Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Besmette USB-stick

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Besmette USB-stick

    misschien een vuil contactje? Effe int wasmachien steken kan misschien helpen
    Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
    - Isaac Asimov-

    Comment


    • #17
      Re: Besmette USB-stick

      Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
      misschien een vuil contactje? Effe int wasmachien steken kan misschien helpen
      Yep, misschien lukt het wel met een witwas machine.

      Heeft er iemand connecties bij de fiscus? 't Schijnt dat die mensen redelijk goed zijn in het recupereren van verdonkeremaande data.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #18
        Re: Besmette USB-stick

        Een goeie maar spijtige les voor uw vriend: vermits ge zijn data op de stick gaat "proberen recupereren", zal hij ze wel enkel op die stick opgeslagen hebben.
        Da's het lot tarten hé. Er is niks onbetrouwbaarder om als echte backup te dienen dan een USB stick of een geheugenkaartje.
        Aan het andere eind staat een externe harde schijf, de rest (CD, DVD...) zit daar tussenin.
        Tape wordt op bedrijfsniveau nog wel gebruikt, maar is voor thuisgebruik verschrikkelijk onpraktisch in gebruik.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #19
          Re: Besmette USB-stick

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Een goeie maar spijtige les voor uw vriend: vermits ge zijn data op de stick gaat "proberen recupereren", zal hij ze wel enkel op die stick opgeslagen hebben.
          Da's het lot tarten hé. Er is niks onbetrouwbaarder om als echte backup te dienen dan een USB stick of een geheugenkaartje.
          Aan het andere eind staat een externe harde schijf, de rest (CD, DVD...) zit daar tussenin.
          Stel dat ik bij u op bezoek kom en jij geeft me wat foto's van de laatste SD mee op een USB-stick ... ik kom thuis en wil die bekijken en kopiëren maar de USB-stick geeft niks meer. Heb ik dan iets verkeerd gedaan?
          Zoiets "kan" ook het geval zijn bij anderen en het is dan niet echt correct deze mensen te verwijten dat ze verkeerd bezig zijn.
          Best heel het verhaal kennen alvorens zoiets te zeggen (en dan nog).

          Enfin ... mijn gedacht hé nete.
          Ja ik weet het ... veel mensen nemen geen BU.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: Besmette USB-stick

            Miss Spikke heeft mijn stick van 16 Gig vorige week mee gewassen en guess what..
            Ik stak die gewoon in en "ploeng" hij werkt weer..
            Transcend 16 gig zijn verdoemd goeie spikskes.Of wel heb ik geluk gehad...
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #21
              Re: Besmette USB-stick

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Da's het lot tarten hé. Er is niks onbetrouwbaarder om als echte backup te dienen dan een USB stick of een geheugenkaartje.
              Aan het andere eind staat een externe harde schijf, de rest (CD, DVD...) zit daar tussenin.
              Mijn ervaring is net anders: CD en DVD zijn het onbetrouwbaarst; daarna volgt de externe harde schijf en daarna een USB stick. Ik heb nog geen kapotte USB stick meegemaakt, maar al wel een defecte externe harde schijf en één met een slechte voeding. Nadeel van USB sticks is wel dat je ze gemakkelijk kwijt raakt.

              Ongeacht van betrouwbaarheid: zorg dat je belangrijke data op ten minste twee plaatsen bewaart en dat je die kopieën niet te dicht in elkaars buurt legt (RAID valt dus automatisch af).

              Comment


              • #22
                Re: Besmette USB-stick

                Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                Miss Spikke heeft mijn stick van 16 Gig vorige week mee gewassen en guess what..
                Ik stak die gewoon in en "ploeng" hij werkt weer..
                Transcend 16 gig zijn verdoemd goeie spikskes.Of wel heb ik geluk gehad...
                Niet zo spectaculair in vergelijking met dit:

                BBC, News, BBC News, news online, world, uk, international, foreign, british, online, service


                Digitale camera weken op de oceaanbodem, foto's nog uitleesbaar uit het SD kaartje.


                @TS
                Stick is waarschijnlijk defect. In laatste optie zou ik em inderdaad nog eens testen op een ander OS.

                Comment


                • #23
                  Re: Besmette USB-stick

                  Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                  Niet zo spectaculair in vergelijking met dit:

                  BBC, News, BBC News, news online, world, uk, international, foreign, british, online, service


                  Digitale camera weken op de oceaanbodem, foto's nog uitleesbaar uit het SD kaartje.


                  @TS
                  Stick is waarschijnlijk defect. In laatste optie zou ik em inderdaad nog eens testen op een ander OS.
                  Lol.

