Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mac - preview foto bij uploaden online? (+totale filesize versch. bestanden)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mac - preview foto bij uploaden online? (+totale filesize versch. bestanden)

Heet "Mail" en is op mijn systeemversie aan versie 3.6
    LesC, bij mij is het mailprogramma versie 4.2
    Ik gebruik als OSX Snow Leopard

Comment

Re: Mac - preview foto bij uploaden online? (+totale filesize versch. bestanden)

Zoals je in mijn sig kunt zien, zit ik nog op 10.5.8, net als mijn vrouw met haar MBP. Wij hebben de Family Pack Snow Leopard upgrade liggen, maar heb ik om verschillende redenen nog niet geïnstalleerd. Maar omdat ik begin feb ook naar CS4 upgrade (omdat dan de cursus Photoshop CS4 voor ons start), zal ik waarschijnlijk van die gelegenheid gebruikmaken om ook onze OS up te graden.
      (vrees alleen een beetje voor mijn scanner)
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
        Selecteer een tumbnail en klik dan op de spatiebalk.
        Je foto verschijnt dan beeldvullend als preview. Niet enkel met foto's is dit zo, Mac herkent vrijwel alle documenten (Excel, Word enz...) en laat ze zien op deze manier telkens je op de spatiebalk klikt.
        nope, lukt niet.
        Preview werkt enkel als je in de Finder zit te werken, niet in een selectiekader voor up te loaden (of selecteren in gelijk welk programma, bvb videobewerking etc...)

dit is mijn grootste frustratie dat dit niet lukt, telkens moeten zoeken in finder welke foto of film je wil selecteren en dan terug naar je programma gaan om het nog een keer te zoeken op bestandsnaam, pff, omslachtig...
        5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdr Bekijk bericht
          selecteer de bestanden
          druk Option-Command-i

Die info is dynamisch, als je meer of minder bestanden selecteert wordt de getoonde grootte meteen aangepast.
          dat moest ik hebben, bedankt

en al de rest, gelieve eens on topic te blijven. Vanaf het woord Mac in een topic titel staat wordt het ineens een oorlog, komaan zeg
          5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            dat moest ik hebben, bedankt

en al de rest, gelieve eens on topic te blijven.
            Ik heb je als MS gebruiker een mogelijkheid aangeboden aan de hand van uw vraag. Onmiddellijk wordt die oplossing afgeknald, want o wee, de layout van dat programma zweemt naar de verfoeilijke Windows interface. Dus direct "classement vertical". Tja, wie stookt er dan vuurtjes ?
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Ik heb je als MS gebruiker een mogelijkheid aangeboden aan de hand van uw vraag. Onmiddellijk wordt die oplossing afgeknald, want o wee, de layout van dat programma zweemt naar de verfoeilijke Windows interface. Dus direct "classement vertical". Tja, wie stookt er dan vuurtjes ?
              ola ola, ik heb hier niets afgeknald of vuurtjes aangestoken hé, en ik had het ook niet specifiek op jou om on topic te blijven.

het is gewoon zo dat een andere "finder", of die nu op Windows lijkt of niet, niet helpt bij mijn probleem. In finder zelf heb ik meer dan genoeg mogelijkheden voor previews.
              Maar wanneer ik bvb "browse" kies om een attachment aan mijn gmail te hangen, of om een foto up te loaden naar imageshack en dergelijke, kan ik geen preview zien, behalve een ini mini thumbnail waar ik niets kan uit afleiden, zelfs de bestandsgrootte kan ik daar niet zien...
              5DmkIII en wat glas

Comment

Aha! Nu begrijp ik iets duidelijker wat je eigenlijk zoekt.
                Ik ga in gmail, wil een attachment aanhangen, en zie toch daar wat ik wil zien. Zoiets?

(sorry als ik de boel heb doen ontsporen. Was absoluut niet mijn bedoeling, maar toen ik op de link klikte die Nete gaf... Any way, hopelijk no hard feelings, nete. Zo kennen we mekaar niet, hé).
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Aha! Nu begrijp ik iets duidelijker wat je eigenlijk zoekt.
                  Ik ga in gmail, wil een attachment aanhangen, en zie toch daar wat ik wil zien. Zoiets?

(sorry als ik de boel heb doen ontsporen. Was absoluut niet mijn bedoeling, maar toen ik op de link klikte die Nete gaf... Any way, hopelijk no hard feelings, nete. Zo kennen we mekaar niet, hé).
                  geen probleem LesC, wat jij daar toont is inderdaad een groot deel van wat ik zoek. Had ik eigenlijk al tegengekomen maar hetgeen ik nog het meeste mis is de mogelijkheid om in dat beeld, één van de bestanden te selecteren en een preview te bekijken op volledig scherm (of dat nu een filmpje of video of pdf of gelijk welk ander bestand is...)
                  5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                    geen probleem LesC, wat jij daar toont is inderdaad een groot deel van wat ik zoek. Had ik eigenlijk al tegengekomen maar hetgeen ik nog het meeste mis is de mogelijkheid om in dat beeld, één van de bestanden te selecteren en een preview te bekijken op volledig scherm (of dat nu een filmpje of video of pdf of gelijk welk ander bestand is...)
                    Selecteer een van de beelden en druk dan Option-toets en spatiebalk in. Dan krijg je Quickview op volledig scherm.

Comment

Die opt-cmd-i was voor mij ook nieuw.
                      Ben nog iemand die destijds (1987) met een muis leerde werken, en ook anderen aanleerde met de muis te werken, tot op een bepaald punt ik moest zeggen: "Nu de muis neerleggen, en de volgende toetsencombinatie indrukken"
                      Als je liever met de muis werkt, kan dat toch in het menu bovenaan.
                      Heb nu geen Mac in de buurt om het na te gaan, maar ik vermoed onder menu file dat daar een optie "file info" zit.
                      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Any way, hopelijk no hard feelings,
                        Absoluut niet hoor , ik was alleen een beetje geschrokken van je reactie: het lijkt in de verte een beetje op een MS programma, dus
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Selecteer een van de beelden en druk dan Option-toets en spatiebalk in. Dan krijg je Quickview op volledig scherm.
                          ga ik dadelijk proberen als ik thuis ben
                          als dit werkt ben jij mijn held voor vandaag
                          5DmkIII en wat glas

Comment

Of als je op de naam van het bestand staat, druk cmd-i dan krijg je de info over de file te zien en met een grotere tumbnail. Is wel geen volledige voorvertoning.

Comment

Als je, met mijn screen op het scherm (post #22 - dus vanuit gmail vragen om bestand als bijlage toe te voegen), op Option-toets (bij mij is dat nu de Alt) en spatiebalk klik, gebeurt er niks. Wel, het "prentje" verandert even in een algemene JPG-symbool en terug, maar da's ongeveer alles.
                              Dus... jij hebt een andere systeemversie draaien die dat wel kan, of jij zit in een andere situatie.
                              Alleszins interessant genoeg om te blijven volgen. Die Mac-kers blijven me verbazen met hun shortcuts.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Absoluut niet hoor , ik was alleen een beetje geschrokken van je reactie: het lijkt in de verte een beetje op een MS programma, dus
                                Nee, nee... 't is niet omdat het een beetje op MS lijkt, dat het meteen is,
                                alleen zijn wij MEESTAL een andere GUI gewend.

(ik heb naast Safari ook FireFox draaien. Wel, geen enkele van de twee is MS, maar toch haal je de "Mac" d'eruit. Als je deze zin begrijpt, weet je waar ik het over heb).

Comment

Working...
                                X