Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC Aldi

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: PC Aldi

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
    Terwijl mijn Aldi- pc-ke hier het een en 't ander in batch verwerkt, rustig een kopje koffie nemen en eens komen lezen hier. Zalig zo'n rustig moment.
    Waarom zou een mens zich opjagen voor enkele minuten winst op een groot aantal te verwerken bestandjes..... ?
    er is toch nog een heus verschil in relevantie tussen snelheid van de pc tijdens het bewerken dan snelheid tijdens batch bewerkingen bvb export X aantal foto's.

voor mij maakt het mij niet meteen uit hoe lang mijn pc erover doet om 100 foto's te exporteren. Mij gaat het erom dat ie kan volgen als ik bewerk. bvb als ik klik op een foto, duurt het soms even eer dat ik kan beginnen met bewerken (Lightroom) en dat verschilt veel van pc tot pc en het is daar dat de snelheid het verschil maakt
    5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      er is toch nog een heus verschil in relevantie tussen snelheid van de pc tijdens het bewerken dan snelheid tijdens batch bewerkingen bvb export X aantal foto's.

voor mij maakt het mij niet meteen uit hoe lang mijn pc erover doet om 100 foto's te exporteren. Mij gaat het erom dat ie kan volgen als ik bewerk. bvb als ik klik op een foto, duurt het soms even eer dat ik kan beginnen met bewerken (Lightroom) en dat verschilt veel van pc tot pc en het is daar dat de snelheid het verschil maakt
      Soms wil men dat de foto al volledig klaar is voor ze eraan beginnen. M.a.w. voor sommigen zal het nooit snel genoeg gaan. Meer wil ik niet zeggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        Was dit geen antwoord dan?

Nu ja... ik wil maar zeggen: die 'slome' kaart heeft meer processing power in huis dan mijn huidige kaart en mijn 9450e quadcore moet ook onderdoen voor die 'magere' 925'. En toch gaat het lekker snel om op dat pc'ke foto's te bewerken van 20 à 30 MB, desnoods met enkele layers erover. Alleen als je een batch van een hele reeks foto's gaat doen, dan zal het langer duren. Maar dan ga ik toch een koffietje drinken.
        Sommigen breken een pc al af gewoon omdat hij van Aldi komt, of omdat er geen Intel in zit. So? geef dan voor gelijkaardige specs de helft meer aan een Dell (tenzij ze grote kortingsactie doen), of haal eentje bij de computerboer (die maken tegenwoordig soms reclame met "zelfde prijs als Aldi, maar...").
        En ook al zeg je dat je er niet veel van kent, je hoort precies graag dat je beter 800 € aan een Intel pc bij de computerboer geeft. Doe daar 500+ € bij voor een 24" S-PVA, of ineens een S-IPS... maar als je een pc van 6 jaar hebt staan, zal er wel een budgettaire rem zijn zeker? Daarover moet iedereen zelf beslissen.
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

Comment

Niemand breekt de PC van 'den Aldi' af, ik heb verschillende collega's die hier al jaren mee werken, zonder enig probleem, dus ik zal niemand afraden om een computer in de Aldi te kopen, niet iedereen is bereid om 1000 euro neer te tellen voor de kast alleen hé, het blijft een keuze die je maakt.

Als ik op mijn twee jaar oude PC een batch van 500 5dII Raws laat omzetten naar jpg in DxO dan is die daar héél lang mee bezig (pakweg 500 minuten ), terwijl mijn nieuwe PC dit op een kleine 90 minuten afwerkt ... dat is voor mij de investering waard

Op mijn oude pc als die met DxO bezig was kon ik zelfs niet normaal meer typen op BD ... al de processing power ging naar de verwerking van de beelden ... zoals ik het ook ingesteld had hoor, op dat moment zijn mijn foto's iets belangrijker dan al de rest, maar het begon serieus op mijn zenuwen te werken ... dus terwijl mijn nieuwe PC zich over de raw -> jpg (of tiff) bekommert kan ik nu rustig verder werken op de oude PC.

