Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mia's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mia's

Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
    Ik vind het wel tof dat Jef Neve de muzikant van de jaar is geworden. En Lady Linn als beste pop is ook niet verkeerd.
    Wat ik altijd zo vreemd vind aan dergelijke poll's, is dat je een prijs kan verdienen met het werk van een ander, in dit geval Eddy Grant , als ik het goed heb.
    met name: ene Free Souffriau is ook goed in deze discipline
    en andere, en andere.....
    "nieuw en verrassend" wordt blijkbaar een zeldzaam goed, in deze tijden.
    Pas op:
    Ikzelf kan niet zingen hoor, maar ik zing ook niet naar de bek van anderen
    Last edited by dréten; 9 januari 2010, 17:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
      Ik vind het wel tof dat Jef Neve de muzikant van de jaar is geworden. En Lady Linn als beste pop is ook niet verkeerd.
      Hier volg ik u 100%. Zeker in het geval van Jef Neve. Schitterende muzikant. O.a. op Hammond
      EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
        Het zijn nummers die meteen blijven hangen, maar ook na hele korte tijd de keel uithangen Een 'Daan' is niet tijdloos, eerder wegwerpmuziek, net hetzelfde als alle commerciële fik-fak die hele dagen door radio's zoals MnM, Q-Music enz door de luisteraar z'n strot geramd wordt.

Mvg,
        Frederic
        Ik zou niet eens weten waar ik die radiostations moet vinden. Als de radio hier aanstaat is het ofwel Radio 1, Klara of 21. Maar u doet Daan onrecht aan door hem bij de commerciële "fik-fak" te catalogeren. Ik denk dat u hem nog nooit live gezien heeft.
        EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
          Ik zou niet eens weten waar ik die radiostations moet vinden. Als de radio hier aanstaat is het ofwel Radio 1, Klara of 21. Maar u doet Daan onrecht aan door hem bij de commerciële "fik-fak" te catalogeren. Ik denk dat u hem nog nooit live gezien heeft.
          Ik catalogeer hem daar ook niet bij, ik zei dat het net hetzelfde is als met de commerciële muziek. Hij is niet tijdloos.
          Zelf ben ik ook een fervent Radio1 luisteraar

Mvg,
          Frederic

Comment

Gohja, heel weinig artiesten zijn tijdloos denk ik.
            En op radio 1 draaien ze toch ook commerciële fik-fak? Wat is dat eigenlijk, commerciële muziek? En waarom is ze per definitie slecht?

Maar er werd nog altijd niet beantwoord welke artiesten dan wél een MIA hadden moeten krijgen... Ik ben benieuwd
            Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
              Gohja, heel weinig artiesten zijn tijdloos denk ik.
              En op radio 1 draaien ze toch ook commerciële fik-fak? Wat is dat eigenlijk, commerciële muziek? En waarom is ze per definitie slecht?
              Als ik muziek koop, dan beluister ik ze ook nog graag na meer dan 3 keer opgezet te hebben. Daan bijvoorbeeld vind ik per definitie niet slecht. Ik kocht er dan ook een CD van. Na 2-3 keer beluisterd te hebben ben ik ze al zo beu gehoord als koude pap.
              De muziek van bijvoorbeeld Nick Drake daarentegen (al meer dan 30 jaar geleden gestorven) heb ik al tientallen keren (misschien honderd keer) opgezet en die ben ik nog altijd niet beu gehoord. Ook The Beatles bijvoorbeeld, die blijven goed, na hoeveel keer ik ze ook beluisterd mag hebben. Dat kan ik van Daan totaal niet zeggen. Dat is ook zo van alle commerciële muziek, catchy melodieën die direct in je hoofd blijven hangen, maar die je o zo snel kotsbeu bent.
              Radio 1 draait zoals ieder radiostation wel eens commerciële muziek, maar daar vind ik het heel goed doenbaar. Je hoort daarentegen zeer veel muziek die je nergens anders hoort, nogal dikwijls van artiesten waarvan je de muziek nooit beu geraakt.

Maar er werd nog altijd niet beantwoord welke artiesten dan wél een MIA hadden moeten krijgen... Ik ben benieuwd
              Als nieuwkomer vond ik 'Isbells' zeker een MIA waardig. Zalige muziek, een super CD.

Mvg,
              Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht

Als nieuwkomer vond ik 'Isbells' zeker een MIA waardig. Zalige muziek, een super CD.

Mvg,
                Frederic
                Goeie groep.

Comment

Heb ik ook al veel goeds over gehoord, dringend eens checken

En ik volg je deels ivm tijdloze muziek. Maar The Beatles, die waren toch ook commercieel te noemen? Tijdloos zijn ze zeker. Maar zij hebben toch ook catchy melodieën die meteen in je hoofd zitten

Ik denk dat dat deels ook erg persoonlijk is. Ik volg Absynthe Minded sinds net voor hun debuutalbum, heb hun cd's gedurende de voorbije jaren echt grijsgedraaid. En ik ben ze nog altijd niet beu. Al vind ik hun eerste cd misschien nog steeds de beste

Ik denk dat commercieel en tijdloos elkaar niet uitsluiten. Er zijn natuurlijk veel schrijvers die liedjes componeren, puur met het oog op hits creëren en verkopen. Maar muzikanten als Daan, Absynthe Minded, dEUS, etc. hebben gewoon een ei te leggen, en proberen in de eerste plaats goeie muziek te maken. Die veel mensen hopelijk goed vinden.

