Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Perfect initiatief (1212)

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Perfect initiatief (1212)

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
    Kom nu, wil je echt je eigen (waarschijnlijk beperkte) locale input gaan vergelijken met een organisatie die specifiek opgericht is om urgente noodhulp te leveren in rampgebieden?

Fijn voor je dat je de kans hebt om ter plaatse een bijdrage te leveren maar zo'n denigrerende houding tov andere hulporganisaties is nergens voor nodig.
    Het ging er over waar het geld terecht kwam he Flukee.
    En de kwaliteit van de hulp hangt niet af van het feit of die wordt geleverd door
    een BV of een onbekende burger

Ik heb zelf twee jaren als vrijwilliger gewerkt voor Oxfam (foto's gemaakt en een beetje
    administratie).
    Oxfam België heeft ong. 7000 medewerkers.
    En dan ga je ook nadenken over de dingen.
    Wie betaalt die mensen?
    En wat zal er gebeuren als zoals nu de grootwarenhuizen de aankoopprijzen gaan bepalen?
    Zin en onzin liggen soms dicht bij elkaar.
    Oxfam draait al jaren mee maar of de formule vandaag de dag nog 100 % voldoet
    aan de doelstellingen?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
      En wat mij dan weer een beetje fier heeft gemaakt is dat op de Duitse TV (al enkele dagen terug) met een reportage over de ramp, op de vlieghaven, een cargovliegtuig werd uitgeladen met de letters BELGIAN AIR FORCE erop. Tot zover de belastingen
      Juist en ik miste Pieter uit Aalter.
      Of zat die weer (vlug) aan den toog
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

mensen toch, nu effe alle gekheid op een stokje...

bekijk eens zeer aandachtig volgende beelden gemaakt in het rampgebied:

Earthquake in Haiti: http://www.boston.com/bigpicture/201..._in_haiti.html

Haiti 48 hours later: http://www.boston.com/bigpicture/201...urs_later.html

Haiti six days later: http://www.boston.com/bigpicture/201...ays_later.html

En ik hoor de kenners al afkomen op hun sloefkes, "hehe, daar zitten nen hoop goede
        photoshops tussen, bijna niet te onderscheiden van de realiteit"...

Het is erg jammer dat er in het huidige tijdperk nog steeds mensen rondlopen met oogkleppen
        die nooit de ernst van een situatie/katastrofe kunnen inschatten zoalng het maar niet bij hen gebeurd.
        Maar owee den dag dat hen toch iets ernstigs overkomt; dan is het de-schuld-van-jan-en-alleman en is het kot op dat moment driemaal te klein.

What a messed up world we live in nowadays...
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Perfect initiatief (1212)

Altijd handig, zo'n lijst die je uit je mailbox kan halen; vooral als ze in jouw kraam past.
          Gelieve er rekening mee te houden dat dergelijke lijsten meestal hetzelfde mankement hebben: geen zinnig mens durft daaronder zijn handtekening zetten.

Wat Haïti betreft, laat ik mijn hart spreken.
          Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
            Altijd handig, zo'n lijst die je uit je mailbox kan halen; vooral als ze in jouw kraam past.
            Gelieve er rekening mee te houden dat dergelijke lijsten meestal hetzelfde mankement hebben: geen zinnig mens durft daaronder zijn handtekening zetten.
            met de bron er bij zou het natuurlijk beter zijn. Maar je staat tegenwoordig van niets meer versteld.
            Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
            Wat Haïti betreft, laat ik mijn hart spreken.
            mooi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
              met de bron er bij zou het natuurlijk beter zijn. Maar je staat tegenwoordig van niets meer versteld.

mooi.
              of het lijstje juist is weet ik niet, maar er klopt toch iets niet ....

Volg het nieuws terwijl het gebeurt, blijf op de hoogte van alle entertainment-nieuwtjes en mis niets van je favoriete RTL-programma’s.

dit vind ik er wel over...en dat zal overal zo zijn.

'n collecte bus moeten ze mij niet onder de neus duwen...krijgen niks van mij.
              ik zeg altijd " ik heb al gestort...."

'n vrijwilliger (mensen die stickers verkopen) van het rode kruis vertelde me ooit:
              "ik doe dit al 10 tallen jaren, maar 'n druppel bloed krijgen ze niet van mij ....
              wel als het hier aftappen en onmiddellijk gebruiken..."
              we kochten vroeger wel 'ns zo een sticker, maar dat is ook al lang gedaan...

