Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Langs voor geflitst tijdens inhaalmanoever oud peeke

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Langs voor geflitst tijdens inhaalmanoever oud peeke

    ik word er ook knap zot van als er weer zo eentje 30 aan het rijden is waar je 50 mag (en hoe je het ook draait of keert, het zijn meestal de 'ouw peekes of meekes'). Maar toch liever dat dan een ouw peeke die tegen 70 door de stad scheurt

    Inhalen kan je perfect doen, tegen 50km/h. Ik zie niet in waarom je iemand die 30 rijdt persé wil voorbijsteken tegen 60km/h

    heb dat ook eens voorgehad ver van hier, geflitst tegen 100 waar je 60 mocht tijdens het inhalen. Toen ik aan de kant moest en de snelheid op de radar zag staan dacht ik, lap daar gaat mijn rijbewijs.
    resultaat; 75 euro boete en int vervolg veel voorzichtiger...
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #17
      Re: Langs voor geflitst tijdens inhaalmanoever oud peeke

      Als dat "peeke" echt maar dertig reed - wat waarschijnlijk niet het geval was , dan kon je hem evengoed voorbij aan 40 of 50, zonder geflitst te worden. Beetje gezond verstand gebruiken.

      Dat denkt dat hij de snelheidslimiet mag overschrijden bij het inhalen, wordt geflitst omdat hij in overtreding is en komt hier dan de mens die hem flitste uitkakken voor kl**tzak?


      Zegt ook wel veel over de mentale leeftijd van onze overtreder hierboven.

      Comment


      • #18
        Re: Langs voor geflitst tijdens inhaalmanoever oud peeke

        Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
        Hoi,

        Vanmorgen zat er weer zo'n kl**tzak met een flitsinstallatie in neutrale grijze wagen. Ik reed aan de overkant van de straat en hij stond dus links-diagonaal voor me geparkeerd, met z'n neus naar mijn neus gericht. Twas dus ene die in de omgekeerde richting ook flitst voor het verkeer die naar de wagen toerijd, niet traditioneel van achter geflitst dus

        Er reed een traag peeke voor me aan 30/u, frustrerend als je 50/u mag rijden en je op tijd op je werk moet zijn voor de tikklok, ik wou inhalen en flits

        Vraagje : als je inhaalt moet je automatisch je snelheid verhogen, telt dit ook als je op de foto staat tijdens een inhaalmaneuver ? Denk dat ik 60 reed.
        Als ik een boete in de bus krijg, weet iemand het mailadres waar ik evt de foto kan opvragen of versturen ze dit niet als je dit als bewijs vraagt?

        Weer één of 2 dagen voor niets gewerkt, damn kl**tzakken!!!
        Moet je daar zo een gerucht rond maken
        Als je geflitst bent is dat jou schuld en van niemand anders, hopelijk voor jou was er op die plaats geen inhaalverbod of was het geen zone 30, want dan ben je pas helemaal bruin.

        Om hier zomaar die mensen allerlei verwijten naar hun kop te slingeren, dat vind ik pas laag tegen de grond, en zegt veel over jezelf Sorry.

        En nog iets, in je profiel staat "Gepensioneerd" en je moet s'morgens naar de tikklok. Dan ben je ofwel een leugenaar, of een zwartwerker, wie is hier dan de .......
        Last edited by Guest42; 26 januari 2010, 12:51.

        Comment


        • #19
          Re: Langs voor geflitst tijdens inhaalmanoever oud peeke

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          hopelijk voor jou was er op die plaats geen inhaalverbod of was het geen zone 30, want dan ben je pas helemaal bruin.
          dan wordt het wat meer als 50 euro
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #20
            Re: Langs voor geflitst tijdens inhaalmanoever oud peeke

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            En nog iets, in je profiel staat "Gepensioneerd" en je moet s'morgens naar de tikklok. Dan ben je ofwel een leugenaar, of een zwartwerker, wie is hier dan de .......
            dat is weeral 'n vooroordeel...
            stel dat het profiel klopt, wie zegt dat je niet mag bijverdienen....?

