Re: Doorbelasting creditcardkosten Konijnenberg
Het staat allemaal "onduidelijk" op de site van Konijnenberg. In de Faq spreken ze ergens van 2.2 %, in de exit naar kassa over 2.5 % plus dat ik hun verzendingskosten nogal vreemd vind. Méér betalen voor hetzelfde als je per overschrijving betaalt ? Tenzij ik 't verkeerd begrepen heb...
Ik heb er onlangs navraag over gedaan bij VISA zowel als bij de bank kwestie van die percentjes.
Het antwoord van VISA :
Thank you for contacting Visa Europe.
Please be informed that Visa does not have contracts with merchants or cardholders, it is our Member banks and financial institutions that have contracts with merchants and cardholders. The bank which recruits suppliers willing to accept a Visa cards is referred to as "merchant acquirer".
Surcharge (or additional charges applied by a particular merchant) is regulated by local legislation. Visa rules and regulations do not permit surcharging however where local laws permit surcharging, local laws take precedence over Visa rules and regulations.
If you run into problems with a merchant, please notify your Visa card-issuing bank. Visa Member financial institutions have access to the appropriate Visa rules and regulations. Your card-issuing bank can best answer your questions about surcharges. They also have access to the Notification of Customer Complaint forms that should be used by the financial institution to document and file this type of complaint. You can contact them directly, using the address or telephone number on your Visa statement or on the back of your card.
Kind Regards
Customer Services Representative, Technology & Payment Services I Visa Europe I www.visaeurope.com <<http://www.visaeurope.com/>>
In "t kort : VISA ziet het niet graag, dat doorrekenen van kosten, maar het mag wél als de wetgeving van het land het toelaat.
Het antwoord van de bank was dito : een handelaar mag een kost aanrekenen voor de dienst - in dit geval het aanbieden van betaling per kredietkaart - die hij aanbiedt. Hij mag zelf het bedrag kiezen, de enige voorwaarde is dat hij de kost vooraf duidelijk kenbaar maakt aan zijn klant. Dan heeft de klant nog de mogelijkheid om van de aankoop af te zien...
EDIT : net het antwoord van Sprint gelezen. Nu ben ik in de war - mag het nu, mag het nu niet ?
Mvg
Het staat allemaal "onduidelijk" op de site van Konijnenberg. In de Faq spreken ze ergens van 2.2 %, in de exit naar kassa over 2.5 % plus dat ik hun verzendingskosten nogal vreemd vind. Méér betalen voor hetzelfde als je per overschrijving betaalt ? Tenzij ik 't verkeerd begrepen heb...
Ik heb er onlangs navraag over gedaan bij VISA zowel als bij de bank kwestie van die percentjes.
Het antwoord van VISA :
Thank you for contacting Visa Europe.
Please be informed that Visa does not have contracts with merchants or cardholders, it is our Member banks and financial institutions that have contracts with merchants and cardholders. The bank which recruits suppliers willing to accept a Visa cards is referred to as "merchant acquirer".
Surcharge (or additional charges applied by a particular merchant) is regulated by local legislation. Visa rules and regulations do not permit surcharging however where local laws permit surcharging, local laws take precedence over Visa rules and regulations.
If you run into problems with a merchant, please notify your Visa card-issuing bank. Visa Member financial institutions have access to the appropriate Visa rules and regulations. Your card-issuing bank can best answer your questions about surcharges. They also have access to the Notification of Customer Complaint forms that should be used by the financial institution to document and file this type of complaint. You can contact them directly, using the address or telephone number on your Visa statement or on the back of your card.
Kind Regards
Customer Services Representative, Technology & Payment Services I Visa Europe I www.visaeurope.com <<http://www.visaeurope.com/>>
In "t kort : VISA ziet het niet graag, dat doorrekenen van kosten, maar het mag wél als de wetgeving van het land het toelaat.
Het antwoord van de bank was dito : een handelaar mag een kost aanrekenen voor de dienst - in dit geval het aanbieden van betaling per kredietkaart - die hij aanbiedt. Hij mag zelf het bedrag kiezen, de enige voorwaarde is dat hij de kost vooraf duidelijk kenbaar maakt aan zijn klant. Dan heeft de klant nog de mogelijkheid om van de aankoop af te zien...
EDIT : net het antwoord van Sprint gelezen. Nu ben ik in de war - mag het nu, mag het nu niet ?
Mvg
Comment