Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk TV-toestel?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welk TV-toestel?

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
    Dat is dus dikke larie: plasma's verbruiken meer als je een volledig wit scherm hebt. Wie kijkt er nu naar een volledig wit beeld...

Het verbruik stijgt naarmate de pixel helderder moeten zijn. Echter, 80% (of zo, ik wil niet discussiëren over het exacte getal) van een gemiddeld TV beeld heeft een helderheid van 10%, wat maakt dat in doorsnee een plasma minder verbruikt...
    Ze verbruiken inderdaad gemiddeld een beetje meer, maar dat is zeker niet meer zoals in de begindagen. Laat ons zeggen dat het ongeveer 100W meer zal zijn gemiddeld. Het zal mij er alvast niet van weerhouden om eentje te kopen. Ik zal wel een zonnepaneel steken als ik zelf een huis koop

Ik vind het nog steeds spijtig dat Pioneer er mee opgehouden is, want afgezien van het feit dat ze de beste TV's hadden, wist je dat ze niet bespaarden op de componenten...
    Ik was ook aan het kijken voor Pioneer, maar Panasonic heeft dus hun technologie overgekocht en komt voor het eerst in de toestellen van 2010. Wanneer je hun 3D toestel in de winkels ziet, dan weet je dat ze er zijn. De technologie heet "Infinite Black" en niet meer "Kuro" zoals bij Pioneer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
      Ik was ook aan het kijken voor Pioneer, maar Panasonic heeft dus hun technologie overgekocht en komt voor het eerst in de toestellen van 2010. Wanneer je hun 3D toestel in de winkels ziet, dan weet je dat ze er zijn. De technologie heet "Infinite Black" en niet meer "Kuro" zoals bij Pioneer.
      Tiens, dat wist ik niet...
      http://www.digifotofreak.nl

Comment

Kan iemand zeggen wat het verbruik ongeveer is tussen gewone beeldbuis (71cm), TFT/LCD en Plasma bij gelijke schermgrootte?
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          Kan iemand zeggen wat het verbruik ongeveer is tussen gewone beeldbuis (71cm), TFT/LCD en Plasma bij gelijke schermgrootte?
          En dat er nu gene slimme afkomt met het maximum-verbruik dat op een Plasma staat ... hetgeen vermeld in de boekjes is enkel met continu 100% wit beeld, contrast en helderheid op 100%.
          Verbruik ligt bij plasma ongeveer tussen de 40 en 50% van opgegeven.
          Bij TFT of LCD (hoe je het ook wil noemen) is dat bijna zoals vermeld in de gegevens.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Dit gevonden:
            Get full-length product reviews, the latest news, tech coverage, daily deals, and category deep dives from CNET experts worldwide.

Waar er een interessante conclusie is onderaan:
            It's worth noting that plasma TV has many picture quality advantages over LCD TVs, so people who really prize video quality may be willing to sacrifice some efficiency to get those advantages. On the other hand, today's high-quality LCDs can balance extreme efficiency with great picture quality. As with all technologies, improvements in HDTV performance are being made with every generation of products, and we expect power consumption to continue to fall in newer models.
            Maar als het over cijfers gaat dan kan je het vervolg van bovenstaand artikel eens bekijken:
            Get full-length product reviews, the latest news, tech coverage, daily deals, and category deep dives from CNET experts worldwide.

EDIT En dan deze Duitse site:
            Last edited by Sultana; 22 februari 2010, 19:32. Reden: Zie EDIT

Comment

Die verkoper krijgt een grote fooi als ie een Loewe koopt, zo simpel is dat. Voor de rest is Loewe zoiets als Bose of B&O: groot in prijs, klein in al de rest...
              Dan denk ik dat je toch beter eens een Loewe van dichterbij bekijkt. Dat ze "te" duur zijn, staat buiten kijf, maar de beeld -en klankkwaliteit primeert wel. Klein zijn ze allerminst. Voor de LCD TV's horen ze gewoon bij het beste dat op de markt is (wat natuulijk ook wel mag voor de prijs dat ze kosten).
              Groeten,

Polleke

Comment

Het valt mij op dat er steeds panasonic/pioneer en nog zo van die merken , veel worden opgenoemd hier, maar nooit bv telefunken. Mijne eerste KTV ooit was van dat merk, en het waren m.i. de mooiste kleuren die ik op een gewone beeldbuis zag. Nu met die plasma en lcd/led, weet ik niet waar in de hierarchie telefunken staat.
                Momenteel kijk ik naar een sony ( nog beeldbuis).
                Last edited by toerist; 3 maart 2010, 11:57.
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