            Comment


            • #21
              Re: Langs voor geflitst tijdens inhaalmanoever oud peeke

              Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
              Hoi,

              Vanmorgen zat er weer zo'n kl**tzak met een flitsinstallatie in neutrale grijze wagen. Ik reed aan de overkant van de straat en hij stond dus links-diagonaal voor me geparkeerd, met z'n neus naar mijn neus gericht. Twas dus ene die in de omgekeerde richting ook flitst voor het verkeer die naar de wagen toerijd, niet traditioneel van achter geflitst dus

              Er reed een traag peeke voor me aan 30/u, frustrerend als je 50/u mag rijden en je op tijd op je werk moet zijn voor de tikklok, ik wou inhalen en flits

              Vraagje : als je inhaalt moet je automatisch je snelheid verhogen, telt dit ook als je op de foto staat tijdens een inhaalmaneuver ? Denk dat ik 60 reed.
              Als ik een boete in de bus krijg, weet iemand het mailadres waar ik evt de foto kan opvragen of versturen ze dit niet als je dit als bewijs vraagt?

              Weer één of 2 dagen voor niets gewerkt, damn kl**tzakken!!!
              Waar ben jij opgevoed?
              Uw topic getuigd van weinig tot helemaal geen respect voor oudere mensen.
              De verkeerregels zijn voor anderen gemaakt en gelden eigenlijk niet voor jou zekers?
              En mochten die ............... niet flitsen dan behoor jij binnen de kortste tijden tot de bende van doodrijders.
              En je mag nog vrij content zijn dat ze je verderop niet hebben tegen gehouden voor verdere controle.
              Vertrek in het vervolg op tijd en respecteer andere weggebruikers en de verkeers regels en dan zal je hier niet moeten komen janken.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #22
                Re: Langs voor geflitst tijdens inhaalmanoever oud peeke

                mensen, mensen toch.
                dit is een zinloze discussie.
                we zijn een foto-forum.
                het enige dat dus telt:

                Is 't een beetje een goeie foto? Mooi belicht? goeie scherpte?
                nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
                http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

                Comment


                • #23
                  Re: Langs voor geflitst tijdens inhaalmanoever oud peeke

                  Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                  Als dat "peeke" echt maar dertig reed - wat waarschijnlijk niet het geval was , dan kon je hem evengoed voorbij aan 40 of 50, zonder geflitst te worden. Beetje gezond verstand gebruiken.
                  Hangt natuurlijk ook een beetje van de omstandigheden af. Als je tegen 40/50 iemand inhaalt die tegen 30 rijdt, hoelang ben je dan onderweg tot je hem hebt ingehaald? Dan houden we nog geen rekening met de tegenliggers.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Langs voor geflitst tijdens inhaalmanoever oud peeke

                    Ben je zeker dat JIJ geflitst bent en geen tegenligger?
                    Ik heb dan namelijk ook al eens gehad (55 op de teller) en nooit iets van gehoord.

                    Als je 60 reed op je teller dan is de kans groot dat je werkelijke snelheid 54-55 was en normaal is er nog een correctie.

                    Krijg je de volgende dagen toch een enveloppe in de bus dan zou het toch maar om 50Euro mogen gaan, betalen en verder zo laten... anders zal het meer kosten.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #25
                      Re: Langs voor geflitst tijdens inhaalmanoever oud peeke

                      Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                      Hangt natuurlijk ook een beetje van de omstandigheden af. Als je tegen 40/50 iemand inhaalt die tegen 30 rijdt, hoelang ben je dan onderweg tot je hem hebt ingehaald? Dan houden we nog geen rekening met de tegenliggers.
                      "Hoelang ben je dan onderweg?"

                      't Gaat hier wel over auto's, niet over vrachtwagens met 2 laadbakken van elk 6m.


                      Wat maakt dat nu uit, 1sec of 0.80sec?


