Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk TV-toestel?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welk TV-toestel?

Ik heb ook een home-cinema, maar mijn vrouw wil dit niet gebruiken voor elk programma, vandaar dat we de geluidskwaliteit van de televisie belangrijk vinden ... .zoals ik reeds in mijn eerste bericht meegaf geven we de voorkeur aan echte, zachte kleuren, en niet aan felle kleuren en hoge contrasten. hoe waarheidsgetrouwer het beeld, hoe beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noppenrijder Bekijk bericht
      Ik heb ook een home-cinema, maar mijn vrouw wil dit niet gebruiken voor elk programma, vandaar dat we de geluidskwaliteit van de televisie belangrijk vinden ... .zoals ik reeds in mijn eerste bericht meegaf geven we de voorkeur aan echte, zachte kleuren, en niet aan felle kleuren en hoge contrasten. hoe waarheidsgetrouwer het beeld, hoe beter.
      Awél probeer dan de pana plasma, maar zet de kleuren in het menu op warme kleuren, en je hebt het beeld wat jij bedoeld. Aan alle LCD kijkers, ik wil hier ook niet verder in discussie gaan hoor, over kleuren en geuren kan je blijven verder gaan.....
      Canon 40 D/EF-S 17-85 mm IS USM/ zonnekap/ EF 70-200 mm f/4 L IS USM/ circ.pol.filter BW/opzetflits 430 EX/ omnibounce.

Comment

de verkoper probeerde mij duidelijk te maken dat de beelden van de LCD - Loewe scherper zijn dan een LED van Sharp of Philips; bvb de randen van lichaamsdelen, haren of bladeren 'verlopen' niet. Dit leek mij ook zo, ofwel kwam dit door de promo-filmpjes ?
        Eigenlijk leek dit mij ook het geval bij de Plasma-TV's (Pana): geen duidelijke aflijning van voorwerpen? dit verwondert mij omdat ik hier een duidelijk voorkeur voor Plasma waarneem ?

Comment

...dit verwondert mij omdat ik hier een duidelijk voorkeur voor Plasma waarneem ?
          dat is omdat plasma-adepten geen kritiek kunnen verdragen en LCD-aanhangers te slim zijn om zich in deze discussie te mengen
          Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
          - Isaac Asimov-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
            dat is omdat plasma-adepten geen kritiek kunnen verdragen en LCD-aanhangers te slim zijn om zich in deze discussie te mengen
            Ik heb al hier en daar gelezen en gehoord dat een plasma-tv niet zo lang meegaat. Vlugger versleten is dus. Philips zou zelfs met de productie gaan stoppen, of reeds gestopt zijn.
            Bekijk maar eens de testen van test-aankoop en daar zie je dat Philips op alle vlakken hoog scoort.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
              Ik heb al hier en daar gelezen en gehoord dat een plasma-tv niet zo lang meegaat. Vlugger versleten is dus. Philips zou zelfs met de productie gaan stoppen, of reeds gestopt zijn.
              Bekijk maar eens de testen van test-aankoop en daar zie je dat Philips op alle vlakken hoog scoort.
              Philips maakt al een tijdje geen plasma schermen meer...
              Maar nu maken we het nog spannender, ze maken zelfs geen LCD meer.
              In de meeste Philips lcd tv's zit tegenwoordig een paneel van Sharp...

Maar de techniek achter het paneel bepaald gelukkig ook voor een groot deel de beeldkwaliteit... Bij ons in de winkel hebben wij een eerlijke opstelling van tv's, en daar kan je duidelijk waarnemen dat Philips nog altijd de betere is met bewegende beelden.. Camera pannings ed...
              Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

Comment

dan moet je zeker eerst en vooral je tv degelijk instellen
                en het makkelijks is daarvoor een speciale dvd te gebruiken
                met behulp van bv die van monster cable

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
                  Ik ben geen plasma adept, maar een goed beeld adept en toevallig geeft plasma het beste beeld. Ik aanvaard echter wel kritiek, plasma heeft ook zijn nadelen.

