Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe harde schijf - Apple Time capsule

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

    Hm, nu snap ik waarom die USB met die windowslaptops :-)

    Ik sluit gewoon een Lacie Firewire 800 aan, sneller kan niet op mac en dat is buspowered. (correctie de Lacie pro's zijn met adapter, de lacie rugged die er op het einde aan hangt is zonder adapter en is ingesteld als timemachine)

    Ik lus er zo meerdere door, zo gebruik je maar 1 poort van je mac.

    Ik denk dat je problemen gaat hebben met backuppen met de laptops en je macs op 1 HD doordat Windows NTFS en MAc HFS wordt geformatteerd. Je kan een DOSpartitie houden op een macschijf maar daar is dan geen mogelijkheid om grote bestanden op te slaan.

    Ik zou die PC's backuppen op een andere HD. Het zal u veel problemen besparen.

    Ben nu toevallig aan het Timemachinen
    Website http://www.kristofpattyn.be

    a lotta canonstuff

    Comment


    • #17
      Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

      Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht

      Ik lus er zo meerdere door, zo gebruik je maar 1 poort van je mac.
      Jah, je hebt maar 1 FW poort op je Mac.
      pixelpusher

      Comment


      • #18
        Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

        Nee ik heb er 4

        3 firewire 400 en 1 firewire 800 en dan nog 6 USB
        Last edited by kristofpattyn; 31 juli 2010, 09:56.
        Website http://www.kristofpattyn.be

        a lotta canonstuff

        Comment


        • #19
          Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

          Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
          Nee ik heb er 4

          3 firewire 400 en 1 firewire 800 en dan nog 6 USB
          Uiteraard, dom van me. Ik dacht dat het over een MacBook Pro ging.
          pixelpusher

          Comment


          • #20
            Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

            Ik heb een Lacie netwerk schijf.

            Je kan die instellen voor Timemachine voor de MACs. En uiteraard kan je ook nog een volume toevoegen dat ook via de Windows machines kan bekeken worden.

            Werkte wel, ik gebruik vandaag geen Windows meer want heb de kids ook op Mac overgezet. Maar ik had ooit een iMAC, Vista en XP machines met access op deze schijf (Vista was het moeilijkste te verwezenlijken, best een vast IP adres gebruiken dan voor de schijf).

            Vandaag moet het ook gaan met eentje van Western Digital (die krijgen vaak betere reviews dan die van Lacie). Maar WD heeft nu pas een netwerk schijf uit die timemachine en andere volumes parallel aankan.
            Tot sluitertijd, Dirk

            Comment


            • #21
              Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

              Ik ben misschien veeleisend, maar ik zou een USB powered schijf willen die ik deel via de iMAc, en waar de laptops ook hun backup op kwijt geraken (eventueel gewoon manueel copiëren).

              Die schijf vind ik wel, maar of het werkt weet ik nog niet.

              Comment


              • #22
                Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

                @ Groovebird, dat klopt het is een MacbookPro maar met een Cine HD display met extra poorten achteraan

                @ Tommie, ik denk dat je je toch eens moet verdiepen in het verschil tussen Harddisks formatteren voor Mac en Pc. Zo ga je jezelf veel tijd en dubbel werk besparen.
                NTFS en HFS mixen niet op 1 schijf en kunnen niet elk een partitie zijn van je ene Harddisk.

                Indien u hier een oplossing voor vindt dan zal ik dat graag horen, ik heb dit al altijd als probleem ervaren.
                Last edited by kristofpattyn; 31 juli 2010, 22:30.
                Website http://www.kristofpattyn.be

                a lotta canonstuff

                Comment


                • #23
                  Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Ik ben misschien veeleisend, maar ik zou een USB powered schijf willen die ik deel via de iMAc, en waar de laptops ook hun backup op kwijt geraken (eventueel gewoon manueel copiëren).

