Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe GPU: PC loopt vast

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nieuwe GPU: PC loopt vast

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
    Opletten met nieuwe grafische kaarten, soms moet je de oude drivers met een specifiek tooltje verwijderen. Gewoon de stuurprogramma's verwijderen is vaak niet voldoende.
    ja soms maar meestal is het stuurprogama verwijdereren meer dan voldoende.

bedankt voor de waarschuwing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix Bekijk bericht
      @ TS : ik veronderstel dat je ook wel iets zal laten weten als je het allemaal geprobeerd hebt, en het terug werkt ??
      Ja zeker, ben verrast door de massale reacties op mijn vraag, bedankt!
      Ik had zelf wel gezien dat die 350W aan de krappe kant is, maar 't was een minimum vereiste hé.
      Volgende week ga ik naar dezelfde computerboer, voor een zwaardere voeding, en kijken wat zijn reactie is.
      En ik laat hier zeker iets weten als het euvel verholpen is.
      Nogmaals dank voor de tips!
      David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
        Ik had zelf wel gezien dat die 350W aan de krappe kant is, maar 't was een minimum vereiste hé.
        Volgende week ga ik naar dezelfde computerboer, voor een zwaardere voeding, en kijken wat zijn reactie is.
        graag gedaan hoor heb je nog vragen dan kan je hier terecht
        veel su6

Comment

ondertussen kan je hier hier eens checken hoeveel je PCtje er door jaagt
          Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
            ondertussen kan je hier hier eens checken hoeveel je PCtje er door jaagt
            Had die calculator net ook al gevonden, het volgende is wel goed om te weten ... daar de PC toch al meer dan drie jaar bolt.
            Electrolytic capacitor aging. When used heavily or over an extended period of time (1+ years) a power supply will slowly lose some of its initial wattage capacity. We recommend you add 10-20% if you plan to keep your PSU for more than 1 year, or 20-30% for 24/7 usage and 1+ years.
            Waarschijnlijk had de voeding het dan vóór de nieuwe GPU ook al moeilijk, want ik kom uit op +/- 250W.
            David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

het merk van voeding is ook heel belangrijk. De A-merken kunnen zonder veel problemen gedurende langere tijd het aangegeven vermogen geven. Bij de anderen geven ze eerder het maximum aan dat ze gedurende een heel korte tijd kunnen leveren en mag je het maximum-vermogen met een heel grote korrel zout nemen
              http://www.mimoza.be/

Comment

Sinds een jaar of zes installeer ik enkel nog van deze fabrikant met geen problemen tot nu toe:klik of klik
                Hier lees ik ook veel goeds van klik, klik
                keuze genoeg

(maar voor ik de PSU zou vervangen zou ik toch de geleverde spanningen controleren bij zware belasting van de GPU. Er bestaan freeware softjes voor, alleen ben de naam effe kwijt...)
                Last edited by Rudy M.; 12 december 2009, 11:48.
                Rudy,

Comment

Ja deze was't : pcwizard...
                  Rudy,

Comment

Je hebt een kaart waar je geen extra voedings kabeltje moet gebruiken. Deze kaart kan dus onmogelijk zoveel stroom gebruiken dat je hele PC crashed.
                    Toch maar even de kaart nazien op fysische gebreken, en deze eventueel er nogmaals goed inschuiven. Lukt het dan nog niet, dan pas de voeding vervangen.

Wel is het zo dat een pc helemaal niet opstart als er teveel stroom gebruikt wordt.
                    Dus er overbelasting zal je direct merken, niet na een half uurtje werken.

Is alles nog goed aangesloten op het moederbord. Soms kan het zijn dat je door het vervangen van de kaart wat hebt geraakt ofzo. Draaien de ventilatoren nog naar behoren.

Zelf zou ik het in het begin niet steken op een te zwak voedingscomponent. Tenzij je deze waarde ook effectief hebt nagekenen met de diagnosesoftware die bij je moederbord en GPU zijn bijgeleverd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
                      als ik een videokaart upgrade dan koop ik meestal ook een nieuwe voeding
                      Eigenlijk doe je dan kosten en werk voor niets .. mits jij PC's opblaast als je de voeding vervangt.

