Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 7 Godmode

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Windows 7 Godmode

    Oorspronkelijk geplaatst door Sprint955 Bekijk bericht
    .., het getuigt zeker niet van een hoog iq, en iki doe geen moeite om dit thema nog eens te openen.
    Hoog IQ als in onderstaande?

    Je hebt geen last van :

    V irussen ( tot je windows programma's onder wine gaat draaien).
    I ntruders
    S pyware
    T rojans
    A dware

    (lees de hoofdletters vertikaal)
    "Grappen" zijn nooit erg grappig als je ze in de grap nog eens uitlegt.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #17
      Re: Windows 7 Godmode

      Oorspronkelijk geplaatst door Sprint955 Bekijk bericht
      Is al goed , een beetje vriendelijker mag ook, ik breek niet af ik geef de feiten ,lees nu eens een paar regels terug over wat jij vertelde over Linux ...
      Ik had het met Teun over welke distro er gebruikt werd , en dan krijg je dit.
      Doe geen moeite me nog eens te beledigen of zoiets uit te kramen , het getuigt zeker niet van een hoog iq, en iki doe geen moeite om dit thema nog eens te openen.
      Ik wilde er eigenlijk niet op ingaan, omdat het te veel off-topic gaat, maar wil er toch even op reageren.

      Windows is ondertussen acht gewoon goed stabiel geworden. Ook vista is stabiel, 't is wat traag en lomp, maar wel stabiel. Ik heb vista hier thuis maar een keer weten vastlopen en dat kwam door corrupt ram, dus daar kan het os weinig aan doen.

      Ik denk dat linux ondertussen ook wel de gebruiksvriendelijkheid heeft bereikt voor thuisgebruikers. Geavanceerde dingen aanpassen kan soms wat moeite kosten, maar 't gaat wel, en vaak beter dan in windows omdat je net zoveel dingen kan aanpassen aan je systeem.

      Wat ik niet leuk vind aan linux is de nerdachtige sfeer die errond hangt en de nood van andere linuxgebruikers om iedereen te overtuigen dat hun systeem beter is dan de andere.

      En die apache-redmond combinatie: dat was heel eventjes, toen windows update even plat lag, hebben ze meteen een ander bedrijf ingeschakeld om hun diensten te runnen en dat was nu toevallig apache. En als ik het me goed herinner draaide die niet op een linux systeem, maar een unix. (kan me vergissen) Knap en heel snel opgelost in redmond

      Comment


      • #18
        Re: Windows 7 Godmode

        Sommige mensen in IT vergeten idd wel al eens dat 'religie' in de weg staat van pragmatische en werkende oplossingen (waar het ten slotte om gaat).

        Goed om te zien dat hier en daar het gezond verstand de overhand heeft.

        j.

        Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
        En die apache-redmond combinatie: dat was heel eventjes, toen windows update even plat lag, hebben ze meteen een ander bedrijf ingeschakeld om hun diensten te runnen en dat was nu toevallig apache. En als ik het me goed herinner draaide die niet op een linux systeem, maar een unix. (kan me vergissen) Knap en heel snel opgelost in redmond
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

        Comment


        • #19
          Re: Windows 7 Godmode

          De sterkte van linux (open-source) is volgens mij ook de zwakte van dit goede besturingssysteem.
          Stel, ik wil starten met Linux, welke versie moet ik nu kiezen ?
          Ik kan Suse nemen,of Redhat, of ...... of Ubuntu... en nog zeker een tiental andere.
          Misschien bestaat ook nog A-buntu en B-buntu en C-buntu en D-buntu....
          En dan elke versie ook nog eens in KDE of Gnome uitvoering.

          Lijkt me niet onlogisch dat de gemiddelde computergebruiker in die doolhof het spoor totaal bijster raakt.

          Maar dit alles heeft nu nog weinig te zien met de GodMode van Microsoft.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #20
            Re: Windows 7 Godmode

            @ Teun, klopt Win 7 is veel stabieler dan XP, en een stuk sneller dan Vista.
            En een foutje van mij misschien over Linux te spreken, het is nog steeds Linux GNU, dus in andere woorden Linux is een direkte afgeleide van UNIX , maar met de grafische shell er rond zodat iedereen het kan bedienen zonder codetaal te hoeven gebruiken in een terminal, zoals het dos scherm in windows (bijna).

            @ Nete, gelijk heb je , je ziet door de bos de bomen niet meer zeker als je er net aan begint.
            En ik vindt ook dat het een echte "race" is soms tussen de verschillende distributies, met soms half afgewerkte code of niet doorgeteste software, niet goed voor de kwaliteit.
            Om "een linux" te kiezen zijn er een 200 varianten , teveel dus.
            Er zijn er "volgens mij" slechts een 5 tal deftige die goed te gebruiken zijn voor alles en nog wat , en volledig in het Nederlands te zetten zijn,.
            De 2 simpelste en compleetste zijn PCLInuxOS en Linux Mint beide in Gnome en KDE beschikbaar.
            KDE draait zwaarder maar is meer tweakbaar dan Gnome, de laatste is dan weer super stabiel en draait iets sneller, je kan de 2 omgevingen ook door elkaar gebruiken zonder problemen.
            Ik zal het hier even bij laten , je kan er een heel boek over schrijven.
            Iets moet ik nog even kwijt, in Duitsland zijn er paar universiteiten en scholev die volledig op Suse zijn overgestapt (misschien omdat Suse door Novell in Duitsland geschreven wordt...)
            In de USA zijn er ook al enkele scholen overgestapt op Ubuntu...ook misschien voor de licenties en de kosten.
            In Australie is Mac meer en meer aan het terrein winnen.

