Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik zoek balpennen om uit te delen op reis.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Ik zoek balpennen om uit te delen op reis.

    sorry, dubbel gepost
    Last edited by notex; 23 januari 2010, 08:17.

    Comment


    • #32
      Re: Ik zoek balpennen om uit te delen op reis.

      Oorspronkelijk geplaatst door fena Bekijk bericht
      Mir, in Noord afrika waar ik kom geldt: een gast komt niet met lege handen.
      't lijkt me vooruitgang als toeristen zich als gasten gaan gedragen...maar dat is ook een ander verhaal
      Je kan Noord Afrika niet vergelijken met Ethiopië.

      Ik snap niet waarom men als toerist naar Oost Afrika wil gaan. Hierbij schiet me het woord "ramptoerisme" door het hoofd.

      Over twee weken moet ik voor mijn job naar buurland Soedan. Bij mij is het niet met volle goesting, maar ik hoop dat Mir als toerist met positieve ervaringen terug naar België kan komen.

      Comment


      • #33
        Re: Ik zoek balpennen om uit te delen op reis.

        Ik denk dat we hier allemaal een beetje een verkeerd beeld hebben van Ethiopie.
        We zien allemaal nog die beelden voor onze ogen van die uitgemergelde mensen en kinderen met dikke buikjes en vliegen op hun gezicht. Er zal nog wel hongersnood zijn daar maar Ethiopie is meer dan dat. Ramptoerisme is hier zeker niet op zijn plaats. Het is wel zo dat Ethiopie vroeger geen toerisme kende en ze dat ook niet begrepen dat anderen in hun land en cultuur interesse hebben.

        En om nu even terug on topic te komen. We hebben beide via ons werk eens ons licht opgestoken en misschien hebben die nog wel wat liggen voor ons.

        Wat ik zeker ga meenemen, heb dat in Namibie ook gedaan is mijn selphy fotoprinter. De reacties & verbazing als ze die foto's uit dat machien zien komen zijn echt het zien waard. Kinderen zijn daar echt super tevreden mee en lopen fier met de foto naar mama om deze te laten zien.
        Voila en nu mogen al de toeristen die na mij komen ook foto's uitdelen

        edit : Hier een link naar de site voor toerisme in Ethiopie.

        mir
        Last edited by mir; 23 januari 2010, 09:12.
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #34
          Re: Ik zoek balpennen om uit te delen op reis.

          Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
          Voila en nu mogen al de toeristen die na mij komen ook foto's uitdelen
          mir
          Ben je wel zeker dat de plaatselijke fotograaf dan niet kankroet gaat na je vertrek Mir.

          Maar ik wil je hier toch eens wat vertellen in verband met die balpennen, ga eens een paar banken af, tegenwoordig veranderen die gasten van naam als van broek, en hebben soms hopen balpennen waar ze niets meer mee aanvangen, toen wij in 2006 naar Zuid Afrika zijn geweest hadden we een 1.500 balpennen mee van een bank, daarvan hebben we er in Swellendam een zak van 500 afgegeven (bestemd voor de plaatselijke school) toen we er in 2008 terug zijn geweest gingen we eten in een bekend restaurant, en daar bleken alle obers te schrijven met een balpen (Bank van Roeselare), waarschijnlijk was er toch iets misgelopen met de verdeling.

          Balonnen zijn er ook een dankbaar geschenk voor de kinderen, neemt geen plaats en weegt niet veel, en die tevreden gezichtjes vergeet je niet.

          Comment


          • #35
            Re: Ik zoek balpennen om uit te delen op reis.

            Balonnen dacht ik ook eerst aan. Deze gaan snel stuk en blijft alleen afval over.

            En we zijn aan het kijken bij ING misschien hebben ze wel nog wat stylos van BBL over

            Mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #36
              Re: Ik zoek balpennen om uit te delen op reis.

              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              En we zijn aan het kijken bij ING misschien hebben ze wel nog wat stylos van BBL over
              Mir
              En bij BNP Paribas, nog wat stylos van Fortis . . .

              Comment


              • #37
                Re: Ik zoek balpennen om uit te delen op reis.

                Waarom balpennen? Bijna dagelijks krijg je hier balpennen aangeboden: een paar uur op een beurs en je gaat met een tas vol naar huis. Meer dan de helft is al direct goed voor in de vuilnisbak omdat ze niet doen waar ze voor gemaakt zijn: inkt op papier achterlaten.
                Ik denk dat ze op die scholen meer hebben aan (kleur) potloden.
                Ik vindt het overigens een mooi initatief om iets bruikbaars voor scholen of medische posten te doneren wanneer je daar toch bent.

                Comment


                • #38
                  Re: Ik zoek balpennen om uit te delen op reis.

                  Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                  Ik heb hier weer eens iets gevraagd.
                  Dit gevoel herken ik wel
                  Echt opassen wat je vraagt soms, er kan van alees over je heenkomen.
                  We beginnen met een balpen, en moet je kijken waar we op uitkomen.
                  Complete diepgaande discussies over de wereldbevolking.
                  Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                  Comment


                  • #39
                    Re: Ik zoek balpennen om uit te delen op reis.

                    Iedereen kan wel wat ontwikkelingshulp gebruiken. Ook in europa. Hoe mensen dit doen, moeten ze zelf weten. Leuk dat je er mensen kent, en het zal wel in overleg gebeuren, met de mensen die je er kent, hoe je ze gaat uitdelen. Maar anderszijds kan ik anderen hun mening ook wel begrijpen. Je moet hun leren, om met hun eigen cultuur, hun armoede te overwinnen. Wat ik me eigenlijk afvraag is dat kinderen die er naar school gaan, ook achteraf de kans krijgen iets met deze leerstof aan te vangen. Leren ze hiermee overleven ?
                    Ik neem aan dat kinderen daar moeten helpen in de familie om bij te verdienen, en dat het niet vanzelfsprekend is dat ze naar school kunnen/mogen gaan. Ik ben niet naar ethiopie geweest, vandaar ook dat ik er wat vragen bij heb. Maar elke vorm van liefdadigheid is goed. Ik hoop wat van mir zijn foto's op te steken om deze cultuur te leren kennen.

                    Comment

                    Working...
                    X