Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: iPad

    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Maar neen
    Het ging over "den mens"
    Ik kan me niet herinneren dat Apple ooit een flop heeft gehad.
    Dat heeft toch te maken met visie niet?
    Ik denk bijv. nu (heel spontaan he ) aan die Zune.
    De éénknoppige muis vind ik nu niet bepaald geslaagd..
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #32
      Re: iPad

      Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
      De éénknoppige muis vind ik nu niet bepaald geslaagd..
      Die "pokke-muizen" zijn bij mij NOOIT uit de verpakking geraakt!
      (d!e nieuwe zou ik wél eens willen testen!)

      Comment


      • #33
        Re: iPad

        dan ben je imo toch zoveel meer met deze:

        voor maar 500 euro

        natuurlijk gaat die iPad als zoete broodjes verkopen, want tis iets van Apple
        Ik zou het niet moeten hebben... Kan echt niets meer dan mijn iPhone, en die past in mn zak!
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #34
          Re: iPad

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Maar neen
          Het ging over "den mens"
          Ik kan me niet herinneren dat Apple ooit een flop heeft gehad.
          Dat heeft toch te maken met visie niet?
          Ik denk bijv. nu (heel spontaan he ) aan die Zune.

          Is dat niet eigen aan een flop, dat men er nadien niets meer over hoort?
          En dan herinneren mensen zich dat niet meer hé.

          Comment


          • #35
            Re: iPad

            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            dan ben je imo toch zoveel meer met deze:

            voor maar 500 euro

            natuurlijk gaat die iPad als zoete broodjes verkopen, want tis iets van Apple
            Ik zou het niet moeten hebben... Kan echt niets meer dan mijn iPhone, en die past in mn zak!
            Nice!!
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • #36
              Re: iPad

              Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
              Is dat niet eigen aan een flop, dat men er nadien niets meer over hoort?
              En dan herinneren mensen zich dat niet meer hé.


              Hoe was dat weer met die tablet-pc?
              Windows ME?
              Windows BOB?
              Creative Writer?
              MSN?
              Clippy?
              Vista?
              Dos 4.0?
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #37
                Re: iPad

                Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                Volgens engadget doet het ding geen multitasking. Je kan dus niet naar muziek luisteren en tegelijkertijd iets anders doen. Toch wel een minpuntje als je het mij vraagt.
                Dat klopt.
                Echter de geruchten zijn dat iPhone OS 4 dat er staat aan te komen wel multitasking zou bevatten. Aangezien de iPad op hetzelfde OS draait...mogelijk is iPhone OS 4 er al als de iPad in onze contreien op de markt komt. Mogelijk lost dit nadeel zich binnenkort vanzelf op dus.

                Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                Er zit geen usb ingang op ( wtf ?) ... om, bv om maar iets te zeggen, series en films op te zetten die je al op je HD staan hebt ( 90% van mijn dvdcollectie heb ik omgezet naar AVI, dat zal dus niet gaan ... )

                Er zit geen camerake op, om te skypen, of andere stuff mee te doen.

                Photoshop ? Zo een mooi scherm en interface... Maar geen photoshop mogelijkheden, met een "wacom style" manier van werken ? zou fantastisch zijn toch ?

                Boeken lezen ? Tja, ik heb een BeBook, met dat E-inkscherm, dat is zooooooo zacht lezen... ik kan mij niet voorstellen dat ik een heel boek lees op een backlight scherm...
                Je kan (mits je een ander computer hebt) via de synchronisatiekabel en iTunes gegevens zoals films op de iPad overbrengen.

                Camera is inderdaad een tegenvaller, want met de connector dock en keyboard kan hij dienst doen als een volwaardig alternatief voor mensen die enkel basis computertaken (surfen, mailen, multimedia) wensen te combineren met ontspanning (games, boeken, ...)

