Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"de pers"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: "de pers"

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
    de pers... inderdaad!

maar is er iemand van jullie in halle geweest vandaag?
    ik werk in halle, en kom net vandaar.
    ik kan jullie enkel zeggen dat het daar geen lachertje was.
    wij zijn tenten gaan dragen, hulpdiensten aan het crossen dat het geen naam heeft, een overrompeling van pers die iedereen aanspeekt om ze de pieren uit hun neus te halen. en het is ook normaal dat zij zoeken. ze willen allemaal een primeur.
    het eerste cijfer (20) kwam van de burgemeester die toen al ter plaatse was (zeer aangeslagen). plak er dan maar een cijfer op, als ze je vragen "hoe erg schat je deze ramp?"

nog 1 ding
    mijn medeleven aan de slachtoffers en familie van.....
    Juist!
    Dit is zowiezo vanzelfsprekend!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
      Maar mijn vraag is : moeten daar zoveel journalisten ronddwalen en alles en iedereen lastivallen met vragen?

Een vergelijking : Hoeveel journalisten liepen er rond in Haiti korte tijd geleden alleen al van de vrt? eentje voor het nieuws,, eentje voor de radio, eentje voor canvas enz.... Andere zenders waren niet veel beter!. Hoeft dit? Dat ze als ze ginder zijn een schop in hun handen pakken en beginnen te helpen ginder in plaats van daar maar te vertellen wat 10-tallen anderen ook ter plaatse vertelden.
      Maar in een land waar de regering beslist wie en welke journalist wat mag zeggen daar wens ik niet te wonen. Het eerste wat dictaturen bij een staatsgreep doen is de media (pers) proberen onder controle te krijgen.
      EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

Comment

ik ga een topic openen:

"de mensen":

hoeveel onder jullie zijn bloed gaan geven in reactie op de oproep in de media?
        Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
        - Isaac Asimov-

Comment

Wat mij nog meer stoorde dan de massale aanwezigheid was de doorgedreven manier waarop er direct naar een schuldige gezocht werd.
          De hele hetse rond rood licht of niet,....
          Zouden ze daarmee beter niet wachten tot er meer duidelijkheid is.
          Stel je eens in de plaats van de familie van de conducteurs.....
          Het is een dramatisch ongeluk en al mijn medeleven naar de slachtoffers en hun nabestaanden, maar deze hebben momenteel echt geen boodschap aan de schuldvraag.

Comment

Ben het volledig met je eens, Kris.
            Ik vond bijvoorbeeld het "interview" van Inge Vervotte door Wim Devilder in het 7uurs journaal op één effenaf schandalig. Ik was beschaamd in zijn plaats.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
              Ik vond bijvoorbeeld het "interview" van Inge Vervotte door Wim Devilder in het 7uurs journaal op één effenaf schandalig. Ik was beschaamd in zijn plaats.
              Een journalist probeert eigenlijk een quote te ontlokken van een minister die erop trainen om geen antwoord te geven. Die mediatraining krijgen zij veelal van journalisten. Zo oud voel ik mij nog niet met 37 jaar, maar voor mij mogen de gesprekken allemaal wat trager en diepgaander worden.

Ik heb eigenlijk 20 minuten zitten kijken naar een verslag over een treinramp, waar je in dit stadium eigenlijk vrij weinig over kan/mag zeggen. Wat is de relevantie om iemand te interviewen die zegt dat hij wou gaan helpen, maar niet kon omdat zijn muur te hoog was om erover te kruipen. Of de vraag aan de dame die in het eerste rijtuig zat: "Heeft geluk gehad?", nadat ze het zelf gezegd had en "Wat heeft u daar gezien?". Het voelde alsof ze eigenlijk wilde vragen of ze niet beschaamd was nog in leven te zijn.

Dus ja, ik zat ook aan de buis vastgeplakt als ex-treinreiziger en als iemand die mensen kent op die trein, maar is dit de manier waarop nieuws gebracht moet worden? Moest denken aan de gasontploffing in Luik waar ze die mijnheer Storms op tv een paar keer de tijd lieten om te zeggen dat zijn dochter waarschijnlijk dood is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                Ben ik niet mee eens!
                Het is vanzelfsprekend dat we allemaal, zonder uitzondering, meeleven met
                de nabestaanden.
                Wie twijfelt daar nog aan....