Heb trouwens gisteren mijn 'schermhouder' ontvangen van amazon.co.uk ... voor vier lcd's in 2x2 opstelling ... van het weekeinde eens opzetten, en eindelijk een beslissing nemen over welke schermen ik voor mijn nieuwe PC ga kopen, heb er nu een 15" 1024*768 op staan ... miljaar wat is dat klein als je 20" gewoon bent

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Hey... ik had niemand op 't oog hoor... maar als 't over Aldi-gerief gaat zijn er altijd die een mening klaar hebben....

Een 2*2??? Wow... en dan 4 voor fotobewerking geschikte schermen....SLIK...
            www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
              Een 2*2??? Wow... en dan 4 voor fotobewerking geschikte schermen....SLIK...
              laten we het houden op 2 voor fotobewerking geschikte schermen ... 't is zo al duur genoeg (worden dus 2x20" Dell die ik al heb, en ofwel 2x2209WA ofwel 2xU2410 Dell IPS schermen, ben nog altijd aan het twijfelen, Dell heeft geen wide 20" ips schermen) Twijfel nog een beetje tussen de Dell's en 2x EIZO 2243W, maar die laatste kan blijkbaar niet de rgb kanalen apart regelen en is een S-PVA panel, wat niet zo goed zou zijn voor fotobewerking ?

Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

we wijken een beetje af...alhoewel, ne pc alleen werkt ook niet handig. Een S-PVA is toch vrij goed hoor, veel beter dan een TN paneeltje in elk geval. Kleurbereik en kijkhoek zijn beter dan op een TN. Wortd vooral belangrijk als je op een 24" zit te kijken. 't Is verder ook weer 't zelfde hé: de ene is de andere niet. Maar als 't van de betere reeksen van Eizo, Lacie, Samsung, Dell, Apple Cinema,... komt:
                Trouwens, S-PVA is van PVA afgeleid, en da's door Samsung ontwikkeld. S-IPS (na IPS) zit bij Hitachi / LG / Philips.
                Op http://www.prad.be hebben ze vele goede testen van beeldschermen (voor fotobewerking dan).
                www.musicinframe.be

Comment

... maar als je een pc van 6 jaar hebt staan, zal er wel een budgettaire rem zijn zeker? Daarover moet iedereen zelf beslissen.
                  Ik ben ook aan het uitkijken naar een nieuwe PC en mijn PC is zelfs bijna 8 jaar oud en neen er zit geen budgettaire rem op bij mij.
                  Ik heb me in de tijd(november 2002) de zwaarste gekocht die er was(een 2,66 GHz met 120GB HD bij Aldi) gewoon omdat ik van het idee ben dat een PC zo lang mee kan gaan zolang hij doet wat je wil.
                  Ik heb hem in de week dat ik hem gekocht heb wel direct uitgebreid met extra geheugen zodat ik voldoende speelruimte had voor de jaren die kwamen.

Het verschil met 8 jaar geleden is dat de computerwinkels nu geen eigen PC's meer (kunnen) aanbieden die financieel gezien kunnen concurreren met de grote merken.
                  Ik heb de configuraties van verschillende computerwinkels bekeken en ze zijn gewoon allemaal duurder dan Dell en Acer.

Aangezien deze Aldi-PC niet echt een top-processor heeft betaal ik liever 330 euro meer voor een Dell Studio XPS 8100 met een I7-860 processor en meer geheugen zodat ik weer voor een aantal jaren safe zit(van Acer heb ik slechte dingen gehoord dus die vallen af).
                  Sony A58 met glas, Fuji X-E1
                  Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
                  Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

Comment

Het verschil met 8 jaar geleden is dat de computerwinkels nu geen eigen PC's meer (kunnen) aanbieden die financieel gezien kunnen concurreren met de grote merken.
                    Ik heb de configuraties van verschillende computerwinkels bekeken en ze zijn gewoon allemaal duurder dan Dell en Acer.