                Er zijn wel enkele Apps die photoshop functionaliteit bieden (was ook op demo te zien) echter geen volwaardige suite zoals op een computer, daar is het apparaat ook niet voor bedoeld denk ik. Mocht ik enkel een desktop hebben, zou het een mooie aanvulling zijn voor onderweg en goedkoper dan een macbook. Voor mensen die reeds een macbook (of lichtgewicht portable) hebben, is er weinig meerwaarde denk ik.

                Ik denk dat de grote verliezers vooral Amazon en Barnes&Nobles zullen zijn/worden.
                Dat zijn momenteel marktleiders op gebied van eBooks en readers, een van hun voornaamste nadelen is dat het beperkt is in mogelijkheden (voornamelijk eReader) en momenteel geen kleurenscherm. Dan komt (goedkoopste) iPad aardig in de buurt maar biedt een resum meer mogelijkheden.

                Comment


                • #38
                  Re: iPad

                  Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                  Dat klopt.
                  Echter de geruchten zijn dat iPhone OS 4 dat er staat aan te komen wel multitasking zou bevatten. Aangezien de iPad op hetzelfde OS draait...mogelijk is iPhone OS 4 er al als de iPad in onze contreien op de markt komt. Mogelijk lost dit nadeel zich binnenkort vanzelf op dus.


                  Je kan (mits je een ander computer hebt) via de synchronisatiekabel en iTunes gegevens zoals films op de iPad overbrengen.

                  Camera is inderdaad een tegenvaller, want met de connector dock en keyboard kan hij dienst doen als een volwaardig alternatief voor mensen die enkel basis computertaken (surfen, mailen, multimedia) wensen te combineren met ontspanning (games, boeken, ...)

                  Er zijn wel enkele Apps die photoshop functionaliteit bieden (was ook op demo te zien) echter geen volwaardige suite zoals op een computer, daar is het apparaat ook niet voor bedoeld denk ik. Mocht ik enkel een desktop hebben, zou het een mooie aanvulling zijn voor onderweg en goedkoper dan een macbook. Voor mensen die reeds een macbook (of lichtgewicht portable) hebben, is er weinig meerwaarde denk ik.

                  Ik denk dat de grote verliezers vooral Amazon en Barnes&Nobles zullen zijn/worden.
                  Dat zijn momenteel marktleiders op gebied van eBooks en readers, een van hun voornaamste nadelen is dat het beperkt is in mogelijkheden (voornamelijk eReader) en momenteel geen kleurenscherm. Dan komt (goedkoopste) iPad aardig in de buurt maar biedt een resum meer mogelijkheden.
                  Op 16GB ga je al niet te veel films moeten zetten..en de duurste heeft maar 64GB, dat loopt ook niet echt over.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                  Comment


                  • #39
                    Re: iPad

                    Het succes voor Apple i.v.m. de iPOD is iTunes, dat miljoenen opbrengt.
                    Dit willen ze herhalen met de iPAD.
                    En boeken lezen is daar een onderdeel van.
                    Ik vrees voor Apple wat dit boeken lezen aangaat.
                    Het heeft wel een voordeel: je moet niet naar de winkel om een boek te kopen.
                    Dit kan vanuit de luie zetel net zoals dit gaat met muziek.
                    Doch de populariteit van muziek is onvergelijkbaar met boeken lezen.
                    De iPAD is wel veel meer dan een gewone reader.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #40
                      Re: iPad

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Maar neen
                      Het ging over "den mens"
                      Ik kan me niet herinneren dat Apple ooit een flop heeft gehad.
                      Als ik één flop kan noemen is het wel de MacBook Air. Het veel te dure apparaat heeft nooit de verwachtingen ingelost.

