Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RAID systemen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: RAID systemen

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Ik bewaar gewoon niets op mijn pc, alle foto's en eventueel documenten worden gespiegeld naar twee externe schijven geschreven, zo een Lacie dinges met twee schijven van 1TB, maakt een mogelijke opslag van 1TB. Dit ding KLIK

    Niet goed ?
    Dat vind ik een heel goed systeem, twee harde schijven. En ze kosten geen geld meer !

    Comment


    • #17
      Re: RAID systemen

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Ik bewaar gewoon niets op mijn pc, alle foto's en eventueel documenten worden gespiegeld naar twee externe schijven geschreven, zo een Lacie dinges met twee schijven van 1TB, maakt een mogelijke opslag van 1TB. Dit ding KLIK

      Niet goed ?
      Voor mij inderdaad niet goed:

      1) Wil je een document openen dan MOET je de externe schijf steeds aanleggen. Verslijt dus veel vlugger dan wanneer je ze enkel moet aanleggen om een backup te nemen.
      2) Het voedingsblok van je Lacie slaat door en er komt 230V op je 2 schijven terecht (gebeurt uiterst zelden, maar het gebeurt), dan sta je daar met je 2 "heetgeblakerde" schijven in één kastje.
      Blijft: éénmaal al je data IN je PC (heel praktisch) en éénmaal buiten de PC.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #18
        Re: RAID systemen

        Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
        En ze kosten geen geld meer !
        289 euro geen geld meer ?
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #19
          Re: RAID systemen

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Voor mij inderdaad niet goed:

          1) Wil je een document openen dan MOET je de externe schijf steeds aanleggen. Verslijt dus veel vlugger dan wanneer je ze enkel moet aanleggen om een backup te nemen.
          2) Het voedingsblok van je Lacie slaat door en er komt 230V op je 2 schijven terecht (gebeurt uiterst zelden, maar het gebeurt), dan sta je daar met je 2 "heetgeblakerde" schijven in één kastje.
          Blijft: éénmaal al je data IN je PC (heel praktisch) en éénmaal buiten de PC.
          Als ze het nu nog niet snappen dat weet ik het niet meer hoor
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #20
            Re: RAID systemen

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Als ze het nu nog niet snappen dat weet ik het niet meer hoor
            Tja, en te weten dat "Murphy" bij computers altijd op de loer ligt.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #21
              Re: RAID systemen

              Ik schreef : "Dat vind ik een heel goed systeem, twee harde schijven. En ze kosten geen geld meer ! ". Een harde schijf van 1 TB heb je al voor rond de 75 euro, twee is 150 €. Vergelijk dat eens met fotografie als hobby !

              Comment


              • #22
                Re: RAID systemen

                Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                Ik schreef : "Dat vind ik een heel goed systeem, twee harde schijven. En ze kosten geen geld meer ! ". Een harde schijf van 1 TB heb je al voor rond de 75 euro, twee is 150 €. Vergelijk dat eens met fotografie als hobby !
                de HDD dat hier de geest heeft gegeven was een Lacie ... . Dat merk komt hier nooit meer in huis

                Comment


                • #23
                  Re: RAID systemen

                  Oorspronkelijk geplaatst door tonyt Bekijk bericht
                  de HDD dat hier de geest heeft gegeven was een Lacie ... . Dat merk komt hier nooit meer in huis
                  Kan je nog nagaan of de harde schijf van Lacie was ? Ooit heb eens ergens gelezen dat Lacie geen harde schijven zelf maakt, enkel de "verpakking".

                  Comment


                  • #24
                    Re: RAID systemen

                    ik heb hem opengemaakt en een andere case gaan halen om te zien dat het daaraan niet lag. Het is een Hitachi schijf van 1 terabyte... .

                    het enigste dat ik nog mee kan doen is formateren maar dan ben ik wel alles zeker kwijt.