            Sorry voor het gelul over Linux GNU hé

            grts

            Comment


            • #21
              Re: Windows 7 Godmode

              Oorspronkelijk geplaatst door Sprint955 Bekijk bericht
              En een foutje van mij misschien over Linux te spreken, het is nog steeds Linux GNU, dus in andere woorden Linux is een direkte afgeleide van UNIX , maar met de grafische shell er rond zodat iedereen het kan bedienen zonder codetaal te hoeven gebruiken in een terminal, zoals het dos scherm in windows (bijna).
              Euhm....

              Het is GNU/Linux, en da's een term door Richard Stallman geintroduceerd heeft. linux (met KLEINE L) is de kernel, de grafische schil is GNOME of KDE boven X-Windows. Het besturingssysteem is niet afgeleid van UNIX want UNIX is geen OS maar een familie van verschillende uit elkaar gegroeide besturingssystemen waarvan vandaag slechts enkele implementaties de plak zwaaien, waaronder Mac OS X (Darwin) en dus GNU/Linux, want een OS is meer dan de kernel en vele van de libraries en programma's komen uit de GNU stal.

              En dan mag je mij eens vertellen welke NETBOOKS er met Ubuntu worden geleverd. Ik kijk drie online aanbieders en ze worden allemaal geleverd met Windows (XP, Vista of 7).
              pixelpusher

              Comment


              • #22
                Re: Windows 7 Godmode

                Hardwarefabrikant Dell is in Nederland in alle stilte van start gegaan met de verkoop van een 10,1"-netbook met Ubuntu. De Latitude 2100 is in de Linux-uitvoering zeventig euro goedkoper dan dezelfde configuratie met Windows XP Home.

                Comment


                • #23
                  Re: Windows 7 Godmode

                  Al gehoord van Linus Torvalds ?

                  Een voornaam word toch met een hoofdletter geschreven, niet ?

                  Last edited by Sprint955; 13 januari 2010, 20:15. Reden: ik krijg den bibber van sommige

                  Comment


                  • #24
                    Re: Windows 7 Godmode

                    Nope, ik vind geen enkele netbook terug op de site van Dell waar je Ubuntu bij krijgt. En Augustus is toch al even geleden niet? Zouden ze misschien van het idee afgestapt zijn?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sprint955 Bekijk bericht
                    Al gehoord van Linus Torvalds ?

                    Een voornaam word toch met een hoofdletter geschreven, niet ?

                    http://tille.garrels.be/training/ubuntu/ch01.html
                    Een voornaam wordt misschien met een hoofdletter geschreven, maar de naam van de kernel is "linux", en het OS is GNU/Linux, waarbij velen de "GNU" laten vallen. Ik geef ze trouwens geen ongelijk.

                    Voordat je verder nonsens gaat uitkramen al is het de waarheid zelve, kan je misschien even de feiten checken?
                    pixelpusher

                    Comment


                    • #25
                      Re: Windows 7 Godmode

                      oud nieuws. doe eens een search op de dell.be naar ubuntu

                      j.
                      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                      Nikon stuff

                      Comment


                      • #26
                        Re: Windows 7 Godmode

                        ze zijn me voor

                        onzin uitkramen ? mmm vroeger waren ze ook bang voor hetgene ze niet kende of enkel geruchten over gehoord hadden.
                        Last edited by Sprint955; 15 januari 2010, 22:49.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Windows 7 Godmode

                          Wat een gezellige discussie hier zeg

                          Waarom moeten linuxgebruikers elkaar toch altijd proberen te overtuigen van hun kennis van het os?

                          Comment


                          • #28
                            Re: Windows 7 Godmode

                            Net zoals ze altijd spreken over "Mac freaks".

                            Raar zenne, éénmaal je met Mac werkt én durft te zeggen dat het een verbetering is, ben je ineens een freak.

                            Wat de grimmigheid van de discussie betreft; ik heb dit hier al meermaals gezien. De grootste verdediger van MS is onze GroovBird. Soms gaat hij in zijn enthousiasme wat kort door de bocht en is hij wat kortaf. Hij zet ook met veel plezier iemand in zijn blootje als hij die kan betrappen op een soms (klein) gebrek aan kennis van deze materie.

                            Kern van zijn betoog (voor mij) is vaak; "wat een ander OS kan, kan een MS OS ook, mits goed beheer, en mits kennis van zaken, enz enz". Hij kent zijn stuff zenne, en hij heeft wss gelijk. Maar allemaak goed en wel; ik ben iemand die denkt in termen van "minimale moeite maximaal rendement". Dus ik heb daar weinig boodschap aan; voor mij is de Mac het summum van gebruiksgemak.

