Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

900 km file....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 900 km file....

Onze kleuters vonden de sneeuw reuze!! Voor zij die klagen... denk aan je kinderen, kleinkinderen of je eigen kindertijd! Sneeuw is reuze fijn. Gewoon voorzichtig wezen als je erdoor moet.

Omdat alles vast zat in en rond Antwerpen en we toch niet meer vooruit konden rijden, heb ik mijn wagen geparkeerd en ben te voet gegaan. Vanaf de Singel (waterzuiveringstation voor de mensen die het kennen) naar het Sint-Jansplein. Klein half uurtje stappen. En het was de goede beslissing, de harmonicabussen konden de helling aan het Schijnpoort (nabij het sportpaleis) niet nemen en blokkeerden al het verkeer. De ene bus probeerde de andere voorbij te steken en kon zelf ook niet meer naar boven. Gevolg: alle trams, andere bussen, auto,... konden geen meter meer vooruit, en dat op één van de drukste kruispunten van Antwerpen.
    Ik beklaag die chaffeurs en neem mijn pet af dat die mensen willen rijden met die logge voertuigen in dit weer.

Voor het strooien, goh ja... ik heb het in en rond antwerpen nog niet zo erg geweten als vandaag. Normaal is de Singel/grote banen vrij, is er gestrooid, maar toen ik uit onze straat reed was alles nog spierwit... Gestrooid, geen idee, misschien wel, ik zag het niet. Maar ik weet wel dat het hier heel vroeg al is beginnen sneeuwen. Als ik met mijn slaapogen niet verkeerd heb gekeken was het iets na 4 vannacht al aan het sneeuwen.

En alhoewel de laatste van onze juffen pas om 10.00 uur er was, zijn we allemaal op school geraakt. Het was immers Carnaval en pannenkoeken en dat willen we niet missen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
      En ondertussen schijnt te zon en is er van die sneeuw zo goed als niets meer te zien.

Mvg.
      Robert
      Ja, idd. Gaat echt op en af
      Nu weer geen sneeuw. Een uurtje geleden wel weer sneeuw... (en zon is er ook al geweest!)

Comment

Hier hebben we net weer een vlaag gehad die een extra sneeuwlaag van 2cm in petto had.
        GO ON...BE A TIGER!!!

Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcr-boy Bekijk bericht
          Hier hebben we net weer een vlaag gehad die een extra sneeuwlaag van 2cm in petto had.
          Yep, het is hier mooi wit buiten
          Laat maar komen
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

En al terug van Antwerpen.

In 1u15 voor 120 km, was glad maar ging wel, bijna niks van verkeer.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Aarschot caling ; ne centimeter of 2 bijgevallen hier.
              Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
              http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Enkele luttele centimeters sneeuw en heel het land ligt plat.
                Wat een chaos in dit Belgenland, dan moet je eens gaan kijken in de Scandinavische landen, daar kennen ze dit probleem niet.
                http://www.torekefoto.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NOD Bekijk bericht
                  Enkele luttele centimeters sneeuw en heel het land ligt plat.
                  Wat een chaos in dit Belgenland, dan moet je eens gaan kijken in de Scandinavische landen, daar kennen ze dit probleem niet.
                  Maar daar WETEN ze hoe ze de sneeuw moeten aanpakken.. Met hun gestrooi hier altijd.

Sneeuw RUIMEN moeten ze doen, gewoon van de weg afschrapen en daarop dan strooien.
                  Een Mens met gezond verstand doet dat toch ook? Je maakt eerst het voetpad redelijk sneeuwvrij, daarna ga je er pas zout op strooien.

Ik ben in de eerste week van januari in een serieuze sneeubui door duitsland gereden.
                  Het waren 1000 vermoeidende kilometers maar daar hebben de mensen tenminste geen schrik van een vlokje sneeuw op de weg.
                  Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

In oostenrijk strooit men niet, daar zet men enkel sneeuwruimers in.
                    GO ON...BE A TIGER!!!

Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

Comment

In Deurne,Antwerpen is de toestand slechter dan vanmorgen ... en het zout is op !!!
                      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                        In Deurne,Antwerpen is de toestand slechter dan vanmorgen ... en het zout is op !!!
                        Toeme toch...en ik zou graag nog fritjes hebben....met zout!!
                        perman
                        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          En al terug van Antwerpen.

In 1u15 voor 120 km, was glad maar ging wel, bijna niks van verkeer.
                          Je weet dus zelf dat het glad was, en toch zo'n 100 per uur rijden.
                          En het dan hier nog met trots komen vertellen.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Je weet dus zelf dat het glad was, en toch zo'n 100 per uur rijden.
                            En het dan hier nog met trots komen vertellen.
                            In "'t Stad" was het glad want daar is er geen zout meer . Daar kon ik dus ook amper 30 rijden.
                            Eenmaal op de ring ging het perfect (gewoon vochtig) enkel op de 3de rijstrook was het opletten geblazen tot na Lokeren.

Men kan voorzichtig zijn, maar ook te voorzichtig zijn dat het eigenlijk ronduit gevaarlijk wordt ook he. En dan beginnen vrachtwagens je in te halen etc..
                            Naar mijns insziens heb ik heel behouden gereden en daar ben ik wel trots over.
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

whoehahahahaha... België is een land om jezelf kapot te lachen, de meest belachelijke
                              stunts gebeuren hier ten lande...

Had het nieuws vernomen tijdens mijn verblijf in het Oostenrijkse Elbigenalp
                              waar het op dat moment ook hevig aan 't sneeuwen was...
                              twee dagen onophoudelijk viel het witte poeder ginds uit de hemel, geen vlokje op de hoofdwegen te bespeuren...enkel binnenwegen en doodlopende straatjes worden niet geruimd...verder alles keurig opgeruimd...

Tijdens onze trip huiswaarts heel de tijd sneeuw gehad. Slechts de laatste 100km, binnen
                              onze landsgrenzen, één en al miserie door lichte sneeuwval...geen strooiwagen te bespeuren...linker baanvak zat potdicht...en op het rechter baanvak iedereen tegen 40km/h als een treintje achter mekaar aan...
                              gelukkig hebben wij sneeuwbanden
                              zodat het toch iets vlotter ging op het linker baanvak...

achja, misschien zijn ze dan nu reeds hun zout voorraad aan het bijvullen tegen volgende winter? of is iedereen verstandig genoeg om toch maar sneeuwbanden aan te kopen?

"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Working...
                              X