Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zijn "betalende" virusscanners dan zoveel beter?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: zijn "betalende" virusscanners dan zoveel beter?

    Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
    Het is lang geleden dat ik nog virusbestrijding gedaan heb, wegens niet nodig en echt geen zin meer om er mij mee bezig te houden, want dat kost uren werk. En alles wat op browser niveau werkt ga je daar inderdaad niet terug vinden. Indertijd vond je wel de standaard virussen in de startup en in de system restore.
    In de startup vind je inderdaad de software die je koopt, maar ik heb er bijvoorbeeld geen behoefte aan om telkens bij het opstarten adobe brol, printer hulpprogramma's, cd schrijver software en dergelijke te laden omdat ik die dingen meestal niet nodig heb. Ik heb eigenlijk niks nodig en start wel zelf de zaken op die ik wil. Mijn pc is ondertussen 5 jaar oud, maar na het bios proces duurt het geen 20 seconden voor ik in windows zit. En ik vind nog steeds dat je merkt wanneer je beestjes krijgt, want dan wordt je systeem tergend traag.
    Helemaal mijn gedacht.
    De standaard Windows opstartprocessen, niet meer. 20-30 seconden opstarttijd is het gevolg.
    Ik wil een snelle, performante pc zonder haperingen en popups "new update available etc...."
    Let wel op, die rootkits maken het systeem niet (altijd) trager. Maar over het algemeen merk je idd dat je opstarttijd trager is wanneer er beestjes op je pc zitten.

    Comment


    • #92
      Re: zijn "betalende" virusscanners dan zoveel beter?

      Oorspronkelijk geplaatst door Vulture Bekijk bericht
      Ik wil een snelle, performante pc zonder haperingen en popups "new update available etc...."
      Programma-updates zijn niet altijd handig maar security-updates zijn anders wel goed om weten.
      Ik zou er dan ook maar voor zorgen dat het profiel van de user niet te zwaar wordt ... dat vertraagt vaak veel meer dan al de rest.
      Let wel op, die rootkits maken het systeem niet (altijd) trager. Maar over het algemeen merk je idd dat je opstarttijd trager is wanneer er beestjes op je pc zitten
      Dan moet ge uw pc wel regelmatig opstarten terwijl je er bij zit, niet iedereen doet dit alle dagen.
      Er zijn pc's die soms weken of maanden blijven opstaan of mensen die op het knopke komen drukken voor ze naar toilet gaan of dergelijke en pas nadien aan hun pc gaan zitten ... die merken bijna nooit hoe lang hun pc erover doet om te booten.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #93
        Re: zijn "betalende" virusscanners dan zoveel beter?

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Dan moet ge uw pc wel regelmatig opstarten terwijl je er bij zit, niet iedereen doet dit alle dagen.
        Er zijn pc's die soms weken of maanden blijven opstaan of mensen die op het knopke komen drukken voor ze naar toilet gaan of dergelijke en pas nadien aan hun pc gaan zitten ... die merken bijna nooit hoe lang hun pc erover doet om te booten.
        We zullen het 'de doelgroep' van de virussen noemen

        Comment


        • #94
          Re: zijn "betalende" virusscanners dan zoveel beter?

          Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          En ik vind nog steeds dat je merkt wanneer je beestjes krijgt, want dan wordt je systeem tergend traag.
          Ook wel een zeer betrouwbare vorm van persoonlijk virusdetectie...

          Zo simpel is het niet. Een virus dat je pc zou vertragen, is actief bezig met jouw pc en bestanden. De meeste virussen zijn echter niet gemaakt om een pc trager te laten lopen, maar om onopgemerkt in de achtergrond gegevens te stelen, reclame binnen te halen of andere pc's aan te vallen in bijvoorbeeld een botnet.
          En die activiteit is verre van CPU intensief.

          Comment


          • #95
            Re: zijn "betalende" virusscanners dan zoveel beter?

            Ik gebruik avg, de laatste versie. Als je een beetje oplet wat je doet op internet, ben je ook al een stuk verder. Wat dat betreft, gratis ... de Gimp...

            Comment

            Working...
            X