Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe alternator???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe alternator???

Een aantal jaren geleden hetzelfde euvel opgelopen met een Opel Astra. Netjes hersteld door mijn garagist voor een 300€ (vervangalternator + werk), 't kan zelfs minder geweest zijn. 'k Weet het al zo goed niet meer.
    Bij een officiele Opel garage zou ik zeker meer dan 't dubbel betaald hebben.
    Was het een officiele garage?
    Ook voor andere merken is dit duidelijk zo. Mijn boodschap: zoek een betrouwbare garagist die zo een beetje alle merken doet...

elo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
      Waterpomp is nog zo'n euvel bij Opel, en met mijne Meriva al mijn injectiepomp moeten laten vervangen (zware kost)
      Is nooit anders geweest.
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
        Dat was in eerste instantie ook mijn ( en de garagist, alhoewel ie ook onmiddellijk erbij vertelde dat het dit of de lagers van de alternator waren ) eerste idee, riempje vervangen maar nog steeds evenveel gepiep , het bleek dus uiteindelijk om de lagering te gaan.
        Lagers van een alternator zijn over het algemeen heel gemakkelijk te vervangen, en ik geloof nooit dat die meer dan 30-40 euro moeten kosten voor de twee stuks die je nodig hebt (toevallig is er hier vlakbij ook nog een zaak waar ze lagers verkopen, ik heb er ooit lagers gehaald voor de alternator van een Golf 1). Met het juiste gereedschap heb je die lagers op een half uurtje wel vervangen (elke garagist heeft daar het gereedschap wel voor liggen).
        Maar tegenwoordig is er geen enkele garagist meer die een alternator openschroeft, ze verdienen meer aan een nieuwe of een ruil-alternator.

Blijkbaar is Opel toch ook niet zo betrouwbaar (over mijn Clio heb ik ooit al een topic gestart, maar voorlopig blijft die het wel goed doen...).
        Last edited by Black B@ndit; 17 februari 2010, 19:18.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Lagers van een alternator zijn over het algemeen heel gemakkelijk te vervangen, en ik geloof nooit dat die meer dan 30-40 euro moeten kosten voor de twee stuks die je nodig hebt (toevallig is er hier vlakbij ook nog een zaak waar ze lagers verkopen, ik heb er ooit lagers gehaald voor de alternator van een Golf 1). Met het juiste gereedschap heb je die lagers op een half uurtje wel vervangen (elke garagist heeft daar het gereedschap wel voor liggen).
          Maar tegenwoordig is er geen enkele garagist meer die een alternator openschroeft, ze verdienen meer aan een nieuwe of een ruil-alternator.

Blijkbaar is Opel toch ook niet zo betrouwbaar (over mijn Clio heb ik ooit al een topic gestart, maar voorlopig blijft die het wel goed doen...).
          Op zich klopt dat wel, het sterkste is dat ik zelf in de machinebouwsector zit en eigenlijk voor amper een euro of 2 , jawel je leest het goed, deze dingen kan kopen, materiaal is ook geen probleem alleen heb ik geen tijd/goesting voor zo'n zaken... De weinige vrije tijd die ik heb spendeer ik dan liever aan andere zaken . Maar mij zullen ze idd niet in die dure officiele garages zien da's een feit, liever naar de kleine zelfstandige die alleen werkt en heel dikwijls pakken meer kennis/ervaring heeft.
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Ik merk dat ik mij serieus heb laten rollen... Was nochtans zeer tevreden over mijn garage en service. Nooit problemen gekend.
            Ik heb vandaag naar een andere Opel-garage gebeld met de vraag wat zo'n alternator + plaatsing zou kosten. Antwoord: +/- 750 euro btw incl.
            Ik ben ook bij de garagist van mijn schoonvader geweest en die lachte hier ook mee. Zwaar laten rollen. Ik weet nu waar ik nooit meer moet gaan. Tenzij, ik ga morgen toch nog even langs gaan om van mijn neus te maken. Niet dat het veel zal uitmaken, betaald blijft betaald, of hij moest een geste doen en mij een deel terugbetalen, maar zoveel hoop koester ik niet.

Bedankt voor de info. Kan ik zeker gebruiken in mijn betoog bij mijn garagist.
            Sony α7ii
            5OOpx

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door -Dee- Bekijk bericht
              Ik heb vandaag naar een andere Opel-garage gebeld met de vraag wat zo'n alternator + plaatsing zou kosten. Antwoord: +/- 750 euro btw incl.
              Dus eigenlijk niet zoveel verschil met uw garage
              Bootjes

Comment

Denk niet dat het in een andere officieele opel garage veel verschil zou geweest zijn, ze werken normaal gezien allemaal met dezelfde forfait prijzen die hun opgelegd worden door het merk zelf, Zo werkt het bij ons in de Peugeot garage toch.

Comment

Het feit dat ze alternator EN batterij gelijk vervangen is er echt met de pet naar gooien. Zelfs een alternator voor een vrachtwagen of landbouwmachine kost niet zoveel en die zijn veel zwaarder qua ampérage.

Ik begrijp niet dat zulke dingen de dag van vandaag nog gebeuren, klanten kunnen zoveel checken op een makkelijke manier, dat ze er gauw achter komen of een garagist hun 'gerold' heeft.

Begrijp dit niet goed.

Kun je de oude alternator niet terugvragen om te checken wat er eigenlijk mee aan de hand was?

