Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
    Het beste voorbeeld is eigenlijk de all-in-one toestanden, printer/scanner/fax. Die dingen zijn over algemeen niet meer bruikbaar bij een nieuw operating system, wegens zeer slechte driver support. Als er iets is wat ik mensen kan afraden zijn het die dingen wel. Zelf nooit 1 gehad, maar veel prullen mee gehad op het werk.
    -c
    Dit hangt vooral van de fabricant af.
    Ik heb in het verleden ... ver verleden ... veel met HP gewerkt en net voor deze reden heb ik dit merk opzij laten liggen. Scanner gekocht en bij volgend OS geen ondersteuning, nieuwe scanner gekocht en enkele jaartjes later bij het volgend OS terug prijs.
    Ge vindt er dan soms wel een oplossing voor maar het is er geen waarmee ge uw toestel 100% kunt gebruiken. Contacteer je HP, dan krijg je als antwoord dat hun laatste apparatuur wel met de nodig drivers geleverd wordt voor het nieuwe OS.
    Nu heb ik al enkel jaren Canon en zodra een nieuw OS uitkwam is er ook een driver beschikbaar gesteld, nu ook weer voor Windows 7 en zowel voor de 32-bit als de 64-bit versie. Voor mijn Xerox eigenlijk identiek ... voor ik Windows 7 in huis had was de 64-bit driver al gedownload.
    Ja ... de Canon is een printer/scanner/copier en werkt perfect.
    Dus veralgemenen is ook hier weer niet hetgeen we moeten doen, soms gaat het dus ook gewoon goed.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Best mogelijk Theo, maar ik geloof nooit dat die merken een pc op de markt gaan brengen met driver problemen.
      Die brengen ook geen PC op de markt met een slechte driver ... het zijn de gebruikers die "andere" software en drivers installeren welke conflicteren met de standaard geïnstalleerde drivers.
      Het is niet omdat je een fout krijgt op de videokaart dat de oorzaak bij de driver ervan ligt ... dit kan evengoed van een heel andere driver komen dat "bijvoorbeeld" door een slecht ontwerp hetzelfde geheugenblok aanspreekt. Er zijn gewoon honderden mogelijkheden.
      Ligt de fout bij de gebruiker? Neen, de gebruiker kan alleen installeren wat hij van de fabricant ter beschikking krijgt. Ge moet natuurlijk wel de juiste versie voor uw OS gebruiken, maar daarbuiten heb je niet veel keuze.
      Dit sluit niet uit dat een geïnstalleerde driver fouten kan bevatten die enkel in bepaalde configuraties voor problemen zorgt ... daarom is het nuttig altijd eens naar updates te zoeken.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Die brengen ook geen PC op de markt met een slechte driver ... het zijn de gebruikers die "andere" software en drivers installeren welke conflicteren met de standaard geïnstalleerde drivers.
        Het is niet omdat je een fout krijgt op de videokaart dat de oorzaak bij de driver ervan ligt ... dit kan evengoed van een heel andere driver komen dat "bijvoorbeeld" door een slecht ontwerp hetzelfde geheugenblok aanspreekt. Er zijn gewoon honderden mogelijkheden.
        Ligt de fout bij de gebruiker? Neen, de gebruiker kan alleen installeren wat hij van de fabricant ter beschikking krijgt. Ge moet natuurlijk wel de juiste versie voor uw OS gebruiken, maar daarbuiten heb je niet veel keuze.
        Dit sluit niet uit dat een geïnstalleerde driver fouten kan bevatten die enkel in bepaalde configuraties voor problemen zorgt ... daarom is het nuttig altijd eens naar updates te zoeken.
        Kan ook een probleempje zijn voor onervaren mensen.
        Nvidia kan voor XP automatische zoeken of jouw driver up-to-date is.
        Maar dat automatisme werkt niet in Vista noch bij Windows 7.
        Dus moet je zelf de driver installeren.
        Natuurlijk als het over de grafische kaart gaat he.

