Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macbook Pro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Macbook Pro

Oorspronkelijk geplaatst door wildsheep Bekijk bericht
    Ik gebruik Windows en Linux en ik zal ook nooit Apple gebruiken , kwestie van ook eens een tegenreactie te posten.
    hoezo geen apple apple is wel heel sterk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
      he wistofus ik heb een vraag voor jou ik ben ook vanplan over te gaan stappen maar weet jij of deze progamas werken op mac

Adobe Premiere Elements 4.0
      FTDv3.8
      nero 9
      vmware
      vuse
      ccleaner
      RegistryBooster 2
      siw
      msn
      BitLord
      winavi
      vdownloader
      EVEREST Ultimate Edition
      MagicISO
      Je moet hier eens naar gaan kijken wat er allemaal voor mac kan.

Inderdaad van dit lijstje die je meegaf, zijn het naar mijn gedacht allemaal Windows progs. Met uitzondering van Msn. Is een internet applicatie.

Groeten,
      wistofus
      Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
      iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
      Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wistofus Bekijk bericht
        Je moet hier eens naar gaan kijken wat er allemaal voor mac kan.

Inderdaad van dit lijstje die je meegaf, zijn het naar mijn gedacht allemaal Windows progs. Met uitzondering van Msn. Is een internet applicatie.

Groeten,
        wistofus
        dank u

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
          Nemen jullie AppleCare trouwens ? De dealer heeft het er bij mij ingestoken ... de firma betaald, dus waarom niet ...

Mark
          Normaal raad ik APP (Applecare Protection Plan) aan voor laptops, niet voor desktops, maar ik ben maar wat blij dat ik APP op mijn iMac genomen had.
          Heb onlangs APP moeten "inroepen" voor een probleem met mijn iMac 24" scherm. De display werd gratis vervangen.
          De MBP van mijn vrouw is nu nog onder waarborg, maar vooraleer het jaar om is, zullen we daar eveneens APP op nemen.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Ik zou ook als de waarborg afloopt APP aanschaffen. Ik had dit niet gedaan met mijn macbook pro. Toen mijn scherm het liet afweten serieus gevloekt ! 650 euro voor een nieuw beeldscherm!
            nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OlivierScalais Bekijk bericht
              Ik zou ook als de waarborg afloopt APP aanschaffen. Ik had dit niet gedaan met mijn macbook pro. Toen mijn scherm het liet afweten serieus gevloekt ! 650 euro voor een nieuw beeldscherm!
              dat is afseterij 650 euro voor een nieuw beeldscherm
              ik heb mijn laptop voor 600 euro gekocht

Comment

dat is afseterij 650 euro voor een nieuw beeldscherm
                ik heb mijn laptop voor 600 euro gekocht
                Dit is het normale forfetaire bedrag voor de vervanging van een display van een laptop. hier zit ook een behoorlijke werkkost in.

en vergelijk geen laptop van 600€ met een macbook aub.

Wat echter veel mensen niet weten is dat verkopers naast de garantie die ze "geven" ook aan bepaalde europese wetgevingen moeten voldoen, waarin staat dat een toestel moet voldoen aan de "te verwachten levensduur van een product". dit is vaak langer dan de gewone garantietermijn en het is aan de verkoper/hersteller om aan te tonen dat het defect niet het resultaat is van misbruik, niet uzelf. binnenbrengen en een aangetekend schrijven opsturen met voldoende bronvermelding zou voldoende moeten zijn!

Ik zou dus nooit een applecare nemen (dit dekt toch geen val / water / zandschade als ik het mij goed herinner), maar enkel gewone herstellingen, die onder de europese wetgeving moeten vallen. maar enkel een verzekering als het toestel véél in laptoponvriendelijke omstandigheden gebruikt word...

http://www.zdnet.be/news/46795/compu...p-de-garantie/

Sinds 1 januari van dit jaar geldt een waarborg van twee jaar op alle consumptiegoederen, zoals televisietoestellen of wasmachines, maar ook computers en software. Wordt binnen die periode een gebrek aan het product vastgesteld, dan moet de verkoper het goed vervangen of herstellen. Is dit niet mogelijk, dan heeft de consument recht op een financiële tegemoetkoming of de teruggave van de volledige aankoopsom. De nieuwe wetgeving geldt in alle landen van de Europese Unie.

Het computertijdschrift verwijst onder meer naar het AppleCare Protection Plan voor de populaire muziekspeler iPod: om de aangeboden garantieperiode te verlengen van 1 jaar tot de wettelijk verplichte 2 jaar, rekent Apple de klant 79 euro aan. Ook computerboer Dell beperkt de standaard garantietermijn tot 1 jaar, maar tegen betaling kan het worden verlengd tot 3 jaar.

Is de garantieperiode voorbij?
                Is uw product kapot en is de extra garantie of fabrieksgarantie voorbij? Dan hebt u nog steeds rechten. U kunt dan dus nog steeds met het product teruggaan naar de winkel. U moet de verkoper wel uitleggen dat u het product normaal hebt gebruikt en dat het toch zomaar stuk is gegaan. U hebt dan recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Als de winkel dat niet kan of niet wil, hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt.

