Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lekker en in den Aldi

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lekker en in den Aldi

"Eigen produkten eerst" is dus de eindconclusie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      We zijn aan t afdwalen, t ging over de ecologische voetafdruk van ons consumptiegedrag.
      Wij zullen onze ecologische voetafdruk wel proberen te verkleinen terwijl er anderen op grote voet blijven leven. En elke dag worden de voeten van deze laatste categorie groter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
        Wij zullen onze ecologische voetafdruk wel proberen te verkleinen terwijl er anderen op grote voet blijven leven. En elke dag worden de voeten van deze laatste categorie groter
        Nagel op de kop.
        Denk bijv. aan het Aralmeer.

Denk bijv. aan de Nederlandse rozenkwekers.

Denk bijv. aan een bepaalde Duitse elektriciteitsmaatschappij die ergens in India
        spaarlampen gaat uitdelen ( 30.000) om zodoende te kunnen foefelen met
        emissierechten.

En dan wil ik graag mensen aan het denken zetten over het gebruik van Ceftiofur.
        Smakelijk
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Toen ik hierboven schreef "eigen produkten eerst" was dit eigenlijk een beetje mijn methode van aankopen. Ik zal zoveel mogelijk vlees, groeten, ... van eigen bodem eten ook al kost het wat meer.
          Echter, Aldi (en deze winkel niet alleen uiteraard) biedt producten aan voor een fractie van hetgeen het zou kosten mocht je deze zelf maken of kweken. Ik denk hierbij aan kaaskroketten (welke kaas ), diepvriesvlees allerlei en dan nog de speciale acties zoals boormachines, slijpschijven etc voor een belachelijk lage prijs.
          Stel je echter even de volgende vraag: heeft iedereen het budget het, soms veel, duurdere alternatief te kunnen kopen? Een 40 voet container van Indië naar België zal ergens rond de €1.000 kosten met nog wat extra kosten om de container van en naar de haven te brengen, importheffingen ect maar gedenk even hoeveel blikjes ontpitte druiven er in zo'n 40 voet container kunnen dan is die "hoge' transportkost plots een stuk minder als je de meerprijs per blikje zou rekenen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
            Toen ik hierboven schreef "eigen produkten eerst" was dit eigenlijk een beetje mijn methode van aankopen. Ik zal zoveel mogelijk vlees, groeten, ... van eigen bodem eten ook al kost het wat meer.
            Echter, Aldi (en deze winkel niet alleen uiteraard) biedt producten aan voor een fractie van hetgeen het zou kosten mocht je deze zelf maken of kweken. Ik denk hierbij aan kaaskroketten (welke kaas ), diepvriesvlees allerlei en dan nog de speciale acties zoals boormachines, slijpschijven etc voor een belachelijk lage prijs.
            Stel je echter even de volgende vraag: heeft iedereen het budget het, soms veel, duurdere alternatief te kunnen kopen? Een 40 voet container van Indië naar België zal ergens rond de €1.000 kosten met nog wat extra kosten om de container van en naar de haven te brengen, importheffingen ect maar gedenk even hoeveel blikjes ontpitte druiven er in zo'n 40 voet container kunnen dan is die "hoge' transportkost plots een stuk minder als je de meerprijs per blikje zou rekenen.
            De export kent tegenwoordige een ernstige dip.
            Gisteren zag ik zo een reportage op de Duitse tv over de Duitse havens.
            80% minder export via containers maar ik weet wel niet in welke richting
            Dus veronderstel ik dat transport niet zo duur is als vroeger.

Als de Aldi nooit boormachines had aangeboden dan zou niemand deze gemist hebben.
            Het kan goed zijn dat de afdeling onderzoek van de Aldi heeft vastgesteld dat
            dat er plots een grote behoefte is aan boormachines

We vergeten ook dat de distributie en de grote afnemers zoals de warenhuizen en
            ander ketens zich elkaar kapot concurreren.
            Die bepalen de prijzen en dat staat in contrast met dat het (weer) de fout van de bevolking is die persé goedkoop wilt kopen.

Wat ook actueel aan het worden is, is de namaak in voeding.
            En vooral hoe de handel dit mooi omzeilt via wat op de verpakking staat.
            Iets met een kaas-smaak is daarom nog geen kaas
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Haha en dat ei van jou?

Eieren zijn NOOIT eerst geweest.
              Lees Darwin...
              Allez... Darwin... Hij wist het nog niet maar eieren kwamen eerst

Vogels evolueerden uit reptielen en wat doen reptielen om zich voort te planten ? Juist ja, ze leggen eieren. Ergo : eerst het ei, dan de kip
              Computer nerds don't byte, they just nibble a bit

Be careful who you shoot; they may shoot back

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                Een 40 voet container van Indië naar België zal ergens rond de €1.000 kosten met nog wat extra kosten om de container van en naar de haven te brengen, importheffingen ect maar gedenk even hoeveel blikjes ontpitte druiven er in zo'n 40 voet container kunnen dan is die "hoge' transportkost plots een stuk minder als je de meerprijs per blikje zou rekenen.
                Klopt, het transport over zee is fors beterkoop geworden. Dat kan gevolgd worden door de Baltic dry index (een gemiddelde van de vervoersprijzen op de belangrijkste scheepvaartroutes). Net voor de crisis stond die op 11.600 om dan naar minder dan 1.000 terug te vallen. Nu schommelt hij zowat rond de 3.000.

Comment

nog wat meer directeurfunctietjes bijcreeren , of nog wat extra regeringskes , die dan ook elk nog wat stomme beperkende wetjes maken, zodat iemand die vooruit wilt nog wat meer moet afdragen voor die broekverslijtende "bureauschrijvers".
                  Zgnaamd de werkloosheid oplossen , dienstencheck , subsidies voor de multinationals, dikke notionele aftrek , vette afscheidspremie's voor vriendjes directeuren , directeurs van de spoorweg die ook al directeur waren van de post, de vrt , belgacom , wat veur slimme mensen zijn dat ???????
                  Waarom zijn onze wegen zo slecht onderhouden??? misschien wat teveel geld gestoken in onbemande flitscamera's en verfoeilijke ronde punte of verkeersdrempels en weg-asverschuivingen?
                  De lijst van wat onze pipo's in de regeringen allemaal uitvinden , vinkt de man met gezond boerenverstand snel af als onzin.
                  Er is ook niemand die daar nog op reageert , zolang het hun maar niet persoonlijk raakt.
                  Eén Europa , ook zo een mooie kreet om veel geld tegen aan te gooien , terwijl er hier nog altijd zijn met veel belangen in uitbuitende multinationals in Congo en "leger" relaties blijven behouden , enz ,enz
                  Wij leerden vroeger van de kasteelheren en de lijfeigenen , de slavernij is nog belange niet afgeschaft , ze wordt je alleen op een andere manier opgedrongen.
                  Ik probeer mijn eigen boontjes te doppen en toch nog optimist te blijven omdat ik er van overtuigd ben dat "slechte" mensen ooit wel eens ter verantwoording worden geroepen.
                  mvg dewiene
                  Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Rustig dewiene, uzelf niet te kwaad maken.

Als je uzelf kwaad maakt, dan wordt het warmer en onze planeet is al warm genoeg.

Comment

Working...
                    X