En waarom is hier Systeem Herstel nog niet voorgesteld
        Stel dat die Sony-software de oorzaak is....
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Hier iets echt stom... ik heb een prulleke van een cardreader (Hama) en die werkte
          probleemloos jaren met Xp Pro en nu met Win7 64 bit zijn er problemen.
          Ik krijg een foutmelding MAAR toch kan ik alles vinden, lezen en gebruiken
          via de verkenner.
          Ik heb ook een Hama kaartlezer. Zo een blauwe. En heb geen problemen ermee.
          Ik heb hem wel eens geupdate maar weet niet meer of ik dat nog op xp of op windows 7 64 bit heb gedaan.

Groeten
          Marc
          Nikon

Comment

Maakt dan niemand gebruik van de "Fouten logboek" van Windows?
            Dubbelklik op de fout in het logboek en er opent een popup venster.
            In dit popup venster klik je dan op "Help online", er opent een nieuw popup venster.
            In dit popup venster staat onderaan: "Meer informatie: Help online. Klik op Help online en er opent zich opnieuw een popup venster met bovenaan de melding: "De volgende gegevens worden via internet verzonden. Is dit goed?".
            Klik op ja en de pagina Microsoft TechNet opent.
            Daarin staat meestal wat u moet ondernemen om de fout(en) uit te sluiten.
            In mijn logboek Harware staat geen enkele fout, in de software daarentegen............
            Gelukkig hebben die meestal maar betrekking met een of ander server service.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tep Bekijk bericht
              Ik heb ook een Hama kaartlezer. Zo een blauwe. En heb geen problemen ermee.
              Ik heb hem wel eens geupdate maar weet niet meer of ik dat nog op xp of op windows 7 64 bit heb gedaan.

Groeten
              Marc
              Juist Tep... ik heb waarschijnlijk dezelfde.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Kan ook een probleempje zijn voor onervaren mensen.
                Ja Theo ... zo kan je bezig blijven natuurlijk. Ik ken mensen die 30 jaar met een wagen rijden maar niet kunnen tanken, ruitenwisser vullen, olie controlleren of hun bandenspanning controlleren. Is daarom het product slecht?
                De ene mens heeft van het een kennis, de andere trekt beter zijn plan met iets anders ... een geluk want anders zou het schoon zijn.
                Niets of niemand verbiedt u zich te laten bijstaan of hulp te vragen.

En waarom is hier Systeem Herstel nog niet voorgesteld
                Stel dat die Sony-software de oorzaak is....
                Ik heb zelf al een restore voorgesteld ... dan zit je natuurlijk terug zonder al de bijgeïnstalleerde software maar kan je de PC testen zoals hij geleverd werd, dit sluit uit dat je onnodig de PC binnen doet voor herstelling (wat 9/10 zo is).

Zoals ze zelf schrijft :
                De eerste zware fout die ik beschrijf in mijn eerste bericht is gekomen door het inlezen van de CD met de software van mijn Sony camera dus niet door het verplaatsen van de computer.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Een restore naar de configuratie bij aankoop heb ik gedaan na die eerste zware fout met de Sony CD en dat kan je ook lezen in mijn eerste posting.
                  Nu heb een reactie gekregen op mijn mail naar de HP helpdesk en dit is hun antwoord.

]Hartelijk dank voor het contact opnemen met de HP / Compaq E-mail ondersteuning. Mijn naam is Lesly van den Enden. Samen met u zal ik proberen het door u in uw e-mail aangegeven probleem op te lossen.

