Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CPU Intel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: CPU Intel

    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Ben nog niet gaan zien bij andere merken, maar bij Corsair stellen ze wel een kit voor, voor een specifieke CPU.
    Alle geheugen is voorzien van koelelementen en voor de overklokkers hebben ze dan een systeem met twee ventilatoren om het geheugen beter te koelen.
    Ik ben nog nooit een voorstander geweest van overklokken want dit verkort toch maar de levensduur van de CPU zeker en de rest op je mobo.
    Trouwens, overklokken staat gelijk aan veel koelers en veel koelers staat (off course) gelijk met veel lawaai, ook al zijn het Zalman's of Arctic's.

    Theo jong, ge weet gij toch wel dat een game pc enorm veel geld kost.
    Die gamers besteden een arm en een been aan het GPU geweld.
    En dan moeten ze natuurlijk een blitsende kast hebben ook.


    Grtz, RF
    Allemaal juist en ik ben het er mee eens.
    Aan dat overclocken doe ik ook niet mee hoor.

    Zo'n Noctua koeler staat me wel aan: die is muisstil in gebruik.
    (voor op de cpu)

    De meeste kasten vind ik echt lelijk....
    En ze kennen maar één kleur: zwart.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #47
      Re: CPU Intel

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Amai.... ziet er goed uit
      Die GTX295 is zo goed als niet meer te vinden.
      Zelfde voor de ATI 59xx.
      Voor 2 ATI's 58xx (CrossFire) ben ik dik 700 euro kwijt.

      Je hebt 12 GB ram > welke?
      (heb je gekeken of die past bij die CPU > ik vraag maar hoor)

      Heb je een speciale koeling of de gewone fan's?
      De twee GTX295 had ik nog van m'n vorige PC
      Het geheugen is Corsair Dominator Tri-Channel (DDR3). 24Gb (6x4Gb) kit gekocht CMD24GX3M6A1333C9, maar der zit er nog maar 12Gb in. (verwacht wel om er nog sneller geheugen in te stoppen midden dit jaar, maar wacht op de beschikbaarheid van de snellere 4Gb). Deze geheugens hebben hun eigen fans
      Dit geheugen past bij de i7 CPU en ondersteunt de Intel Extreme memory profiles
      De CPU cooler is een Arctic Colling Freezer Xtreme v2
      De voeding is een Corsair HX1000

      Heb de configuratie nog niet gebruikt voor games, dit is zo m'n ding niet.
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

      Comment


      • #48
        Re: CPU Intel

        Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
        De twee GTX295 had ik nog van m'n vorige PC
        Het geheugen is Corsair Dominator Tri-Channel (DDR3). 24Gb (6x4Gb) kit gekocht CMD24GX3M6A1333C9, maar der zit er nog maar 12Gb in. (verwacht wel om er nog sneller geheugen in te stoppen midden dit jaar, maar wacht op de beschikbaarheid van de snellere 4Gb). Deze geheugens hebben hun eigen fans
        Dit geheugen past bij de i7 CPU en ondersteunt de Intel Extreme memory profiles
        De CPU cooler is een Arctic Colling Freezer Xtreme v2
        De voeding is een Corsair HX1000

        Heb de configuratie nog niet gebruikt voor games, dit is zo m'n ding niet.
        Allee, nu nog het mamabord en dan weet ik alles
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #49
          Re: CPU Intel

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Allee, nu nog het mamabord en dan weet ik alles
          Sorry

          Mobo : MSI Eclipse+
          Case: recuperatie, maar ik hou ervan omdat die een stille werking toelaat, is een Cooler Master Cosmos 1000, De ventilatoren zijn wel vervangen door Cooler Master Excaliber ventilatoren
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

          Comment


          • #50
            Re: CPU Intel

            Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
            Sorry

            Mobo : MSI Eclipse+
            Case: recuperatie, maar ik hou ervan omdat die een stille werking toelaat, is een Cooler Master Cosmos 1000, De ventilatoren zijn wel vervangen door Cooler Master Excaliber ventilatoren
            Wel die had ik ook op het oog.
            Ben zeer tevreden met mijn huidig bord van MSI.
            Die Cosmos zal ik ook eens bekijken.
            Zalman lijkt me ook handig: veel plaats in en veel "deuren" enz.
            Last edited by theokus; 13 maart 2010, 16:25.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #51
              Re: CPU Intel

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Wel die had ik ook op het oog.
              Ben zeer tevreden met met huidig bord van MSI.
              Die Cosmos zal ik ook eens bekijken.
              Zalman lijkt me ook handig: veel plaats in en veel "deuren" enz.
              Die Cosmos is al wat jaartjes oud, maar doet nog steeds goed z'n dienst. Goeie en stille koeling mogelijk in die behuizing. (Ook de estetic met z'n aluminium flanken vonden we mooier dan de pure zwarte kasten)

              Indien er een nieuwe case moet komen of indien ik naar vloeistofkoeling overstap dan zal de case mogelijks ook een Zalman worden.
              Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
              "Casu Consulto - Modo Fac"

              Comment


              • #52
                Re: CPU Intel

                Op het risico af een beetje off-topic te gaan. Hier is een interessant artikel over waterkoeling.

