Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple-computer versus Windows-computer !!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Klopt, ze komen dichter bij elkaar.

De Apple is wel dunner, maar er zit geen optische drive meer in.

Trouwens, ben wel beniewd wat de prijzen zijn van beide modellen.
    De nieuwe iMac heeft inderdaad geen optische drive meer en kan maar één schijf meer bevatten. De Dell viel van uiterlijk te vergelijken met de vorige versie van iMac die tot en met december bestond.
    Om aan ongeveer dezelfde specificaties te komen als de Dell moet je wel ongeveer het dubbele van je rekening halen.
    Of het dit waard is voor ongeveer dezelfde hardware blijft dan ook de vraag.
    De XPS one is ook verkrijgbaar met touchscreen.
    Apple geeft 1 jaar fabriekswaarborg, Dell geeft drie jaar. (Ja, consumentenwaarborg bestaat ook natuurlijk.)
    Twee weken geleden de prijs vergeleken voor deze toestellen met ongeveer dezelfde opties, bij Dell kwam ik aan 1699€ met daar 250€ korting op en de iMac kwam ruim boven de 3000€.
    Voor de iMac zou ik alle software opnieuw moeten kopen en voor de Dell kon alles gerecupereerd worden.
    Een overstap wordt dan wel zeer duur als privé zonder mogelijke inbreng van onkosten.
    Het wordt uiteindelijk geen van beiden, ik verkies een pc met minder beperkingen voor uitbreidingen en zal zelf een samenstellen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

• Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Inderdaad een oud topic maar ondertussen is er tussen Apple en andere pc's niet zoveel verschil meer wat hardware betreft.

Neem mu de iMac en de Dell XPS 27 one.

iMac
      Config :
      Intel processor i5 of i7
      16GB2 DDR3 SDRAM at 1600Mhz
      Scherm 27" geleverd door LG, glas van rand tot rand, 2560 x 1440 IPS
      NVIDIA GeForce GTX 660M grafische processor met 512 MB GDDR5-geheugen

Dell
      Config :
      Intel processor i5 of i7
      8 GB (2x 4 GB) 1600-MHz DDR3-geheugen
      Scherm 27" geleverd door LG, glas van rand tot rand, 2560 x 1440 IPS
      NVIDIA ® GeForce GT640 grafische kaart van 2 GB DDR3

En geef toe ... ook wat look betreft kan je toch iets vergelijkend vinden.
      Toeval of niet?
      He, een iDell? wel mooi nagemaakt.

Comment

Stel vast dat men qua look meer en meer die van Apple wil gaan benaderen. Hoe zou dat komen?
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Stel vast dat men qua look meer en meer die van Apple wil gaan benaderen. Hoe zou dat komen?
          Omdat consumenten enkel en alleen voor Apple kiezen voor de looks (neem die weg en Apple is een lachertje), velen (praat nu over overstappers) kennen zelfs niet eens de grootste verschillen en komen niet verder dan Safari en misschien Word bij het gebruik van hun Mac.

PS: Ik praat hier niet over fotografen en zo hé, maar gewone consumenten dat hele dagen op Facebook zitten en zo ...

Comment

Laat de mensen toch eens kopen wat ze willen.

Ik ben weggejaagd uit het Microsoft kamp nadat ik het kotsbeu was dat een laptop van 1 jaar oud met Vista steeds weer vastliep, en er eigenlijk niet meer mee te werken viel.
            Ik was meer en meer systeembeheerder, en wou eigenlijk liever halve dagen op facebook en BelgiumDigital zitten.
            Nadien enkel nog Apple gekocht (de basismodellen zijn goed genoeg voor mij, dus geen iMac van 3000€).

Recent kocht mijn dochter een laptop met Windows 8, en ik moet toegeven dat Windows sterke vooruitgang heeft geboekt.

