Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brievenbus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Brievenbus

    Wat hierachter zit is de privatisering opgelegd door Europa, niets meer of minder.
    Wat nu gaande is, is dat de postbodes meer moeten gaan presteren voor hetzelfde
    geld EN meer brievenbussen moeten gaan bedienen binnen dezelfde tijd of zelfs
    tegen een betere tijd.
    heel juist.
    en heel erg.
    waar is de menselijkheid naartoe? de tijd dat de postode nog binnen kwam om een neutje te drinken?

    Comment


    • #32
      Re: Brievenbus

      Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
      heel juist.
      en heel erg.
      waar is de menselijkheid naartoe? de tijd dat de postpode nog binnen kwam om een
      neutje te drinken?
      Heb ik vroeger meegemaakt in mijn jeugd.
      En geloof me ik ken ook de uitersten
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #33
        Re: Brievenbus

        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        waar is de menselijkheid naartoe? de tijd dat de postode nog binnen kwam om een neutje te drinken?
        gebeurt hier nog steeds hoor.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #34
          Re: Brievenbus

          Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
          Dit is GEEN georoutesyndroom. Dit is het syndroom dat iedereen maar denkt dat iedereen naar zijn pijpen moet dansen.
          Er is een reglement voor wat grote, plaatsing, bereikbaarheid betreft. Indien daaraan voldaan kan je inderdaad klagen. In het andere geval is de klager in fout en ik stel voor om dan naar de klaagmuur te gaan in Jeruzalem en hier niet schijnheilig en melig te doen alsof de postbode een boeman, snoodaard of moeilijke is.
          Helaas voor u zijn er een paar harde werkelijkheden .. namelijk dat het postkind wordt verzopen in het troebel badwater van pietluttige regeltjes. Vroeger struikelde er geen hond over als je zelfs helemaal geen brievenbus had ik ken mensen zat die in oude buurten in afgelegen stegen en binnenpleintjes wonen, moeten die nu een (spuuglelijke!) verloren blok brievenbussen zetten ergens aan de straatkant? ja dus volgens het reglement. Dat zijn zondermeer achte het ijzeren gordijn toestanden
          Ik had een oom, postman, en destijds was voor die mensen het "postbode zijn" een privilege en men probeerde dat werk met eer en overtuiging te doen. Als je nu moest zien welk zooitje ongeregeld ik hier zie passeren op 1 jaar tijd dan denk je dat er geronseld wordt in een of ander verarmd oost-europees land! (oh en ik begrijp zelfs waarom, niemand wil zo een kl..job nog doen!) .. en als men dan ziet welke route die postbodes opgedrongen krijgen dan lig ik uren in een deuk! 't lijkt hier 's morgens wel op een brommer race circuit zoals die arme mensen hier rondjes moeten draaien! de meest logische en de meest efficiente route is schijnbaar niet het zelfde als de kortste route in vogelvlucht .. helaas kan mijn postbode niet vliegen ..
          Dus gaat men wat regeltjes opstellen om aan dat infantiel gepruts een meerwaarde te geven .. en weet ge wat? ik heb nu een brievenbus waar ge bij wijze van spreken uw hoofd kunt door steken .. en d'helft van de tijd steekt de post er nog voor de helft uit .. 't zal te rap moeten gaan zeker? .. of misschien leert mijn postman tussenin, toch nog vliegen ... kom mij dus niet aandraven dat het geen gevolg is van een "globaal georoute syndroom"
          oh well ...

          Comment


          • #35
            Re: Brievenbus

            De Post kan dat inderdaad verplichten of zelfs weigeren uw post te bedelen.

            Familie van mij zit in dezelfde situatie, in november een briefje in de bus gehad met de vraag hun bus reglementair te plaatsen (kort aan de straat) maar hier niet op gereageerd. De Post heeft daarna ook nooit meer iets gezegd.
            Sinds 1 februari geen enkele post meer gekregen, geen briefje meer en ook geen boze postbode.

