Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Perfect initiatief (1212)

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Perfect initiatief (1212)

Moet ik me nu slecht voelen omdat ik 50€ gestort heb?

Ben een beetje in de war nu.. eerlijk gezegd.
    Want als ik hier de reacties lees help ik die mensen daar niet echt, integendeel ik maak het ze nog moeilijker?
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Op onderstaand lijstje weet je genoeg Pol, verdelen onder de armen zeggen ze dan, ja de helft onder de ene arm, en de andere helft onder de andere arm zeker.

Alle lof voor de mensen die er naartoe trekken, en er praktische hulp bieden, maar je geld komt er hoogstwaarschijnlijk op de verkeerde plaats terecht, jammer, maar zo is het.

om even Rode Kruis aan te halen als voorbeeld: waar denk jij een goede manager te vinden voor een organisatie met 14000 vrijwilligers en 1200 betaalde werkkrachten die voor minder wil komen werken?
      http://www.mimoza.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
        Moet ik me nu slecht voelen omdat ik 50€ gestort heb?

Ben een beetje in de war nu.. eerlijk gezegd.
        Want als ik hier de reacties lees help ik die mensen daar niet echt, integendeel ik maak het ze nog moeilijker?
        Natuurlijk niet! Als je dat denkt heb je me verkeerd begrepen (en ik weet dat ik nogal straffe taal gebruikt heb in mijn betoog, sorry daarvoor).

Iets geven is alleszins beter dan niets geven, maar ik wilde maar alleen aangeven dat het ene doel misschien het geld nuttiger gebruikt dan het andere.

Comment

Velen gooien hier weer maar eens "het kind met het badwater" weg !
          Zoals gewoonlijk zijn er weer heel wat (domme) "zwart-wit-reactie's". Er zit een geurtje aan ? Niet alle geld komt aan waar het moet aankomen ? Het is allemaal zo erg niet als het getoond wordt ?
          "Dus... van mij krijgen ze niets", is de enigszins kortzichtige reactie...

Zijn er dan zo weinig weldenkende mensen die beseffen dat het in het leven altijd een beetje "grijs-grijs" is ?
          Hulp is er uiteraard zéker nodig, en hoewel er tal van malafide praktijken gebeuren, worden velen toch geholpen, bereikt de goedbedoelde steun toch wél de hoogste nood...

Ach wat, Kariboe, maak je niet druk, "nuanceren" is niet meer van deze tijd. Gratuite en ronkende uitspraken blijkbaar des te meer
          Vriendelijke groet, Kariboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
            Ik steun liever een project wat door locals gedragen wordt en gesuperviseerd door mensen van hier (puur om te zien wàt er met ons geld gebeurd). Zoals hier bijvoorbeeld.
            owja? en via welke manier kan jij dan met 100% zekerheid zeggen dat JOU centjes goed worden besteed?

Is bij jou net als bij mij "altijd" een beetje gissen naar "waar" en bij "wie" het geld uiteindelijk terechtkomt.
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Het is heel erg wat er gebeurt is (eerst de tsunami en nu dit) maar hier zijn ook mensen die hulp nodig hebben en eerlijke goede doelen die steun kunnen gebruiken.
              Ik geef liever een paar keer aan een goed doel dan die 1 keer wanneer er iets dergelijk als dit gebeurt, maar dit is natuurlijk ieder zijn mening en ieder zijn keus hé.
              Racing Pics
              Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                allemaal zeer mooi zo'n iniatieven maar laten we de armoede in eigen land niet vergeten, acties zoals deze en onlangs van Studio Brussel (het glazen huis) zijn er om mensen ver weg van ons bed te steunen in hun armoede en ongelijke kansen.
                Maar dat er tijdens de voorbije feestdagen mensen in ons eigen landje bijna sterven door bevriezing en net genoeg eten hebben om te kunnen overleven, wat word daaraan gedaan?

En vergeet vooral ook de acties niet van de dierenactivisten, daar geef ik maandelijks een vaste bijdrage aan uit.
                Dieren zijn in de meeste gevallen volledig afhankelijk van mensen en kunnen zich niet altijd verdedigen waardoor ze vaak in onmenselijke situaties moeten leven.
                Red de dieren van de beesten! is mijn motto...

wat niet wegneemt dat ik toch mijn bijdrage heb geleverd aan Haïti via SMS
                .
                Je moet weten dat in de andere jaargetijden eveneens mensen sterven door armoede
                en ontbering.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                  Velen gooien hier weer maar eens "het kind met het badwater" weg !
                  Zoals gewoonlijk zijn er weer heel wat (domme) "zwart-wit-reactie's". Er zit een geurtje aan ? Niet alle geld komt aan waar het moet aankomen ? Het is allemaal zo erg niet als het getoond wordt ?
                  "Dus... van mij krijgen ze niets", is de enigszins kortzichtige reactie...

Zijn er dan zo weinig weldenkende mensen die beseffen dat het in het leven altijd een beetje "grijs-grijs" is ?
                  Hulp is er uiteraard zéker nodig, en hoewel er tal van malafide praktijken gebeuren, worden velen toch geholpen, bereikt de goedbedoelde steun toch wél de hoogste nood...

