Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe harde schijf - Apple Time capsule

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

    Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
    Ja ok, maar als andere systemen via die ene usb moeten komen
    Je hebt me niet helemaal begrepen, vrees ik. Een USB-powered schijfje kan je makkelijker verplaatsen tussen systemen. Een USB schijf aan een PC/Mac hangen en zo delen tussen alle computers is min of meer even traag als een netwerkschijf.
    pixelpusher

    Comment


    • #32
      Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

      Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
      Je hebt me niet helemaal begrepen, vrees ik. Een USB-powered schijfje kan je makkelijker verplaatsen tussen systemen. Een USB schijf aan een PC/Mac hangen en zo delen tussen alle computers is min of meer even traag als een netwerkschijf.
      Ah op die manier.
      Ja maar een schijf verplaatsen van systeem tot systeem is ook geen oplossing hé.
      Ik noem dat dan ook geen backup meer, misschien nog een poging tot..

      Voor mij staat een backup schijf op een vaste locatie, en kunnen alle systemen er altijd aan. En maken die elk uur een incrementele backup. Dat het iets trager is maakt dan niet zoveel uit.
      Tot sluitertijd, Dirk

      Comment


      • #33
        Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

        Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
        Ah op die manier.
        Ja maar een schijf verplaatsen van systeem tot systeem is ook geen oplossing hé.
        Ik noem dat dan ook geen backup meer, misschien nog een poging tot..

        Voor mij staat een backup schijf op een vaste locatie, en kunnen alle systemen er altijd aan. En maken die elk uur een incrementele backup. Dat het iets trager is maakt dan niet zoveel uit.
        Ieder zijn ding zeker? Bij ons zijn er enkele vaste computers, maar ook enkele draagbare die het hele huis rondreizen, geen vaste plaats hebben en niet op regelmatige tijdstippen online zijn. Daar komen wel meldingen op dat backups nog moeten gebeuren.

        Dave
        pixelpusher

        Comment


        • #34
          Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

          Ben de TC gisteren gaan afhalen.

          Configuratie verliep vlot, maar Backup is ... traag ...
          Om 20 GB te backuppen had ik 3 uur nodig.

          Blijkbaar heb ik nog niet de laatste software stand. Moet eens uitzoeken hoe ik de TC kan updaten.

          Comment


          • #35
            Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Ben de TC gisteren gaan afhalen.

            Configuratie verliep vlot, maar Backup is ... traag ...
            Om 20 GB te backuppen had ik 3 uur nodig.

            Blijkbaar heb ik nog niet de laatste software stand. Moet eens uitzoeken hoe ik de TC kan updaten.
            1) Spreek je van een Apple (timecapsule) backup? Zo ja, dan zal het de volgende keer sneller gaan (de verschillen worden opgezocht en dan geupload).

            2) In Airport configuration software is er bovenaan in een van de eerste menuutjes een update mogelijkheid van de firmware.
            --
            Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

            Comment

            Working...
            X