Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brievenbus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Brievenbus

    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Een goeie
    en al het echt een goeie postman is......belt ie zelf twee keer.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: Brievenbus

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      en al het echt een goeie postman is......belt ie zelf twee keer.
      grt,bouk.
      Zeker zeker maar dan wel euh.... Corien in de gaten houden
      (misschien een moeilijk mopje voor sommigen?)
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #18
        Re: Brievenbus

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Zeker zeker maar dan wel euh.... Corien in de gaten houden
        (misschien een moeilijk mopje voor sommigen?)
        Jack Nicholson en Jessica Lange?

        Mvg.
        Robert
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

        Comment


        • #19
          Re: Brievenbus

          Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          Jack Nicholson en Jessica Lange?

          Mvg.
          Robert


          Heb ik nog gezien op TCM (TV).
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #20
            Re: Brievenbus

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            (misschien een moeilijk mopje voor sommigen?)
            Wees gerust, wij kennen onze klassiekers.

            Comment


            • #21
              Re: Brievenbus

              Oorspronkelijk geplaatst door misti Bekijk bericht
              Wees gerust, wij kennen onze klassiekers.
              Toch nog even de zaken nakijken misti.....
              Het gaat over Lana en John
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #22
                Re: Brievenbus

                Ja ik had juist de opening van mijn brievenbus groter gemaakt, zelfs groter dan voorgeschreven toen we nog maar eens een andere postbode kregen .. die kwam zelfs niet van zijn fiets en gooide de post gewoon op de oprit waar die in weer & wind bleef liggen ipv die 3 meter omweg te moeten lopen om 'm in de bus te steken .. een hoop post kwijgtgeraakt (oa medische uitslagen van mijn echtgenote!!) de postmeester onder handen genomen, de man werd ook al radeloos van het gepruts van zijn bodes, nu een nieuwe gemotoriseerde bode, een iets oudere figuur en die durft wel van zijn brommer komen om de post te bussen ..
                Strikt genomen heb je echter geen poot om op te staan als je bus niet "reglementair" is .. het georoute syndroom dus ... en er zijn dus in België waarschijnlijk meer onreglementaire bussen dan andere

                Comment


                • #23
                  Re: Brievenbus

                  Ondertussen al antwoord gekregen van de Post.

                  Ze gaan een officieel schrijven sturen dat we de bus moeten verplaatsen zoals de postbode het had gezegd.
                  Dat we daarmee de doorgang voor voetgangers blokkeren trekken zij zich niet aan. We moeten dan maar met de gemeente overleggen om het voetpad te verbreden.

                  België ...... lol
                  http://eos-online.blogspot.com

                  Comment


                  • #24
                    Re: Brievenbus

                    Oorspronkelijk geplaatst door Obi-Wan Bekijk bericht
                    Ze gaan een officieel schrijven sturen
                    En in welke brievenbus gaan ze dat officieel schrijven dan deponeren... ?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Brievenbus

                      Oorspronkelijk geplaatst door Obi-Wan Bekijk bericht
                      Dat we daarmee de doorgang voor voetgangers blokkeren trekken zij zich niet aan. We moeten dan maar met de gemeente overleggen om het voetpad te verbreden.

                      België ...... lol
                      Zet jij je brievenbus dan misschien midden op het voetpad?
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Brievenbus

                        Oorspronkelijk geplaatst door misti Bekijk bericht
                        En in welke brievenbus gaan ze dat officieel schrijven dan deponeren... ?
                        Goed gezien misti.

                        En wat zou er gebeuren met een aangetekende brief?
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #27
                          Re: Brievenbus

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Als hij nog veel van z'n trompet maakt zou ik eens een onderhoud vragen met de postmeester of de "chef facteur" en het geval eens uitleggen.
                          Hoogstwaarschijnlijk staat uw gezicht hem niet aan en doet hij daarom ambetant.
                          Een goed babbelke kan veel oplossen hoor.


                          Grtz, RF
                          IPV van besluiten te trekken zou de persoon misschien eerst even nachecken met de reglementering wat er loos is. Ook de postmeester is niet bij machte regels naar de goesting van de klager aan te passen. Dat is materie voor centraal bestuur.
                          Ik zou liever mogen fietsen op de voetpaden want ik vind dat leuker. Alleen dat mag niet en ook daar merk ik dat de ene agent iets makkelijker is dan de andere.
                          ipv steeds weer uitvluchten en afwijkingen te zoeken en te ondersteunen doe nu eens wat in regels staat.
                          Ik dacht dat dit op dit forum ook steeds weer toegepast werd.
                          Als morgen de postbode de brieven niet meer bezorgd omdat de bus niet voldoet aan de reglmenten aangaande grote, bereikbaarheid, plaatsing, doet hij alleen maar wat hij van hogerop wordt opgelegd.
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #28
                            Re: Brievenbus