                            Mijn mening; ga niet te diep in op dit soort discussies. Wat zei Larry Flynt nu ook weeral over "opinions"?

                            Mvg,

                            J.
                            http://www.theafricabug.com

                            Comment


                            • #29
                              Re: Windows 7 Godmode

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                              Net zoals ze altijd spreken over "Mac freaks".

                              Raar zenne, éénmaal je met Mac werkt én durft te zeggen dat het een verbetering is, ben je ineens een freak.

                              Wat de grimmigheid van de discussie betreft; ik heb dit hier al meermaals gezien. De grootste verdediger van MS is onze GroovBird. Soms gaat hij in zijn enthousiasme wat kort door de bocht en is hij wat kortaf. Hij zet ook met veel plezier iemand in zijn blootje als hij die kan betrappen op een soms (klein) gebrek aan kennis van deze materie.

                              Kern van zijn betoog (voor mij) is vaak; "wat een ander OS kan, kan een MS OS ook, mits goed beheer, en mits kennis van zaken, enz enz". Hij kent zijn stuff zenne, en hij heeft wss gelijk. Maar allemaak goed en wel; ik ben iemand die denkt in termen van "minimale moeite maximaal rendement". Dus ik heb daar weinig boodschap aan; voor mij is de Mac het summum van gebruiksgemak.

                              Mijn mening; ga niet te diep in op dit soort discussies. Wat zei Larry Flynt nu ook weeral over "opinions"?

                              Mvg,

                              J.
                              ..of hoe je er in slaagt om ook Mac in de discussie te slepen.

                              Echt wel. Ben ik dan de "grootste verdediger van MS", alhoewel ik nu zo'n 8 jaar Debian gebruiker ben? En nu zes maand met een iPhone op zak loop? Ik ben toevallig wel iemand die dagdagelijks met Microsoft producten omgaat, omdat het mijn beroep is, maar niet zonder de nodige kritische opstelling die je altijd nodig hebt als je je beroep wilt uitoefenen met het nodige verantwoordelijkheidsgevoel.

                              Je hebt het nog altijd niet begrepen, Jochen. Ieder zijn opinie, maar als er iemand zever gaat verkopen, ga ik daar tegen in. En dan maakt mij dat niet uit of dat dan overkomt alsof ik tegen Apple or Linux of god betert het zelfs tegen MS is. Want anderen, die kunnen niet uitmaken wat nu waarheid is en wat niet, en de geloven al wat ze lezen en dan lopen ze al eens tegen de lamp.

                              Deze thread gaat over een verborgen functie van Windows, en hop, iemand denkt zijn Linux ervaring effe naar de voorgrond te brengen, en een ander gooit daar zijn Mac impressies erbovenop. Jullie denken te veel in de context van "mijn kamp", en denken dan dat ik evengoed slechts in een bepaald kamp zit.

                              Jullie doen maar. Ondertussen blijven de mensen met de kennis weg. En als er al eens iemand geholpen moet worden, dan zullen de mensen daarvoor niet meer zijn.
                              pixelpusher

                              Comment


                              • #30
                                Re: Windows 7 Godmode

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                                Net zoals ze altijd spreken over "Mac freaks".

                                Raar zenne, éénmaal je met Mac werkt én durft te zeggen dat het een verbetering is, ben je ineens een freak.

                                Wat de grimmigheid van de discussie betreft; ik heb dit hier al meermaals gezien. De grootste verdediger van MS is onze GroovBird. Soms gaat hij in zijn enthousiasme wat kort door de bocht en is hij wat kortaf. Hij zet ook met veel plezier iemand in zijn blootje als hij die kan betrappen op een soms (klein) gebrek aan kennis van deze materie.

                                Kern van zijn betoog (voor mij) is vaak; "wat een ander OS kan, kan een MS OS ook, mits goed beheer, en mits kennis van zaken, enz enz". Hij kent zijn stuff zenne, en hij heeft wss gelijk. Maar allemaak goed en wel; ik ben iemand die denkt in termen van "minimale moeite maximaal rendement". Dus ik heb daar weinig boodschap aan; voor mij is de Mac het summum van gebruiksgemak.

                                Mijn mening; ga niet te diep in op dit soort discussies. Wat zei Larry Flynt nu ook weeral over "opinions"?

                                Mvg,

                                J.
                                En de relevantie van je post is??

                                Het ging hier over een "feature" van Windows en toch slaagt men erin om er in minder dan 30 posts een Win-Linux-Mac discussie van te maken, terwijl die andere OS'en er in feite geen zak mee te maken hebben.
                                U gaat nog verder en speelt ineens op de man..


                                Zucht... gelukkig is Nikon nog steeds stukken beter dan Canon en zijn winterbanden een overbodige kost.
                                Even zoeken of ik nog zo'n onmogelijke discussies vind..
                                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                                Comment

                                Working...
                                X