Als een minister zich daarachter verstopt om pertinente vragen te ontwijken
                dan vind ik dat armoede in de hoogste graad.
                Als de grote baas zich daar achter verstopt dan voel ik net hetzelfde: armoede troef.
                Ik moet niet veel van "Europa" hebben maar het blijkt nu volgens iedereen die
                ik vandaag gehoord heb dat de het fout is van Europa.
                Trouwens in Nederland werkt het systeem wel > trein rijdt door rood licht > trein stopt.
                We hebben hier te maken met een zeer eigenaardig Europa...
                Verder had ik "compassie" met die vakbondsman van het ACOD.
                Dat was één brok zenuwen, "bochten-werk" en zweet onder zijn oksels
                Hij had wel gelijk als die sprak over 2 beheersmaatschappijen en de rol van Europa.
                Wat doen onze politici die in Europa zetelen? Negen jaar zijn voorbij intussen.
                En daar zetelt ook geen enkele met een salaris gelijk aan het leefloon.

Een ex-machinist had het over de gebrekkige opleiding van de machinisten.
                Die gasten worden veel te vroeg in de praktijk geplaatst.
                En dan is er nog de druk.
                Ook de druk van de het volk of de reizigers...
                En dan maar zagen en klagen als de trein te laat is: kan die machinist daar iets aan doen??

Verder vond ik het ook nogal brutaal dat de gouverneur van Vlaams-Brabant het naar
                zijn voeten kreeg: die had moeten zwijgen dus.
                Maar dit terzijde.

Het klinkt nu brutaal van mij maar ik vermoed dat alle verantwoordelijken "hopen"
                op een menselijk fout. Waarom? Dan zijn ze er van af....
                Maar of dit wel of niet zo is zal moeilijk te bewijzen zijn.
                (we hebben allemaal de beelden gezien van die treinstellen plus de bestuurder kan
                onwel geworden zijn)

We hebben vandaag ook allemaal gehoord dat de NMBS verplicht werd om te
                investeren in de veiligheid na de ramp in Pécrot: 240.000 euro als ik me niet vergis.
                Een leek zou kunnen zeggen: alle conducteurs kregen een nieuw fluitje... en toen
                waren de centen op.
                Nog niet zolang geleden kregen we te zien en te horen dat je met een gewone
                "sleutel" min of meer een trein kan laten starten in een station.

Waarom maak ik hier zo van mijn tak?
                Juist omdat ik mee voel met de nabestaanden!
                Er moet iemand verantwoordelijk gesteld worden en er moet schuld bepaald worden.
                Ook dit zal de nabestaanden helpen.

En omdat we een foto-forum zijn:
                "De politie heeft fotografen moeten verwijderen die met zware lenzen
                foto's aan het maken op het moment dat de brandweer de treinen aan het "leeg halen waren".
                Gelukkig zijn er nog mensen mét verstand.
                Last edited by theokus; 15 februari 2010, 21:34.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Het klinkt nu brutaal van mij maar ik vermoed dat alle verantwoordelijken "hopen"
                  (we hebben allemaal de beelden gezien van die treinstellen plus de bestuurder kan
                  onwel geworden zijn)
                  Yup.

investeren in de veiligheid na de ramp in Pécrot: 240.000 euro als ik me niet vergis.
                  Een leek zou kunnen zeggen: alle conducteurs kregen een nieuw fluitje... en toen
                  waren de centen op.
                  Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Die investeringen kosten tijd. 9 jaar lijkt me lang, maar met de beschikbare budgetten lijkt het me moeilijk om op zeer korte termijn alles te beveiligen, tenzij je ticketjes behoorlijk wat duurder gaat maken. Is iedereen daarmee akkoord? En die twee treinen waren zowat de oudste modellen die er rond reden. Ik nam die dingen vroeger ook. Ze hebben ze een likje verf gegeven en wat opgeknapt binnenin, maar ik vermoed dat niet zichtbare dure beveiliging op die dingen geen prioriteit is.

