Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: iPad

    Even een ludieke noot in deze saga :

    Linkje

    Alle gekheid op een stokje : toch wel relativerend filmpje op sommige punten.
    Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
    And why do we fall, Bruce?

    Comment


    • Re: iPad

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Bekijk deze eens op "mijn site"
      https://thejoojoo.com/
      Oei Theokus deze heeft nog minder specs dan de iPAD.
      Tot sluitertijd, Dirk

      Comment


      • Re: iPad

        Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
        Even een ludieke noot in deze saga :

        Linkje

        Alle gekheid op een stokje : toch wel relativerend filmpje op sommige punten.
        En het noodzakelijk potlood voor 79 dollar te koop. Treffend

        Comment


        • Re: iPad

          Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
          Oei Theokus deze heeft nog minder specs dan de iPAD.
          Dat wel maar veel mogelijkheden
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • Re: iPad

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Dat wel maar veel mogelijkheden
            Hmm? Je bedoeld omdat de JooJoo JAVA ondersteund?
            Ja maar je kan geen film, afbeeldingen, agenda of java applicatie opslaan.
            Dus kan je alleen aan die dingen als je aan het net hangt.

            En het heeft alleen WIFI b/g interfaces. Dus geen snelle n en ook geen 3G mogelijkheid.
            Je zal dus steeds alles elke keer opnieuw moeten downloaden en alleen binnen een WIFI net waarop je toegang hebt. Daarbuiten kan je niet aan je agenda, foto's, applicaties...

            Nu ja wat is beter? In ieder geval is er meer keuze en dat is goed voor de consument. Alhoewel die keuze dan ook maken wordt elke keer weer moeilijker. Ik zie hier al topics verschijnen: "Wat moet ik kiezen? Een JooJoo of een iPAD?" En dan moeten wij antwoorden. Beiden zijn goed, beiden hebben voor- en na-delen. Neem ze eens in de hand en kies welke je het beste gevoel geeft.
            Tot sluitertijd, Dirk

            Comment


            • Re: iPad

              Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
              Hmm? Je bedoeld omdat de JooJoo JAVA ondersteund?
              Ja maar je kan geen film, afbeeldingen, agenda of java applicatie opslaan.
              Dus kan je alleen aan die dingen als je aan het net hangt.

              En het heeft alleen WIFI b/g interfaces. Dus geen snelle n en ook geen 3G mogelijkheid.
              Je zal dus steeds alles elke keer opnieuw moeten downloaden en alleen binnen een WIFI net waarop je toegang hebt. Daarbuiten kan je niet aan je agenda, foto's, applicaties...

              Nu ja wat is beter? In ieder geval is er meer keuze en dat is goed voor de consument. Alhoewel die keuze dan ook maken wordt elke keer weer moeilijker. Ik zie hier al topics verschijnen: "Wat moet ik kiezen? Een JooJoo of een iPAD?" En dan moeten wij antwoorden. Beiden zijn goed, beiden hebben voor- en na-delen. Neem ze eens in de hand en kies welke je het beste gevoel geeft.
              Klopt allemaal hoor.
              Apple ligt stukken voor op de joojoo
              En die joojoo is eigenlijk veel te duur voor wat het is.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • Re: iPad

                Hier een filmpje over het gebruik van de JooJoo.
                Dat lijkt toch niet echt goed te werken die interface.
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • Re: iPad

                  Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                  Hier een filmpje over het gebruik van de JooJoo.
                  Dat lijkt toch niet echt goed te werken die interface.
                  http://www.stylecowboys.nl/Computer/609
                  Met de Ipad en de JooJoo wordt dus de nieuwe rage introduceerd: 'vingerdansen'

                  Comment


                  • Re: iPad

                    Vimeo, You-tube, The New York Times and Time Inc. hebben aangekondigd dat ze bij de iPAD launch ready zullen zijn en hun sites HTML5 zullen gebruiken.

                    Dus Apple lijkt HTML5 wel een duwtje in de rug te hebben gegeven door geen flash in de iPAD te steken.
                    Tot sluitertijd, Dirk

                    Comment


                    • Re: iPad

                      Ze vergeten erbij te zeggen dat je deze gewoon kunt laten vallen!

                      Comment


                      • Re: iPad

                        Voor diegenen die een tablet zoals de iPAD wel zien zitten maar liever niet de beperkingen van Apple willen (of gewoon Apple producten haten).
                        Is er nu de WePad: http://wepad.mobi/en

                        Verschillen die mij opvallen:

                        WePad heeft USB, dus komen er waarschijnlijk wel drivers om bepaalde USB apparaten te ondersteunen. Let op het is ook een eigen OS, dus is er geen garantie dat die er komen. Of toch niet voor al jouw huidige USB apparaten.

