Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC Aldi

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• PC Aldi

Vanaf woensdag nieuwe pc in de rekken van Aldi http://aldi.medion.com/md8860/be_nl/?refPage=aldi
    Vraag is dan weeral, kopen of nietI?
    Kopen wil ik wel vermits de mijne 6 jaar is en nu wel erg traag word.
    Voor het overige heb ik er nooit problemen mee gehad, goed dus die medion
    Maar voor de rest ken ik er ook niet veel van, bijvoorbeeld die processor AMD is het wat? Waarom geen intel zoals vroeger?
    Verder ook nog de monitor van Medion, zijn er mensen slechte ervaringen dan mag ik het graag weten.

Bedankt
    Groeten Sensor

Re: PC Aldi

werd al gepost enkele dagen geleden
    nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
    http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

Comment

Misschien even hier kijken :
      Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

oeps

bedankt
        Groeten Sensor

Comment

ik heb hem ook gezien en heb ook wel degelijk de interesse om deze te kopen.

Ik ga woensdag bij ons toch een kijkje nemen.

Zijn er nog mensen die denken hem te kopen?

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eveline101 Bekijk bericht
              ik heb hem ook gezien en heb ook wel degelijk de interesse om deze te kopen.

Ik ga woensdag bij ons toch een kijkje nemen.

Zijn er nog mensen die denken hem te kopen?
              Vind dit wel altijd een knappe verwoording.. "Ik ga toch een kijkje nemen"
              Mja.. het is in den aldi.. dus meer dan kijken (naar de doos dus) zal er niet van komen
              Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Ziet er toch niet slecht uit voor zijn geld, en voor de doorsnee pc gebruiker lijkt hij voldoende te scoren . Ik zal er toch wel op vooruit gaan als ik hem vergelijk met mijn 6 jaar oude
                intel pentium4.
                Of zie ik dat verkeerd.
                Heb ik dat goed begrepen dat zo'n apparaat 400 watt stroom verbruikt? Is dat ook een gemiddelde?
                Groeten Sensor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
                  Ziet er toch niet slecht uit voor zijn geld, en voor de doorsnee pc gebruiker lijkt hij voldoende te scoren . Ik zal er toch wel op vooruit gaan als ik hem vergelijk met mijn 6 jaar oude
                  intel pentium4.
                  Of zie ik dat verkeerd.
                  Heb ik dat goed begrepen dat zo'n apparaat 400 watt stroom verbruikt? Is dat ook een gemiddelde?
                  De voeding kan maximaal 400W leveren, maar als de processor en de grafische kaart niet op volle kracht werken dan zal het verbruik heel wat lager zijn.
                  Normaal is de voeding ook wat overbemeten, want je kan er nog verschillende zaken bij inzetten (harde schijf, tweede dvd lezer-schrijver...), die hebben ook nog allemaal stroom nodig.
                  Mijn nieuwe Aldi-pc (van eind vorig jaar, met de i5 processor) geeft veel minder warmte af dan de vorige (dat was ook een Pentium 4).

Ik heb de indruk dat Aldi telkens op het eind van het jaar een snellere pc verkoopt met een Intel processor, en in het voorjaar hebben ze een wat goedkopere pc met een AMD processor die toch nog vrij goed presteert.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

Ik heb de indruk dat Aldi telkens op het eind van het jaar een snellere pc verkoopt met een Intel processor, en in het voorjaar hebben ze een wat goedkopere pc met een AMD processor die toch nog vrij goed presteert.
                    Denk je dat ze nog eens uitkomen met een intel ? Ik kan nog wel een half jaartje wachten Alhoewel het word weer wikken en wegen de komende dagen
                    Groeten Sensor

Comment

Ik lees hier net dat de harde schijf maar eentje is die maar 5400 toeren doet ipv de gebruikelijke 7200. Een ware afknapper voor mij ! Ook de proceesor zou maar overeenkomen met een i3 van intel ... tweede afknapper.
                      Dit is een echte low budget pc. Als je hier een beetje fotobewerking mee wil doen hoop ik dat je veel vrije tijd hebt
                      Ik blijf erbij , een iets of wat moderne en snelle pc gaat u altijd rond de 1000€ kosten
                      Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                      http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
                        Ik lees hier net dat de harde schijf maar eentje is die maar 5400 toeren doet ipv de gebruikelijke 7200. Een ware afknapper voor mij ! Ook de proceesor zou maar overeenkomen met een i3 van intel ... tweede afknapper.
                        Dit is een echte low budget pc. Als je hier een beetje fotobewerking mee wil doen hoop ik dat je veel vrije tijd hebt
                        Ik blijf erbij , een iets of wat moderne en snelle pc gaat u altijd rond de 1000€ kosten
                        Dat vrees ik ook Erwin.

We moeten onszelf geen blaaskes gaan wijsmaken
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
                          Jammer maar helaas ... heb net een nieuwe Dell gekocht, i7 processor, 8gb ram 2tb 7200rpm schijven ... resultaat : 1039 Euro (had wel nog wat extra korting, maar toch), en dan heb je ook nog geen scherm hé, daar ben ik nu naar op zoek

Mark
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

't Is zoals met de lenzen hé. Met een Sigma of een Tokina kan je ook mooie foto's maken... al hebben sommige Luxe-lenzen wat meer in huis. Ik heb een Phenom quadcore staan, met 4GB en een Radeon 3870 eraan. Draait wel op een Velociraptor raid 0...
                            Maar voor externe opslag gebruik ik toch ook de ENERGIEZUINIGE green reeks hoor (4 stuks in een Synology NAS).
                            Nu ja... ik wil maar zeggen: die 'slome' kaart heeft meer processing power in huis dan mijn huidige kaart en mijn 9450e quadcore moet ook onderdoen voor die 'magere' 925'. En toch gaat het lekker snel om op dat pc'ke foto's te bewerken van 20 à 30 MB, desnoods met enkele layers erover. Alleen als je een batch van een hele reeks foto's gaat doen, dan zal het langer duren. Maar dan ga ik toch een koffietje drinken.
                            Voor individuele foto's is gaat dat volgens mij over vlot, snel, en ogenblikkelijk. Zoals met de lenzen dus...

EDIT: die slome videohkaart gaat als je'm goed laat meewerken zo'n 170 Watt van je pc'ke trekken, plus de processor met een TDP van 90 Watt... Dus als je aan 't fotobewerken bent, ga je wel 200W verbruiken, ja. Maar je hebt dan best niet te veel storend omgevingslicht (spaart ook uit, alhoewel in deze tijd van spaaarlampen en LED's zo niet meer).
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

Comment

Terwijl mijn Aldi- pc-ke hier het een en 't ander in batch verwerkt, rustig een kopje koffie nemen en eens komen lezen hier. Zalig zo'n rustig moment.
                              Waarom zou een mens zich opjagen voor enkele minuten winst op een groot aantal te verwerken bestandjes..... ?
                              Last edited by vinstermik; 30 maart 2010, 09:12.

Comment

Working...
                              X