Ach wat, Kariboe, maak je niet druk, "nuanceren" is niet meer van deze tijd. Gratuite en ronkende uitspraken blijkbaar des te meer
                  Vriendelijke groet, Kariboe
                  Daar heb ik een andere mening over.
                  Juist nuanceren is van deze tijd Kariboe.
                  't Is daarom dat ik al eerder een paar keer zei dat je alles kan kapot nuanceren...
                  Last edited by theokus; 19 januari 2010, 15:40.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Wat mij momenteel meer snijdt is dat een of andere organisatie luisterbijbels op zonneenergie moet komen pushen in Haiti (bron: Belang van Limburg) en zo de schaarse en al moeilijke logistiek nog wat extra hinderen.

M
                    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                      Wat mij momenteel meer snijdt is dat een of andere organisatie luisterbijbels op zonneenergie moet komen pushen in Haiti (bron: Belang van Limburg) en zo de schaarse en al moeilijke logistiek nog wat extra hinderen.

M
                      Maar allee ??

Toen de Fransen in de 19de eeuw er hun schup afkuiste was het gedaan met Haïti.
                      Het land bleef nooit gespaard van natuurrampen.
                      En dan had je nog die dictators zoals Papa en Baby Doc.
                      De Amerikanen hebben destijds ong. 40.000 vluchtelingen uit de zee gehaald...
                      Iedereen die alles wist heeft geen poot uitgestoken al die jaren.

Een beetje hoop kwam met Jean-Bertrand Aristide maar die kon ook niks doen...
                      Zonder eten en in armoede kan je geen democratie invoeren.
                      Aan landbouw kan ook niet meer gedaan worden om de bodem er totaal ge-erodeerd
                      is.
                      1% van de bossen staat nog recht.
                      En belangrijk is ook dat er 9 miljoen mensen wonen op een kleine oppervlakte.

Wat me gisteren trof was dat tentenkamp op loopafstand van de luchthaven.
                      De mensen in dat kamp hadden nog géén hulp gekregen, zelfs geen drinkwater.
                      En ook natuurlijk die ong. 500 medewerkers van de VN die zijn omgekomen.
                      Dus er waren er meer aanwezig.
                      Ik snap het niet (omdat ik het niet weet) maar waarom zit daar zoveel volk van de VN?

Momenteel schijnt tandpasta belangrijk te worden... omdat dit de lijken-geur
                      wat tegen gaat.

En momenteel hebben de Amerikanen alles naar zich toe getrokken en organiseren
                      de zaken ginds.
                      Dat werd hoogtijd één week na de ramp.
                      Last edited by theokus; 19 januari 2010, 16:22.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                        owja? en via welke manier kan jij dan met 100% zekerheid zeggen dat JOU centjes goed worden besteed?

Is bij jou net als bij mij "altijd" een beetje gissen naar "waar" en bij "wie" het geld uiteindelijk terechtkomt.
                        Aangezien ikzelf daar ben geweest en dus de bezielers van dit project (zowel de Indische als de Belgische) persoonlijk ken misschien? En aangezien ik met eigen ogen heb gezien wat er met het geld gebeurt en hoe het besteedt wordt... is dat reden genoeg om zeker te zijn?
                        Oh ja, en ik heb mijn eigen verblijf en vliegticket betaalt... Vraag dat eens aan Beaucourt

Comment

Oh ja, en ik heb mijn eigen verblijf en vliegticket betaalt... Vraag dat eens aan Beaucourt
                          Kom nu, wil je echt je eigen (waarschijnlijk beperkte) locale input gaan vergelijken met een organisatie die specifiek opgericht is om urgente noodhulp te leveren in rampgebieden?

Fijn voor je dat je de kans hebt om ter plaatse een bijdrage te leveren maar zo'n denigrerende houding tov andere hulporganisaties is nergens voor nodig.
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                            Kom nu, wil je echt je eigen (waarschijnlijk beperkte) locale input gaan vergelijken met een organisatie die specifiek opgericht is om urgente noodhulp te leveren in rampgebieden?

Fijn voor je dat je de kans hebt om ter plaatse een bijdrage te leveren maar zo'n denigrerende houding tov andere hulporganisaties is nergens voor nodig.
                            Dat was niet mijn bedoeling sorry. Ach, zulke "rampen"-hulpverlening kan eigenlijk ook niet vergeleken worden met een bestendige langdurige hulpverlening die sommige andere projecten beogen. Dat is een heel andere soort... dus deze discussie moeten we niet voeren.

't Is goed dat er hulp is, alleen jammer dat sommige hulp niet op de juiste plaats aankomt, laten we het daar op houden.

Comment

't Is goed dat er hulp is, alleen jammer dat sommige hulp niet op de juiste plaats aankomt, laten we het daar op houden.
                              Da's waar.
                              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

En wat mij dan weer een beetje fier heeft gemaakt is dat op de Duitse TV (al enkele dagen terug) met een reportage over de ramp, op de vlieghaven, een cargovliegtuig werd uitgeladen met de letters BELGIAN AIR FORCE erop. Tot zover de belastingen
                                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Working...
                                X