Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ET waarden velgen - hoe belangrijk?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ET waarden velgen - hoe belangrijk?

@ LamboCars; merci voor de positieve comments!

Gefumeerde achterlichten zijn genuine MHW parts (dus met Tüv goedkeuring) en liggen momenteel op zolder, tijdens de donkere wintermaanden worden de originele achterlichten gemonteerd.

Wagen wordt, zoals ik reeds heb vermeld, zeer goed onderhouden zowel op motorisch als op exterieur en interieur gebied.
    Ik let wel een beetje op de prijs van detailing producten maar "goedkope rommel" komt bij mij zeker niet binnen.

En ik kijk ook uit welke producten het zijn, niet alle hedendaagse producten zijn geschikt voor een ietwat oudere laklaag.
    Moderne lakken zijn op waterbasis, mijne daarentegen is nog de enige echte met ondertussen verboden componenten erin.
    Er zitten idd geen deukjes in de deuren, ik parkeer mijn auto nooit zomaar lukraak tss andere geparkeerde voertuigen. Vorige eigenaar, mijn pa, was daarin ook redelijk freaky.

Owja, zo'n gevallen van 'spelen' ken ik ook een paar onder m'n kameraden; een 1.1 Kadett C kopen, 2.0 16V erin lepelen en alle nummers (chassis, motor) overkloppen of
    uitslijpen en nieuwe erin lassen en andere papieren aanmaken voor de keuring.

Daarom dat ik in een vorige posting al vermelde dat het beleid niet klopt, pas deze regels aan en er zal veel minder (moeten) gefoefeld worden.
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      weet er iemand of het raadzaam is om velgen met een ET waarde van 25 op een wagen met ET waarde van 12 te plaatsen?
      Velgen zullen dus 1.3cm meer naar binnen staan, maar is dit erg? Aangezien ik het mij niet kan voorstellen weet ik niet of het een groot verschil in uitzicht zou geven... Heeft iemand hier ervaring mee?

logisch denken doet mij vermoeden dat het gezonder zou zijn voor mijn lagering, maar stabiliteit van de wagen benadeeld?
      Ik heb zelf nog maar een uur geleden voor het eerst van ET waarden gehoord, dus als ik hier iets mis heb, gelieve het te zeggen
      Om nog eens een idee te geven van wat er gebeurt bij wijziging van een velg met ET12 naar een met ET25 met bvb een bandenstel 195/45 - velg 16 x 7:
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
        Om nog eens een idee te geven van wat er gebeurt bij wijziging van een velg met ET12 naar een met ET25 met bvb een bandenstel 195/45 - velg 16 x 7:
        http://www.rims-n-tires.com/rt_specs...&text1=&text2=
        "acceptable for most cars"
        5DmkIII en wat glas

Comment

"acceptable for most cars"
          Vergeet daarbij niet dat men in de States totaal andere waarden hanteert qua veiligheid en autocontrole dan hier.
          Daar durven ze bvb. op een wagen zoals die van mij, waar achteraan door de constructeur op velgen 18" - 8.5 / 245-35 ET 52 wordt aangeraden, gaan naar 19" en er tot 265/275 op plaatsen. Op de amerikaanse sites vliegen de spacers je ook om de oren. Blijkbaar hebben ze daar geen keuringen gelijk deze die wij kennen. Ze (ook particulieren) rijden daar ook meestal met leasings en herstellen de wagen in originele staat als die na een paar jaar vervangen wordt. Een gans andere visie op de autoaankoop dan de onze dus. Maar goed..., van waar kwam de financiële crisies ook weer overgewaaid. Eén en ander zal hier wel inherent aan zijn zeker. Als de ogen groter zijn dan de buik...
          Last edited by enero; 14 januari 2010, 13:53.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Vergeet daarbij niet dat men in de States totaal andere waarden hanteert qua veiligheid en autocontrole dan hier.
            Daar durven ze bvb. op een wagen zoals die van mij, waar achteraan door de constructeur op velgen 18" - 8.5 / 245-35 ET 52 wordt aangeraden, gaan naar 19" en er tot 265/275 op plaatsen. Op de amerikaanse sites vliegen de spacers je ook om de oren. Blijkbaar hebben ze daar geen keuringen gelijk deze die wij kennen. Ze (ook particulieren) rijden daar ook meestal met leasings en herstellen de wagen in originele staat als die na een paar jaar vervangen wordt. Een gans andere visie op de autoaankoop dan de onze dus. Maar goed..., van waar kwam de financiële crisies ook weer overgewaaid. Eén en ander zal hier wel inherent aan zijn zeker. Als de ogen groter zijn dan de buik...
            voor mij is het gewoon belangrijk dat ik de wagen niet volledig om zeep rijd door die andere velgen erop te steken
            nu nog stabilisatorlinks vervangen en eens goed schoonmaken (de zon is er al!)
            5DmkIII en wat glas

Comment

Daar durven ze bvb. op een wagen zoals die van mij, waar achteraan door de constructeur op velgen 18" - 8.5 / 245-35 ET 52 wordt aangeraden, gaan naar 19" en er tot 265/275 op plaatsen.
              haha, ik had even 265-275 gelezen vette banden (als je met n tractor rijdt)

en trouwens, alsof 245 niet breed genoeg is
              heerlijke bmw Pol,esthetisch gezien, verkies ik de wintervelgen
              5DmkIII en wat glas

Comment

Cossiemen, met wat voor iets rij jij rond? lak ziet er nog piekfijn uit
                5DmkIII en wat glas

Comment

Cossiemen, met wat voor iets rij jij rond? lak ziet er nog piekfijn uit
                  Dankje , ik rij rond met een '89 E30-er 324d (86pk) Diamant Schwarz (Shadowline Edition)

Foto's vindt je hier: http://www.flickr.com/photos/seventi...7622496372082/
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

haha, ik had even 265-275 gelezen vette banden (als je met n tractor rijdt)

en trouwens, alsof 245 niet breed genoeg is
                    heerlijke bmw Pol,esthetisch gezien, verkies ik de wintervelgen
                    En dat was mijn vorig beestje - Z3 coupé, waarvan maar een beperkte hoeveelheid van gemaakt .

Hier 10jaar oud en 240.000 op de teller. 2800cc en nooit noemenswaardige problemen mee gehad. Nog aan een deftig prijsje aan een verzamelaar van de hand gedaan begin vorig jaar.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                    X