Uit uw e-mail maak ik op dat u problemen ondervindt met de computer dat deze vaker een fout aangeeft met betrekking tot de videokaart. Hetgeen dat u kunt proberen is om als eerste een hardware reset uit te voeren. Een hardware reset voert u op de volgende manier uit en is nodig om eventuele verkeerde spanningen uit het systeem te laten vloeien.
                  - Als eerst zet u de PC uit en haalt alle kabels los;
                  - Vervolgens drukt u de aan/uit knop in voor 30 sec;
                  - Als u dit heeft toegepast kunt u de benodigde kabels weer aansluiten;
                  - Vervolgens kunt u het systeem opnieuw opstarten en controleren of het probleem verholpen is.
                  Na deze hardware reset kunt u ook nog proberen om een bios update uit te voeren. Een bios update verbeterd namelijk de aansturing van de hardware in de computer. U kunt deze bios update downloaden en installeren via de volgende website. Bij het installeren kunt u de stappen die op het scherm komen volgen.

(p.s. let u er alstublieft op dat u de volledige link gebruikt, het laatste deel wil wel eens wegvallen als u er op klikt).
                  Ook kunt u nog een driver update uitvoeren van de videokaart, dit om eventueel problemen op te lossen. Deze driver kunt u downloaden via de onderstaande website.

(p.s. let u er alstublieft op dat u de volledige link gebruikt, het laatste deel wil wel eens wegvallen als u er op klikt).
                  Ik zie uw bevindingen van deze stappen graag tegemoet. Indien deze stappen het probleem niet oplossen dan zal ik u uiteraard graag opnieuw verder helpen met het zoeken naar een oplossing voor dit probleem.

Mocht u nog vragen c.q. opmerkingen hebben betreffende deze support kunt u contact met ons opnemen via HP Klantenondersteuning.
                  Met vriendelijke groeten,

De hardware reset heb ik gedaan en ook de nieuwe driver geïnstalleerd voor de videokaart maar de update van de bios dat laat ik voorlopig zo want dat vind ik wat risky. Hopelijk is mijn probleem hiermee opgelost
                  Groetjes Vicky

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Enne, onder Win 7 64- bit draait ook IE8 32- bit probleemloos!

Grtz, RF
                    Da's juist, Red Falcon, en de IE8 64 bit draait ook tot je Flash Player nodig hebt. Adobe moet blijkbaar na 7 jaar nog wakker worden.
                    Chapeau voor Microsoft, zij slagen er in een massa 4 bit drivers mee te leveren met Win7, zodat de meeste zaken herkend worden en werken.
                    In 2003 kwam de AMD Athlon 64 bit op de markt en nu, 7 jaar later staat de 64 bit software (buiten het OS) eigenlijk nog bijna nergens. Ik vind dat onbegrijpelijk.

@ Vicky: dat ziet er als support vanuit HP niet slecht uit !
                    Last edited by nete; 25 januari 2010, 12:18.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      snip... Neen, de gebruiker kan alleen installeren wat hij van de fabricant ter beschikking krijgt. Ge moet natuurlijk wel de juiste versie voor uw OS gebruiken, maar daarbuiten heb je niet veel keuze.
                      zijsprong ... en zelfs dan loop je soms verloren ..
                      Net een D-link WiFI antenne gekocht voor een wat oudere laptop. De D-link soft installeert feilloos onder Win XP en alles werkt dan ook zonder probleem. Bij windows update echter wordt er een recentere versie van de driver aangeboden. Durf je die te installeren dan werkt geen enkele D-link utility nog en kan je enkel nog een Wifi verbinding maken als je via de Windows Wireless zero configuration gaat. Bummer ... de grap is dat die nieuwe driver schijnbaar snellere doorvoer heeft onder WZC ... aka efficienter werkt?
                      FWIW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Da's juist, Red Falcon, en de IE8 64 bit draait ook tot je Flash Player nodig hebt. Adobe moet blijkbaar na 7 jaar nog wakker worden.
                        Verlies de moed niet René, ze beloven 64- BIT ondersteuning in flash player 10.1, alleen zeggen ze er niet bij in welk jaar ze die gaan lanceren.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vicky Bekijk bericht
                          Een restore naar de configuratie bij aankoop heb ik gedaan na die eerste zware fout met de Sony CD en dat kan je ook lezen in mijn eerste posting.
                          Nu heb een reactie gekregen op mijn mail naar de HP helpdesk en dit is hun antwoord.