                      Mensen die beetje zot zijn van wiskunde zullen dat wel perfect kunnen uitrekenen hoelang dat duurt en wat het verschil is, iemand die 30 rijdt inhalen aan 50 of aan 60.
                      Last edited by caleido; 26 januari 2010, 13:45.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Langs voor geflitst tijdens inhaalmanoever oud peeke

                        Ik kan hier echt niks meer aan toevoegen vermits ongeveer alles al minstens 3 keer gezegd is!
                        http://www.myricreaties.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: Langs voor geflitst tijdens inhaalmanoever oud peeke

                          Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                          Mensen die beetje zot zijn van wiskunde zullen dat wel perfect kunnen uitrekenen hoelang dat duurt en wat het verschil is, iemand die 30 rijdt inhalen aan 50 of aan 60.
                          EDIT:
                          Stel dat we toch 8m nodig hebben om in te voegen, wagen die 30km/u rijdt voorbij te rijden en weer op de juist rijstrook te rijden.

                          Die 8m leggen we af:

                          aan 60km/u (30km/u verschil) in 0,96s
                          aan 50km/u (20km/u verschil) in 1.44s

                          Comment


                          • #28
                            Re: Langs voor geflitst tijdens inhaalmanoever oud peeke

                            Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                            "Hoelang ben je dan onderweg?"

                            't Gaat hier wel over auto's, niet over vrachtwagens met 2 laadbakken van elk 6m.


                            Wat maakt dat nu uit, 1sec of 0.80sec?


                            Mensen die beetje zot zijn van wiskunde zullen dat wel perfect kunnen uitrekenen hoelang dat duurt en wat het verschil is, iemand die 30 rijdt inhalen aan 50 of aan 60.

                            EDIT:
                            Stel dat we toch 8m nodig hebben om in te voegen, wagen die 30km/u rijdt voorbij te rijden en weer op de juist rijstrook te rijden.

                            Die 8m leggen we af:

                            aan 60km/u (30km/u verschil) in 0,96s
                            aan 50km/u (20km/u verschil) in 1.44s
                            1 seconde vanaf het moment dat je achter de wagen vertrekt tot je voor hem ingevoegd bent ?
                            Nodig mij eens uit wanneer je dit aan de hand van een voorbeeld gaat bewijzen.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Langs voor geflitst tijdens inhaalmanoever oud peeke

                              Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                              1 seconde vanaf het moment dat je achter de wagen vertrekt tot je voor hem ingevoegd bent ?
                              Nodig mij eens uit wanneer je dit aan de hand van een voorbeeld gaat bewijzen.
                              Ik zei niet dat ik zot was van wiskunde

                              Mijn rekenfout is hoogstwaarschijnlijk dat ik het verschil 30 & 60/50 gelijkstelde met 0 (stilstaand) & 30/20.

                              Vond dat logische redenering, dat de voorbij-rij snelheid hetzelfde is dan.

                              Rekenen was:

                              30km/u = 30.000m/3600s
                              20km/u = 20.000/3600s

                              En dan gewoon regel van 3 met die 8m voor elke snelheid. Kan ook fout zijn natuurlijk.


                              Pff, de tijd van vraagstukskes is voor mij ook al veraf.
                              Last edited by caleido; 26 januari 2010, 13:55.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Langs voor geflitst tijdens inhaalmanoever oud peeke

                                Oorspronkelijk geplaatst door dennis vandermeersch Bekijk bericht
                                we zijn een foto-forum.
                                het enige dat dus telt:

                                Is 't een beetje een goeie foto? Mooi belicht? goeie scherpte?
                                Die foto is gemaakt, daar gaat ook de discussie om.
                                Dat de foto gelukt is, dat weet je echter pas binnen een paar weken ... het zijn anders het soort foto's waarvan bijna iedereen hoopt dat ze mislukken.
                                Die flikken zijn te beklagen, wij mogen maar één fotoke per dag meer posten in een forumonderdeel maar zij moeten een paar weken wachten om gegarandeerd negatief beoordeeld te worden.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X