                    Comment


                    • #25
                      Re: RAID systemen

                      Oorspronkelijk geplaatst door tonyt Bekijk bericht
                      ik heb hem opengemaakt en een andere case gaan halen om te zien dat het daaraan niet lag. Het is een Hitachi schijf van 1 terabyte... .

                      het enigste dat ik nog mee kan doen is formateren maar dan ben ik wel alles zeker kwijt.
                      Heb dan blijkbaar goed gelezen. Als je twee schijven van één TB gebruikt ben je al een heel eind weg. Persoonlijk gebruik ik Picassa en maakt van hieruit een backup. Momenteel ben ik één backup aan 't maken op een harde schijf van Mybookworld, hierin zit een harde schijf van Western Digital. Voor mijn Office documenten en scans van documenten gebruik ik een Iomega van 60 Giga, ik gebruik dit al bijna vijf jaar, je moest eens weten wat daar allemaal opstaat aan office documenten ! En ze is nog niet half vol ! Iedereen moet zo'n beetje zijn eigen weg zoeken volgens de noodwendigheden. Het beste maar het duurste is natuurlijk een backup op een externe server !!!

                      Comment


                      • #26
                        Re: RAID systemen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                        Ik schreef : "Dat vind ik een heel goed systeem, twee harde schijven. En ze kosten geen geld meer ! ". Een harde schijf van 1 TB heb je al voor rond de 75 euro, twee is 150 €. Vergelijk dat eens met fotografie als hobby !
                        Klik eens op KLIK in #15.Daar staat 289 euro, dus niet uit mijn duim gezogen
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #27
                          Re: RAID systemen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                          Heb dan blijkbaar goed gelezen. Als je twee schijven van één TB gebruikt ben je al een heel eind weg. Persoonlijk gebruik ik Picassa en maakt van hieruit een backup. Momenteel ben ik één backup aan 't maken op een harde schijf van Mybookworld, hierin zit een harde schijf van Western Digital. Voor mijn Office documenten en scans van documenten gebruik ik een Iomega van 60 Giga, ik gebruik dit al bijna vijf jaar, je moest eens weten wat daar allemaal opstaat aan office documenten ! En ze is nog niet half vol ! Iedereen moet zo'n beetje zijn eigen weg zoeken volgens de noodwendigheden. Het beste maar het duurste is natuurlijk een backup op een externe server !!!
                          En waar staan die Office documenten en scans de tweede keer ?
                          Die 60 Gig schijf gaat gegarandeerd vroeg of laat kapot.
                          Ik heb de indruk dat inzake de betekenis van BACKUP ik best Zjef Van Uytsel er eens bijroep:"'s morgens wordt ik wakker met een houten kop".
                          Willen sommigen het nu echt niet begrijpen (om moedeloos van te worden ): iets op één plaats bewaren, al is het in een safe in Nieuw-Zeeland is GEEN backup.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #28
                            Re: RAID systemen

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Klik eens op KLIK in #15.Daar staat 289 euro, dus niet uit mijn duim gezogen
                            Het gaat hier blijkbaar over een misverstand : ik heb het over één afzonderlijke harde schijf van 1 Tb en niet over het apparaat in KLIK # 15. Met deze is het misverstand hopelijk toch opgelost !

                            Comment


                            • #29
                              Re: RAID systemen

                              Oorspronkelijk geplaatst door tonyt Bekijk bericht
                              ik heb hem opengemaakt en een andere case gaan halen om te zien dat het daaraan niet lag. Het is een Hitachi schijf van 1 terabyte... .

                              het enigste dat ik nog mee kan doen is formateren maar dan ben ik wel alles zeker kwijt.
                              Als er nu één schijf is die ik niet betrouw is het wel Hitachi.
                              De reden dat daar zo'n schijf door Lacie ingestopt wordt moet je niet ver zoeken: de goedkoopste in aankoop.
                              Maar mooie kastjes, dat wel.....
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #30
                                Re: RAID systemen

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                En waar staan die Office documenten en scans de tweede keer ?
                                Die 60 Gig schijf gaat gegarandeerd vroeg of laat kapot.
                                Ik heb de indruk dat inzake de betekenis van BACKUP ik best Zjef Van Uytsel er eens bijroep:"'s morgens wordt ik wakker met een houten kop".
                                Willen sommigen het nu echt niet begrijpen (om moedeloos van te worden ): iets op één plaats bewaren, al is het in een safe in Nieuw-Zeeland is GEEN backup.
                                Ik ga de discussie hier sluiten want ze wordt bepaald niet al te vriendelijk. Vele groetjes en nog een fijne avond toegewenst.

                                Comment

                                Working...
                                X