Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reiger van een erge dood gered

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Reiger van een erge dood gered

    Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
    Hey juppekes

    Dat kon ook

    Maar ik heb toch ook een gelijk he, als ik die reiger niet gevangen had was hij zeker het slachtoffer geweest van een erge dood, denk maar aan uitdroging, verhongeren of zelfs onder een auto gelopen....

    Nu kon hij gewoon pijnloos inslapen

    Natuurlijk
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #17
      Re: Reiger van een erge dood gered

      Toch wel raar dat als het om een beestje gaat iedereen direct akkoord is dat hij (gelukkig) niet langer heeft moeten lijden... maar als het om een mens zou gaan

      Comment


      • #18
        Re: Reiger van een erge dood gered

        Hey juppekes

        Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
        Toch wel raar dat als het om een beestje gaat iedereen direct akkoord is dat hij (gelukkig) niet langer heeft moeten lijden... maar als het om een mens zou gaan
        Daar heb je de nagel op de kop
        Bootjes

        Comment


        • #19
          Re: Reiger van een erge dood gered

          dieren zijn onschuldig.
          mensen hebben de erfzonde op zich geladen wat het lijden met zich meebrengt.
          ziedaar het verschil in onze traditionele maar nog steeds actuele visie.

          Comment


          • #20
            Re: Reiger van een erge dood gered

            Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
            ziedaar het verschil in onze traditionele maar nog steeds actuele visie.
            Erg. Heel erg.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #21
              Re: Reiger van een erge dood gered

              Als je moest weten hoeveel van die beesten per jaar afgeknald worden je zou er van verschieten.
              Ze zijn dan wel beschermd maar er zijn er toch met vijvers die ze niet graag zien komen hoor.
              Zelf woon ik in een omgeving waar zo een 40tal woningen staan met hier en daar vijvers aan hun huis en hier zie je reigers overal waar die vijvertjes staan.
              Ik zeg niet dat er hier op geschoten word hoor maar ik ken er toch, jagers schieten ook heel wat beschermde dieren af (vossen).
              Zelf doe ik geen beestje kwaad ik zie ze liever lopen vliegen enz.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

              Comment


              • #22
                Re: Reiger van een erge dood gered

                is ook niet meer een met uitsterven bedreigde soort denk ik , hier aan de Durme boorden zit het er vol van , welke natuurlijke vijanden (de mens buiten beschouwing gelaten) heeft deze vogel nog??? Ben zelf van mening dat de cirkel moet rond zijn voor een langdurig gezonde en evenwichtige natuur. ETEN EN GEGETEN WORDEN !!!
                Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

                Comment


                • #23
                  Re: Reiger van een erge dood gered

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                  Als je moest weten hoeveel van die beesten per jaar afgeknald worden je zou er van verschieten.
                  Ze zijn dan wel beschermd maar er zijn er toch met vijvers die ze niet graag zien komen hoor.
                  Zelf woon ik in een omgeving waar zo een 40tal woningen staan met hier en daar vijvers aan hun huis en hier zie je reigers overal waar die vijvertjes staan.
                  Ik zeg niet dat er hier op geschoten word hoor maar ik ken er toch, jagers schieten ook heel wat beschermde dieren af (vossen).
                  Zelf doe ik geen beestje kwaad ik zie ze liever lopen vliegen enz.
                  Ik vind het ook altijd ongelooflijk als je een doodsbericht van een jager ziet dat er altijd bij staat: Natuurvriend/liefhebber!
                  Wat een contradictie!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Reiger van een erge dood gered

                    Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                    Toch wel raar dat als het om een beestje gaat iedereen direct akkoord is dat hij (gelukkig) niet langer heeft moeten lijden... maar als het om een mens zou gaan
                    Waarom raar?
                    Ik vind het perfect normaal als je mensen en dieren niet over dezelfde kam scheert.
                    En met een erfzonde heeft dit hoegenaamd niets te maken.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Reiger van een erge dood gered

                      Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                      Waarom raar?
                      Ik vind het perfect normaal als je mensen en dieren niet over dezelfde kam scheert.
                      En met een erfzonde heeft dit hoegenaamd niets te maken.
                      Ik weet dat ik misschien een rare mening er op na houd, maar voor mijn part zijn mensen gewoon andere dieren die kunnen praten en geavanceerd doen...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Reiger van een erge dood gered

                        Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                        Ik weet dat ik misschien een rare mening er op na houd, maar voor mijn part zijn mensen gewoon andere dieren die kunnen praten en geavanceerd doen...
                        Zo is dat Geert.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #27
                          Re: Reiger van een erge dood gered

                          Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          Hm lol..
                          Probeer dat eens wijs te maken aan iemand van wie zijn Koi vijver net werd leeggevist
                          Die draden zijn zeer dieronvriendelijk, een overkill. Een reiger schrikt al van een paar glinsterende voorwerpen, zoals bijvoorbeeld een cd-tje.
                          We hebben het hier bovendien over een beschermde diersoort, waar er geen lelijker beestenkop is dan die van een onoordeelkundig gehouden karper (koi).
                          Last edited by Poza; 3 februari 2010, 02:12. Reden: Straffe uitspraak toegevoegd.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Reiger van een erge dood gered

                            Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                            Die draden zijn zeer dieronvriendelijk, een overkill. Een reiger schrikt al van een paar glinsterende voorwerpen, zoals bijvoorbeeld een cd-tje.
                            We hebben het hier bovendien over een beschermde diersoort, waar er geen lelijker beestenkop is dan die van een onoordeelkundig gehouden karper (koi).
                            Nu je het zegt.
                            Hier in de Japanse Tuin zit die vijver vol met koi' s.
                            Ik vraag me dus af hoe men daar die reigers weg houdt.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #29
                              Re: Reiger van een erge dood gered

                              @theokus
                              Met zo'n kloppende watertuimelaar uit bamboe, wellicht.
                              Zie ook mijn: http://home.scarlet.be/pics/witbuikreiger.JPG
                              Is ie mooi of is ie mooi?

                              Comment


                              • #30
                                Re: Reiger van een erge dood gered

                                Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                                ... Is ie mooi of is ie mooi?
                                Hij is door de ruis de weg kwijtgeraakt.
                                Vriendelijke groet,

                                Jos

                                Comment

                                Working...
                                X