Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschuiving richting--> sensatie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verschuiving richting--> sensatie

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
    Waarom vinden velen de berichtgeving nu ineens te sensationeel? Yves Desmet gaf gisterenavond in het TV-programma Phara het antwoord : de mensen zijn terughoudender omdat de dader een gewone gerespecteerde burger was. Geen marginaal zoals Marc Dutroux, ..., Kim De Gelder, maar "een van de onzen".
    Zo ken ik de mensen ook : ze vinden niets zo frustrerend als gedwongen te worden om hun ideeën en meningen te herzien. Een brutale moordenaar zoals Ronald Janssen past (nog) niet in hun zwart-wit wereldbeeld.
    Voor 't overige zijn de meesten door de bank genomen wel erg sensatiebelust - daar kan het dus niet aan liggen - al zullen ze dat niet toegeven. Nochtans worden zelfs begrafenissen mega-evenementen door de talrijke ramptoeristen (waarmee ik niet wil zeggen dat iedereen zo is - maar moesten Shana en Kevin bv. in een verkeersongeval omgekomen zijn, dan was er vijfmaal minder volk).
    Jazzer,

De meeste media geven de mensen wat de mensen willen.
    De "boekes" zijn het summum.

En dat heeft te maken met verkoopcijfers en kijkcijfers dus in feite de centen.
    Yves Desmedt sprak dat tegen gisteren bij Phara maar dat is normaal: zijn krant
    is ook geen roddelkrant
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      DM en DS, ben ik ook voor
      maar ik bedoelde dat DS en DM geholpen door de andere media ( VRT) zichzelf uitroepen als kwaliteitskrant

Ik zie het Martine Tanghe ( waarvan akte) zo zeggen
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
        maar ik bedoelde dat DS en DM geholpen door de andere media ( VRT) zichzelf uitroepen als kwaliteitskrant

Ik zie het Martine Tanghe ( waarvan akte) zo zeggen
        Ze hoeven dat niet zelf uit te roepen, mijn keuze is snel gemaakt
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Tendentieuze berichtgeving (vooral HLN):
          In het begin beschreef men de (toen mogelijke) dader als een eenzaat, een wat teruggetrokken man, komt soms raar over, ...
          Na de bekentenissen en beschrijving van typisch profiel van een seriemoordenaar was het plots een goedlachse man, graag gezien, sociaal, allemans vriend, etc...
          Hilarisch gewoon.
          Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
          And why do we fall, Bruce?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Jazzer,
            De meeste media geven de mensen wat de mensen willen. De "boekes" zijn het summum. En dat heeft te maken met verkoopcijfers en kijkcijfers dus in feite de centen.
            Natuurlijk. Maar in dit topic - en bijlange niet alleen hier - wordt de media nu sensatiezucht en ondeontologisch gedrag verweten, terwijl dat niet zo was toen moorden, gepleegd door marginalen, in het centrum van de belangstelling stonden.
            Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
              Tendentieuze berichtgeving (vooral HLN):
              In het begin beschreef men de (toen mogelijke) dader als een eenzaat, een wat teruggetrokken man, komt soms raar over, ...
              Na de bekentenissen en beschrijving van typisch profiel van een seriemoordenaar was het plots een goedlachse man, graag gezien, sociaal, allemans vriend, etc...
              Hilarisch gewoon.
              Is ook om u kapot lachen he.
              Die draaien met de wind mee

Hoe hebben die Linda De Win aangepakt??
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

n.v.t.
                Last edited by vinstermik; 12 januari 2010, 22:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                  Dat begrijp ik niet. Als je een probleem hebt met die krant, dan lees je ze toch niet en als je ze niet leest kan je er ook geen probleem mee hebben. Of mis ik ergens iets?
                  Wat jij wat mij betreft mist is dat ik het belang niet koop maar al eens (gratis) op de site ga kijken. Aan mij verdienen ze dus niets.
                  Mijn persoonlijke ervaring met vb misbruiken van het Belang ga ik hier niet neerschrijven maar moesten we elkaar ergens ooit ontmoeten....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                    Wat jij wat mij betreft mist is dat ik het belang niet koop maar al eens (gratis) op de site ga kijken. Aan mij verdienen ze dus niets.
                    Mijn persoonlijke ervaring met vb misbruiken van het Belang ga ik hier niet neerschrijven maar moesten we elkaar ergens ooit ontmoeten....
                    Daar twijfel ik niet aan. Hebben hier ook zo van die voorbeelden. De kracht van de pen van de journalist is niet te onderschatten.

Maar dat wil niet zeggen dat alles wat in de krant staat populistisch is. Ik vind de politieke commentaar van Donckier zéér correct. Maar het blijft uiteraard een provinciale krant en dan nog van "de" Limburg. Al hebben ze ondertussen dat gazetje van "het" stad toch al mooi overgenomen.

Mvg.
                    Robert
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Daar twijfel ik niet aan. Hebben hier ook zo van die voorbeelden. De kracht van de pen van de journalist is niet te onderschatten.

Maar dat wil niet zeggen dat alles wat in de krant staat populistisch is. Ik vind de politieke commentaar van Donckier zéér correct. Maar het blijft uiteraard een provinciale krant en dan nog van "de" Limburg. Al hebben ze ondertussen dat gazetje van "het" stad toch al mooi overgenomen.

Mvg.
                      Robert
                      IK heb het uitsluitend over de manier van werken wat Loksbergen betreft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                        IK heb het uitsluitend over de manier van werken wat Loksbergen betreft.
                        Owkee.

Maar het was wel DS die het eerste die uitbracht dat de dader had bekend wijl dat nog niet officieel was.

Mvg.
                        Robert
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Maar het was wel DS die het eerste die uitbracht dat de dader had bekend wijl dat nog niet officieel was.
                          Waar ik een probleem mee heb is dat aan kennissen, buren, leerlingen van de dader om info gevraagd wordt over de dader. Dit is voor mij - en ik schreef dit reeds - pure riooljournalistiek. Het nus is mij ook niet bekend. Iedereen achterdochtig maken naar de buren of kennisen toe?

Comment

Working...
                          X