Dus ja, op termijn moet die beveiliging algemeen worde maar op dat model van trein zou ik de investering niet meer doen, maar eerder investeren in de vervanging ervan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                    Yup.

Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Die investeringen kosten tijd. 9 jaar lijkt me lang, maar met de beschikbare budgetten lijkt het me moeilijk om op zeer korte termijn alles te beveiligen, tenzij je ticketjes behoorlijk wat duurder gaat maken. Is iedereen daarmee akkoord? En die twee treinen waren zowat de oudste modellen die er rond reden. Ik nam die dingen vroeger ook. Ze hebben ze een likje verf gegeven en wat opgeknapt binnenin, maar ik vermoed dat niet zichtbare dure beveiliging op die dingen geen prioriteit is.

Dus ja, op termijn moet die beveiliging algemeen worde maar op dat model van trein zou ik de investering niet meer doen, maar eerder investeren in de vervanging ervan.
                    Ok en ik wil niet flauw doen maar om de banken te redden was er direct geld beschikbaar he. Miljarden he....
                    Hier zijn mensenlevens mee gemoeid.

Als je de kans hebt dat moet je de verslagen eens bekijken op andere tv-zenders.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Ben ik niet mee eens!
                      Het is vanzelfsprekend dat we allemaal, zonder uitzondering, meeleven met
                      de nabestaanden.
                      Wie twijfelt daar nog aan....

Als een minister zich daarachter verstopt om pertinente vragen te ontwijken
                      dan vind ik dat armoede in de hoogste graad.
                      Als de grote baas zich daar achter verstopt dan voel ik net hetzelfde: armoede troef.
                      Ik moet niet veel van "Europa" hebben maar het blijkt nu volgens iedereen die
                      ik vandaag gehoord heb dat de het fout is van Europa.
                      Trouwens in Nederland werkt het systeem wel > trein rijdt door rood licht > trein stopt.
                      We hebben hier te maken met een zeer eigenaardig Europa...
                      Verder had ik "compassie" met die vakbondsman van het ACOD.
                      Dat was één brok zenuwen, "bochten-werk" en zweet onder zijn oksels
                      Hij had wel gelijk als die sprak over 2 beheersmaatschappijen en de rol van Europa.
                      Wat doen onze politici die in Europa zetelen? Negen jaar zijn voorbij intussen.
                      En daar zetelt ook geen enkele met een salaris gelijk aan het leefloon.

Een ex-machinist had het over de gebrekkige opleiding van de machinisten.
                      Die gasten worden veel te vroeg in de praktijk geplaatst.
                      En dan is er nog de druk.
                      Ook de druk van de het volk of de reizigers...
                      En dan maar zagen en klagen als de trein te laat is: kan die machinist daar iets aan doen??

Verder vond ik het ook nogal brutaal dat de gouverneur van Vlaams-Brabant het naar
                      zijn voeten kreeg: die had moeten zwijgen dus.
                      Maar dit terzijde.

onwel geworden zijn)

waren de centen op.

Waarom maak ik hier zo van mijn tak?
                      Juist omdat ik mee voel met de nabestaanden!
                      Er moet iemand verantwoordelijk gesteld worden en er moet schuld bepaald worden.
                      Ook dit zal de nabestaanden helpen.

En omdat we een foto-forum zijn:
                      "De politie heeft fotografen moeten verwijderen die met zware lenzen
                      foto's aan het maken op het moment dat de brandweer de treinen aan het "leeg halen waren".
                      Gelukkig zijn er nog mensen mét verstand.
                      Theo, volgens mij sla je spijkers met koppen. Ik ben die geit van Leterme al moe van sinds ze SABENA heeft helpen opdoeken en het in ontlopen van verantwoordelijkheid zijn ze koplopers van de wereld. Als er niet geïnvesteerd wordt in veiligheid, dan is het gewoon wachten op het volgend groot ongeval en kunnen ze weer gaan samenzitten om een oplossing te zoeken, lees iemand anders verantwoordelijk stellen.