                  Die schijf vind ik wel, maar of het werkt weet ik nog niet.
                  En waarom moet het een USB schijf zijn?
                  Tot sluitertijd, Dirk

                  Comment


                  • #24
                    Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

                    Heb hier nog een TimeCapsule van 1TB liggen. Indien interesse, dan mag die voor de helft van de nieuwprijs weg. PM of mail me dan maar.
                    --
                    Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

                      Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                      En waarom moet het een USB schijf zijn?
                      Je kan voor een FW-powered schijf gaan, maar als je die op een PC laptop gebruikt heb je'n externe voeding nodig. Ik ken geen niet-Apple laptop met FW met voeding.
                      pixelpusher

                      Comment


                      • #26
                        Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

                        Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                        Je kan voor een FW-powered schijf gaan, maar als je die op een PC laptop gebruikt heb je'n externe voeding nodig. Ik ken geen niet-Apple laptop met FW met voeding.
                        Ja dat kan ook, maar ik bedoelde tegenover een netwerkschijf. Die hang je dus aan je router, en al je PC's die op het netwerk hebben kunnen dan eraan.
                        Maar blijkbaar was die oplossing niet goed, dus daarom mijn vraag waarom het expliciet een USB-schijf moest zijn.
                        Tot sluitertijd, Dirk

                        Comment


                        • #27
                          Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

                          Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                          Ja dat kan ook, maar ik bedoelde tegenover een netwerkschijf. Die hang je dus aan je router, en al je PC's die op het netwerk hebben kunnen dan eraan.
                          Maar blijkbaar was die oplossing niet goed, dus daarom mijn vraag waarom het expliciet een USB-schijf moest zijn.
                          Tenzij je voor een hele dure oplossing gaat, is een netwerkschijf stukken trager dan een USB powered schijf, die op zich al een stuk trager is dan een interne schijf.

                          Heb je bovendien nog computers in huis die je enkel via WiFi in je netwerk aansluit, gaat het allemaal nog een stukje trager.

                          Een USB powered schijfje is dan om regelmatig eens een backup te maken een snellere en handigere oplossing.
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #28
                            Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

                            Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                            Ja dat kan ook, maar ik bedoelde tegenover een netwerkschijf. Die hang je dus aan je router, en al je PC's die op het netwerk hebben kunnen dan eraan.
                            Maar blijkbaar was die oplossing niet goed, dus daarom mijn vraag waarom het expliciet een USB-schijf moest zijn.
                            Ik wist gewoon niet dat er FW powered schijven bestaan.
                            Ik wil vermijden dat er nog ergens een extra voeding constant in de muur moet steken, dus daarom ofwel een Time Capsule of een USB of FW-powered schijf.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

                              Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                              Tenzij je voor een hele dure oplossing gaat, is een netwerkschijf stukken trager dan een USB powered schijf, die op zich al een stuk trager is dan een interne schijf.

                              Heb je bovendien nog computers in huis die je enkel via WiFi in je netwerk aansluit, gaat het allemaal nog een stukje trager.

                              Een USB powered schijfje is dan om regelmatig eens een backup te maken een snellere en handigere oplossing.
                              Ja ok, maar als andere systemen via die ene usb moeten komen, dan verbruiken ze resources van die ene PC en dan moet die ook altijd opstaan. Dus voor backup van die andere PC's vindt ik dat niet zo'n goede oplossing.

                              Maar goed elke oplossing heeft een aantal voor en nadelen.
                              Tot sluitertijd, Dirk

                              Comment


                              • #30
                                Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

                                De kogel is door de kerk.
                                Ik heb het op een akkoordje gegooid met Sven (Dank U).

                                Later deze week ga ik de Time Capsule afhalen en zal hem eerst configureren voor backup van de iMac en de MacBook omdat daar de belangrijkste gegevens op staan.

                                Dan zal ik proberen of de Windows Laptops ook hierop kunnen schrijven om af en toe manueel te backuppen.
                                Ik heb nog een kleine 120 GB USB schijf die ik er mogelijk ook aanhang. Eens kijken of we die zo kunnen formatteren dat die Windows laptops er toegang to hebben als 'network volume'.
                                Als dat lukt koop ik mogelijk nog een grotere USB powered schijf om eraan te hangen zodat alle computers in huis wat extra opslagruimte krijgen voor muziek en films b.v.

                                Ik hou jullie op de hoogte.
                                Last edited by Guest14; 3 augustus 2010, 11:21.

                                Comment

                                Working...
                                X