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            Strikt genomen heb je echter geen poot om op te staan als je bus niet "reglementair" is .. het georoute syndroom dus ... en er zijn dus in België waarschijnlijk meer onreglementaire bussen dan andere
                            Dit is GEEN georoutesyndroom. Dit is het syndroom dat iedereen maar denkt dat iedereen naar zijn pijpen moet dansen.
                            Er is een reglement voor wat grote, plaatsing, bereikbaarheid betreft. Indien daaraan voldaan kan je inderdaad klagen. In het andere geval is de klager in fout en ik stel voor om dan naar de klaagmuur te gaan in Jeruzalem en hier niet schijnheilig en melig te doen alsof de postbode een boeman, snoodaard of moeilijke is.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #29
                              Re: Brievenbus

                              Oorspronkelijk geplaatst door Obi-Wan Bekijk bericht
                              Ondertussen al antwoord gekregen van de Post.

                              Ze gaan een officieel schrijven sturen dat we de bus moeten verplaatsen zoals de postbode het had gezegd.
                              Dat we daarmee de doorgang voor voetgangers blokkeren trekken zij zich niet aan. We moeten dan maar met de gemeente overleggen om het voetpad te verbreden.

                              België ...... lol
                              Dit zou ik nu toch wel eens willen zien.
                              Ofwel heb je een strook tussen de rooilijn en het huis. Het is op de rooilijn dat een brievenbus dient geplaatst. Die rooilijn is en kan nooit voetgangers belemmeren ...
                              Ofwel staat je huis op de rooilijn en dan dient de brievenbus in het huis te staan met een opening op de rooilijn (lees muur).
                              Woon je in een appartementenblok, dan staan alle brievenbussen centraal.
                              Hier op de gemeente is er een eigenaar die op bij 200 m van de rooilijn woont. Wel, de brievenbus staat op die rooilijn en die persoon moet die afstand afleggen wil hij zijn brieven ophalen.

                              Misschien al even stilgestaan bij de PRIVACY-redenen die te pas en te onpas wordt gebruikt ? Als de postbode het erfgoed betreedt is hij in feite in fout. Indien hij daar door de hond wordt gebeten is hij in fout omdat hij ongevraagd iemands eigendom betreedt.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment


                              • #30
                                Re: Brievenbus

                                Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                                Dit is GEEN georoutesyndroom. Dit is het syndroom dat iedereen maar denkt dat iedereen naar zijn pijpen moet dansen.
                                Er is een reglement voor wat grote, plaatsing, bereikbaarheid betreft. Indien daaraan voldaan kan je inderdaad klagen. In het andere geval is de klager in fout en ik stel voor om dan naar de klaagmuur te gaan in Jeruzalem en hier niet schijnheilig en melig te doen alsof de postbode een boeman, snoodaard of moeilijke is.
                                Ben ik het mee eens.
                                Maar anderzijds denk ik dat er iets anders bedoeld wordt en dat is dat het geo-route-
                                systeem de postbodes onder druk zet...

                                Een postbode is ook geen superman he
                                En zoals elke werkmens wordt zijn leven er niet beter op.
                                Verder is het ook onrechtvaardig om uw eigen toestand en uw eigen werksfeer
                                met alles erop en eraan te vergelijken, waarbij misschien de uitkomst in uw
                                nadeel is.
                                Of anders gezegd: ik moet "erdoor"... hij ook dan maar.
                                (Ik ben hier in het algemeen bezig he purlut, niet tegen u he.)
                                Dertig jaar geen problemen gehad en nu wel, zegt al iets imho.
                                Ik begrijp dit wel hoor en er mag gerust over van gedachten gewisseld worden
                                maar de bus moet aangepast worden en daar moet je het mee doen

                                Wat hierachter zit is de privatisering opgelegd door Europa, niets meer of minder.
                                Wat nu gaande is, is dat de postbodes meer moeten gaan presteren voor hetzelfde
                                geld EN meer brievenbussen moeten gaan bedienen binnen dezelfde tijd of zelfs
                                tegen een betere tijd.
                                Dan lijkt het mij ook logisch dat NU, na dertig jaar zonder problemen, die bussen
                                aangepast worden.
                                Ik herinner me nu al die "design-bussen", laag tegen de grond...
                                Veel mensen kozen bussen in functie van hun omgeving maar nooit met de
                                postbode in de gedachte.
                                (Ik heb tot nu toe daarover geen enkele postbode horen klagen.)
                                En dit is de laatste jaren erger geworden en dan heb ik het over de mentaliteit.
                                "Ik moet erdoor, ok dan, de rest dan ook maar" of "ikke en de rest kan stikken".
                                Maar ook dit begrijp ik maar al te goed: de meeste mensen zijn niet zo, ze
                                worden zo gemaakt...
                                Er is wel een verschil en dat is dat de kleintjes op elkaar gaan hakken.
                                De groten geven elkaar de hand, vertellen op tv een heel ander verhaal
                                dan in het restaurantje waar ze samen gaan eten en "pintje" gaan drinken
                                (en hun bonussen bespreken)
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X