                Comment


                • #53
                  Re: CPU Intel

                  Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                  Op het risico af een beetje off-topic te gaan. Hier is een interessant artikel over waterkoeling.
                  De kans is klein maar als je ooit één lek krijgt dan is de pret gedaan.
                  Ik blijf bij een Noctua voor de cpu: komt ook als de betere uit testen.
                  Degelijk Oostenrijks materiaal
                  En je bent goed geholpen voor max. 65 euro.

                  Een ander (?) probleempje is het juiste geheugen kiezen.
                  Volgens de site van Corsair is er een verschil binnen de i7 types.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #54
                    Re: CPU Intel

                    Sinds wanneer gebruiken ze elektrisch geleidende koelvloeistof? Dacht dat deze niet geleidend was met resultaat als je een lek hebt je cpu normaal in beveiliging gaat en uitschakeld doordat hij te warm word en dat je je kast en moederbord moet drogen maar normaal kan je geen kortsluitingen krijgen.
                    Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
                    Nu nog de kennis en het vakmanschap :D

                    Comment


                    • #55
                      Re: CPU Intel

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alca Bekijk bericht
                      Sinds wanneer gebruiken ze elektrisch geleidende koelvloeistof? Dacht dat deze niet geleidend was met resultaat als je een lek hebt je cpu normaal in beveiliging gaat en uitschakeld doordat hij te warm word en dat je je kast en moederbord moet drogen maar normaal kan je geen kortsluitingen krijgen.
                      Ah, goed opgemerkt. Dit wist ikke niet hee
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #56
                        Re: CPU Intel

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alca Bekijk bericht
                        Sinds wanneer gebruiken ze elektrisch geleidende koelvloeistof? Dacht dat deze niet geleidend was met resultaat als je een lek hebt je cpu normaal in beveiliging gaat en uitschakeld doordat hij te warm word en dat je je kast en moederbord moet drogen maar normaal kan je geen kortsluitingen krijgen.
                        voor zover ik weet gebruikt men water als koelvloeistof
                        en voor zover ik weet is water nog steeds elektrisch geleidend

                        Comment


                        • #57
                          Re: CPU Intel

                          Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                          voor zover ik weet gebruikt men water als koelvloeistof
                          en voor zover ik weet is water nog steeds elektrisch geleidend

                          http://www.compu-square.be/index.php...oducts_id=1153
                          Amaai, wees daar maar zeker van.
                          Nooit meer die 'bricol' in huis.

                          Over welke Zalman kast hebben jullie het, de Z-MACHINE GT1000?
                          Theo, op de site van Corsair kunt ge toch het type CPU en OS ingeven?


                          Grtz, RF
                          Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #58
                            Re: CPU Intel

                            zuiver water geleid geen elektriciteit hoor, enkel jammer dat het zo moeilijk is om aan volledig zuiver water te geraken en het zuiver te houden
                            http://www.mimoza.be/

                            Comment


                            • #59
                              Re: CPU Intel

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Amaai, wees daar maar zeker van.
                              Nooit meer die 'bricol' in huis.

                              Over welke Zalman kast hebben jullie het, de Z-MACHINE GT1000?
                              Theo, op de site van Corsair kunt ge toch het type CPU en OS ingeven?


                              Grtz, RF
                              Ah, niet gezien gisteren toen ik er was
                              Zal beter kijken nu.

                              Kasten: HS1 en 2, lijken me redelijk.
                              Kleiner gaat ook natuurlijk maar dan liggen binnen de kortste keren mijn vingers open
                              Bij zo'n kast moet je langs alle zijden de inhoud goed kunnen bereiken.
                              Last edited by theokus; 14 maart 2010, 08:05.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • #60
                                Re: CPU Intel

                                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                Over welke Zalman kast hebben jullie het, de Z-MACHINE GT1000?
                                Eventueel de Z-Machine LQ1000 (indien ik voor vloeistofkoeling zou gaan)
                                maar is voorlopig nog niet aan de orde
                                Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                                "Casu Consulto - Modo Fac"

                                Comment

                                Working...
                                X