Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De winter is in aantocht ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: De winter is in aantocht ...

    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    en simca, nog zo'n roestbak
    Roesten deden ze zeker, maar het waren ook heel gevaarlijke auto's.
    Door het zwakke plaatwerk kwam de motor die achteraan stak helemaal naar voor tijdens een crash.

    Het enige voordeel was dat ze die niet meer in een blokje moesten persen, dat was al tijdens de crash gebeurd. Maar het nadeel was dat de inzittenden tussen de muur en de motor geplet werden...

    Het is waarschijnlijk de minst crashbestendige auto die er ooit is gebouwd...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: De winter is in aantocht ...

      Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
      en simca, nog zo'n roestbak
      En zeggen dat we daar vroeger 11 jaar mee gereden hebben (allez, mijn vader). Met drie kinderen op de achterbank en alles op de "porte-bagage", de cols doen in de Alpen. Wij moesten van ons vader alle raampjes openzetten. Hij zette de verwarming vollen bak (terwijl het buiten zo'n 30 graden was...) om de motor extra koeling te geven. Maar dan nog ging het 'rode lampje' branden en moesten we af en toe even 'afkoelen' aan de zijkant van de weg. Jaja, dat waren tijden.
      Dan in 1973 een Alfasud gekocht : dat was een echte sportwagen vergeleken met de vorige simca. Heerlijke boxermotor, helaas ook zo'n roestbak...
      Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
      And why do we fall, Bruce?

      Comment


      • #18
        Re: De winter is in aantocht ...

        Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
        ... En we hadden geen airco, dus als we met een paar in die auto zaten, te hijgen en met natte kleren, waren alle ramen bewasemd. ...
        Jaja, niet eens de tijd nemen om je uit te kleden voor "het betere werk".
        Zooo herkenbaar.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #19
          Re: De winter is in aantocht ...

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Roesten deden ze zeker, maar het waren ook heel gevaarlijke auto's.
          Door het zwakke plaatwerk kwam de motor die achteraan stak helemaal naar voor tijdens een crash.

          Het enige voordeel was dat ze die niet meer in een blokje moesten persen, dat was al tijdens de crash gebeurd. Maar het nadeel was dat de inzittenden tussen de muur en de motor geplet werden...

          Het is waarschijnlijk de minst crashbestendige auto die er ooit is gebouwd...
          Simca 1000 GLS, gekocht in maart 1970 en verkocht in december 1972 met +/-180 000 km op de teller, schitterend autootje denk er soms met veel nostalgie aan terug, mijn eerste spliksplinter nieuw auto, aankoopprijs toen iets van een 75 000 BFR nieuw.

          Gelukkig ben ik er nooit mee gecrasht
          mvg,
          Ludo V.

          Comment


          • #20
            Re: De winter is in aantocht ...

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            wat dacht je van naar schoolfietsen (ja...fietsen) in de vrieskou en met sneeuw.
            grt,bouk.
            De twee "extremen" bouk heb ik meegemaakt: hitte en koude.
            Het mooiste vond ik de sneeuw, het verkeer lag compleet plat, er was dus ook geen
            openbaar vervoer en dus géén school
            Op het raam van mijn slaapkamer "stonden" ijsbloemen...
            (VerSeg sprak er nog over)
            Heerlijke tijd.

            Nu hebben we regen en wind, de gekste temperaturen over het ganse jaar
            en mensen die klagen vanaf januari tot december
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #21
              Re: De winter is in aantocht ...

              Ik had gehoord van mijn moeder dat ze zelfs al wat sneeuw verwachten in de Ardennen, of zijn die weersvoorspellingen ondertussen alweer veranderd?

              De winter is hier al een paar weken bezig, en met hier heb ik het over Vancouver wat in het westen van Canada ligt. We hebben een stralend zonnetje sinds eind november en temperaturen rond de +1 graden overdag en rond de -8 graden 's nachts. Vannacht gaat er wat meer bewolking komen opzetten en verwachten we onze eerste sneeuw en het gaat morgen alsook het hele weekend blijven sneeuwen. Ze zijn nog niet zeker wat er van komt, het wordt of wel maar paar centimers ofwel een krijgen we een volle lading van 20-30cm...maar het zal er een beetje afhangen hoe het weer zicht blijft ontwikkelen de komende dagen.

