Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld

Oorspronkelijk geplaatst door vicky Bekijk bericht
    De eerste zware fout die ik beschrijf in mijn eerste bericht is gekomen door het inlezen van de CD met de software van mijn Sony camera dus niet door het verplaatsen van de computer. En zoals ik hierboven al schreef heeft de computer toen 10 uur lang alle mogelijke controle gedaan van de harde schijf en niets gevonden. Maar nadien zijn de problemen met het beeldschermstuurprogramma begonnen.
    De kans is ook groot dat die driver/software voor uw Sony camera niet 100% compatibel is als net daarna een probleem begon, ik zou eerder daar eens gaan zien of er geen nieuwere versie beschikbaar is voor Windows 7 64-bit.
    Over welke Camera en software heb je het trouwens?

@ ccc : ik heb juist de versie gevonden, doordat hij weer niet reageerde en dan onderaan het scherm aangeeft wat fout gaat : NVIDIA Window Kernel Mode driver versie 186.27.
    Het is niet altijd zo dat hetgeen vastloopt ook de oorzaak is van het probleem. Een andere driver of software dat conflicteert met je videodriver kan deze doen vastlopen ... dit is soms wat zoekwerk natuurlijk.
    Als er hardwarematig een probleem is met de pc kan je best gebruik maken van de garantie maar als dit softwarematisch is (vermoedelijk in uw geval) dan is daar zelfs geen garantie op! Ze zullen u dan eerder zeggen een restore te doen naar de originele installatie (zoals hij geleverd was). Als hij werkt zonder dat je iets bij installeert en ook niets aansluit van andere hardware, dan kan je nooit beroep doen op de garantie om het probleem op te lossen ... soms vervelend maar zo is het.

Welke andere hardware heb je nog op je PC aangesloten? Zoals printers, tekentablet, ... ?

Doet het probleem zich ook voor als je geen bijkomende software of hardware installeert? Hiermee bedoel ik de PC zoals hij geleverd was en dus met een restore naar de originele toestand met de bijgeleverde restore?
    Ja, het is vervelend als je zoiets moet uitzoeken en neemt heel wat tijd in beslag maar vaak komt men tot een oplossing door uitsluiting.
    Men kan nog heel veel doen en proberen maar dat is niet zo in één twee drie uitgelegd.
    Een nieuwe videodriver zoals door anderen aangehaald "kan" natuurlijk een oplossing bieden in sommige gevallen maar is ook maar een gok en het resultaat weet men pas na de test.

Trouwens ... op elke HP staat er iets als PC-Doctor waarmee je een hardwarediagnose kan doen.

Ik vind het heel vervelend voor u en hoop dat je snel een oplossing kan vinden.
    Niemand in de buurt met wat PC-kennis op dat vlak?
    Succes ermee.

Last edited by VerSeg; 24 januari 2010, 03:50.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Een hardware driver probleem op een nieuwe computer
      Ik hoor het in Keulen donderen zeker?
      Daarbij mocht er een driver probleem zijn zal Win 7 zelf naar een oplossing zoeken. (Als hij op het net is aangesloten zal dit opgelost worden in 9 van de 10 gevallen.)
      Voor hetzelfde geld kan er iets aan het moederbord schelen.

Zit er geen diagnostisch programma op die HP die je kunt draaien bij problemen?
      Meestal als je dit programma hebt laten lopen krijg je een melding wat fout is pmet de pc.
      Noteer dat en draag die pc terug waar je hem gekocht hebt, hij is tenslotte nog in garantie.

Grtz, RF
      Last edited by Red Falcon; 24 januari 2010, 10:21.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Daarbij mocht er een driver probleem zijn zal Win 7 zelf naar een oplossing zoeken. (Als hij op het net is aangesloten zal dit opgelost worden in 9 van de 10 gevallen.)

Meestal als je dit programma hebt laten lopen krijg je een melding wat fout is pmet de pc.
        Noteer dat en draag die pc terug waar je hem gekocht hebt, hij is tenslotte nog in garantie.

