Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

belgacom vs telenet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: belgacom vs telenet

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Bij Scarlet betaal je voor een compleet pakket 50 euro per maand, zonder dat er nog de jaarlijkse abonnementskosten worden bijgeteld
    Ik heb, net zoals Bart, de One formule van Scarlet. Het heeft meer dan 2 maand geduurd voor alles in dienst geraakt is. (midden oktober tot eind december). Alleen op de GSM blijft "Proximus" verschijnen, alhoewel hij geconnecteerd is via een scarlet SIM kaart.

Momenteel ben ik wel tevreden. VDSL2 op 12Mb download, 1MB upload. (De glasvezel komt tot aan de kast die 5 meter naast onze voordeur staat. Vandaar via koper tot aan de modem)

De Belgacom TV modem heb ik op een maand tijd toch al eenmaal moeten resetten.

Het levensgrote probleem met Scarlet: Alles moet via de helpdesk gaan. Zij hebben geen kantoren. Ik heb uren zitten luisteren naar hun wachtmuziek, voor alles eindelijk klaar was. En de eerste factuur: ik denk niet dat een boekhouder er aan uit kan!
    https://waltertalboom.be-
    Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

Comment

Hier ook alles bij Belgacom-Proximus. Tot nu toe geen noemenswaardige klachten. Zit ik met een vraag, ga ik naar de Belgacom winkel in Hasselt. Altijd correcte antwoorden en hulp gekregen.

Mvg.
      Robert
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Wij hebben al enkele maanden het Scarlet-One pakket met daarin Belgacom-tv.
        Internet werkt vrij vlot.

Telefoon daarentegen heeft regelmatig last van een lichte bromtoon en rare kiestoon bij het bellen naar telenetnummers.

Belgacomtv: traag zappen, box al enkele keren moeten resetten, harde schijf om de zoveel minuten begint te ratelen ook als alles uit staat....en de beeldkwaliteit is niet echt super. Veel haperingen in het beeld. We hebben recent een fullHD lcd-scherm aangeschaft en merken ook heel veel artefacts bij bewegende beelden. Ik zou eens moeten testen of dat aan de tv ligt (sony bravia 50hz) of aan het signaal van Belgacom.

FYI, telenet of tv-vlaanderen was eerste keuze geweest ware het niet dat ik op een appartementje in 1000 Brussel woon en ik voor Telenet niet aansluitbaar ben en ik geen schotel kan hangen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dondidi Bekijk bericht
          rare kiestoon bij het bellen naar telenetnummers.
          Dat zal zijn omdat je dan ook bijna het dubbele betaalt dan naar een Belgacomnummer zeker ?
          Heb ik altijd al grof gevonden: Belgacom bestraft zijn eigen klanten als die het aandurven om naar een Telenet klant te bellen...
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Telenet is voor mij TOP : ik heb internet - digitale-tv mét digicorder (wat een luxe, ik heb nu al spijt dat ik het niet vroeger genomen heb) én vaste telefoon.
            Ik ben héél content en ook de helpdesk van Telenet valt heel goed mee : vriendelijk en snelle bediening.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
              Telenet is voor mij TOP : ik heb internet - digitale-tv mét digicorder (wat een luxe, ik heb nu al spijt dat ik het niet vroeger genomen heb) én vaste telefoon.
              Ik ben héél content en ook de helpdesk van Telenet valt heel goed mee : vriendelijk en snelle bediening.
              Dat is ook zo. Maar de helpdesk heb ik al lang niet meer nodig gehad. Installatie werkt feilloos. Ook lijken de kinderziektes van de digicorder al lang opgelost.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                Geen idee hoe telenet werkt. Maar ik ben een zéér tevreden Belgacom-klant voor zowel Digitale TV, VDSL internet, Proximus telefonie en vaste telefoon.
                +1

Ben dus ook al jaaaaaren trouwe en zeer tevreden Belgacom klant.
                Heb veel vrienden, kennissen en familieleden die het Teleslet gedoe grondig beu waren en allemaal zijn ze overgeschakeld op, je raad het al, jawel Belgacom.
                Sindsdien heb ik geen klachten/opmerkingen meer gehoord van hen.

Mvg,
                K
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Hierbij mijn kort relaas als Belgacom klant.

