Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"de pers"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: "de pers"

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
    Eventjes een verhaaltje voor het slapen gaan:
    toen ik in 1953 afstudeerde aan de rhetorica kregen wij een infodag over moderne technologiën. Er waren mensen van Philips met heldere lampen en harmoniums, mensen van defensie met radardemo's en ook mensen van onze Belgische Spoorwegen met een schaalmodel van een electrisch spoor. Wij moesten proberen om twee treinen te laten botsen, maar oh dat ging zo maar niet , want het spoor was hyperbeveiligd. "En zo jongelui is ons Belgisch Electrisch Spoor ook totaal beveiligd". Ik heb die mensen steeds volledig geloofd....1953 tot nu... Arm ik.
    Ik hoop dat ik zal slapen zonder nachtmerries.

Henri
    Ja Henri. dat kan afhangen van de definitie
    Van die merrie.... dus

't Is ook een klein wonder dat er niet meer ongelukken gebeuren.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Ja Henri. dat kan afhangen van de definitie
      Van die merrie.... dus

't Is ook een klein wonder dat er niet meer ongelukken gebeuren.
      Willen of kunnen jullie mijn opmerking niet begrijpen?
      Ik zal het dan maar even cru zeggen.
      Jullie gaan ermee akkoord dat de bewuste conducteurs direct aan de schandpaal genageld worden wegens onverantwoord gedraag van door rood te rijden.
      Bravo voor de Provinciegouverneur...
      Ga dat maar eens zeggen aan de nabestaanden, de vrouw, kinderen ouders van deze conducteurs, uw zoon,man, vader is een moordenaar van zoveel mensen.
      En dit alles zonder ook maar het minste bewijs, gewoon omdat de mensen iets dergelijks willen horen..
      Dat is wat jullie dus willen horen bij het bekent worden van een dergelijk drama.
      Ik wist dat er hier soms rare meningen gelden, maar als dit de hoofdtoon is van Belgium Digitaal is het er erger mee gesteld dan ik dacht.

Comment

Trouwens in Nederland werkt het systeem wel > trein rijdt door rood licht > trein stopt.
        Dat krijg je natuurlijk als je die Nederlandse TV ook nog gelooft.
        Barendrecht, nog geen half jaar geleden !

Comment

De enige slimme en menselijke reactie dat ik vandaag gehoord heb komt van onverwachte hoek ... Schouppe!

Eerst inzitten met de slachtoffers en al de rest laten rusten tot het onderzoek rond is.

Misschien dit, misschien dat, we hebben al zoveel verhalen gehoord waar nadien een heel ander verhaal te boven kwam.
          Vorig jaar reed "zogezegd" een overbuur een kindje aan en pleegde vluchtmisdrijf. De meesten reageerden dat ze hem moesten opsluiten en een levenslang rijverbod geven ... het kon niet erg genoeg zijn!
          Die man durfde zelfs niet meer terug naar zijn huis keren, ook niet nadat bekend was dat hij er helemaal niets mee te maken had!

Sommigen maken iemand zijn proces op voorhand, iemand dat misschien niets met de oorzaak te maken heeft of iemand dat gewoon de pech had een menselijke fout te maken.

Nooit vooraf veroordelen ... het kan jezelf ook overkomen!
          Zelfs al maakte iemand een fout maar hij deed het niet met opzet ... de straf van het schuldgevoel is al erg genoeg!
          Veroordelen behoort tot rechters "na onderzoek" en dan zijn ze soms ook nog mis.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
            Willen of kunnen jullie mijn opmerking niet begrijpen?
            Ik zal het dan maar even cru zeggen.
            Jullie gaan ermee akkoord dat de bewuste conducteurs direct aan de schandpaal genageld worden wegens onverantwoord gedraag van door rood te rijden.
            Bravo voor de Provinciegouverneur...
            Ga dat maar eens zeggen aan de nabestaanden, de vrouw, kinderen ouders van deze conducteurs, uw zoon,man, vader is een moordenaar van zoveel mensen.
            En dit alles zonder ook maar het minste bewijs, gewoon omdat de mensen iets dergelijks willen horen..
            Dat is wat jullie dus willen horen bij het bekent worden van een dergelijk drama.
            Ik wist dat er hier soms rare meningen gelden, maar als dit de hoofdtoon is van Belgium Digitaal is het er erger mee gesteld dan ik dacht.
            Kris, ik respecteer jouw mening maar je bent een beetje fout aan 't denken.
            Deze avond op NOVA (Nederlandse tv)werd de gouverneur van Vlaams-Brabant geïnterviewd.
            De reporter stelde een vraag i.v.m. met die opmerking van de gouverneur.
            Toen zei de gouverneur dat hij dat wist van in de éérste crisisvergadering.
            Dus op die vergadering is gezegd dat er een rood licht werd genegeerd.
            Hij zei verder dat het onderzoek zelf verschillende maanden zal duren.
            In zo'n vergadering gedragen (of reageren) mensen zich héél anders dan voor bijv.
            de tv of normaal in het openbaar.
            Het is toch normaal ook dat men daar in beperkte kring als één van de eerste
            vragen zal stellen van hoe dit kon gebeuren.
            Wees er maar zeker van dat daar ook de eerste paraplu's werden boven gehaald.

En verder reken ik mezelf niet tot "de mensen" zoals jij dat hier insinueert.
            Mag ik stellen Kris dat jij schrijft zoals je denkt en daar is niks mis mee maar
            houd er wel rekening mee dat ik anders denk
            En niemand hier is die machinist aan de schandaal aan het nagelen...
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
              Dat krijg je natuurlijk als je die Nederlandse TV ook nog gelooft.
              Barendrecht, nog geen half jaar geleden !