Ik vind het altijd vervelend als muziek zo in hokjes wordt geduwd. "Populaire muziek is catchy en toegankelijk en commercieel en kan dus sowieso niet goed zijn."

Ik vind dus de MIA's wel terecht. Zie niet echt andere kanshebbers voor die categorieën.

Ze hebben trouwens My Heroics, pt one (ook van AM) verkozen tot beste lied van het decennium, als ik me niet vergis. Dat vind ik er eerlijk gezegd ook ferm over
                  Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Er zijn natuurlijk veel schrijvers die liedjes componeren, puur met het oog op hits creëren en verkopen.
                    Veel mensen schijnen niet te weten dat de klassieke meesters zoals Mozart, Beethoven, Chopin, Bach, enz..., in opdracht van rijke burgers ook commerciële muziek schreven. Men noemde het dan o.a. kamermuziek. Dat moest dan dienen voor feestjes en andere bijeenkomsten.

Comment

Ik moest Absynthe Minded even gaan Youtuben, want ik heb van hen nog nooit gehoord en eerlijk gezegd vind ik hun muziek niets speciaals. Als je 1 nummertje hebt gehoord dan heb je ze wel bijna allemaal gehoord, veel van hetzelfde precies...allee, zo klinkt het toch in mijn oren. Maarja, ieder zijn goesting en of ze die "prijzen" verdienen of niet, daar kan ik niet over oordelen want ik volg de Belgische muziek niet zo.

Groetjes,
                      Ann

Comment

Mia's, ofwel prijzen gegeven door de muziekindustrie (jawel industrie dus enkel kassa, kassa telt) aan de groepen/artiesten/nummers die door die zelfde muziekindustrie tot successen gebombardeerd zijn. Het gekke aan heel die vertoning was dat bijna steeds dezelfde groepen genomineerd waren, precies of er maar 4bands meer bestaan in Belgie. OK hier en daar zat er nog een Will Tura en zo tussen om de schijn wat hoog te houden maar het toppunt was dan nog dat zelfs voor de beste hoes (die dus niets met muziek te maken heeft) ook deze zelfde groepen genomineerd waren, toch erg toevallig.
                        Maar k'lig er echt niet wakker van ik luister toch enkel naar Klara
                        Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
                          Ik kan daar niets over zeggen want ik ken hem niet persoonlijk. Maar over zijn muziek kan ik wel iets zeggen. En dat is dat hij goeie muziek maakt.
                          Zijn muziek vind ik crap en van zijn interviews moet ik kotsen.
                          Canon-man. Concerten en natuur.
                          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                            Sorry hé beste, maar dit zegt niets over de artiest en zijn muziek maar alles over uzelf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                              Geloof mij, ik kende die mens ook nie 5 jaar geleden ofzo (?) toen ik em zag op werchter, maar zijn optreden was gewoon een on-ver-ge-te-lijk feeeeeeeeeestje !!! Sindsdien die hard fan. Toegegeven die mens is een bijzonder wezen en een tikje te veel van zichzelf ingenomen.
                              Fotografie = (kunst x wetenschap) + ervaring

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
                                Ik moest Absynthe Minded even gaan Youtuben, want ik heb van hen nog nooit gehoord en eerlijk gezegd vind ik hun muziek niets speciaals. Als je 1 nummertje hebt gehoord dan heb je ze wel bijna allemaal gehoord, veel van hetzelfde precies...
                                Ook ik denk er zo over. Hun eerste album kocht ik meteen na het uitkomen van de eerste single. Maar al de rest trekt m.i. veel teveel op elkaar.

Heb ik ook al veel goeds over gehoord, dringend eens checken
                                Zeker doen!

En ik volg je deels ivm tijdloze muziek. Maar The Beatles, die waren toch ook commercieel te noemen? Tijdloos zijn ze zeker. Maar zij hebben toch ook catchy melodieën die meteen in je hoofd zitten
                                Slechts een deel van hun oeuvre!! Ze hebben inderdaad ook catchy melodieën die meteen in je hoofd zitten, maar 't verschil met hen is dat ze na 30-40 jaar nog altijd heel goed bevonden worden, en niet alleen door de generatie die ze bewust meemaakte. Van een kennis die een cd-winkel uitbaat weet ik dat hun albums tot op heden nog altijd heel goed verkopen, zelfs voor het uitkomen van de remasters! zal dat gezegd kunnen worden van pakweg een Kate Ryan, een Daan of een Absynthe Minded? Denk het niet hé! Dus moet The Beatles hun muziek daadwerkelijk meer zijn dan louter commercieel hitjes.

Ze hebben trouwens My Heroics, pt one (ook van AM) verkozen tot beste lied van het decennium, als ik me niet vergis. Dat vind ik er eerlijk gezegd ook ferm over
                                En of!!

Mvg,
                                Frederic

Comment

Working...