Comment

Kleine anecdote: toen Bill Gates in 1990 (dacht ik) Windows 3 voorstelde voor een beperkt publiek (captains of industry), zei hij dat "Windows now has 80% of the functionality of a Mac", waarop iemand van Apple in het publiek antwoordde "80% of the functionality of a Mac, not bad for a PC, but for a Mac, it's just lousy"
              D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Ik ben weggejaagd uit het Microsoft kamp nadat ik het kotsbeu was dat een laptop van 1 jaar oud met Vista steeds weer vastliep, en er eigenlijk niet meer mee te werken viel.
                Zoals ik aanhaalde ben ik de laatste weken op zoek gegaan naar een nieuw systeem en heb ook eens geïnformeerd bij Apple en daar ook wat gaan spelen met een iMac om concreet te vergelijken.
                De werkwijze van Apple of Windows PC is eigenlijk vergelijkbaar en met wat ervaring en inzicht niet zo moeilijk om van het ene naar het andere over te stappen.
                Ik heb ooit Vista op mijn PC gehad van wanneer die uitkwam tot wanneer de opvolger kwam ... Vista is nooit gecracht op mijn PC, net als Windows 7 dit nooit deed.
                In de winkel bij Apple klikte ik het eerste standaard icoon aan dat er op stond en ... de iMac verroerde geen vin meer tot na een herstart van het systeem.
                Een paar dagen later ging ik wat spelen op de iMac die in de Fnac stond (kleiner model maar zelfde functies) en wat bleek ... die hong al vast voor ik ermee begon en dit in een standaard aanwezig programma.
                Toeval natuurlijk, maar mijn besluit is dat een iMac evengoed kan vastlopen als een andere Windows gebaseerde PC ... als ik dan wat da Googlelen dan kan ik ervaringen van vastlopende Apple computers terugvinden.
                Of dacht je dat bij Apple alles perfect is?
                De keuze tussen PC en Apple is inderdaad een eigen keuze en iedereen moet kopen waar hij zin in heeft en "zelf" de keuze maken.
                Voor alles zijn er voor- en tegenstanders maar een product afbreken omdat je zelf het andere bezit (zoals velen doen) is puur belachelijk.
                Als ik de nieuwe iMac bekijk, dan vind ik dat ook wel een redelijk geslaagd product wat looks betreft maar als ik dan zie dat je er zelfs geen tweede schijf meer in krijgt en een optisch station extern moet gekozen worden ... dan vind ik het one in all principe van deze combinatie een pak achteruit gegaan tegenover het vorige model.
                Ja hij is dunner en wat wat mooier afgewerkt, maar wat ben je er mee als je er een pak minder mee kan?
                Een SSD en HD samen plaatsen kan al niet, tenzij je voor een dure Fusion Drive gaat.
                Zelfde voor de Dell of HP (heeft ook iets vergelijkbaar) ... er zit dan nog wel iets meer in maar de beperking is ook redelijk groot.
                Sommigen zijn daar tevreden mee, maar wie graag zelf meester is over de inhoud van zijn PC zal daar niet lang tevreden mee zijn.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                  Omdat consumenten enkel en alleen voor Apple kiezen voor de looks (neem die weg en Apple is een lachertje), velen (praat nu over overstappers) kennen zelfs niet eens de grootste verschillen en komen niet verder dan Safari en misschien Word bij het gebruik van hun Mac.

PS: Ik praat hier niet over fotografen en zo hé, maar gewone consumenten dat hele dagen op Facebook zitten en zo ...
                  Persoonlijk werk ik met beide systemen. Ik ben 30jaar geleden begonnen, zoals zovelen trouwens met PC, ik wou in al die jaren gewoon geen Apple, tot een vriend mij een paar jaar geleden kon overtuigen voor mijn privé eens een MacBookPro aan te schaffen. Ik was akkoord op de voorwaarde dat ik verder de software van Windows kon gebruiken. Dit was deels omdat ik schrik had om in een totaal andere wereld te belanden en ook uit verplichting omdat de software voor mijn beroepsdoeleinden niet bestaat voor Apple.
                  Nu sta ik op het punt dat, ware het niet van mijn beroepssoftware, ik al volledig was omgeschakeld naar Mac. Het gebruik van Windows via bvb. Parallels is niet zo aan te raden aangezien je toch weer tegen wat beperkingen botst. Alleen al zit je bvb.met een Apple toetsenbord te werken binnen Windows. Dat is nogal verschillend en geeft bijgevolg diverse problemen bij het gebruik van bvb. bepaalde lettertekens. Sommige tekens staan op een totaal andere plaats en de functietoetsen reageren ook volledig anders. Verder zit je weer met de lange opstartprocedure van Windows. Als je enige tijd niet meer in Windows bent geweest verstoort het binnenhalen van de noodzakelijke updates danig je werkomgeving dat je het meer dan beu wordt. Hierbij dus een tip voor diegenen die overwegen parallel nog met Windows te werken met een Mac : "Als je enigzins kan, doe het niet, want het geeft enkel maar problemen".
                  Dit gezegd zijnde kan ik enkel maar met lof spreken over een Mac.
                  En wat het looks betreft, je kan toch niet ontkennen dat een mooi design zijn belang heeft. Nu de multimedia meer en meer in onze huiskamers een vaste plaats verwerft kan je daar toch niet aan voorbij gaan, tenzij dit voor jou van geen belang is natuurlijk. Ik stel in mijn onmiddellijke nabijheid vast dat mensen die veel belang hechten aan design en met name diegenen die houden van een strak interieur, naar Mac-modellen grijpen omdat die zich betere laten integreren in de leefruimtes. En let ook eens op de reklamewereld die helemaal niks met computers te maken heeft : hoeveel keer meer zie je bvb. op één of ander bureau of in een interieur een Mac staan ipv een PC ?
                  Last edited by enero; 7 januari 2013, 12:00.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