Grtz, RF
        'k Heb dat diagnostisch programma van HP gevonden en laten draaien. Het geeft geen enkel probleem. 'k Heb ook via 'deze computer' en rechter muisklik op mijn harde schijf al wat geïnstalleerd is één voor één aangeklikt en alles werkt correct, ook de driver van de grafische kaart. Dus 'k zal er best zelf afblijven en de computer terug binnen brengen voor nazicht.
        Gelukkig heb ik nog mijn oude computer en kan ik nog op dit forum ... 't zou anders wel heel erg afkikken zijn
        Iedereen bedankt voor de raad en mogelijke oplossingen, 'k heb hier weer wat bijgeleerd
        Groetjes Vicky

Comment

Ja ... zo ver ligt Keulen anders niet als het om drivers gaat.
          Het is trouwens ook geen nieuwe computer meer als je er zelf software en hardware op geïnstalleerd hebt ... de conflicten zullen (hopelijk) niet bestaan op het basispakket zoals het geleverd werd maar vaak met hetgeen je zelf erbij zet.
          Het is alsof je een slpinternieuwe benzinewagen koopt en er wat diesel bij kapt of in de koffer 500kg zand steekt en dan gaat zeggen dat die nieuwe wagen niet goed rijdt.

Meestal als je dit programma hebt laten lopen krijg je een melding wat fout is met de pc.
          Doe wat je wil en raadt aan wat je wil maar sta niet verbaasd dat je dan ook een factuur krijgt wegens externe oorzaken van het probleem en dus niet binnen de garantie.
          Heb je een goede PC-verkoper die u een pleziertje wil doen, dan val je goed maar bij de meesten laten ze u afdokken of doen ze gewoon een restore (wat je zelf ook kan).
          En nogmaals, bij HP moet je tijdens de garantie geen contact opnemen met de winkel maar EERST met hun support!

Ik zou eerder het volgende aanraden : Gebruik de restore nog eens en installeer niets bij dat er niet origineel op stond, geen hardware en geen software. Probeer dan de PC eens enkele uren uit. Als hij in deze conditie niet crasht ligt het probleem aan hetgeen je zelf bij installeert. Crasht hij dan ook nog, dan kan je contact opnemen met HP support en tenminste met zekerheid zeggen dat hij ook vastloopt in de conditie zoals hij geleverd was.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

'k Moet nog nog altijd de eerste nieuwe merk pc tegenkomen waarvan de driver na twee dagen niet meer werkt.
            En een VGA driver zit bij mijn weten niet in software zoals PS, Office en noem maar op.
            En als je er een printer, scanner, webcam of cardeader aanhangt zal die pc zeker geen 500kg meeslepen.
            Steek er zelfs nog meerdere harde schijven in, wat heeft dat te maken met de originele garantie?

De winkelier of de support wat is het verschil?
            Het is de garantie die telt.

Jij laat precies ook altijd uitschijnen dat een ander niks van pc's afweet, dat heb ik al meerdere malen gemerkt.
            Maar ik laat je gerust het laatste woord hoor, als je daar je plezier in hebt.

Grtz, RF

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

'k Moet nog nog altijd de eerste nieuwe merk pc tegenkomen waarvan de driver na twee dagen niet meer werkt.
              En een VGA driver zit bij mijn weten niet in software zoals PS, Office en noem maar op.
              En als je er een printer, scanner, webcam of cardeader aanhangt zal die pc zeker geen 500kg meeslepen.
              Steek er zelfs nog meerdere harde schijven in, wat heeft dat te maken met de originele garantie?

De winkelier of de support wat is het verschil?
              Het is de garantie die telt.

Jij laat precies ook altijd uitschijnen dat een ander niks van pc's afweet, dat heb ik al meerdere malen gemerkt.
              Maar ik laat je gerust het laatste woord hoor, als je daar je plezier in hebt.