Sinds medio 2008 begon ik problemen te krijgen met mijn ADSL. Mijn verbinding viel soms weg. Begin 2009 werd het erger en tegen half juli was er van surfen nagenoeg geen sprake meer. Belgacom gebeld (en na een drie kwartier in de wachtrij gestaan te hebben) en medewerker technische dienst gesproken. Die zei dat het probleem wellicht in huis lag. Belgacom medewerkers gekomen en die vertelden dat router (van Belkin a 150 euro) slecht was. Vervangen door goedkope Belgacom router en alles zou werken. NIET dus. Belgacom opnieuw over de vloer. Nieuwe kabels getrokken want daar lag het probleem. Niet dus. Belgacom opnieuw gebeld, probleem lag bij PC. PC geformateerd, problemen nog niet opgelost. ALLES ondertussen vernieuwd. Na een tiental telefoontjes van gemiddeld een half uur a drie kwartier wachttijd tot ik operator aan de lijn kreeg, kreeg ik advies om VDSL te nemen ipv ADSL want het probleem was de lijn van Belgacom zelf. Mijn investeringen bleken dus waardeloos geweest te zijn. Door slecht advies had ik dus een nieuwe router gekocht, veel werk gehad en een gepeperde rekening voor het laten komen van de monteurs/technici thuis.

VDSL geïnstalleerd met B-box2. Geen TV via HDMI. HDMI kabel vervangen, nog geen beeld. Alles opnieuw nagekeken en tenslotte decoder vervangen. Alles werkt! ... totdat ik mijn B-box2 niet meer draadloos wil laten uitzenden (staat standaard op draadloos en onbeveiligd). Bij afzetten draadloos flipt de B-box. Gevolg: weer Belgacom gebeld en na een uur ging de B-box weer. Software probleem blijkbaar.

Vertel mij niet dat Belgacom goede service biedt noch beschikt over degelijke hardware! Hun helpdesk is pas na +30 minuten bereikbaar en ze weten niet waar ze over praten. De compressie van Belgacom TV is trouwens slechter als Telenet. Zet de twee maar eens naast elkaar en je ziet dat het beeld van Telenet beter is.

Met vriendelijke groet

Een toekomstige Telenet of andere niet-Belgacom klant.
                  Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Hier ook al enkele jaren bij Telenet.
                    In het begin liep het wel even mis met de administratie.
                    De eerste maand volle pot moeten betalen en daarna zou het beterkoop moeten zijn door domiciliëring. Niet dus. Ik gebeld en zouden het in orde brengen.
                    Volgende maand weer van hetzelfde. Weer gebeld en wat was er volgen de maand? Niets.
                    Geen rekening en niets van de rekening af. De volgende 17 maanden ook niets.
                    Toch wel wat schrik gekregen dat ze opeens met een grote rekening afkwamen dit toch even gemeld.
                    Volgende maand een rekeing van +-700€. Had ik dus wel verwacht.
                    Vanaf dan elke maand van de rekening. Tot enkele maanden later een brief van hun met excuses voor de foutjes van hun. Maar als compensatie de eerste 18 maanden gratis internet. Doeme had toch moeten wachten.

Vorige maand plots geen internet meer. Gebeld naar Telenet op een zaterdagvoormiddag en probleem uitgelegd.
                    Ga maar een nieuwe voeding halen in de winkel die zij doorgaven en direct opgelost.

Marc
                    Nikon

Comment

Vroeger bij mijn ouders Telenet klant geweest en nu bij Belgacom, bij beide nooit problemen gehad
                      En als er problemen waren altijd netjes binnen de 2 dagen opgelost.
                      Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Er zijn veel mensen die alleen maar kunnen klagen maar nooit naar de echte oorzaak zoeken of er een oplossing voor willen.
                        Als mijn modem 3 keer per avond zou vastlopen, dan zou ik gewoon die mensen eens contacteren en een andere vragen of de oorzaak van dit probleem laten oplossen.

Ik wil maar zeggen dat je bij elke provider problemen kan hebben en dat er bij de meesten ook een oplossing is voor uw probleem als er maar wat goede wil is van beide kanten.
                        Dat kan ik enkel maar beamen er is zeker goede wil van beide kanten nodig. Zelf werk ik in de ADSL/VDSL R&D sector en werk regelmatig samen met telecomoperatoren. Ik kan u verzekeren die mensen die de centrales configureren en beheren, die kennen wel degelijk hun job (over de helpdesk zwijg ik want daar is de ene al beter dan de andere). De providers proberen steeds een deftig signaal tot bij u thuis (aan de deur) te krijgen, dat meten ze ook na bij een aansluiting. Maar desondanks hoor ik regelmatig in mijn privé omgeving "mijn internetverbinding valt uit", "mijn beeld hapert", "internet valt uit als ik telefoneer" terwijl in de meeste gevallen het probleem bij hun zelf ligt. De mensen vergeten dat bij een technologie als ADSL of VDSL hun bekabeling binnenshuis een grote invloed kan hebben, dat is spijtig genoeg eenmaal zo. Degenen met problemen zijn meestal mensen met telefoonaftakkingen op de meest ondenkbare plaatsen, geen splitters gebruikt, slordige of geoxideerde verbindingen enz... Ik raad 1 ding aan als je schokkerig beeld hebt of last van uitvallende internetverbindingen bij belgacom tv (of andere providers)... lees even de handleiding en volg de installatieprocedure voor de bekabeling precies zoals het beschreven dat lost al veel op en kuis eventueel eventjes de oude contactjes daar waar je een verbinding maakt.
                        Zelf zit ik al jaaaaaaaren bij Belgacom (betaald door het werk) en heb ook Belgacom TV en nog nooit maar dan ook nog nooit problemen gehad met mijn verbinding, ook bij andere providers nooit problemen gekend met ADSL/VDSL. Mijn ouders behoorden ook tot de categorie van hierboven (uitvallende verbinding bij telefoneren) bekabeling eventjes nagekeken, contacten gekuist en klaar. Nooit meer problemen gehad. Ik beweer niet dat de problemen steeds binnenhuis liggen, zeker niet (uw decoder of modem kan natuurlijk ook problemen geven), maar zorg eerst dat het bij uzelf in orde is voor je de telefoon neemt.