            Op TV is dit enkele weken geleden in het nieuws geweest dat de Post beslist heeft deze mensen geen post meer te bezorgen zolang hun bus niet reglementair staat.
            En effectief bij navraag is dit ook zo bij hun gebeurd ... alle post mogen ze zelf gaan afhalen op het postkantoor en ge kunt geen nieuwe aanbieding meer vragen.
            Ook opletten want na 10 dagen gaat alles terug naar afzender!

            Ja ... iedereen was tijdig verwittigd en ge moet u hier naar het schijnt nog steeds aan de regeltjes houden.
            Nu eerlijk gezegd snap ik het wel, als ze aan elk huis moeten afstappen of een stukske binnen rijden is dat op het aantal toch een extra tijdverlies.
            Moest ik postbode zijn, ik zou ook voorstander zijn van deze reglementering.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #36
              Re: Brievenbus

              Ik vraag me af of er geen wet is hoe men de post bij u moet afleveren, er is wel een wet die zegt hoe groot je bus moet zijn, mogen hier elke morgen opgevouwde brieven in onze wettelijke kingsize bus ontvangen, tja is leuk als je een mooie foto opgevouwd krijgt
              Zal aan de snelheid liggen da ze hier passeren zekers
              Never resist temptation or it could go away...
              Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

              Comment


              • #37
                Re: Brievenbus

                Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
                Ik vraag me af of er geen wet is hoe men de post bij u moet afleveren, er is wel een wet die zegt hoe groot je bus moet zijn,
                Hoe die moet zijn weet ik niet maar "waar" die moe zijn wel ... in de "juiste" bus!

                De laatste tijd bijna elke keer dat er post is zit er ook iets bij van de buren en zelfs van andere straten.
                Net gebeld naar de Post om een klacht te loggen want ik weet niet of anderen ook de moeite doen om mijn post te brengen als ze die in de bus krijgen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #38
                  Re: Brievenbus

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  Helaas voor u zijn er een paar harde werkelijkheden .. namelijk dat het postkind wordt verzopen in het troebel badwater van pietluttige regeltjes. Vroeger struikelde er geen hond over als je zelfs helemaal geen brievenbus had ik ken mensen zat die in oude buurten in afgelegen stegen en binnenpleintjes wonen, moeten die nu een (spuuglelijke!) verloren blok brievenbussen zetten ergens aan de straatkant? ja dus volgens het reglement. Dat zijn zondermeer achte het ijzeren gordijn toestanden
                  Ik had een oom, postman, en destijds was voor die mensen het "postbode zijn" een privilege en men probeerde dat werk met eer en overtuiging te doen. Als je nu moest zien welk zooitje ongeregeld ik hier zie passeren op 1 jaar tijd dan denk je dat er geronseld wordt in een of ander verarmd oost-europees land! (oh en ik begrijp zelfs waarom, niemand wil zo een kl..job nog doen!) .. en als men dan ziet welke route die postbodes opgedrongen krijgen dan lig ik uren in een deuk! 't lijkt hier 's morgens wel op een brommer race circuit zoals die arme mensen hier rondjes moeten draaien! de meest logische en de meest efficiente route is schijnbaar niet het zelfde als de kortste route in vogelvlucht .. helaas kan mijn postbode niet vliegen ..
                  Dus gaat men wat regeltjes opstellen om aan dat infantiel gepruts een meerwaarde te geven .. en weet ge wat? ik heb nu een brievenbus waar ge bij wijze van spreken uw hoofd kunt door steken .. en d'helft van de tijd steekt de post er nog voor de helft uit .. 't zal te rap moeten gaan zeker? .. of misschien leert mijn postman tussenin, toch nog vliegen ... kom mij dus niet aandraven dat het geen gevolg is van een "globaal georoute syndroom"
                  oh well ...
                  Ja vroeger, alles was dan veel beter. Ik kon de straat over steken zonder gevaar te lopen onder een wagen te zitten...
                  Bij problemen met personen kon ik daar eens deftig tegen babbelen op café waar ik nu me richt tot stom pc-scherm ...
                  Ja vroeger ...
                  Inderdaad, de post heeft het geweer van schouder veranderd onder invloed van ons dierbare Europa. Ook wij moeten beter renderen en zorgen dat we binnenkort competent blijven met de open gesmeten markt. Inderdaad, dan geen tijd meer om aan sociaal werk te doen. Juist, vroeger had de post en vooral de postbode een sociale functie. Ik ken postbodes die dan zelfs boodschappen deden voor ouderen ... De post had daar weet van, maar dank zij overheidssteun stond dat ongeschreven in de doelstellingen. Weet je dat we momenteel nog steeds zorgen voor fondsen om ongeletterden, ja je leest goed, ongeletterden het shcirjven en lezen aan te leren, helaas dit gebeurt minder en minder...
                  Brieven moeten ongeschonden in de brievenbus. Maar niets alles wordt door de postbode in de bus gedropt. Streekkrant, tal van reclamefolders, plaatselijke partijpropaganda ... worden door zelfstandigen, ...., vrijwilligers in de bus gestoken en die blokkeren nogal vaak de busopening...
                  Als ik 's morgensvroeg om 5 uur doorheen de straat wandel, fiets, zie ik nagenoeg overal de reclame meer buiten de bus dan in de bus zitten. Raar, daar wordt nooit over geklaagd.
                  Enfin, ik stop maar. Ik heb in tegenstelling tot enkelen hier, enorm respect voor die sukkelaars die door regen en wind iedere dag weer proberen ervoor te zorgen dat de poststukken worden bezorgd. Dat er rotte appels zijn kan best en komt overal voor. Dat mensen fouten maken ... Wie geen fouten maakt werkt niet.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #39
                    Re: Brievenbus