Comment

Ik herinner mij ook Telefunken van vroeger, maar bestaat dat merk nog wel ?
                  Waarschijnlijk overgegaan in, of overgenomen door een ander merk. Of gestopt ?
                  Ik keek thuis en sinds ik apart woon nog steeds, naar een Philips-tv en ben daar tevreden over. Ik koop binnenkort een nieuwe lcd-tv en het wordt (voor 99% zekerheid) een Philips 42PFL8404 (verkooppunt Van Loock Booischot). Deze is met Ambilight en dat zou een gezellige sfeer verspreiden rond de tv.
                  Ik heb een ruimte om de tv te plaatsen met een breedte van 130cm en daar zou dit toestel met een breedte van 99.6cm perfect in passen.

Comment

Telefunken bestaat nog:

Nordmende, nog zo'n merk waar je ( alhoewel ze nog bestaan) haast nooit iets van hoort.
                    George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                      Ik koop binnenkort een nieuwe lcd-tv en het wordt (voor 99% zekerheid) een Philips 42PFL8404 (verkooppunt Van Loock Booischot). Deze is met Ambilight en dat zou een gezellige sfeer verspreiden rond de tv.
                      Ik heb een ruimte om de tv te plaatsen met een breedte van 130cm en daar zou dit toestel met een breedte van 99.6cm perfect in passen.
                      Een paar maanden een Philips van dezelfde serie als hierboven beschreven aangekocht maar de 37inch uitvoering. Prachtig beeld, maar het geluid trekt op niets zodat ik nu uitkijk voor een aanvullende homecinema.

Groeten,
                      wistofus.
                      Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
                      iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
                      Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wistofus Bekijk bericht
                        Een paar maanden een Philips van dezelfde serie als hierboven beschreven aangekocht maar de 37inch uitvoering. Prachtig beeld, maar het geluid trekt op niets zodat ik nu uitkijk voor een aanvullende homecinema.

Groeten,
                        wistofus.
                        Is het geluid echt zo slecht want ik lees hier en daar toch reviews die tevreden zijn met het geluid ?
                        Philips zelf omschrijft het 2x10W systeem als " Incredible Surround, Treble- en basregeling". Verkopers vertelden mij dat het geluid "zeer goed" was !
                        Indien het geluid mij zou tegenvallen zou ik het ook overwegen om een Home Cinema System aan te schaffen . Maar dan wel eentje zonder 2, 4 of meer boxen die het geheel ook weer ontsieren. Bestaat er dan niets wat je bij de tv kan zetten en dat niet al te erg opvalt ?

Comment

Is het geluid echt zo slecht want ik lees hier en daar toch reviews die tevreden zijn met het geluid ?
                          Philips zelf omschrijft het 2x10W systeem als " Incredible Surround, Treble- en basregeling". Verkopers vertelden mij dat het geluid "zeer goed" was !
                          Indien het geluid mij zou tegenvallen zou ik het ook overwegen om een Home Cinema System aan te schaffen . Maar dan wel eentje zonder 2, 4 of meer boxen die het geheel ook weer ontsieren. Bestaat er dan niets wat je bij de tv kan zetten en dat niet al te erg opvalt ?
                          Onze vorige tv, ook een Philips beeldbuis100HZ, zat nog in een robuuste behuizing. Alsook de boxen. Nu is de behuizing van een flatsreen heel dun en daar moeten dan de speakers ook nog in. Op mijn oude tv was de surround veel beter dan nu.
                          Je kunt er ook een soundbar van Philips onderzetten om het geluid te beteren.
                          Ik denk van een Bose 3-2-1 systeem bij te plaatsen.
                          Groeten,
                          wistofus
                          Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
                          iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
                          Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

Comment

Ik ga eens tegen mijn eigen winkel praten met een slecht artikel over Panasonic. En toch ga ik er eentje kopen, wanneer hun 2010 modellen op de markt zijn

Comment

Als Plasma dan zoveel beter is kan je mij dan zeggen waarom oa Philips gestopt is met de productie ervan?
                              Simpel ... Philips kocht hun plasmaschermen uiteindelijk aan en bouwden er een doos rond (lees kast) ... de winst was te klein en dat is de enige reden. Van LCD schermen zijn er maar een paar fabrikanten die voor de meeste merken produceren ... de kosten worden dus fameus gedrukt, de investering is kleiner en door het grote aantal valt de prijs nogmaals.
                              Puur budgetair dus.