Nu of het de voeding is of niet ... mocht de voeding niet voldoen voor de kaart dan heb je veel kans dat het nooit werkt en dat die niet eens deftig opstart. Als het probleem zich pas na een tijd voordoet zou ik eerder kijken in de richting van koeling, conflicten als het bij het starten van een programma is, correcte installatie (slechte contacten). Updaten van de drivers kan soms ook helpen, laatste versie downloaden.
                      Onderdelen vervangen zou ik toch niet direct doen, het kan altijd dat het aan uw voeding ligt maar vervangen als het niet echt nodig is lijkt me ook niet de beste oplossing.
                      Last edited by VerSeg; 14 december 2009, 04:26.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Ik heb enkele dagen geleden een kapotte grafische kaart vervangen door dit nieuw exemplaar: MSI N220GT.
                        Op het eerste zicht leek alles prima te werken, maar na een tijdje loopt de PC telkens opnieuw vast.

Mijn eerste vermoeden was de geluidskaart die te dicht tegen de fan van de GPU zat, maar na de geluidskaart een PCI-verdieping lager te hebben gestoken blijft de temperatuur van de GPU hetzelfde, én de PC blijft vastlopen.
                        Kan ik er vanuitgaan dat de PC-voeding (350W) te licht is in combinatie met deze grafische kaart, en dat het probleem opgelost kan worden door een zwaardere PC-voeding te steken?
                        Ik had een tijdje geleden trouwens ook al een extra interne harde schijf geplaatst.
                        dg,

Jouw pc-voeding, 350 W., is het MINIMUM wat deze kaart vraagt (12 V.).
                        Dus.... deze kaart heeft minstens 350W nodig.

Of dit een oorzaak is dat de pc telkens uitvalt, weet ik niet.
                        Voor de rest is dit een prima grafische kaart.

Elke kaart van MSI komt met een handleiding...
                        Zo niet dan vind je die terug op hun website.

Maakt de ventilator van deze kaart lawaai?
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Voeding best iets zwaarder, maar toch nog een extra puntje om op te letten.

Zit er genoeg cooling op je pc-kast ?

Zware VGA's worden serieus warm. De cooling van de VGA haalt de warmte van de kaart en blaast deze in de behuizing van de pc.
                          Als daar de warmte niet op een degelijke manier wordt afgevoerd naar buiten, dan krijg je een systemtemperature probleem, wat ook tot vastlopen of sudden shutdowns kan leiden.
                          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Eigenlijk doe je dan kosten en werk voor niets .. mits jij PC's opblaast als je de voeding vervangt.

Nu of het de voeding is of niet ... mocht de voeding niet voldoen voor de kaart dan heb je veel kans dat het nooit werkt en dat die niet eens deftig opstart. Als het probleem zich pas na een tijd voordoet zou ik eerder kijken in de richting van koeling, conflicten als het bij het starten van een programma is, correcte installatie (slechte contacten). Updaten van de drivers kan soms ook helpen, laatste versie downloaden.
                            Onderdelen vervangen zou ik toch niet direct doen, het kan altijd dat het aan uw voeding ligt maar vervangen als het niet echt nodig is lijkt me ook niet de beste oplossing.
                            als ik mijn pc beter wil hebben vervang ik wel eens wat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
                              als ik mijn pc beter wil hebben vervang ik wel eens wat.
                              En dan uw pc naar de knoppen zeker met al jou talenten

PS : is het al schoolvakantie ?
                              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                                En dan uw pc naar de knoppen zeker met al jou talenten

PS : is het al schoolvakantie ?
                                nee hoor ik heb hier een vierjarige pc staan daar heb ik heel veel aan verandert. zoals
                                de videokaart vervangen
                                netwerkkaart
                                voeding
                                geluidskaart.
                                werkgeheugen.

en hij doet het gewoon nog.

Comment

Working...
                                X