de erelijst van L-B-L dan zie je daar heel grote namen staan van internationale allure.
                              De erelijst van de Ronde is niet mis, maar beperkt zich in hoofdzaak (enkele uitzonderingen niet te na gesproken) tot Belgische deelnmers.
                              Er is dus blijkbaar wel een klasseverschil tussen de 2, wat men ook moge beweren.

Comment

Een blik op de erelijst van luik bastenaken luik van de laatste 10 jaar: Vandenbroucke Frank, Bettini Paolo, Camenzind, Vinokoerov Alexander, Di Luca Danilo , Valverde Alejandro, Schleck Andy. Dat zijn de recente winnaars van Luik Bastenaken Luik. Zijn het grotere namen? Wel, dan stel ik vast dat sinds 1999 slechts 2 namen niet zwaar verdacht of effectief veroordeeld zijn voor zuivere fraude en bedrog: doping. Dat is minstens even erg dan de privé fratsen van Tom Boonen.
                                Dit is een mooie wedstrijd, maar als wielerliefhebber vind ik dat er 7 topklassiekers zijn waarvan 5 de status 'monument' hebben: San Remo, Vlaanderen, Roubaix, Luik en Lombardije. Ik stel vast dat je in het moderne wielrennen 2 'blikken' renners opentrekt...vanaf nu gaat het andere 'blik' open. Dus vergelijk ik liever niet.

Wat gaat men dit jaar met Cunego aanvangen? Schleck heeft gezondheidsproblemen, Evans? Sanchez? Zijn dat veelwinnaars? Ik hoop dat Gilbert zijn kans kan grijpen. Van mij mag men Luik hoger inschatten dan Vlaanderen of Roubaix...als die recente erelijst de samenvatting is van het moderne wielrennen ...tja... :-)

Comment

Working...
                                X