Jammer, frustrerend, schandalig dat 99,9% van het winkelpersoneel echt geen fluit begrijpt van deze wettelijk vastgelegde rechten van de consument. Nu wordt vaak op eigen onwetendheid de consument de winkel uitgebluft.
                bron: http://www.consuwijzer.nl
                nog meer info: http://www.macminds.net/viewtopic.php?id=5747
                Last edited by RikH; 15 december 2009, 10:05.
                Mijn foto's
                Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                  Dit is het normale forfetaire bedrag voor de vervanging van een display van een laptop. hier zit ook een behoorlijke werkkost in.

en vergelijk geen laptop van 600€ met een macbook aub.

Wat echter veel mensen niet weten is dat verkopers naast de garantie die ze "geven" ook aan bepaalde europese wetgevingen moeten voldoen, waarin staat dat een toestel moet voldoen aan de "te verwachten levensduur van een product". dit is vaak langer dan de gewone garantietermijn en het is aan de verkoper/hersteller om aan te tonen dat het defect niet het resultaat is van misbruik, niet uzelf. binnenbrengen en een aangetekend schrijven opsturen met voldoende bronvermelding zou voldoende moeten zijn!

Ik zou dus nooit een applecare nemen (dit dekt toch geen val / water / zandschade als ik het mij goed herinner), maar enkel gewone herstellingen, die onder de europese wetgeving moeten vallen. maar enkel een verzekering als het toestel véél in laptoponvriendelijke omstandigheden gebruikt word...

nog meer info: http://www.macminds.net/viewtopic.php?id=5747
                  en toch vind ik de prijs niet normaal okal is het een mac

Comment

en toch vind ik de prijs niet normaal okal is het een mac
                    en jouw defnitie van normaal is de juiste? véél succes zodra je je eerste herstelling moet laten uitvoeren.
                    Mijn foto's
                    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                      en jouw defnitie van normaal is de juiste? véél succes zodra je je eerste herstelling moet laten uitvoeren.
                      als mijn laptop aan het beeldscherm kapot is doe ik
                      of zn extra beeldscherm installeren of gewoon een nieuwe laptop kopen.
                      maar laten repareren voor zoveel geld doe ik niet

Comment

Is die 17" versie nog wat "portable" of is het ook z'on bakbeest als de andere 17" bij HP, DELL, Sony, ..

Ik zou misschien volgend jaar een macb. pro willen aanschaffen (voor 't werk dan in dualboot) maar het moet toch nog enigszins portable zijn he.
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik heb ze hier momenteel naast elkaar staan: de HP Pavillion C8000 van mijn zoon, en de MacBookPro 17" van mijn vrouw. Lengte en breedte verschillen misschien niet zoveel, maar de hoogte van de HP is dubbel zoveel zodat de MBP ongeveer twee keer in de HP kan, en ik denk dat het gewicht ook ongeveer x2 is. De netstroomadaptor van de HP alleen al weegt volgens mij meer dan één kg!
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

als mijn laptop aan het beeldscherm kapot is doe ik
                            of zn extra beeldscherm installeren of gewoon een nieuwe laptop kopen.
                            maar laten repareren voor zoveel geld doe ik niet
                            Een laptop van 600 euro doe je inderdaad geen kosten van 650 euro aan. Een laptop van 2499 euro en 2 jaar oud wél ...
                            nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

Comment

Ach man, doe niet belachelijk, 600 euro voor een nieuw scherm is absurd gewoon, maar ja, er staat een merknaam op he
                              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                                Ach man, doe niet belachelijk, 600 euro voor een nieuw scherm is absurd gewoon, maar ja, er staat een merknaam op he
                                Als bij een Macbook Pro het scherm wordt vervangen, dan wordt eigenlijk de gehele bovenkant van de laptop vervangen. Dus niet alleen het toch al dure LED LCD scherm zelf maar ook de (dure aluminium) behuizing, ingebouwde webcam etc. etc.

Anyway, er zijn ook wel goedkopere oplossingen om een Macbook Pro scherm te vervangen. Replacedirect.com bijvoorbeeld vervangt ook MBP schermen tegen een veel lagere prijs. Alleen vervangen zij alleen het scherm en niet de behuizing etc. Enig nadeel van dit bedrijf is dat zij geen erkend Apple reparateur zijn. Als je dus een reparatie door hun laat uitvoeren verlies je je Apple garantie..... Mijn MBP (model early 2008) zou hier voor 240,- gerepareerd kunnen worden. (ik heb een heel klein krasje (nog geen 2 milimeter maar toch stoor ik mij er aan) in mijn scherm doordat er een kopje met een lepeltje erin op m'n laptop is gevallen ) Maar ik heb nog garantie op mijn MBP dus ik wacht in ieder geval tot mijn garantie verlopen is. (heb al wel een schade-uitkering ontvangen van mijn verzekeraar) Tenzij ik besluit om over een aantal maanden mijn MBP te vervangen voor een nieuwe Unibody machine.
                                www.indetailfotografie.nl

Comment

Working...
                                X