                    Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                    Ja vroeger, alles was dan veel beter. Ik kon de straat over steken zonder gevaar te lopen onder een wagen te zitten...
                    Bij problemen met personen kon ik daar eens deftig tegen babbelen op café waar ik nu me richt tot stom pc-scherm ...
                    Ja vroeger ...
                    Inderdaad, de post heeft het geweer van schouder veranderd onder invloed van ons dierbare Europa. Ook wij moeten beter renderen en zorgen dat we binnenkort competent blijven met de open gesmeten markt. Inderdaad, dan geen tijd meer om aan sociaal werk te doen. Juist, vroeger had de post en vooral de postbode een sociale functie. Ik ken postbodes die dan zelfs boodschappen deden voor ouderen ... De post had daar weet van, maar dank zij overheidssteun stond dat ongeschreven in de doelstellingen. Weet je dat we momenteel nog steeds zorgen voor fondsen om ongeletterden, ja je leest goed, ongeletterden het shcirjven en lezen aan te leren, helaas dit gebeurt minder en minder...
                    Brieven moeten ongeschonden in de brievenbus. Maar niets alles wordt door de postbode in de bus gedropt. Streekkrant, tal van reclamefolders, plaatselijke partijpropaganda ... worden door zelfstandigen, ...., vrijwilligers in de bus gestoken en die blokkeren nogal vaak de busopening...
                    Als ik 's morgensvroeg om 5 uur doorheen de straat wandel, fiets, zie ik nagenoeg overal de reclame meer buiten de bus dan in de bus zitten. Raar, daar wordt nooit over geklaagd.
                    Enfin, ik stop maar. Ik heb in tegenstelling tot enkelen hier, enorm respect voor die sukkelaars die door regen en wind iedere dag weer proberen ervoor te zorgen dat de poststukken worden bezorgd. Dat er rotte appels zijn kan best en komt overal voor. Dat mensen fouten maken ... Wie geen fouten maakt werkt niet.
                    En dan hebben we het nog niet gehad over de kleding van de postbodes: loodzwaar
                    en zeker bij nat weer. Het is verbeterd de laatste jaren maar dat heeft verdorie
                    lang geduurd.
                    De "gendarmes" (rijkswacht) hadden en hebben de beste kleding.

