Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lekker en in den Aldi

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lekker en in den Aldi

Transport is tegenwoordig stukken goedkoper dan ons Westers loon. Belgische garnalen worden vaak naar Marokko getransporteerd om daar gepeld en verpakt te worden, om vervolgens terug naar hier gebracht te worden om te verkopen.
    Normaal want de loonlasten zijn hier zeer hoog omdat het leven hier ook abnormaal duur is. Een visieuze cirkel eigenlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
      Je wil toch dat iedereen een eerlijk loon krijgt? Volgens mij is de loonkost bij ons correct maar moeten die plukkers in Chili voor een aalmoes werken.
      Sta me toe mijn twijfels, mijn zeer grote twijfels over te hebben over hetgeen ik hier in 't rood heb geplaatst. De loonkost zijn de lonen niet maar hetgeen waarmee alles nog allemaal belast wordt door de fiscus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
        Normaal want de loonlasten zijn hier zeer hoog omdat het leven hier ook abnormaal duur is. Een visieuze cirkel eigenlijk.
        Rare redenering. Ik zou eerder zeggen door de hoge loonlasten is het leven hier zo duur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          als alles de helft goedkoper zou worden, lever ik zo de helft van mijn loon in.
          Alles mag net even duur blijven als nu, enkel belastingen, taksen, heffingen, accijnzen, BTW, bijdrages, ... er af en het is al goed.

Ja ik weet dat het zeven keer hetzelfde is maar ze rekenen het ons ook zeven keer (of meer) aan.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
            Je wil toch dat iedereen een eerlijk loon krijgt? Volgens mij is de loonkost bij ons correct maar moeten die plukkers in Chili voor een aalmoes werken.
            Dat is het Peter.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Alles mag net even duur blijven als nu, enkel belastingen, taksen, heffingen, accijnzen, BTW, bijdrages, ... er af en het is al goed.
              ja...maar dat is meer dan de helft.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Transport is tegenwoordig stukken goedkoper dan ons Westers loon. Belgische garnalen worden vaak naar Marokko getransporteerd om daar gepeld en verpakt te worden, om vervolgens terug naar hier gebracht te worden om te verkopen.
                Normaal want de loonlasten zijn hier zeer hoog omdat het leven hier ook abnormaal duur is. Een vicieuze cirkel eigenlijk.
                Transport is goedkoop.
                Vooral in de scheepvaart omdat het containervervoer is stilgevallen.
                Bekijk de omzet van de havens in Duitsland: gedaald met 80% .
                Resultaat is ook dat schepen langzamer varen....
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                  Rare redenering. Ik zou eerder zeggen door de hoge loonlasten is het leven hier zo duur.
                  Tja, wat was er eerst... de kip of het ei?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Dat is het Peter.
                    Al jaren zegt de regering dat ze de lasten op arbeid gaan verminderen. Waarom eigenlijk als ze toch niet te hoog zijn als ik dit hier zo lees.
                    Kweethet, om onder het Europees gemiddelde te komen. Mijn achter-achter kleinkinderen zullen content zijn, ooit.......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                      Al jaren zegt de regering dat ze de lasten op arbeid gaan verminderen. Waarom eigenlijk als ze toch niet te hoog zijn als ik dit hier zo lees.
                      Kweethet, om onder het Europees gemiddelde te komen. Mijn achter-achter kleinkinderen zullen content zijn, ooit.......
                      Ze zullen content zijn omdat hun achterkleinkinderen ineens minder belastingen moeten betalen. Maar dat duurt nog lang zè! Als ik juist tel zijn dat nog 4 generaties.

Alléé, zullen we allemaal beginnen met op ons 16de papa of mama te worden en onze kinderen op hun beurt ook aan te moedigen om dat te doen... dan gaat het wat rapper die 4 generaties. Dan kan het al over 64 jaar!!! Goed hè!

Comment

Ja alles is hier duur en ja die mensen in de 3e wereld werken voor een aalmoes maar als je morgen een nieuw dak op je huis moet leggen en die eene aannemer is 2500euro goedkoper (de prijs van de nieuwe 70-200 2.8) dan de andere omdat hij met poolse of roemeense arbeiders werkt en dezelfde qualiteit leverd van materiaal en afwerking dan weet ik welke te kiezen.... spijtig voor die poolse/roemeense dat ik dan gebruik maak van hun uitbuiting maar zijn we niet allemaal een beetje egoist. Camera bestellen via zwitserland omdat hij 100...200euro goedkoper is... en de winkelier hier dan, hij is goed voor de kleine spullen en advies te geven maar de grote aankoop doen we eventueel elders (heb ik niet gedaan).
                        Hoe duurder hier alles word hoe meer we van die produkten/mensen gaan profiteren maar stel nu dat we daar nu eens mee stoppen dan hebben die mensen ook minder werk, transportsector valt in elkaar en wij... wij hebben nog minder geld om aan luxe te spenderen zoals camera's, computers....
                        Dit is een onderwerp waar je eindeloos kunt over doorgaan en ieder zijn persoonlijke visie op heeft.
                        En ja we worden zwaar belast op ons loon.. voor mensen zoals ik die nog nooit geleefd hebben van een uitkering is dit ergerlijk maar ik heb vrienden, kennissen die mede door mijn bijdragen even een periode kunnen overbruggen omdat ze door ziekte of ongeval of andere reden hun werk verliezen.
                        Aan de mensen die er een beroep van maken om van een uitkering te leven heb ik al helemaal een hekel als dit niet door medische reden komt, het is ook deels te danken aan de "beroepsdoppers" dat we zoveel moeten betalen. Om dan nog te zwijgen over de qualiteit en kostprijs van ons onderwijs... wij kunnen een aanvaardbaar goede school vinden niet ver van ons die je geen financieele kater bezorgd, er zijn landen waar voor somige mensen een degelijke opleiding gewoon niet betaalbaar is omdat onderwijs in handen is van de prive sector.

OK Stop de volgende
                        Last edited by Alca; 23 maart 2010, 15:11.
                        Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
                        Nu nog de kennis en het vakmanschap

Comment

Tja, wat was er eerst... de kip of het ei?
                          Heel simpel : de kip.
                          Wie zou het ei anders uitgebroed hebben he als er niet eerst de kip was.
                          Plus er zijn meer dieren die eieren leggen zoals bijv. een krokodil.

En dan is er nog iets...
                          Ik vrees als de eieren het eerst waren dan er nu een pak minder
                          dieren zouden rondlopen....
                          De enige voorwaarde is dat dieren in die tijd moesten geweten hebben dat
                          eieren voedsel waren
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Heel simpel : de kip.
                            Wie zou het ei anders uitgebroed hebben he als er niet eerst de kip was.
                            Plus er zijn meer dieren die eieren leggen zoals bijv. een krokodil.
                            En waar kwam die kip dan vandaan als ik vragen mag?
                            Voor zover ik weet komen kippen uit eieren.

Comment

En waar kwam die kip dan vandaan als ik vragen mag?
                              Voor zover ik weet komen kippen uit eieren.
                              Haha en dat ei van jou?

Eieren zijn NOOIT eerst geweest.
                              Lees Darwin...
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

We zijn aan t afdwalen, t ging over de ecologische voetafdruk van ons consumptiegedrag.
                                Canon-man. Concerten en natuur.
                                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Working...
                                X