Succes.
                  BD1766BE

Comment

Alternator werd geruild. Dus waarschijnlijk gaat mijn oude onderdeel naar Opel waar ze die terug repareren en opnieuw verkopen als gereviseerd model. Hoe meer ik erbij nadenk, hoe slechter ik mij voel...
                    Sony α7ii
                    5OOpx

Comment

Ik merk dat ik mij serieus heb laten rollen... Was nochtans zeer tevreden over mijn garage en service. Nooit problemen gekend.
                      Ik ben ook bij de garagist van mijn schoonvader geweest en die lachte hier ook mee. Zwaar laten rollen. Ik weet nu waar ik nooit meer moet gaan. Tenzij, ik ga morgen toch nog even langs gaan om van mijn neus te maken. Niet dat het veel zal uitmaken, betaald blijft betaald, of hij moest een geste doen en mij een deel terugbetalen, maar zoveel hoop koester ik niet.

Bedankt voor de info. Kan ik zeker gebruiken in mijn betoog bij mijn garagist.
                      775euro is imo nog bijna 3X te veel..
                      of toch minstens 2X (ik spreek over oudere prijzen)
                      schrijf 'n brief naar de importeur van opel of laat dat doen door iemand anders, waar je uw garage deftig in gebreke stelt. Batterij en alternator vervangen stinkt al naar onkunde.
                      en vermeldt er gerust bij dat je het hier niet bij laat. (beetje bluffen kan geen kwaad )
                      vanaf dat je de waarheid verteld kan je immers nooit voor smaad of eerroof worden veroordeelt.

Comment

Alternator werd geruild. Dus waarschijnlijk gaat mijn oude onderdeel naar Opel waar ze die terug repareren en opnieuw verkopen als gereviseerd model. Hoe meer ik erbij nadenk, hoe slechter ik mij voel...
                        Gaat zeker niet naar Opel, hier op de streek, ken ik zeker een vijftal firma's die niets anders doen dan alteratoren, startmotoren, turbo's enz. herstellen, de grotere onder hen hebben een ruilservice, bij een kleinere moet je er op wachten, klein half uur, om diodebrug vervangen, nieuwe lagers, koolborstels sleepringen vervangen, en ondertussen wordt de alternator uitgewassen en terug gemonteerd, prijs ongeveer 100€, bij sommige Opel modellen, zit er wel een verschil, dat de alternator voorzien is van een vrijlooplager, maar dat kan de grote meerkost niet maken.
                        Een ruilalternator, kan de garage zeker nooit méér dan 200€ kosten, maar een mooie toonzaal van 250.000€ moet ook afbetaald worden.

Verleden week horen vertellen, hier op de streek is een grote garage, VW, Audi en Porche, uurloon in Porche afdeling 81€ per uur, en dat allemaal in hetzelfde gebouw.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Verleden week horen vertellen, hier op de streek is een grote garage, VW, Audi en Porche, uurloon in Porche afdeling 81€ per uur, en dat allemaal in hetzelfde gebouw.
                          Mensen met een klein autoke zijn al tevreden dat een mechanieker in overall aan zijn auto werkt met een Engelse sleutel en er "op het zicht" ongeveer de juiste hoeveelheid olie in kapt.

Mensen met dure wagens hebben liever dat ze eerst een lederen hoes over je zetels en vleugels leggen, dat de "technische ingenieur" met een witte stofjas aan de auto werkt en dat de olie eerst in een maatbeker afgemeten wordt of dat de olie uit gesloten busjes komt i.p.v. uit een groot vat.
                          De auto wordt nooit enkel "op het zicht" nagezien maar steeds eerst aan de computer gehangen. Die mensen hebben ook graag dat ze kunnen wachten met een koffie en een koekje erbij en liefst nog met gratis WiFi.

Is daar iets mis mee? Neen, ge kiest uiteindelijk zelf welke service je wil en wat je ervoor over hebt. Maar je moet ook weten dat als je een andere service wil, dat dit zijn kostprijs heeft!
                          Dergelijke merken garanderen ook een betere service naar de klant en de techniekers hebben meestal een verder gaande opleiding moeten volgen bij de fabricant om deze service te kunnen bieden.
                          Het grote verschil is dat je bij de kleine garages (lees goedkopere) meestal niet vooraf weet hoeveel iets je gaat kosten (zie topicstart) maar dat bij die "zogezegd" duurdere merken alles vooraf een vaste prijs heeft ... voor ze beginne kan je tot de laatste cent weten hoeveel het u zal kosten.
                          Duurt het nu één uur of vijf uur om die alternator te vervangen, dat is pech voor de garage want als de fabricant zegt dat dit op één uur kan betaalt de klant nooit meer dan één uur.

Als ik hier bij Ford binnenstap en ik vraag nieuwe ruitenwissers, dan zeggen ze mij al eens "kom hem tegen 17u00 maar halen".
                          Als ik dan bij BMW binnen stap en zeg dat mijn zijruit eruit ligt, dan krijg ik het volgende te horen "heeft u een half uurtje, tegen dan is hij klaar".
                          Ja ... de ene is duurder dan de andere maar de service is ook navenant.

Al bij al kan het zijn dat een kostprijs van 81€ per uur goedkoper uitkomt dan een andere garage (of merk) waar ze maar 40€ per uur rekenen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht

Ik heb zo een vermoeden over welke je het hebt, in hetzelfde gebouw is die Porsche afdeling toch niet, sterker nog, da's al jaren niet meer dezelfde eigenaar. Maar ik ga er ook niet zenne
                            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Voor een professional is 81€ niet duur. Als ik zie wat onze firma aanrekent aan de klant, als uurloon voor consultants

Comment

zou iemand weten hoeveel tijd het je kost om een alternator te vervangen van een bmw 320d 2010
                                nu ja ik denk dat het merk en type niet echt uit maakt marr toch

grtn maxim

Comment

Working...
                                X