Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mac - preview foto bij uploaden online? (+totale filesize versch. bestanden)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mac - preview foto bij uploaden online? (+totale filesize versch. bestanden)

Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
    Of als je op de naam van het bestand staat, druk cmd-i dan krijg je de info over de file te zien en met een grotere tumbnail. Is wel geen volledige voorvertoning.
    Cmd-i op dit punt (mijn screen nog steeds: ik wil een bestand toevoegen als bijlage aan een gmail bericht), doet wel iets. Geef namelijk net dezelfde Info scherm als je op de Finder om Info zou vragen (ook cmd-i), dus wat uitgebreider (en -toegegeven- de thumbnail is wat groter) dan in mijn screenshot van #22.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Re: Mac - preview foto bij uploaden online? (+totale filesize versch. bestanden)

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Als je, met mijn screen op het scherm (post #22 - dus vanuit gmail vragen om bestand als bijlage toe te voegen), op Option-toets (bij mij is dat nu de Alt) en spatiebalk klik, gebeurt er niks. Wel, het "prentje" verandert even in een algemene JPG-symbool en terug, maar da's ongeveer alles.
      Dus... jij hebt een andere systeemversie draaien die dat wel kan, of jij zit in een andere situatie.
      Alleszins interessant genoeg om te blijven volgen. Die Mac-kers blijven me verbazen met hun shortcuts.
      Quicklook in de Open/Save dialoog blijkt inderdaad een nieuwe functie in Snow Leopard (10.6) te zijn.
      Voor andere systeemversies zou Default Folder X een oplossing kunnen zijn: "Leopard delivers amazing previews with QuickLook, but in Open dialogs they're small and you can only see them in column view. With Default Folder X you get previews below every Open dialog, expanded to fill the available space. Need to see more detail? Click on the image and it zooms up to full size."

Het is wel duurder dan een upgrade naar Snow Leopard

Comment

Dank voor deze bijkomende uitleg, Erik. Zal in de komende weken sowieso naar Snow Leopard upgraden.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Working...
        X