Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doorbelasting creditcardkosten Konijnenberg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Doorbelasting creditcardkosten Konijnenberg

Heb het ook voorgehad dat ze extra rekenen bij Konijn, ik zei dat dit niet mag in Belgie, waarop ie doodleuk zei, wij hebben niets met de belgische wet te maken.
    Waarop ik zei , als julllie in belgie actief zijn hebben jullie zich gewoon aan de Belgische wet te houden ! (toen smeet hij de hoorn erop, had de bijtelling ook pas thuis gezien)

Vraag me af wat ze doen als je voor bv 1000 euro koopt met de visa, en zegt geen bijtelling of de koop gaat niet door ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boldy Bekijk bericht

Vraag me af wat ze doen als je voor bv 1000 euro koopt met de visa, en zegt geen bijtelling of de koop gaat niet door ?
      Ze zullen zeggen: meneer of mevrouw, er staan er hier in de winkel zeker 30 te kwijlen om te mogen kopen....
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
        Is al allemaal niet heel wat makkelijker van gewoon de aankoop te betalen met BC of cash. Dan hoef je deze discussie zelfs helemaal niet te voeren.

Als je niet akkoord gaat met de meerprijs is er toch geen mens die je kan verplichten de goederen aan te kopen.

Begrijp het allemaal niet zo heel goed, maar dat kan ook aan mij liggen uiteraard
        De discussie gaat er niet om hoe je iets kan of wil betalen maar om de kosten dat ze onrechtmatig aanrekenen.
        Is het niet simpelder dat handelaars zich houden aan de regels? Ik zie niet in waarom wij ons moeten aanpassen omdat zij de regels niet willen volgen?
        Ook al geeft Konijn goede prijzen, dat wil niet zeggen dat je daarvoor elders moet foeffelen.

Waarom bestaat VISA anders denk je? Om in de kast te leggen?
        Trouwens betalen mensen meestal met VISA om twee redenen ... ofwel is hun gewone bankkaart te gelimiteerd om een bepaald bedrag in een keer te kunnen betalen ofwel willen ze iets aankopen waarvoor het geld nog op hun rekening moet komen.
        In beide gevallen zou de klant niet kopen mocht hij niet met VISA kunnen betalen, voor de verkoper is dit ALTIJD een extra verkoop of duurdere verkoop geworden!

Ja, ik weet het, als ge geen geld hebt moet ge niet kopen zullen sommigen zeggen.
        Maar het is niet omdat ge geen geld genoeg hebt op de rekening waar je een bankkaart voor hebt dat je geen geld hebt op een andere rekening. VISA geeft u ook hier de mogelijkheid iets te kopen en nog tijdig tussen de twee rekeningen over te schrijven.

De meeste dure aankopen gebeuren nog altijd impulsief ... je gaat ergens en ziet net iets staan wat je graag zou hebben. Je bent ter plaatse en waarom zou je het dan niet kopen, zeker als je ver van huis bent?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Ze zullen zeggen: meneer of mevrouw, er staan er hier in de winkel zeker 30 te kwijlen om te mogen kopen....
          De klant zou wat meer lef moeten hebben en aan de kassa moeten durven zeggen dat als er iets bijgeteld wordt hij de goederen niet meer moet hebben.
          Probleem is dat dit soort verkopers heel goed weten dat de meesten het niet aankunnen om hun nieuw "speelgoed" te laten staan en liever afdokken dan het achter te laten.
          We zijn zoals kleine kinderen, als we iets willen moeten we dat hebben ... zekers als het voor uw neus staat.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Ik heb vorige zaterdag 2 Sony videocameras gekocht bij Konijn. De prijs was belachelijk laag. Ik dacht eerst zelfs dat het om een verkeerde prijsstelling ging. (30% lager dan bij Pixmania en ruim 40% lager dan bij FNAC, Saturn, Grobet, Foto Rubens en Foto Rembrandt).
            Ik heb met Bancontact betaald, maar zelfs met de Visa toeslag zou ik nog steeds honderden euros profijt gedaan hebben. Konijn kan evengoed alles 5% duurder maken en geen VISA toeslag meer vragen, de klanten blijven toch komen. Er waren nog 17 klanten voor mij (waaronder opvallend veel Nederlanders) waarvan een vijftal met VISA betaalden. Tijdens het wachten gratis 2 expresso gedronken.
            De verkoper kon mij niet de minste uitleg geven over de camera want video was niet zijn specialiteit. Zal mij worst wezen aan die tarieven. Thuis 5 minuten in de handleiding gelezen en klaar was Kees.
            Voor mij mag een winkeler vragen wat hij wil. Ben je niet akkoord met de prijs dan ga je toch gewoon naar een andere winkel (waar je zonder VISA toeslag uiteindelijk nog veel meer moet betalen).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              !

Ja, ik weet het, als ge geen geld hebt moet ge niet kopen zullen sommigen zeggen.
              De meeste dure aankopen gebeuren nog altijd impulsief ... je gaat ergens en ziet net iets staan wat je graag zou hebben. Je bent ter plaatse en waarom zou je het dan niet kopen, zeker als je ver van huis bent?
              Je kijkt naar de prijzen op de website van Konijn en maakt vergelijkingen met de concurrentie. Je kiest uiteindelijk voor Konijn en je rijdt dan 100km met de auto er naartoe. Dat kan ik niet meer impulsief noemen.
              Konijn is geen supermarkt waar je langs de rekken loopt en je karretje impulsief volgooit zonder aankooplijstje om dan aan de kassa wakker te worden als je de rekening krijgt.