En misschien had men beter die fotografen hun werk laten doen en de verantwoordelijken achterna verplichten elke dag minstens één uur naar de foto's te kijken.

Mvg.
                      Robert

Mvg.
                      Robert
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                        Theo, volgens mij sla je spijkers met koppen. Ik ben die geit van Leterme al moe van sinds ze SABENA heeft helpen opdoeken en het in ontlopen van verantwoordelijkheid zijn ze koplopers van de wereld. Als er niet geïnvesteerd wordt in veiligheid, dan is het gewoon wachten op het volgend groot ongeval en kunnen ze weer gaan samenzitten om een oplossing te zoeken, lees iemand anders verantwoordelijk stellen.

En misschien had men beter die fotografen hun werk laten doen en de verantwoordelijken achterna verplichten elke dag minstens één uur naar de foto's te kijken.

Mvg.
                        Robert

Mvg.
                        Robert
                        De geit van.... hahaha.

Ja dat moesten ze met die foto's doen ja.
                        Goed "gedach"

Wat heeft de staat al niet opgedoekt he?
                        En wat hebben ze gedaan met het geld he dat vrijkwam?
                        Begin maar vanaf de Boelwerf.
                        ================================================== ===========
                        Je moet eens opzoeken wat één gevangene in Tilburg ons per dag kost.
                        De microgolf is wel inbegrepen
                        Maar dit weer terzijde
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Ok en ik wil niet flauw doen maar om de banken te redden was er direct geld beschikbaar he. Miljarden he....
                          Hier zijn mensenlevens mee gemoeid.

Als je de kans hebt dat moet je de verslagen eens bekijken op andere tv-zenders.
                          Mee akkoord, maar er zijn zoveel dingen waar mensenlevens mee gemoeid en tot hoever kan je gaan met beveiliging, moet je een rubberen locomotief voor de echte locomotief plaatsen om de schok op te vangen? Dan waren er waarschijnlijk nog minder doden geweest. Stuur je alles door tunnels, leg je een middenberm aan, want het gaat om mensenlevens. Als het nieuwe treinen waren geweest was het ook niet gebeurd.

Wat zeggen de andere tv zenders? Heb wat buitenlandse sites gelezen, maar die blijven vrij neutraal moet ik zeggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                            Mee akkoord, maar er zijn zoveel dingen waar mensenlevens mee gemoeid en tot hoever kan je gaan met beveiliging, moet je een rubberen locomotief voor de echte locomotief plaatsen om de schok op te vangen? Dan waren er waarschijnlijk nog minder doden geweest. Stuur je alles door tunnels, leg je een middenberm aan, want het gaat om mensenlevens. Als het nieuwe treinen waren geweest was het ook niet gebeurd.

Wat zeggen de andere tv zenders? Heb wat buitenlandse sites gelezen, maar die blijven vrij neutraal moet ik zeggen.
                            Met andere zenders bedoel ik ook dat je heel andere commentaren krijgt van
                            dezelfde Belgen die je op onze zenders hoort.
                            Het hangt natuurlijk ook af van de gestelde vragen he....
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Maatschappelijke discussie.. het heeft geen zin om verder te discussiëren, topic wordt zo meteen gesloten.
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Eventjes een verhaaltje voor het slapen gaan:
                                toen ik in 1953 afstudeerde aan de rhetorica kregen wij een infodag over moderne technologiën. Er waren mensen van Philips met heldere lampen en harmoniums, mensen van defensie met radardemo's en ook mensen van onze Belgische Spoorwegen met een schaalmodel van een electrisch spoor. Wij moesten proberen om twee treinen te laten botsen, maar oh dat ging zo maar niet , want het spoor was hyperbeveiligd. "En zo jongelui is ons Belgisch Electrisch Spoor ook totaal beveiligd". Ik heb die mensen steeds volledig geloofd....1953 tot nu... Arm ik.
                                Ik hoop dat ik zal slapen zonder nachtmerries.

Henri
                                lidnummer: BD0435BE

Comment

Working...
                                X