              Sneeuw is zeker wel eens plezant, maar zoveel als vorig jaar hoop ik niet meer te zien. Op de bergen mag het van mij de hele winter sneeuw en daar ligt ondertussen al zo'n 2 meter sneeuw sinds half november toen wij hier beneden veel regen kregen. Dus van mij mag het daarboven blijven, zolang er maar niet teveel van dat wit spul valt bij ons in de straat of eender ander lager gelegden gebieden. Vorig jaar hadden we zeker een meter sneeuw tegen Kerst en voor een keertje een erg witte Kerst. Ik heb nog niet veel witte kersten meegemaakt op mijn 10 jaar hier, maar we hebben wel elk jaar zo'n 3 tot 4 keer sneeuw per winter...soms maar een paar cm en soms ook wel eens 20-30cm, meestal is dit weg op 1 week tot 2 weken. We deden toen veel te voet en we konden voor 2 weken niet met de auto weg omdat onze achterstraat niet geruimd werd. Aan de voorkant parkeren doen we niet, want als het glad is glijden sommige auto's gewoon tegen de geparkeerde auto's aan.

              Hier zijn een paar foto's van bij ons thuis van onze winter vorig jaar:











              Groetjes uit Canada,
              Ann

              Comment


              • #22
                Re: De winter is in aantocht ...

                Schandalig!!!
                Veel te veel Ann
                Mooi he, he he, had ik (we?) maar een beetje van bij u daar.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #23
                  Re: De winter is in aantocht ...

                  dit is pas Winter:



                  en het leuke was, dat ik toen in de Persische Golf rond voer, met overdag ruim 40 graden boven nul, en s'nachts sliepen we aan dek, onderdeks was het niet uit te houden.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #24
                    Re: De winter is in aantocht ...

                    Mooie foto's van de winter in Canada, maar wat ben ik blij dat ik daar niet woon. Ik kan helemaal niet tegen de koude en die gladde wegen zijn mij véééél te gevaarlijk.
                    Geef mij maar een zachte Belgische winter : niet te koud, moeten we niet te hard stoken en geen gevaarlijke wegen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: De winter is in aantocht ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                      Mooie foto's van de winter in Canada, maar wat ben ik blij dat ik daar niet woon. Ik kan helemaal niet tegen de koude en die gladde wegen zijn mij véééél te gevaarlijk.
                      Geef mij maar een zachte Belgische winter : niet te koud, moeten we niet te hard stoken en geen gevaarlijke wegen.
                      Haha Willy, ik begrijp je. Gelukkig heb ik nog maar 1 keer zo'n winter meegemaakt met zoveel sneeuw op die 10 jaar dat ik hier woon. Meestal is het zo koud niet en gaan de temperaturen overdag zelden onder het vriespunt en 's nachts is -5 graden al erg koud voor deze streek! Meestal sneeuwt het ook zoveel niet en als het dan eens wat meer sneeuwt dan is dat op een week of 10 dagen weg en worden de wegen erg goed sneeuwvrij gehouden zodat het niet gevaarlijk is. Maar vorig jaar was een uitzondering, toen bleef het maar komen...om de paar dagen een goede lading sneeuw en de strooi diensten konden het niet bijhouden. Ze ruimen ook sneeuw op de wegen, maar die sneeuwruimers konden al die ladingen sneeuw ook niet bijhouden. Zo'n winter zullen we wel niet vlug meer meemaken.

                      Op het moment sneeuwt het hier een beetje. De straat is bedekt met een heel heeft dun laagje sneeuw.

                      Groetjes,
                      Ann

                      Comment


                      • #26
                        Re: De winter is in aantocht ...

                        Sneeuw,ijzel,koude hebben me nooit kunnen tegenhouden. Voor de motorijders... waar is de tijd van het Elephantentreffen in januarie (Nürburgring)... dat was voor mij echte fun.
                        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                        Comment


                        • #27
                          Re: De winter is in aantocht ...

                          Hendeltje draaien om de ruiten te openen en zo ook voor het schuif/kanteldak,
                          géén airco, servostuur, navi, soundsyteem, xenon, electrische deurvergrendeling of whatever van technische snufjes aan mijn zeer geliefde auto.

                          Ik rij er dagelijks mee en zou voor geen geld van de wereld willen wisselen voor een moderne wagen.
                          +345.000km op de teller en still going strong, very strong!

                          oh God, i just LOVE my '89 BMW 324d !!
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                          Comment

                          Working...
                          X