Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Besmette USB-stick

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Besmette USB-stick

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Stel dat ik bij u op bezoek kom en jij geeft me wat foto's van de laatste SD mee op een USB-stick ... ik kom thuis en wil die bekijken en kopiëren maar de USB-stick geeft niks meer. Heb ik dan iets verkeerd gedaan?
    Zoiets "kan" ook het geval zijn bij anderen en het is dan niet echt correct deze mensen te verwijten dat ze verkeerd bezig zijn.
    Best heel het verhaal kennen alvorens zoiets te zeggen (en dan nog).

    Enfin ... mijn gedacht hé nete.
    Ja ik weet het ... veel mensen nemen geen BU.
    Dat klopt, maar als mijn USB stick echt kapot is, dan koop ik een nieuwe en plaats, wat op de kapotte stond, terug erop vanaf mijn harde schijf.
    Ik gruwel er gewoon van als ik op forums lees dat mensen een USB stick als ENIGE backup gebruiken. Of slechter nog, dat ze belangrijke data ALLEEN op zo'n stick gaan bewaren (waar ik vermoed dat het hier het geval is, waarom anders al die moeite om de inhoud toch maar te kunnen recupereren ?). Ik blijf erbij dat USB sticks daarvoor véél te onbetrouwbaar zijn.
    Even terzijde: ik gebruik dus dagelijks mijn USB stick, maar wel nooit als backup medium.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #32
      Re: Besmette USB-stick

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      ... Ik gruwel er gewoon van als ik op forums lees dat mensen een USB stick als ENIGE backup gebruiken. Of slechter nog, dat ze belangrijke data ALLEEN op zo'n stick gaan bewaren (waar ik vermoed dat het hier het geval is, waarom anders al die moeite om de inhoud toch maar te kunnen recupereren ?). ...
      Het was inderdaad de enige plaats waar hij die data (foto's) bewaard had.

      Niet iedereen is geregistreerd op deze site en heeft zo'n enorm pakket aan informatie (al dan niet ter zake) ter beschikking.
      En dan spreek ik nog niet over de sites waar de échten van katoen geven.

      Ach ja, hij is gewoon op de oude manier wijzer geworden: door schade en schande.

      Ik blijf nog even zoeken, ik schrijf die stick nog niet helemaal af.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #33
        Re: Besmette USB-stick

        Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
        ...
        Ik blijf nog even zoeken, ik schrijf die stick nog niet helemaal af.
        De aanhouder wint (vaak) .
        Jan Akkermans
        (BD1097BE)
        Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

        Comment


        • #34
          Re: Besmette USB-stick

          Oorspronkelijk geplaatst door Jan Akkermans Bekijk bericht
          De aanhouder wint (vaak) .
          Yep. Daarom gaan er zoveel huwelijken kapot.
          Vriendelijke groet,

          Jos

          Comment


          • #35
            Re: Besmette USB-stick

            Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
            Dat denk ik niet hoor . De schijf-letter wordt niet op de stick bewaard maar op je PC. Dus op een andere PC zal die de eerste vrij letter krijgen bij het inpluggen. Al ziljoen keer meegemaakt want 'k verhuis mijn sticks van de ene computer naar de andere en telkens krijgt hij daar de eerste vrije letter... als de ingelogde gebruiker adminstratorrechten heeft tenminste want anders gebeurt er NIETS.
            Dus nog een hint voor TS: toch even checken of je ingelogd bent als administrator als je een VOOR-DIE-PC-NIEUWE-STICK gaat inpluggen.
            Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
            Nee hoor, driver letters zijn bepaald door het OS, niet door de schijf of stick. Bij het aansluiten van een USB stick krijgt die gewoon een letter toegewezen die nog vrij is. Op pc 1 zal dat E: zijn, op pc 2 kan dat Z: zijn. Op pc 3 kan die uitdrukkelijk G: zijn, maar dat betekent niet dat het op een andere pc ook G: zal zijn. Dus daar zal het probleem al niet liggen.

            @VIM
            Trouwens geen administrator rechten voor nodig. Anders kan niemand zijn stick gebruiken. Tenzij je het expliciet beperkt in group policy of iets dergelijks.
            En toch al een paar keer meegemaakt dat een Stick van één PC niet wilde werken op een andere wegens een drive letter conflict.
            Opgelost via schijfbeheer

            Ik heb ooit nog veel geld betaald voor een 128 mb stickje waarvoor je nog een stuurprogramma nodig had om het op de toenmalige Win 95 te kunnen laten werken, ik heb er dus al véél gehad


            Wat ook een mogelijkheid kan zijn is wanneer je een netwerkschijf (netwerklocatie in Vista) instelt op de eerste vrije dirveletter, dan krijg je soms ook een conflict met USB drive's
            Je kies voor netwerkschijven best een drivelette achteraan het alfabet.
            Last edited by zunoel; 20 februari 2010, 09:13.
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #36
              Re: Besmette USB-stick

              Oorspronkelijk geplaatst door Werner1 Bekijk bericht
              stel de vraag eens op een "tweakers" forum daar zitten soms wat gasten bij die behoorlijk inventief zijn als het op zo'n problemen aankomt.
              Je (vriend) heeft niks te verliezen.
              succes
              Ik ben een paar uren zoet geweest met lezen op Tweakers.net en aanverwanten. Daar zitten mannen tussen die keihard zijn en schrijven: "data waarvan geen back-up bestaat, zijn niet belangrijk genoeg om te recupereren".
              Eigenlijk hebben ze gelijk.