                      Maar Apple blijft uiteraard toonaangevend.
                      Ondertussen bezit mijn gezin al 2 laptops en 2 desktops en 3 ipods van jawel, Apple.
                      Desondanks blijf ik vrij kritisch tov de Ipad. Voor mij is het een dure Ereader met hoog Ipod gehalte.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #41
                        Re: iPad

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Het succes voor Apple i.v.m. de iPOD is iTunes, dat miljoenen opbrengt.
                        Dit willen ze herhalen met de iPAD.
                        En boeken lezen is daar een onderdeel van.
                        Ik vrees voor Apple wat dit boeken lezen aangaat.
                        Het heeft wel een voordeel: je moet niet naar de winkel om een boek te kopen.
                        Dit kan vanuit de luie zetel net zoals dit gaat met muziek.
                        Doch de populariteit van muziek is onvergelijkbaar met boeken lezen.
                        De iPAD is wel veel meer dan een gewone reader.
                        Om die reden komt er naast iTunes nu ook iBooks, een virtuele book store.
                        (Ik dacht dat iTunes zelf niet zeer veel geld in het laadje bracht. Het is vanuit hun oogpunt vooral een "machine" om de aantrekkelijkheid/verkoop van hardware, dwz. iPod's en iPhone's, te stimuleren.)

                        Comment


                        • #42
                          Re: iPad

                          Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                          Om die reden komt er naast iTunes nu ook iBooks, een virtuele book store.
                          (Ik dacht dat iTunes zelf niet zeer veel geld in het laadje bracht. Het is vanuit hun oogpunt vooral een "machine" om de aantrekkelijkheid/verkoop van hardware, dwz. iPod's en iPhone's, te stimuleren.)
                          Dat is het juist Carola
                          Plus het is Apple die het nu doet.
                          Ik bedoel wat boeken lezen betreft het eerder reeds anderen het geprobeerd hebben.
                          Maar hun marketing faalde.
                          Het kan best zijn dat iBooks meer dan voldoende wordt als ik rekening houd met
                          hun klantenbestand.
                          Het zal natuurlijk ook afhangen van het aanbod.
                          Het is allemaal onder voorbehoud:
                          - je vindt zoal veel op het gewone internet
                          - en de kosten?
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #43
                            Re: iPad

                            Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                            Volgens engadget doet het ding geen multitasking. Je kan dus niet naar muziek luisteren en tegelijkertijd iets anders doen. Toch wel een minpuntje als je het mij vraagt.
                            vreemd, met mijn iPhone kan ik perfect naar muziek luisteren terwijl ik gelijk welk anders doe...
                            multitasking is het niet, maar muziek kan met alles gecombineerd worden... en er bestaan trouwens programma's om de iPhone te voorzien van multitasking

                            ik zou nu toch wel verwachten dat je met de iPad tenminste naar muziek kan luisteren tijdens het surfen...
                            5DmkIII en wat glas

                            Comment


                            • #44
                              Re: iPad

                              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                              vreemd, met mijn iPhone kan ik perfect naar muziek luisteren terwijl ik gelijk welk anders doe...
                              multitasking is het niet, maar muziek kan met alles gecombineerd worden... en er bestaan trouwens programma's om de iPhone te voorzien van multitasking

                              ik zou nu toch wel verwachten dat je met de iPad tenminste naar muziek kan luisteren tijdens het surfen...
                              My bad, ze bedoeling geen streaming.

                              Comment


                              • #45
                                Re: iPad

                                Ik zie het nut er niet van in.

                                Zoals op de voorstelling geinsinueerd werd, valt het tussen een smartphone en een netbook. Maar dat zijn nu juist twee aparte praktische gebruiksvoorwerpen. Je kan beide voordelen niét combineren.

                                smartphone =
                                klein handig, overal mee te nemen zonder extra tas te dragen, veel mogelijkheden.

                                netbook=
                                compacte, lichte laptop, normaal toetsenbord, in kleine tas, kan alles dat een PC kan.


                                iPad= niét klein en niét handig en kan niet alles wat een PC kan + reteduur

                                Als je toch wil typen als een laptop moet je nog een extra toetsebord/docking station kopen en meesleuren. Of een dubbele set kopen voor op het werk en thuis.


                                Mooi design en zeer fancy, maar praktisch? Een gat in de markt? Nee toch niet.

                                Comment

                                Working...
                                X