]Hartelijk dank voor het contact opnemen met de HP / Compaq E-mail ondersteuning. Mijn naam is Lesly van den Enden. Samen met u zal ik proberen het door u in uw e-mail aangegeven probleem op te lossen.

Uit uw e-mail maak ik op dat u problemen ondervindt met de computer dat deze vaker een fout aangeeft met betrekking tot de videokaart. Hetgeen dat u kunt proberen is om als eerste een hardware reset uit te voeren. Een hardware reset voert u op de volgende manier uit en is nodig om eventuele verkeerde spanningen uit het systeem te laten vloeien.
                          - Als eerst zet u de PC uit en haalt alle kabels los;
                          - Vervolgens drukt u de aan/uit knop in voor 30 sec;
                          - Als u dit heeft toegepast kunt u de benodigde kabels weer aansluiten;
                          - Vervolgens kunt u het systeem opnieuw opstarten en controleren of het probleem verholpen is.
                          Na deze hardware reset kunt u ook nog proberen om een bios update uit te voeren. Een bios update verbeterd namelijk de aansturing van de hardware in de computer. U kunt deze bios update downloaden en installeren via de volgende website. Bij het installeren kunt u de stappen die op het scherm komen volgen.

Ook kunt u nog een driver update uitvoeren van de videokaart, dit om eventueel problemen op te lossen. Deze driver kunt u downloaden via de onderstaande website.

Ik zie uw bevindingen van deze stappen graag tegemoet. Indien deze stappen het probleem niet oplossen dan zal ik u uiteraard graag opnieuw verder helpen met het zoeken naar een oplossing voor dit probleem.

Mocht u nog vragen c.q. opmerkingen hebben betreffende deze support kunt u contact met ons opnemen via HP Klantenondersteuning.
                          Met vriendelijke groeten,

De hardware reset heb ik gedaan en ook de nieuwe driver geïnstalleerd voor de videokaart maar de update van de bios dat laat ik voorlopig zo want dat vind ik wat risky. Hopelijk is mijn probleem hiermee opgelost
                          Dus Vicky: geen problemen meer voor het moment?
                          We leven met jou mee
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Dus Vicky: geen problemen meer voor het moment?
                            We leven met jou mee

toch wel Na een paar minuten had is weer die foutmelding van 'beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld' dus heb ik ook de bios update geïnstalleerd en nu maar hout vast houden of beter een hele eiken balk dat het nu opgelost is. En als dat niet zo is dan weer mailen naar de helpdesk van HP en zien wat ze dan voor oplossing hebben
                            Groetjes Vicky

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vicky Bekijk bericht
                              Dit heb ik inderdaad gelezen maar over één ding heb ik twijfels als ik uw bericht lees.
                              Heb je de pc na de restore ook getest ZONDER iets bij te installeren van software of hardware? Ja, veel kun je niet doen maar toch een beetje surfen op BD bijvoorbeeld.
                              Heb je de fouten dan ook ZONDER iets bij te installeren? Belangrijk om weten en testen want als een ander programma of driver de problemen veroorzaakt, dan zal ook een BIOS-update of driver-update niet vaak helpen.
                              Het is een kwestie de juiste oorzaak te vinden en daar een oplossing voor te zoeken.
                              Ja, ik weet het ... niet altijd plezant om doen en veel geduld is soms nodig. Ik hoop voor u dat je snel een oplossing kan vinden.
                              Last edited by VerSeg; 25 januari 2010, 17:21.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

na wat zoeken op mijn computer heb ik in het onderhoudcentrum van Windows 7 al de foutmeldingen gevonden van het beeldschermstuurprogramma. Het is een videohardwarefout. 'k Heb HP gemaild wat ik gevonden heb en nu zullen ze zeker de computer laten ophalen en de videokaart vervangen. Oeff dat is bijna opgelost
                                Hier een paar prints van een gedeelte van de foutmeldingen.

Groetjes Vicky

Comment

Working...
                                X