Eerder betaalde je 2000 en méér voor een PLasma en nu koop je reeds een Samsung-plasma voor nog géén 1000 Euro ?????
                              Een deftige plasma van de recente reeksen kost ook nog 2 of 3 duizend Euro (of nog meer).
                              Samsung brengt alle vijf minuten een nieuwe reeks uit met enkel een paar prutsen verschil. Dit komt eerder doordat ze eerst te duur waren en dan wegens concurrentie de prijs moeten laten zakken. Dan komen ze met zogezegd iets nieuw voor de dag en kunnen ze weer de volle pot rekenen en dus eigenlijk veel te veel voor wat het is.
                              Zo doen alle merken dit.

Ze gaan véél minder lang mee dan een LCD, zijn zwaarder en niet zo zacht aan de ogen (hoor ik zeggen !!!)
                              Ze zijn zwaarde maar zijn dan ook ik glas, ze zijn gemiddeld 8000 keer sneller van beeld dan LCD en hebben extreem meer kleuren dat ze kunnen weergeven dan LCD.
                              Een Plasma zwakt af van intensiteit zoals vroeger ook de klassieke crt maar gemiddeld is de klant aan zijn volgende tv toe alvorens hij daar iets van merkt.
                              Met LCD is dat trouwens ook zo, de achtergrondverlichting neemt af en al veel sneller dan plasma is de lichtopbrengst veel minder ... ook deze lampen vervangen ze niet omdat het meer kost dan een nieuwe TV, enfin ... de TV is het niet meer waard.
                              Oplossing voor dit maatste is LED, dat verslijt minder snel dan de oude verlichting.
                              Bijna geen enkele LCD of LED heeft een glasplaat ... deze schermen zijn veel gevoeliger voor krassen en inwerking van producten dan Plasma-schermen die altijd een glasplaat hebben.
                              Daarbij is een dun scherm enkel uitelijke schow maar heeft dit niets te maken met beeldkwaliteit. Het is als mensen die kleine speakerkes willen omdat dit mooier past in de living ... er is anders geen enkele kleine speaker dat even goed is als een grote dat ook tien of zelfs honderd keer meer weegt.
                              Ge moet zoiets trouwens niet "horen zeggen" maar zelf constateren.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Ik koop binnenkort een nieuwe lcd-tv en het wordt (voor 99% zekerheid) een Philips 42PFL8404 (verkooppunt Van Loock Booischot). Deze is met Ambilight en dat zou een gezellige sfeer verspreiden rond de tv.
                                Zeker een mooi toestel en Ambilight is zeer leuk ... de ene wil het en de andere niet maar eens je er gewend aan bent kan je het moeilijk missen.
                                TV moet dan wel tegen een bleke muur staan/hangen en langs alle kanten minstens een meter tot anderhalve meter vrij hebben. Heb je een kast rond uw TV of hangt er 10cm naast een gordijn, dan is het nut van Ambilight al om zeep.
                                Passen wel maar uw Ambilight?
                                Indien het geluid mij zou tegenvallen zou ik het ook overwegen om een Home Cinema System aan te schaffen . Maar dan wel eentje zonder 2, 4 of meer boxen die het geheel ook weer ontsieren.
                                Ge spreekt uw eigen tegen in deze zin vrees ik ... Home Cinema, Surround zonder 2 of 4 meer boxen, ontsieren ...

Het is als een auto zonder koffer en iets groot willen transporteren, dat gaat ook niet.
                                Surround en geen extra boxen ... dat kunt ge ermee vergelijken, dat gaat ook niet.
                                Ge kunt wel zoiets als "Virtual Surround" bekomen maar dat is helemaal niet hetzelfde.
                                Dan kunt ge beter iets in de zin van een soundbar kopen dat onder de tv hangt/staat ... past perfect bij de tv en valt het minst op.
                                Ge moet natuurlijk zelf kiezen wat je wil en wat je verlangt.
                                Die dat zoiets een volwaardig surround-systeem noemen kunnen dan evengoed een 2PK-tje een vrachtwagen noemen.

Het klopt dat ze in zo'n extra plat scherm nooit een deftige audio kunnen verwerken, er is geen klankkast.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X