De keuze tussen PC en Apple is inderdaad een eigen keuze en iedereen moet kopen waar hij zin in heeft en "zelf" de keuze maken.
                    Voor alles zijn er voor- en tegenstanders maar een product afbreken omdat je zelf het andere bezit (zoals velen doen) is puur belachelijk.
                    Als ik de nieuwe iMac bekijk, dan vind ik dat ook wel een redelijk geslaagd product wat looks betreft maar als ik dan zie dat je er zelfs geen tweede schijf meer in krijgt en een optisch station extern moet gekozen worden ... dan vind ik het one in all principe van deze combinatie een pak achteruit gegaan tegenover het vorige model.
                    Ja hij is dunner en wat wat mooier afgewerkt, maar wat ben je er mee als je er een pak minder mee kan?
                    Een SSD en HD samen plaatsen kan al niet, tenzij je voor een dure Fusion Drive gaat.
                    Zelfde voor de Dell of HP (heeft ook iets vergelijkbaar) ... er zit dan nog wel iets meer in maar de beperking is ook redelijk groot.
                    Sommigen zijn daar tevreden mee, maar wie graag zelf meester is over de inhoud van zijn PC zal daar niet lang tevreden mee zijn.
                    IK betwijfel of een SSD in een Mac nodig is. Voor mijn gebruik start mijn MacBookPro snel genoeg op als ik dat vergelijk met mijn PC. Dit is voor mij al een grote luxe.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

@enero: Mijn laptop van 3 jaar oud met windows, start op in 8 seconden... (tot op desktop, met outlook opgestart) Sommige van de laatste generaties starten zelfs nog sneller op.
                      Werk zelf nog regelmatig met Macbooks (15", laatste generatie zonder retina) en deze komen nog niet dicht bij de prestaties van mijn laptop (van zo'n 1000€ tov die Macbooks van 2000+€). Photoshop en lightroom is hierop gewoon traag en ze lopen regelmatig vast als je een beeld probeert te openen, soms zelfs dat je enkel nog maar kan afsluiten met de knop om er beweging in te krijgen.

Comment

Kan je dan eens vermelden wat je al niet moet doen om die laptop van 3 jaar blijvend in 8 seconden te laten opstarten. Mijn MacBookPro van 2 jaar start nog steeds even snel als bij het begin en ik heb daar geen enkele opkuis ingreep moeten voor doen.
                        Qua Photoshop en Lightroom heb ik hier verder geen problemen. Het geforceerd afsluiten ken ik ook niet.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Kan je dan eens vermelden wat je al niet moet doen om die laptop van 3 jaar blijvend in 8 seconden te laten opstarten. Mijn MacBookPro van 2 jaar start nog steeds even snel als bij het begin en ik heb daar geen enkele opkuis ingreep moeten voor doen.
                          Qua Photoshop en Lightroom heb ik hier verder geen problemen. Het geforceerd afsluiten ken ik ook niet.
                          Mijn vijf jaar oud beestje startte altijd op in 20 seconden na de POST ... sinds de SSD in nog geen 6 seconden (na de POST).
                          Dat die nu één dag of vijf jaar oud is ... die wordt daarom niet trager in opstart en ik doe daar niets speciaal voor, gewoon gebruiken.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Mijn vijf jaar oud beestje startte altijd op in 20 seconden na de POST ... sinds de SSD in nog geen 6 seconden (na de POST).
                            Dat die nu één dag of vijf jaar oud is ... die wordt daarom niet trager in opstart en ik doe daar niets speciaal voor, gewoon gebruiken.
                            Dan het ik hier wel een zeer slechte PC en Laptop staan.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Wat is Post?
                              Is dat opstart van een 'hibernated' toestand, of gewoon na helemaal afsluiten?

Mijn iMac doet er ondertussen een minuutje over, vanuit de toestand 'helemaal uit'. Dat was vroeger zo'n 30 seconden. Die iMac wordt nu 3 jaar oud, en draait onder mountain lion.

Als ik die vergelijk met mijn werklaptop (3 maand oude Lenovo X220 met SSD), dan start die iMac toch sneller op.
                              Nu, op het werk zijn we nog steeds verwend met Windows ... XP, en office 2003...

Iemand een idee wat het zou kosten om in die iMac :

- ofwel een SSD van 64-128 GB bij te plaatsen en dan te zorgen dat die opstart vanaf die schijf.
                              - ofwel geheugen uitbreiden van 4 GB naar 8 GB

En welke optie zou het meest snelheidswinst opleveren, zowel bij het opstarten als het openen van een applicatie.

Comment

Absoluut die SSD.
                                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Working...
                                X