                  Heb eens ooit om het bad leeg te laten lopen mijn Qtec 2020 zien dobberen op de bodem die uit mijn hemd zak viel..en daarna zoals je een klot zeep probeert te zoeken onder het schuimen achter je toestel aan graaien..ken je dat? De eerste keer dat ik echt mijn hartslag voelde in mijn keel..
                  Ik heb die dan volledig uit elkaar geschroefd en laten drogen op de verwarming..
                  Guess what..Zette hem aan en begon opnieuw te installeren...Perfect.
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • #24
                    Re: Besmette USB-stick

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                    Bedankt voor de link, maar met formatteren wil ik nog even wachten.
                    Eérst proberen of dat ding door m'n PC herkend kan worden.
                    Wanneer je gewoon formateert kan je vaak toch ook nog de gedelete bestanden terug ophalen. Of heb ik het verkeerd?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Besmette USB-stick

                      Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                      Wanneer je gewoon formateert kan je vaak toch ook nog de gedelete bestanden terug ophalen. Of heb ik het verkeerd?
                      Als die indexering weg is van je bestanden dan niet..
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #26
                        Re: Besmette USB-stick

                        USB memorysticks die niet worden herkend komt regelmatig voor en dat heeft in principe niets te maken met een virus.

                        - probeer de memorystick in een andere pc, kans is groot dat hij daar wel wordt herkend. Indien probleem blijft, nog eens in een derde pc uitproberen alvorens je hem in de vuilbak smijt.

                        - als de memorystick het op een andere pc wel goed doet dan is het probleem meestal op te lossen door in de System Manager de entry Universal Serial Bus controllers er uit te gooien en daarna de pc te herstarten. Windows zal dan de juiste drivers automatisch opnieuw installeren en is de kans groot dat de memorystick wel wordt gezien.

                        - memorysticks kunnen tegen een wasje, heb constant een paar memorysticks in mijn broekzak zitten en ze zijn beide al meermaals per ongeluk mee de wasmachine in verzeild maar tot nu toe zijn ze nog steeds prima te gebruiken.
                        Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

                        Comment


                        • #27
                          Re: Besmette USB-stick

                          stel de vraag eens op een "tweakers" forum daar zitten soms wat gasten bij die behoorlijk inventief zijn als het op zo'n problemen aankomt.
                          Je (vriend) heeft niks te verliezen.
                          succes
                          Pentax IST DL 50-200 std. tamron 18-200 1:3,5-6.3 macro
                          Canon 30D 18-55 IS 35-105 70-300

                          Comment


                          • #28
                            Re: Besmette USB-stick

                            Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
                            Dan kan je niet spreken over een besmette stick volgens mij, hij wordt gewoonweg helemaal niet herkend. Besmetting is meer op file-niveau, niet op controller.

                            Plaats de usb stick, met of zonder "ploenk" en ga naar uw disk management.
                            Als je hem daar niet ziet dan is die stick gewoon defect.
                            Je zou het risico kunnen nemen de stick nog eens in een ander toestel te testen maar
                            ik vrees dat die stick voor de vuilbak is, of voor iemand die graag een collectie defecte usb sticks wil aanleggen

                            Heb je bovenstaande al geprobeert?
                            Als jou vriend een bepaalde driver-letter heeft toegekend aan die stick, en deze is op jou computer gereserveerd voor iets anders, dan gaat hij niet werken.
                            Bij disk management kun je een ander letter toekennen.

                            Daarom even gaan kijken in Disk management (onder XP is dit : Configuratiescherm -> systeembeheer -> computerbeheer -> opslag).
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                            Comment


                            • #29
                              Re: Besmette USB-stick

                              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                              Als jou vriend een bepaalde driver-letter heeft toegekend aan die stick, en deze is op jou computer gereserveerd voor iets anders, dan gaat hij niet werken...
                              Dat denk ik niet hoor . De schijf-letter wordt niet op de stick bewaard maar op je PC. Dus op een andere PC zal die de eerste vrij letter krijgen bij het inpluggen. Al ziljoen keer meegemaakt want 'k verhuis mijn sticks van de ene computer naar de andere en telkens krijgt hij daar de eerste vrije letter... als de ingelogde gebruiker adminstratorrechten heeft tenminste want anders gebeurt er NIETS.
                              Dus nog een hint voor TS: toch even checken of je ingelogd bent als administrator als je een VOOR-DIE-PC-NIEUWE-STICK gaat inpluggen.
                              Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                              Oók wandelen met GPS?

                              Comment


                              • #30
                                Re: Besmette USB-stick

                                Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                                Heb je bovenstaande al geprobeert?
                                Als jou vriend een bepaalde driver-letter heeft toegekend aan die stick, en deze is op jou computer gereserveerd voor iets anders, dan gaat hij niet werken.
                                Bij disk management kun je een ander letter toekennen. .

                                Daarom even gaan kijken in Disk management (onder XP is dit : Configuratiescherm -> systeembeheer -> computerbeheer -> opslag).
                                Nee hoor, driver letters zijn bepaald door het OS, niet door de schijf of stick. Bij het aansluiten van een USB stick krijgt die gewoon een letter toegewezen die nog vrij is. Op pc 1 zal dat E: zijn, op pc 2 kan dat Z: zijn. Op pc 3 kan die uitdrukkelijk G: zijn, maar dat betekent niet dat het op een andere pc ook G: zal zijn. Dus daar zal het probleem al niet liggen.

                                @VIM
                                Trouwens geen administrator rechten voor nodig. Anders kan niemand zijn stick gebruiken. Tenzij je het expliciet beperkt in group policy of iets dergelijks.
                                Last edited by caleido; 19 februari 2010, 10:41.

                                Comment

                                Working...
                                X