Aangezien deze Aldi-PC niet echt een top-processor heeft betaal ik liever 330 euro meer voor een Dell Studio XPS 8100 met een I7-860 processor en meer geheugen zodat ik weer voor een aantal jaren safe zit(van Acer heb ik slechte dingen gehoord dus die vallen af).
                    Niks houdt je tegen om zelf een systeem samen te stellen dat perfect aan je noden voldoet. De juiste componenten bij elkaar... want in die systemen stoppen ze soms een wat magere graka, of ze hebben een moederbord met maar één pci-x16 en zo van die dingen. Ik bouw en upgrade nog steeds zelf (ook die raptors etc..., zoek dat maar eens bij de pc-boer in een configuratietje van hen).
                    www.musicinframe.be

Comment

Niks houdt je tegen om zelf een systeem samen te stellen dat perfect aan je noden voldoet. De juiste componenten bij elkaar... want in die systemen stoppen ze soms een wat magere graka, of ze hebben een moederbord met maar één pci-x16 en zo van die dingen. Ik bouw en upgrade nog steeds zelf (ook die raptors etc..., zoek dat maar eens bij de pc-boer in een configuratietje van hen).
                      Zo veel ken ik er nu ook weer niet van om van scratch een computer op te bouwen hoor.
                      Met randapparatuur, kaarten en geheugen kan ik nog om maar van de rest blijf ik liever met mijn pollen af.
                      En chapeau voor de personen die dat wel kunnen en die zullen inderdaad waarschijnlijk minder betalen voor dezelfde configuratie als mij.
                      Sony A58 met glas, Fuji X-E1
                      Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
                      Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sven_df Bekijk bericht
                        Zo veel ken ik er nu ook weer niet van om van scratch een computer op te bouwen hoor.
                        Met randapparatuur, kaarten en geheugen kan ik nog om maar van de rest blijf ik liever met mijn pollen af.
                        En chapeau voor de personen die dat wel kunnen en die zullen inderdaad waarschijnlijk minder betalen voor dezelfde configuratie als mij.
                        Kijk hier hoe hij het deed
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Proper... en dat doet me ineens denken aan iets dat die standaard gevallen vaak ook niet hebben: stille componenten. Veel info over te vinden op http://www.silentpcreview.com/
                          Nu kan je wel zelf bvb. de standaard behuizingsfan gemakkelijk vervangen door eenstiller exemplaar. De koeling van de CPU is al wat lastiger, maar ook doenbaar. maar dat zijn wel extra kosten tov de standaard prijs ook. Maar dan heb je een betrekkelijk snel systeem dat ook nog vrij stil is.
                          www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
                            Vanaf woensdag nieuwe pc in de rekken van Aldi http://aldi.medion.com/md8860/be_nl/?refPage=aldi
                            Vraag is dan weeral, kopen of nietI?
                            Kopen wil ik wel vermits de mijne 6 jaar is en nu wel erg traag word.
                            Voor het overige heb ik er nooit problemen mee gehad, goed dus die medion
                            Maar voor de rest ken ik er ook niet veel van, bijvoorbeeld die processor AMD is het wat? Waarom geen intel zoals vroeger?
                            Verder ook nog de monitor van Medion, zijn er mensen slechte ervaringen dan mag ik het graag weten.

Bedankt

Besluit: ik ga het nog een half jaartje of zo uitzingen met mijn oude pc in de hoop dat er dan weer een intel in de rekken van Aldi ligt

Bedankt allemaal
                            Last edited by sensor; 31 maart 2010, 09:58.
                            Groeten Sensor

Comment

klein nevenvraagje,

heb zojuist zo'n externe harde schijf (1,5Tb) van de aldi gaan halen. Nu zit daar zo'n voetje bij om dat ding op zijn kant te laten staan. Is dit verstandig? ik bedoel, staat zo'n schijf niet beter horizontaal?
                              Ben trouwens onder de indruk van het geluid dat ie maakt, geen enfin, zo goed als geen. Had ik even zo'n lawaaierig ding verwacht, nu aan het twijfelen of ik niet meteen een tweede zou gaan halen...

groeten
                              http://www.eyeflash.wordpress.com
                              www.facebook.com/eyeflashphotography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ice Bekijk bericht
                                klein nevenvraagje,

heb zojuist zo'n externe harde schijf (1,5Tb) van de aldi gaan halen. Nu zit daar zo'n voetje bij om dat ding op zijn kant te laten staan. Is dit verstandig? ik bedoel, staat zo'n schijf niet beter horizontaal?
                                Ben trouwens onder de indruk van het geluid dat ie maakt, geen enfin, zo goed als geen. Had ik even zo'n lawaaierig ding verwacht, nu aan het twijfelen of ik niet meteen een tweede zou gaan halen...

groeten
                                horizontaal of verticaal is allebei ok.
                                www.musicinframe.be

Comment

Working...
                                X