Comment

...
                Trouwens betalen mensen meestal met VISA om twee redenen ... ofwel is hun gewone bankkaart te gelimiteerd om een bepaald bedrag in een keer te kunnen betalen ofwel willen ze iets aankopen waarvoor het geld nog op hun rekening moet komen.
                In beide gevallen zou de klant niet kopen mocht hij niet met VISA kunnen betalen, voor de verkoper is dit ALTIJD een extra verkoop of duurdere verkoop geworden!
                De belangrijkste reden waarom mensen met Visa betalen is het gratis krediet. Je koopt nu maar betaalt (gemiddeld 1 maand) later. Daardoor blijft jouw geld langer op de bankrekening staan en brengt het in die periode intrest op.
                Nu is de intrest tegenwoordig historisch laag, maar het blijft toch een gratis extraatje.
                Voor de handelaar is het omgekeerd : die wacht langer op zijn geld en verliest daardoor de rente die het had kunnen opbrengen. Wellicht heeft hij nog wat bijkomende administratieve kosten plus hetgeen Visa hem aanrekent voor de garantie dat hij zijn geld krijgt.
                Maar 2,5% lijkt ook mij veel. Konijnenberg is daarin echter zeker geen uitzondering. In zeer veel webshops en o.a. bij Foto Bartok in Hasselt hanteren ze hetzelfde tarief.
                Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                  De belangrijkste reden waarom mensen met Visa betalen is het gratis krediet. Je koopt nu maar betaalt (gemiddeld 1 maand) later. Daardoor blijft jouw geld langer op de bankrekening staan en brengt het in die periode intrest op.
                  Dit gaat enkel op als er geld op die rekening staat. Ook al is het kredietkaartensysteem hier nog niet zo ontspoord als in ander landen, toch ligt de verklaring van VerSeg dichter bij de waarheid.

Comment

De 2,5% die konijn aanrekent gaat integraal naar Visa, Amex is nog duurder. Met de kleine marges die die winkels nemen vind ik het eigenlijk normaal dat ze dit beginnen doen. t' Is natuurlijk niet plezant wanneer je het voor hebt, maar het wordt meer en meer een trend bij winkels die met lage marges werken.
                    Maar het kan natuurlijk ook anders, enige tijd geleden was ik in een restaurant waar ik korting kreeg bij contante betaling. Dit werd bij de reservatie gemeld en hing aan de voordeur uit. Uiteindelijk komt het op het zelfde neer alleen ga je iets gelukkiger de deur uit.
                    Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                      Dit gaat enkel op als er geld op die rekening staat. Ook al is het kredietkaartensysteem hier nog niet zo ontspoord als in ander landen, toch ligt de verklaring van VerSeg dichter bij de waarheid.
                      Vergeet niet dat de Belgen 170 miljard euro op spaarrekeningen hebben staan.
                      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

De discussie gaat er niet om hoe je iets kan of wil betalen maar om de kosten dat ze onrechtmatig aanrekenen.
                        Is het niet simpelder dat handelaars zich houden aan de regels? Ik zie niet in waarom wij ons moeten aanpassen omdat zij de regels niet willen volgen?
                        Ook al geeft Konijn goede prijzen, dat wil niet zeggen dat je daarvoor elders moet foeffelen.

Waarom bestaat VISA anders denk je? Om in de kast te leggen?

Maar het is niet omdat ge geen geld genoeg hebt op de rekening waar je een bankkaart voor hebt dat je geen geld hebt op een andere rekening. VISA geeft u ook hier de mogelijkheid iets te kopen en nog tijdig tussen de twee rekeningen over te schrijven.

Plus 't is gemakkelijk in het buitenland en super bij de péage bv.
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jazzer Bekijk bericht
                          vergeet niet dat de belgen 170 miljard euro op spaarrekeningen hebben staan.
                          een deel van....
                          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
                            De 2,5% die konijn aanrekent gaat integraal naar Visa, Amex is nog duurder. Met de kleine marges die die winkels nemen vind ik het eigenlijk normaal dat ze dit beginnen doen. t' Is natuurlijk niet plezant wanneer je het voor hebt, maar het wordt meer en meer een trend bij winkels die met lage marges werken.
                            Maar het kan natuurlijk ook anders, enige tijd geleden was ik in een restaurant waar ik korting kreeg bij contante betaling. Dit werd bij de reservatie gemeld en hing aan de voordeur uit. Uiteindelijk komt het op het zelfde neer alleen ga je iets gelukkiger de deur uit.
                            2.5 % = NIET WAAR, bel zelf naar visa is onder de 2 %; visa zou enkel voor dubieuze firma's een hoger percentage hanteren ,op wat gebasseerd wilde hij niet zeggen (mensen van VISA)

En het restaurant heeft nu eens correct gehandeld zoals HET MOET, MEEDELEN AAN DE KLANT OP HET MOMENT ZELF ,en niet ergens iets tegen een muur hangen of ergens op een website plakken !! en dit zijn de woorden letterlijk van de juriste bij de economische inspectie, als iemand grag haar telefoon heeft stuur een pb.

grts
                            Last edited by Sprint955; 8 januari 2010, 16:08. Reden: wat vergeten,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sprint955 Bekijk bericht
                              2.5 % = NIET WAAR, bel zelf naar visa is onder de 2 %; visa zou enkel voor dubieuze firma's een hoger percentage hanteren ,op wat gebasseerd wilde hij niet zeggen (mensen van VISA)
                              grts
                              Mijn buurman heeft een goed draaiende wijnhandel met een ruim klantenbestand, 's Zaterdags zelfs 3 extra personeelsleden voor de toogverkoop. Deze wijnhandel bestaat reeds 15 jaar. Hij moet 2.5% afstaan bij VISA betalingen. Ik zal hem straks eens vertellen dat hij een dubieuze firma heeft

Comment

Working...
                              X