                        WePad heeft een open systeem versus gesloten iPAD. Voordelen open, iedereen kan naar hartelust programeren en zelfs dingen in het OS aanpassen. Nadeel is eigenlijk net hetzelfde. Als je die iPAD op de officiële versie van Apple houdt dan heb je geen last van onstabiliteiten/virussen/Trojans...

                        WePad ondersteund Flash. Apple lijkt de grotere websites in de VS al te hebben overtuigd om over te stappen op HTML5. Maar er zijn dus nog sites die met Flash werken (zij de meerderheid voor reklame).

                        Vraag kan het Duitse bedrijf genoeg spelers overtuigen om applicaties te maken voor hun OS (Android applicaties zouden ook moeten werken). Of genoeg boek, film... aanbieders kunnen overtuigen?
                        Voor Duitse media zal dat misschien er wel komen. Maar pas op voor de iPAD is er vandaag ook alleen US-media aanwezig.

                        WePad biedt voorlopig geen portret oriëntatie aan, is wel handigere lijkt me voor het lezen van tekst. Dit is iets wat mij stoort bij de huidige reeks laptops, waarom moeten die allemaal een breedbeeld krijgen? Niet iedereen wilt alleen maar filmpjes bekijken.

                        iPAD is een master/slave product. De master is je desktop/laptop en je synchroniseert die dingen die je nodig hebt onderweg. Pas je die dingen aan onderweg, dan syncen die dingen terug met je master. Op de WePad is er niet echt meer storage space beschikbaar vandaag maar er wordt nergens iets vermeld over een goede sync mogelijkheid met je andere PC. Als het maar zelf drag-en-drop-spelen is dan is toch wel een nadeel voor de versie controle.
                        Tot sluitertijd, Dirk

                        Comment


                        • Re: iPad

                          Nog maar één gebruiker hier op het forum?

                          Ik heb gisteren gezien dat de prijzen voor Duitsland nu bekend zijn.
                          Zoals verwacht zijn de prijzen in Euro vrijwel hetzelfde als in Dollar.
                          Basisversie vanaf 499€...


                          Zijn er hier nog met goede/slechte ervaringen?

                          Comment


                          • Re: iPad

                            Het ontbreken van flash support is een mogelijks probleem. Verleden week een online tutorial proberen te volgen, maar hier en daar zat flash in ... zodoende ... Websites gaan aangepast moeten worden. Zo toont keytrade.be je de mobiele versie van hun pagina's. Terwijl het scherm op de iPad groot genoeg is om de normale versie te tonen. Batterijduur : heel goed. Kwaliteit scherm : heel goed. In de zon ben je er wel niks mee, maar dat was zoals verwacht. Niet mogelijk om te tetheren met de iphone. Vond ik een behoorlijk minpunt. Daarom gebruik ik nu mywi op mijn iphone. En daarmee lukt de combinatie ipad + iphone wel. Voor de rest is het ding zeer snel. Waar ik vroeger een laptop gebruikte om te surfen en mailen, gebruik ik nu alleen maar de iPad. Het is immers meer portable en sneller op te starten. Stabiliteitsproblemen heb ik nog niet gehad. Nog een belangrijk minpunt : de iPad is eigenlijk niet te sharen tussen meerdere personen. Net als een iPhone synced de iPad alleen maar met een enkele iTunes. Voor een iPhone zie ik daar geen graten in. Voor een iPad wel (zowel ik als mijn vrouw gebruiken die).
                            Nikon D90

                            Comment


                            • Re: iPad

                              HTML5 heeft geen flash nodig.

                              Comment


                              • Re: iPad

                                Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                                HTML5 heeft geen flash nodig.
                                Ja maar pnobles wilt zeggen dat nog niet alle sites nu al HTML5 zijn. En dat zal nog even duren omdat IE-9 en Safari-5 nog niet uit zijn. De laatste Chrome zou het al ondersteunen.
                                Maar anderzijds is HTML5 ook nog niet bevroren en released. Ik vermoed dat Apple en MS daarop wel wachten om hun finale versies van de browser uit te brengen. Voor die andere belangrijke browser Firefox weet ik het niet.

                                Dus zolang heb je op verschillende sites een probleem met de iPAD. Tenzij die sites (zoals een aantal belangrijke US websites) een versie voor iPAD uitbrengen.

                                Daar komt nog bij dat niet iedereen gelijk op de laatste browser versie overstapt. Voor Chrome, Firefox en Safari is dat bijna wel het geval. Maar IE7 en IE6 hebben nog steeds een redelijk groot aantal gebruikers. Dus zomaar alles naar HTML5 zetten is ook niet de beste oplossing voor de web-master.

                                We zitten nog een aantal jaartjes vast aan Flash (helaas).
                                Tot sluitertijd, Dirk

                                Comment

                                Working...
                                X