Klopt. hier nog eens de voor- en nadelen op een rijte volgens wikipedia. Het lijkt me wel al een ouder lijstje. Sommige voor- en nadelen zijn niet echt van toepassin, volgens mij. Dat staat dan schuin.

Advantages
                  Slim profile
                  Can be wall mounted
                  Lighter and less bulky than rear-projection televisions
                  Achieves better and more accurate color reproduction than LCDs (68 billion/236 versus 16.7 million/224)
                  Produces deep, true blacks allowing for superior contrast ratios (up to 1:2,000,000)
                  Far wider viewing angles than those of LCD (up to 178°); images do not suffer from degradation at high angles unlike LCDs
                  Virtually no motion blur, thanks in large part to very high refresh rates and a faster response time, contributing to superior performance when displaying content with significant amounts of rapid motion

Disadvantages
                  Earlier models are susceptible to screen burn-in and image retention (however, newer models have green phosphors and built-in technologies to eliminate this, such as pixel shifting)
                  Phosphors in older[clarification needed] models lose luminosity over time, resulting in gradual decline of absolute image brightness (newer models are less susceptible to this, having lifespans exceeding 60,000 hours, far longer than older CRT technology)
                  Susceptible to "large area flicker"
                  Generally do not come in smaller sizes than 32 inches
                  Susceptible to reflection glare in bright rooms
                  Heavier than LCD due to the requirement of a glass screen to hold the gases
                  Use more electricity, on average, than an LCD TV
                  Do not work as well at high altitudes due to pressure differential between the gases inside the screen and the air pressure at altitude. It may cause a buzzing noise. Manufacturers rate their screens to indicate the altitude parameters.
                  For those who wish to listen to AM radio, or are Amateur Radio operators (Hams) or Shortwave Listeners (SWL) , the Radio Frequency Interference (RFI) from these devices can be irritating or disabling.

Het komt er dus op neer dat voor mij snelheid, contrast en kleuren belangrijker zijn dan al de rest. Er wordt veel over oled gesproken. Misschien dat die technologie plasma overbodig zal maken, maar dat duurt nog eventjes voor het betaalbaar wordt.

Comment

Deze voormiddag was ik in een TV-zaak en heb de LCD's en de LED's eens bekeken en vooral "vergeleken".
                    Wat mij direkt opviel was de koelere, koudere kleuren van een LED-tv.
                    Ik hou vooral van een warme kleur en ben daarom voorstander van een LCD.
                    Philips brengt binnenkort wel een nieuwe reeks LED's (of OLED) op de markt maar die zouden ook een koelere tint hebben.
                    LED is sowiezo per definitie koeler. Om het very simple uit te drukken : LCD wordt gevoed door buislampen met een warmere tint dan de ledjes die een LED-tv kleur geven.(volgens de persoon in de winkel)
                    Het staat voor mij vast dat ik een Philips LCD ga kopen maar ik twijfel nog een beetje tussen formaat 42 of 47 inch.
                    Ik heb een wand waar de tv moet komen van 132 cm breed en de 42inch is 100cm breed tegenover de 47 die 111cm breed is. Bij de kleinere heb ik dus aan weerszijde 16cm en bij de grotere 10,5cm. Ik zou ze eigenlijk allebei eens moeten kunnen ophangen.

Comment

Deze voormiddag was ik in een TV-zaak en heb de LCD's en de LED's eens bekeken en vooral "vergeleken".
                      Wat mij direkt opviel was de koelere, koudere kleuren van een LED-tv.
                      Ik hou vooral van een warme kleur en ben daarom voorstander van een LCD.
                      LED is gewoon een andere achtergrondverlichting voor dezelfde TV's.
                      Vroeger was dit met een soort lamp, nu met een LED. M.a.w., je hebt dan een LCD tv met LED-verlichting.
                      Dat de kleuren koeler zijn ligt gewoon aan een verkeerde instelling van het toestel in de winkel. Laat dit deftig afstellen en volgens het resultaat van de kleuren kan je nooit opmaken of het nu LED is of niet! Ge moet natuurlijk twee deftige toestellen vergelijken.
                      Als ze in een winkel een bepaald type het meest willen verkopen omdat de winstmarge het grootst is of omdat de voorraad niet op geraakt ... wees maar zeker dat dit toestel dan net de beste kleuren zal hebben!
                      In grote winkels als Fnac, Carrefour, Krëfel, ... daar is bijna nooit een TV deftig afgesteld. Daar kunt ge dus niet op verder gaan.

