Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de liefhebbers van Saab.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Voor de liefhebbers van Saab.

Oorspronkelijk geplaatst door dredalious Bekijk bericht
    Maar de gewone diesel/bezine saabs blijven ook wel tanks hoor, en dat merk je aan hun verbruik. Ideaal om je vrouw en kinderen mee te transporteren?
    Wat dat betreft ben ik verschrokken op het autosalon vorige week! Een Prius verbruikt nog steeds 4,9 liter Waarom zit daar die hoop eletriek dan in? Met mijn Clio-ke verbruik ik maar 3,8 liter En ik durf te wedden dat ik gemiddeld evenveel personen vervoer als die Priussen, 1 dus meestal...

Tja, als uwe marketing maar goed zit hč! Dan krijgt ge blijkbaar alles verkocht...

Comment

Maar de gewone diesel/bezine saabs blijven ook wel tanks hoor, en dat merk je aan hun verbruik
      Dat van die tank dat klopt! Een saab heeft ook de ergonomie van zo’n tank! Slechte zetels, trage en zeer onlogische en onhandig te bedienen van de HMI. En de door FIAT 1.9 150KP diesel, ’t ja ik raak zelden onder de 7.6l/100km. In de Vectra en Insigna presteert de motor iets beter (zelfde blok). Zeer zeer zeer slechte remmen en rijgedrag in de bochten is ook ondermaats. (‘tja ik heb me dan eens laten verlijden door SAAB ik zou zeggen SABENA).

Maar om het over de degelijkheid van de wagen te hebben (waarmee de topic o.a starte). Bij ons op de firma rijden de Alfa gebruikers het meest met vervangwagens), gevolgd door SAAB.

Wat betreft de statistiek bij ons op de firma. Renault is koploper op vlak van gebruikerstevredenheid (ergonomie) en verbruik / betrouwbaarheid. Gevolgd door FORD (die wel het meeste “rijplezier” verschaft aan de sportieve chauffeurs).

Een wagen met een heel trouw publiek. Je mag hem of je mag hem niet.
      Ook wel "special people" die Saabisten ! En nogal eens mensen uit het design-milieu.
      Ik rij er nu in eentje. Ik hoop dat die 160 000km er snel zijn. Du's niet zon fan. Mooi om naar te kijken, dat wel! Maar als je veel killometers doet..... Never Again.
      I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Pol ik weet niet of je de tijd kent van de safari-auto's....
        Wij, vier gasten, hebben zo eentje gemaakt van een Renault R4.

Ja, heb ik gekend. Ik vermoed dat dit ook kon op een chassis van een 2PKt'je.
        Kan mij inbeelden dat je daar veel plezier hebt aan beleefd.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht

Ik rij er nu in eentje. Ik hoop dat die 160 000km er snel zijn. Du's niet zon fan. Mooi om naar te kijken, dat wel! Maar als je veel killometers doet..... Never Again.
          Vermoedelijk zullen de echte Saabisten dat in alle toonaarden ontkennen. Maar dat is meestal zo. Met de Alfa-fans is dat ook zo. Dus van fanatisme gesproken.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
            Ja, heb ik gekend. Ik vermoed dat dit ook kon op een chassis van een 2PKt'je.
            Kan mij inbeelden dat je daar veel plezier hebt aan beleefd.
            kwoot uit wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_2CV
            De 2 CV 4×4 Sahara, later 2 CV bimoteur genoemd (1958-1970), had achterin een extra motor met versnellingsbak, die andersom gemonteerd was. Met een schakelpook tussen de voorstoelen werden beide versnellingsbakken gelijktijdig bediend. Voor de beide motoren waren afzonderlijke benzinetanks onder de voorstoelen en twee contactsloten voorzien. Het reservewiel was voor op de motorkap bevestigd. De auto beschikte dankzij de inschakelbare vierwielaandrijving over een enorme terreinvaardigheid, maar wel voor de dubbele prijs van de standaard eend. Er werden slechts 694 exemplaren van gebouwd.
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

Comment

Working...
            X