Grtz, RF
              Je moet eens googlen op de foutmeldingen die Vicky aangeeft.
              HP is niet alleen, ook bij Dell komen die fouten voor.
              Het ligt ook niet aan Windows 7 volgens Microsoft en die verwijzen door naar Nvidia.
              Het komt ook wel eens voor dat een driver van Nvidia niet goed is.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Je moet eens googlen op de foutmeldingen die Vicky aangeeft.
                HP is niet alleen, ook bij Dell komen die fouten voor.
                Het ligt ook niet aan Windows 7 volgens Microsoft en die verwijzen door naar Nvidia.
                Het komt ook wel eens voor dat een driver van Nvidia niet goed is.
                Best mogelijk Theo, maar ik geloof nooit dat die merken een pc op de markt gaan brengen met driver problemen.
                Zelf heb ik Win 7 Ultimate op mijn pc geïnstalleerd en ik moest zelfs de CD van Ati niet bovenhalen.

Grtz, RF

Comment

Best mogelijk Theo, maar ik geloof nooit dat die merken een pc op de markt gaan brengen met driver problemen.
                  Zelf heb ik Win 7 Ultimate op mijn pc geïnstalleerd en ik moest zelfs de CD van Ati niet bovenhalen.

Grtz, RF
                  Zelf smet een oud (obsolete!) Intel mobo en video kaart systeem uit 2003 installeert die W7 feilloos en ik heb idd geen enkele eveneens oude CD moeten boven halen ... ik gok dus zeker op een HW fout ...
                  FWIW

Comment

Grtz, RF
                    Juist.

Heb er ook geen problemen mee gehad.

Maar dat neemt niet weg dat.... enz. enz.

Sorry dat ik het niet zo laat maar ik hoor hier dikwijls dat de "fout" bij de persoon
                    zit en niet bij de machine.
                    En ik ben het daar niet dikwijls mee eens als ze mij bedoelen
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Grtz, RF
                      Het slechtste en of beste moment om een nieuwe pc te kopen is bij de release van nieuw operating system.
                      Het beste moment omdat de hardware eigenlijk dan min of meer voorzien is voor dat nieuwe OS en je dus het langst plezier zal hebben van je systeem.
                      Het slechste moment omdat er nogal wat kinderziektes in de drivers en in windows kunnen zitten. Ik heb indertijd geforce 6800 kaarten in sli configuratie gezet. Dikke problemen gehad gedurende een aantal maanden, tot de drivers stabiel werden.

Misschien heb je die driver dan wel niet nodig gehad, maar meestal zijn de laatste drivers van de fabrikant performanter dan de standaard drivers bij je systeem. En er zijn blijkbaar ook nog wat probleempjes met de 64-bit architectuur. Die markt is pas sinds kort aan het boomen en bijgevolg zullen er meer en meer problemen aan de oppervlakte komen. In de toekomst zal dat wel verbeteren.

Zelf was/ben ik aan het wachten op windows 7 en direct X11 grafische kaarten. Nog even wachten wat nvidia gaat uitbrengen en anders ati kaartjes in crossfire steken.

Om terug te komen op het probleem, het kan zijn dat het een hardware probleem is, of envetueel de installatie van die camera zoals eerder beschreven, maar ik zou toch die laatste drivers van nvidia eerst proberen om software problemen uit te sluiten.

-c

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                        Het slechtste en of beste moment om een nieuwe pc te kopen is bij de release van nieuw operating system.
                        Het beste moment omdat de hardware eigenlijk dan min of meer voorzien is voor dat nieuwe OS en je dus het langst plezier zal hebben van je systeem.
                        Het slechste moment omdat er nogal wat kinderziektes in de drivers en in windows kunnen zitten. Ik heb indertijd geforce 6800 kaarten in sli configuratie gezet. Dikke problemen gehad gedurende een aantal maanden, tot de drivers stabiel werden.

Misschien heb je die driver dan wel niet nodig gehad, maar meestal zijn de laatste drivers van de fabrikant performanter dan de standaard drivers bij je systeem. En er zijn blijkbaar ook nog wat probleempjes met de 64-bit architectuur. Die markt is pas sinds kort aan het boomen en bijgevolg zullen er meer en meer problemen aan de oppervlakte komen. In de toekomst zal dat wel verbeteren.