In feite doet dat er niet toe pichayandege....
              Op het einde van de avond wees iedereen van de verantwoordelijken de fout toe
              aan Europa.
              Dan hebben we toch een eigenaardig Europa niet?
              Voor Nederland werkt Europa en voor België niet.
              (zie ook een ander topic hier op BD)
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Ik vond de reactie van Vervotte in het nieuws perfect!
                (de vragen waren ook OK).

Vervotte heeft terecht vermeden om statements te maken vooraleer de zaak tot op de bodem uitgezocht is.
                Je kan hier 1000den wat als vragen stellen, maar stel maar voor dat de trein beveiligd was en dat dit systeem niet gewerkt heeft, dan draait het verhaal helemaal.

In elk geval is het erg genoeg voor de slachtoffers en hun familie. Dus laten we Schouppe maar volgen.
                Eerst slachtoffers verzorgen, dan de zaak degelijk onderzoeken, dan veiligheidsmaatregelen nemen en dan verantwoordelijkheden vastleggen en eventueel sanctioneren.
                Vandaag al mensen aan de schandpaal nagelen is gewoon ongepast en niet aan de orde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Je kan hier 1000den wat als vragen stellen, maar stel maar voor dat de trein beveiligd was en dat dit systeem niet gewerkt heeft, dan draait het verhaal helemaal.
                  Stel dat de trein beveiligd was en dat deze zou doen waarvoor ze dient. Hoe draait het verhaal dan?

Mvg.
                  Robert
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                    Stel dat de trein beveiligd was en dat deze zou doen waarvoor ze dient. Hoe draait het verhaal dan?

Mvg.
                    Robert
                    Intussen en volgens de VRT weet men iets meer.
                    Het is ook een zeer interessant artikel dat vandaag in het Belang staat en dat
                    gaat over de machinist.
                    Ik hoop dat dit verhaal klopt maar dit is wel mijn persoonlijke mening.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Ok en ik wil niet flauw doen maar om de banken te redden was er direct geld beschikbaar he. Miljarden he....
                      Hier zijn mensenlevens mee gemoeid.
                      Nu ga ik even een serieuze knuppel in het hoenderhok gooien.

Sla er even de Standaard op na, of om het even welke andere krant die minstens 7 pagina's aan dit sensationele nieuws wijdt (sensatie verkoopt, niet waar?)
                      Neem er je rekenmachientje bij.

Hoeveel doden gemiddeld per jaar?

Blijf maar rustig roddelen en veronderstellen en ach en wee roepen en staken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                        Sla er even de Standaard op na, of om het even welke andere krant die minstens 7 pagina's aan dit sensationele nieuws wijdt (sensatie verkoopt, niet waar?)
                        Neem er je rekenmachientje bij.
                        Hoeveel doden gemiddeld per jaar?

Blijf maar rustig roddelen en veronderstellen en ach en wee roepen en staken...
                        Ben ik het mee eens Pol.
                        Wat kan de gewone man vandaag de dag nog doen dan "en ach en wee roepen en staken"?
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Ik denk dat wij elkaar goed begrijpen...

En af en toe moet er ook al eens wat kunnen geblazen worden, daarvoor is er tenslotte chitchat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                            Ik denk dat wij elkaar goed begrijpen...

En af en toe moet er ook al eens wat kunnen geblazen worden, daarvoor is er tenslotte chitchat.
                            Daar ben ik blij mee Pol en dat doet deugd af en toe
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Heb dit topic even doorgelezen, en ik krijg er een zuur gevoel van...
                              Het is ook mijn mening dat de interviewer van de VRT gisteren zich schandalig heeft gedragen. Het enige wat blijkbaar belangrijk is, is om dadelijk verantwoordelijken te kunnen aanwijzen, en ook hier willen enkelen graag met het vingertje wijzen.
                              Het gaat hier over veel drama's en eenieder zou er beter aan doen om het resultaat af te wachten van het onderzoek door parket en autoriteiten.
                              En wat veiligheidsmaatregelen betreft, het is logisch dat men met investeren wacht om niet tweemaal een hoop geld uit te moeten geven als men europese regelgeving aan 't opstellen is. Daarmee neemt men idd een risico maar dat is met zoveel dingen het geval. Bijvoorbeeld: in Nederland reed een schoolbusje met gehandicapte kinderen van een brug omdat de vervoersmaatschappij haar busjes niet met winterbanden wil uitrusten omwille van de kostprijs en omdat het niet "verplicht" is. Ze hebben heel veel geluk gehad, met tegenslag was daar nu ook een ramp gebeurd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                                Bijvoorbeeld: in Nederland reed een schoolbusje met gehandicapte kinderen van een brug omdat de vervoersmaatschappij haar busjes niet met winterbanden wil uitrusten omwille van de kostprijs en omdat het niet "verplicht" is. Ze hebben heel veel geluk gehad, met tegenslag was daar nu ook een ramp gebeurd.
                                Vind je dit erg?
                                Kinderen vervoeren op goed geluk af en hopen op geen tegenslagen??
                                Kruip dan in jouw pen en bestook Staatssecretaris Marja van Bijsterveldt....
                                Zij houdt zich bezig onderwijs en aanverwante zaken bezig.

En dan nog een tip.
                                Tik in Google het volgende: schoolvervoer Nederland ongelukken.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X