                    Winterkleding die TIJDIG besteld werd was nooit tijdig op zijn plaats en hetzelfde
                    voor de zomerkleding...
                    En dit gebeurde niet "vroeger" maar is recent.
                    Ik weet ook van iemand op een postkantoor waar die mensen één maat van truien
                    kregen voor iedereen
                    Of gloednieuwe fietsen die onder de last gewoon kader-breuk leden...
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #40
                      Re: Brievenbus

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Hoe die moet zijn weet ik niet maar "waar" die moe zijn wel ... in de "juiste" bus!

                      De laatste tijd bijna elke keer dat er post is zit er ook iets bij van de buren en zelfs van andere straten.
                      Net gebeld naar de Post om een klacht te loggen want ik weet niet of anderen ook de moeite doen om mijn post te brengen als ze die in de bus krijgen.
                      Pffff hier krijg zelfs post van zeker 3km verder in de bus,denk dat postbodes zijn die niet naar school zijn geweest

                      Edit; beste is online klacht indien ben je zeker dat er iets met de klacht wordt gedaan
                      Last edited by foto4fun; 5 maart 2010, 18:08.
                      Never resist temptation or it could go away...
                      Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                      Comment


                      • #41
                        Re: Brievenbus

                        Awel, ik heb vroeger nog reklame rond gedragen in mijn jeugdjaren en wist eigenlijk niet dat er speciale regulaties waren voor brievenbussen. Wij moesten soms ook tot aan de gevel gaan bij de voordeur die een stuk van de straat af was...nooit geen problemen mee gehad. We deden wel alles te voet. Het is niet de meest aangename job om te doen in weer en wind, maarja een postbode krijgt gelukkig toch meer betaald dan iemand die reklame uitdraagt!

                        Als ik onze postbode hier zie (in Canada) dan is die altijd te voet, die moet hier bergop en bergaf wandelen want het is hier nogal heuvelachtig in onze omgeving. De brievenbussen zijn allemaal een grote gleuf in de voordeur, dus geen brievenbussen aan de straat. En onze voordeur (alsook vele anderen) is toch gemakkelijk een 15-20m van de straat af. Ik heb die postbodes (heren of dames) nog nooit horen klagen. En als het een pakje is dan zijn ze meestal nog zo vriendelijk om het aan de achterdeur neer te zetten!

                        Comment


                        • #42
                          Re: Brievenbus

                          Oorspronkelijk geplaatst door ghost-be Bekijk bericht
                          snap niet waarom er zoveel drukte wordt rondgemaakt, bus moet volgens Art. 2. § 1. De brievenbussen moeten aan de grens van de openbare weg geplaatst zijn. Zo simpel is dat. Als je verwacht dat een postbode bij elke klant moet moet stoppen en wandelen naar de deur, reken maar eens uit als je zo'n 500 bussen doet hoeveel tijd je daar mee verspeeld.
                          Befehl is Befehl! Niet erg klantvriendelijk.
                          In Nederland is een brievenbus aan de straat of stoepkant alleen verplicht bij diepe voortuinen, dus verder dan 5 meter vanaf de stoep of weg.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Brievenbus

                            Das gewoon de voorruitgang, alle dagen meer en meer regeltjes wat je moet en wat je nog mag, en dat laatste word steeds minder.
                            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                            Comment


                            • #44
                              Re: Brievenbus

                              De meesten klagen dat de bus aan de straat moet staan voor het gemak van de postbedeling en dat de postbode te lui is maar ze vinden het anders zelf niet zo erg met de wagen voor de deur van de bakker (200 meter van hun deur) te staan om zes pistolekes te halen.
                              Last edited by VerSeg; 12 maart 2010, 22:40.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: Brievenbus

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                De meesten klagen dat de bus aan de straat moet staan voor het gemak van de postbedeling en dat de postbode te luis is maar ze vinden het anders zelf niet zo erg met de wagen voor de deur van de bakker (200 meter van hun deur) te staan om zes pistolekes te halen.
                                Je zegt wat ik zat te denken.
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                                Comment

                                Working...
                                X