Zelf was/ben ik aan het wachten op windows 7 en direct X11 grafische kaarten. Nog even wachten wat nvidia gaat uitbrengen en anders ati kaartjes in crossfire steken.

Om terug te komen op het probleem, het kan zijn dat het een hardware probleem is, of envetueel de installatie van die camera zoals eerder beschreven, maar ik zou toch die laatste drivers van nvidia eerst proberen om software problemen uit te sluiten.

-c
                        Hier iets echt stom... ik heb een prulleke van een cardreader (Hama) en die werkte
                        probleemloos jaren met Xp Pro en nu met Win7 64 bit zijn er problemen.
                        Ik krijg een foutmelding MAAR toch kan ik alles vinden, lezen en gebruiken
                        via de verkenner.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Hier iets echt stom... ik heb een prulleke van een cardreader (Hama) en die werkte
                          probleemloos jaren met Xp Pro en nu met Win7 64 bit zijn er problemen.
                          Ik krijg een foutmelding MAAR toch kan ik alles vinden, lezen en gebruiken
                          via de verkenner.
                          Het beste voorbeeld is eigenlijk de all-in-one toestanden, printer/scanner/fax. Die dingen zijn over algemeen niet meer bruikbaar bij een nieuw operating system, wegens zeer slechte driver support. Als er iets is wat ik mensen kan afraden zijn het die dingen wel. Zelf nooit 1 gehad, maar veel prullen mee gehad op het werk.

-c

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                            En er zijn blijkbaar ook nog wat probleempjes met de 64-bit architectuur.

-c
                            Da's dan heel zacht uitgedrukt.
                            Ik laat voorlopig heel dat 64 bit gedoe voor wat het is. Eigenlijk is dat een drama, 7 jaar nadat de eerste 64 bit processoren verschenen.
                            Voor snelheidswinst moet je het op dit moment ook al niet doen, er zijn nauwelijks 64 bit programma's, Adobe heeft zelfs nog geen 64 bit Flashplayer dacht ik.
                            Mocht Vicky de PC kunnen laten installeren met een 32 bit versie (desnoods eentje kopen), dan zijn waarschijnlijk de problemen opgelost. Waarschijnlijk is de oudere 32bit Sony software de boosdoener. Tenzij je die kan laten draaien in XP compatibiliteits modus, zou kunnen een oplossing zijn.
                            Ofwel moet Vicky een PC freak op de kop kunnen tikken die één en ander uitzoekt en misschien oplost. HP gaat zich met zo'n zaken zeker niet bezighouden.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Mijn pc, een eigen configuratie, heb ik gekocht een zestal maanden voor Win 7 op de markt kwam.
                              Eerst had ik XP Pro op geïnstalleerd, daarna na het verschijnen van Win 7 RC heb deze op geïnstalleerd, en sinds de NL versie te verkrijgen is draait deze hier zonder enig probleem Windows 7 Ultimate 64- bit.
                              Nul miserie met drivers en nul miserie met software.
                              Wel miserie gehad om Backup mails van Outlook Express te importeren in Outlook 2007.
                              Het enige wat ik niet meer kan gebruiken onder Win 7 is de software van mijn Samsung scherm om het te calibreren.
                              Onder XP had ik al mijn CD's nodig om de hardware te configureren, onder Win 7 enkel de software/driver van mijn W-lan kaart.
                              Mijn cardreader werd klakkeloos herkend.
                              Ene, onder Win 7 64- bit draait ook IE8 32- bit probleemloos!

Grtz, RF

Comment

Bij mij werkt alles stabiel onder windows 7 ook de 64bit. Ok ik heb idd de errors van beeldschermstuurprogramma werkt niet meer en is herstart, maar dit ligt aan de stroomeisen van mijn ATI kaart die veel te laag staan en niet aan windows 7. Voor de rest nog geen errors gevonden. Zelf nog( voorlopig) nog geen BSOD's

grtz
                                Thomas

Comment

Working...
                                X