Wat de kwaliteit van de helpdesk en administratie betreft spreek ik me niet uit, daar heb ik ook mijn gedacht over, zowel bij Belgacom alsTelenet .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.Geert Bekijk bericht
                          Dat kan ik enkel maar beamen er is zeker goede wil van beide kanten nodig. Zelf werk ik in de ADSL/VDSL R&D sector en werk regelmatig samen met telecomoperatoren. Ik kan u verzekeren die mensen die de centrales configureren en beheren, die kennen wel degelijk hun job (over de helpdesk zwijg ik want daar is de ene al beter dan de andere). De providers proberen steeds een deftig signaal tot bij u thuis (aan de deur) te krijgen, dat meten ze ook na bij een aansluiting. Maar desondanks hoor ik regelmatig in mijn privé omgeving "mijn internetverbinding valt uit", "mijn beeld hapert", "internet valt uit als ik telefoneer" terwijl in de meeste gevallen het probleem bij hun zelf ligt. De mensen vergeten dat bij een technologie als ADSL of VDSL hun bekabeling binnenshuis een grote invloed kan hebben, dat is spijtig genoeg eenmaal zo. Degenen met problemen zijn meestal mensen met telefoonaftakkingen op de meest ondenkbare plaatsen, geen splitters gebruikt, slordige of geoxideerde verbindingen enz... Ik raad 1 ding aan als je schokkerig beeld hebt of last van uitvallende internetverbindingen bij belgacom tv (of andere providers)... lees even de handleiding en volg de installatieprocedure voor de bekabeling precies zoals het beschreven dat lost al veel op en kuis eventueel eventjes de oude contactjes daar waar je een verbinding maakt.
                          Zelf zit ik al jaaaaaaaren bij Belgacom (betaald door het werk) en heb ook Belgacom TV en nog nooit maar dan ook nog nooit problemen gehad met mijn verbinding, ook bij andere providers nooit problemen gekend met ADSL/VDSL. Mijn ouders behoorden ook tot de categorie van hierboven (uitvallende verbinding bij telefoneren) bekabeling eventjes nagekeken, contacten gekuist en klaar. Nooit meer problemen gehad. Ik beweer niet dat de problemen steeds binnenhuis liggen, zeker niet (uw decoder of modem kan natuurlijk ook problemen geven), maar zorg eerst dat het bij uzelf in orde is voor je de telefoon neemt.

Wat de kwaliteit van de helpdesk en administratie betreft spreek ik me niet uit, daar heb ik ook mijn gedacht over, zowel bij Belgacom alsTelenet .

Boenk erop zou ik zeggen en dan spreken we nog niet over de pc's zelf
                          En tja administratie is niet enkel een ramp bij providers hoor
                          Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                            KNIP

Weet wel als de analoge signalen niet meer nodig zijn, dat er dan weer wat bandbreedte vrij komt voor digitale TV en internet. En geloof me, er word nog niet eens de helft gebruikt van de capaciteit. De reden is omdat in vele straten er nog een oude type van coax voor de deur ligt.
                            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                            Ik geloof u niet
                            Waar haal je dat uit van dat oude type coax ?

mir
                            Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                            De een of ander opleiding over telecommunicatie. , en een vraagje aan een technieker van telenet en belgacom.
                            Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
                            Dien had zeker buizen op zijn examens in Mechelen
                            Het ziet er naar uit dat diene technieker gedeeltelijk gelijk heeft. zie nu naar het fibernet.

Oorspronkelijk geplaatst door telenetsite
                            De nieuwe generatie EuroDocsis realiseert deze ongeziene snelheden door channel bonding. De vorige technologie maakt gebruik van 1 downstreamkanaal, terwijl Eurodocsis 3.0 gelijktijdig 4 parallelle kanalen inzet. Meer technische details vind je op www.cableeurope.eu.

Telenet FiberNet maakt gebruik van het bestaande Telenet netwerk. Je hebt dus geen nieuwe bekabeling nodig om over te schakelen naar ongeziene surfsnelheid. Gewoon een nieuwe modem, en je bent helemaal startensklaar.

Comment

Working...
                            X