Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe alternator???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe alternator???

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
    Ik heb zo een vermoeden over welke je het hebt, in hetzelfde gebouw is die Porsche afdeling toch niet, sterker nog, da's al jaren niet meer dezelfde eigenaar. Maar ik ga er ook niet zenne
    als iemand 81 euro per u vraagt zal het niet lang duren met zijn zaak hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maximm Bekijk bericht
      zou iemand weten hoeveel tijd het je kost om een alternator te vervangen van een bmw 320d 2010
      nu ja ik denk dat het merk en type niet echt uit maakt marr toch

grtn maxim
      Merk en type kan wel degelijk een groot verschil maken in het aantal werkuren.
      Bij de ene auto kan je er heel gemakkelijk bij, maar het is bij sommige modellen nodig om een heleboel andere onderdelen los te maken voor je aan de vervanging van de alternator kan beginnen...
      En bij sommige merken zijn de werkuren ook duurder, maar dat lijkt wel een algemene trend te worden omdat de showrooms van de meeste garages tegenwoordig geregeld totaal moeten verbouwd worden (meer dan 4-5 jaar zit er niet tussen, en die kosten moet jij ook mee betalen)...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

ik denk dat zelfs " officiele dealers " ruilalternators en ruilstarters wisselen bij revisiebedrijf ... zo'n bedrijf haalt oude alternator helemaal uit elkaar en vervangt alles wat bij dat specifieke type onderhevig is aan slijtage ... kost meestal +/- 150 euro voor garage . batterij zal wss wel defect geweest zijn als je stil gevallen bent ... een batterij van enkele jaren oud die helemaal leeg getrokken is knapt daar niet van op ...
        maar mss heeft je garage je ergens moeten komen depaneren ? scheelt ook pak geld ...

Comment

Das flink er over als je het mij vraagt maar ja nu is het te laat natuurlijk.
          Ik ken nog een garage die voor hun alternators minstens twee keer meer vraagt dan dat je bij Bosch elco een alternator binnen geeft voor een ruil alternator, pittig detail die garage ruilt ze daar zelf ook om.
          Het is in principe zo dat je voor alternators, starters, batterijen, airco en autobanden best niet bij je daeler gaat en toch zeker niet zonder de prijs te vergelijken.
          Veel onderdelen zijn van Bosch en die herstellen ze of vervangen ze het voordeligst bij Bosch die bovendien voor veel andere merken een alternatief hebben liggen zoals bv Siemens, Valeo om er een paar te noemen.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Het moet passen dat ik ook een maand of 2 terug een revisie-alternator heb moeten laten steken in mn alfa-156 ,
            Ook 6j oud en 85.000 km
            zo'n 350 euro alles inbegrepen

( ben wel onlangs nog maar verandert van garage omdat ik totaal geen vertrouwen had in de garage waar ik mijn auto nieuw gekocht had , altijd als hij binnen geweest was , was er in de kortste keren , soms nog op terugweg naar huis iets anders aan )

als ik alles zo hier lees ben ik blij dat ik verandert ben van garage

Comment

Working...
            X