Comment

Wie correcte informatie wenst over de Belgische NGO-sector kan altijd terecht op de website www.ngo-openboek.be . Tenzij je door revisoren geattesteerde informatie ook niet betrouwbaar vindt natuurlijk.
                Meer foto's op mijn website

Comment

En momenteel hebben de Amerikanen alles naar zich toe getrokken en organiseren
                  de zaken ginds.
                  Dat werd hoogtijd één week na de ramp.
                  Werd inderdaad tijd, zij zijn immers voor een groot stuk verantwoordelijk voor de armoede in het land, zij werken reeds jaren de economie tegen, door goedkopere producten in te voeren, waardoor deze mensen geen kans krijgen om zelf iets op te bouwen.

Op tv hebben ze gezegd dat het eerste geld naar een nieuw parlementsgebouw gaat, dat is inderdaad de oplossing.

Dag en nacht liggen grote oorlogsschepen over gans de wereld te waken op de veiligheid van landen, prijs per dag, genoeg om het ganse rampgebied terug op te bouwen, en dan komen ze naar de kleine man.
                  Last edited by Guest42; 20 januari 2010, 13:30.

Comment

Het geld dat de regeringen uittrekt wordt integraal teruggehaald bij de burgers. Dus iedereen geeft al. Waarover spreken wij hier...
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                      Het geld dat de regeringen uittrekt wordt integraal teruggehaald bij de burgers. Dus iedereen geeft al. Waarover spreken wij hier...
                      an excellent point

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Werd inderdaad tijd, zij zijn immers voor een groot stuk verantwoordelijk voor de armoede in het land, zij werken reeds jaren de economie tegen, door goedkopere producten in te voeren, waardoor deze mensen geen kans krijgen om zelf iets op te bouwen.

Op tv hebben ze gezegd dat het eerste geld naar een nieuw parlementsgebouw gaat, dat is inderdaad de oplossing.

Dag en nacht liggen grote oorlogsschepen over gans de wereld te waken op de veiligheid van landen, prijs per dag, genoeg om het ganse rampgebied terug op te bouwen, en dan komen ze naar de kleine man.
                        Zoek een keertje op HAARP

De Amerikanen gebruiken deze techniek al sinds de jaren '70.
                        Nog een opmerking: jammer dat onze vriend Chavez uit Venezuela soms
                        "lachwekkend" uit de hoek komt. Anders gezegd: hij heeft zijn reputatie tegen

Het is steeds bij rampen hetzelfde: het menselijk leed.
                        Ik heb gisteren een paar reportages gezien op de Nederlandse en Duitse tv.
                        En eerlijk gezegd ik kon mijn tranen moeilijk bedwingen.
                        Dit is juist het gevoel dat 99,99% van iedereen overkomt.

Het is een feit dat je tegen natuurrampen niks kan beginnen maar
                        wel tegen ALLE andere oorzaken die aan de basis liggen van menselijk leed
                        en dat laat iedereen toe, dezelfde 99,99% met tranen in hun ogen.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                          .... over sommen die ook aftrekbaar zijn van de belastingen?
                          WIE geeft hier eigenlijk?
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Ik zie het

" We moeten niks storten want de regeringen storten al "
                            " Die mensen kunnen daar tegen , die zijn opgegroeid in harde omstandigheden "
                            " We moeten niks storten want het is ginds één corrupte boel , geld komt niet terecht "
                            " We moeten niks storten want ook de hulporganisaties zélf hebben plakkerige handjes "
                            " We moeten niks storten want het is de schuld van die -of die "

Wie nuanceert hier alles kapot

Walter
                            D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                              Ik zie het

" We moeten niks storten want de regeringen storten al "
                              " Die mensen kunnen daar tegen , die zijn opgegroeid in harde omstandigheden "
                              " We moeten niks storten want het is ginds één corrupte boel , geld komt niet terecht "
                              " We moeten niks storten want ook de hulporganisaties zélf hebben plakkerige handjes "
                              " We moeten niks storten want het is de schuld van die -of die "

Wie nuanceert hier alles kapot
                              Walter
                              Walter, astublief he, dat zegt toch niemand hier.
                              En er is niks verkeerd aan het feit om te weten en te controleren of onze giften
                              op de juiste plaats terecht komen.

Voor mij is het geen kwestie van niet te helpen....

Onze heilige Spekpater destijds was er ook niet vies van om met een paar kennissen
                              en op ons kosten te gaan dineren in dure Italiaanse restaurants.
                              Last edited by theokus; 20 januari 2010, 19:14.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

En waarom laten jullie het niet bij de simpele mededeling die we als BD plaatsten op initiatief van een BD-er?
                                Laat ieder zijn vrijheid. We moeten mekaar geen bolwassing geven over wat ons gevoel dicteert.

Deze discussie moet ieder in eigen geweten voeren. !
                                Einde maatschappelijke discussie.

Comment

Working...
                                X