Over nog beter resultaat met plasma zwijgen we wel even.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

de verkoper probeerde mij duidelijk te maken dat de beelden van de LCD - Loewe scherper zijn dan een LED van Sharp of Philips; bvb de randen van lichaamsdelen, haren of bladeren 'verlopen' niet. Dit leek mij ook zo, ofwel kwam dit door de promo-filmpjes ?
                        Eigenlijk leek dit mij ook het geval bij de Plasma-TV's (Pana): geen duidelijke aflijning van voorwerpen? dit verwondert mij omdat ik hier een duidelijk voorkeur voor Plasma waarneem ?
                        Die verkoper krijgt een grote fooi als ie een Loewe koopt, zo simpel is dat. Voor de rest is Loewe zoiets als Bose of B&O: groot in prijs, klein in al de rest...

Als natuurlijke, zachte kleuren je ding zijn, dan een Panasonic Plasma...
                        http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                          Use more electricity, on average, than an LCD TV
                          Dat is dus dikke larie: plasma's verbruiken meer als je een volledig wit scherm hebt. Wie kijkt er nu naar een volledig wit beeld...

Het verbruik stijgt naarmate de pixel helderder moeten zijn. Echter, 80% (of zo, ik wil niet discussiëren over het exacte getal) van een gemiddeld TV beeld heeft een helderheid van 10%, wat maakt dat in doorsnee een plasma minder verbruikt...

Nog een kleine anecdote: toen Philips niet meer kon concureren in de plasma wereld, heeft het bedrijf, middels de consumentenbond, enkele leugens de wereld in gestuurd die flagrant onwaar zijn:
                          - LCD verbruikt minder dan plasma
                          - LCD gaat langer mee dan plasma
                          - LCD heeft een beter beeld dan plasma

Wat de levensduur van een TV (LCD/plamsa) betreft: die hangt grotendeels af van de kwaliteit van de voeding (ie. transfo) die aanwezig is, en dat kun je niet aflezen van de specificatie's. 't Heeft weinig zin dat je paneel gegeven is voor 100.000 uur speelduur, als je voeding het maar 3000 uur volhoudt. Welnu: de voeding is het duurste van een televisie. Maw. als je een goedkope TV koopt, weet je dat ie het nooit lang zal vol houden! Het tegendeel is echter niet waar: 't is niet omdat je een dure TV hebt dat ie het lang zal volhouden (als is de kans natuurlijk wel groot.)

Ik vind het nog steeds spijtig dat Pioneer er mee opgehouden is, want afgezien van het feit dat ze de beste TV's hadden, wist je dat ze niet bespaarden op de componenten...

En voor wie het nog niet duidelijk is: Loewe gebruikt zeker niet de beste componenten voor hun TV's...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Over nog beter resultaat met plasma zwijgen we wel even.
                            Als Plasma dan zoveel beter is kan je mij dan zeggen waarom oa Philips gestopt is met de productie ervan ? Eerder betaalde je 2000 en méér voor een PLasma en nu koop je reeds een Samsung-plasma voor nog géén 1000 Euro ????? Ook hiervoor een verklaring aub.
                            Ze gaan véél minder lang mee dan een LCD, zijn zwaarder en niet zo zacht aan de ogen (hoor ik zeggen !!!)

Comment

Als Plasma dan zoveel beter is kan je mij dan zeggen waarom oa Philips gestopt is met de productie ervan ?
                              Zie mijn reactie hierboven: Philips kon niet concurentiëren in Plasma en dan zijn ze als eerste only LCD gegaan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                                Die verkoper krijgt een grote fooi als ie een Loewe koopt, zo simpel is dat. Voor de rest is Loewe zoiets als Bose of B&O: groot in prijs, klein in al de rest...
                                allee dan kan je Loewe, Bose en B&O gaan vergelijken met apple
                                groot in prijs.....

Comment

Working...
                                X