              Die stick zit in mijn broekzak en wordt ingeplugd in elke PC die in m'n buurt komt. Misschien is er toch één bij die wil "ploengen" (een nieuw woord voor van Dale?).

              Nog niets gevonden dus, maar wij zoeken rustig verder.
              Last edited by Jos Vanhengel; 21 februari 2010, 01:59.
              Vriendelijke groet,

              Jos

              Comment


              • #37
                Re: Besmette USB-stick

                Eerst een kleine opmerking : Er is een wezenlijk verschil tussen besmet en kapot. Van een virus gaat je PC of USB niet kapot, een enkele uitzondering terzijde gelaten.

                Harde schijven ( extern of intern ) USB sticks of memorycards gaan nu eenmaal kapot. Dat is gewoon een feit. Soms al na een uur, drie dagen of 5 jaar, maar kapot gaan ze. En het kan gemakkelijk zijn dat een USB stick een uur daarvoor nog perfect werkte en ineens pfffftttt gedaan. Dat is nu eenmaal de harde realiteit.
                Als de stick op geen enkele poort reageert of op een andere PC geen teken van leven meer geeft, dan is ie kapot.
                Probeer nog eens via een USB hub Als dit niet lukt kan je eventueel, als het echt belangrijke dingen zijn die er op staan, contact opnemen met een professionele recoveryservice. Maar de prijs die deze diensten aanrekenen is nogal, om het zacht uit te drukken, aan de hoge kant.
                Greetzzzzzzzzzzzz......
                Wonnie
                www.spectare.be

                Comment


                • #38
                  Re: Besmette USB-stick

                  Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                  Wanneer je gewoon formateert kan je vaak toch ook nog de gedelete bestanden terug ophalen. Of heb ik het verkeerd?
                  Zolang de PC de stick niet herkend kan je hem ook niet formateren hoor.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                  Comment


                  • #39
                    Re: Besmette USB-stick

                    Connectors proper maken kan ook schelen. Mischien een zandkorreltje of iets dergelijks dat een goed contact verhinderd.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Besmette USB-stick

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tchibo Bekijk bericht
                      Connectors proper maken kan ook schelen. Mischien een zandkorreltje of iets dergelijks dat een goed contact verhinderd.
                      Yep, eens met een busje contact cleaner op spuiten.
                      Of met perslucht in het contact blazen.
                      Is misschien een wanhoopspoging maar men weet nooit hé.
                      Ik ben gek op werken. Kan er urenlang gefascineerd naar kijken.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Besmette USB-stick

                        misschien eens met een hamer op kloppen , dan is de vraag opgelost ..is hij nu kapot of niet ? en het spaart veel tijd uit in het zoeken naar oplossingen .

                        geheugentoestanden zonder draaiende onderdelen kun je 2 dingen mee voor hebben ..

                        ofwel werken ze
                        ofwel niet ..

                        niets daar tussen .

                        Comment


                        • #42
                          Re: Besmette USB-stick

                          Héél handige toevoeging, zo een maand na datum...

                          En plus, ik heb het zelf ook al meermaals gehad dat een stick wel werkte op de ene, maar niet op de andere pc.
                          @TS: is/was het een stick met lichtje? gaat/ging dit nog aan of niet?

                          Comment


                          • #43
                            Re: Besmette USB-stick

                            Oorspronkelijk geplaatst door KriVa Bekijk bericht
                            ... @TS: is/was het een stick met lichtje? gaat/ging dit nog aan of niet?
                            Dat lampje gaat een fractie van een seconde branden, bij het inpluggen.
                            Tot nu toe is er geen enkele PC die 'm herkent.

                            Mijn laatste hoop is Linux. Mensen die daarmee werken zijn echter zeldzaam.
                            Als dat besturingssysteem 'm niet herkent, gaat ie de vuilbak in.
                            Vriendelijke groet,

                            Jos

                            Comment


                            • #44
                              Re: Besmette USB-stick

                              Moest je in de geburen van Mechelen/Leuven wonen, of daar kunnen raken, wil ik het gerust eens proberen hoor (Mac OS X / Ubuntu gebruiker ;-))

                              Comment


                              • #45
                                Re: Besmette USB-stick

                                Oorspronkelijk geplaatst door KriVa Bekijk bericht
                                Moest je in de geburen van Mechelen/Leuven wonen, of daar kunnen raken, wil ik het gerust eens proberen hoor (Mac OS X / Ubuntu gebruiker ;-))
                                Bedankt voor het aanbod.
                                Ik zal eens aan mijn vriend vragen of die data zoveel moeite waard zijn.
                                Vriendelijke groet,

                                Jos

                                Comment

                                Working...
                                X