Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

schandalig: fotograaf zwaar bestolen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

    Zelf behoor ik tot de gelukkigen nog nooit bestolen te zijn van mijn spullen terwijl ik onderweg was, en heb ook aardig toch wat treintjes genomen....met dure spullen...
    Voor de kenners van antwerpen - ik heb lange tijd in een zijstraat van het de koninckplein gewoond en daar gebeurt wel eens wat met onze "nieuwe" belgen, eigenlijk dagelijks hoorde ik daar miserie, ik kan je vertellen dat ik zelfs snachts daar rondliep zonder enig probleem, toegegeven ik was daar geen onbekende....
    maar dit geld ook voor andere plaatsen , nooit problemen gehad zelf....
    Maar belgie op zijn kop dat kan ik alleen maar bevestigen, toen ik in brussel aan het station passeerde zag ik pertinent dat een meisje van wat achteraf bleek amper 14 jaar op klaarlichte dag (stond op haar ouders te wachten) in een hoekje werd geduwd en bepoteld door 3 "nieuwe jongeren" mensen liepen gewoon voorbij al was duidelijk dat het meisje verstijfde van angst geen kat die een poot uitstak of er iets van zei!!!
    toen ik vriendelijk verzocht het kind met rust te laten was dat blijkbaar niet naar de zin van die kerels en maande me aan verder te lopen , toen ik zei dat ze het kind dan best maar even gerust lieten vroeg 1 van die kerels of ik misschien "een mes in mijn lijf wilde" en toonde me het ook, mijn reaktie (misschien wat overdreven achteraf gezien) daarop was dat ik de kerel enkele kletsen verkocht en de andere 2 gewoon uit angst wegvluchte....
    resultaat, uren en uren op het politie kantoor doorgebracht , voor verklaringen , het betrokken kind ook ,
    als beloning kreeg ik van de rechtbank de rekening gepresenteerd voor medische zorgen aan het "slachtoffer"en 14 dagen "werkonbekwaam" namelijk meer dan 3000 euro (en nogthans was die kerel werkloos en leefde van het ocmw) !!!! de rechter oordeelde dat ik onevenredig veel geweld had gebruikt, en dat niet bewezen was dat de dader mij ook daadwerkelijk wilde aanvallen met het mes .
    Nu weet ik waarom mensen gewoon doorlopen wanneer ze een misdaad zien gebeuren, stank voor dank ja , zo werkt het...bah
    1 troost: de ouders en het meisje zelf hebben op alle mogelijke manieren hun dankbaarheid uitgedrukt en uiteindelijk hebben zij wel alles betaald ....en heb er een zeer goede vriendschap aan overgehouden...
    de daders kwamen er vanaf met een "voorwaardelijke celstraf"
    http://www.jvs-photography.be/

    Comment


    • #32
      Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

      Amai, erg !!!!

      Aan Brussel Noord of aan de Roosevelt in Antwerpen is t ms ook niet veilig, maar ik heb er nog nooit problemen gehad. Je moet natuurlijk niet te opzichtig met je materiaal rondlopen !

      Mijn ma is al wel 3x bestolen op de Roosevelt, zelfs zonder dat ze het wist ! Pas als ze thuiskwam merkte ze dat haar portefeuille en gsm weg was.

      Op de bus of trein zijn de gevaarlijkste momenten die waarop jij of de andere passagiers op of afstappen.

      Als je even naar t wc gaat kan je best je materiaal meepakken.

      Als je ziet dat ze in Brussel Centraal zelfs voor een mp3-speler een moord plegen, zou je voor minder niet de held uithangen.

      Iets wat ik onlangs heb meegemaakt : ik kwam buiten uit het Centraal station en was helemaal suf van een examen dat ik had afgelegd.

      Onderweg naar de bushalte werd ik bijna omver gelopen door een jongen. Ik maakte hem uit, maar maakte me er verder niet druk in. Ik vond het wel raar dat die jongen zo rap liep.

      Een beetje later kwam er een andere jongen aan, die blijkbaar overvallen was door de eerste. Wij besloten om er achter te gaan.

      Die die was een allochtoon van +- 16 jaar en wij waren 2 mannen van in de 30, dus het was niet moeilijk om hem vast te pakken en in bedwang te houden eens hij in een winkel gevlucht was.

      Wij vroegen aan de uitbaatster (wschl familie van de dief) om de politie te bellen, maar dat wou ze niet en ze wou dat wij de zaak verlieten, wat we ook deden.

      De dief beweerde dat hij onschuldig was, en hij zou de politie bellen om het uit te praten. Natuurlijk belde hij de politie niet, maar zijn vriendjes.

      Op den duur was het 10 tegen 2 en dan hebben we maar het hazepad gekozen.

      Voor t zelfde geld kreeg ik ook een pak slaag voor iets wat me niet aanging.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • #33
        Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        Waar ik vroeger woonde, kon men de voordeur open laten, niemand zou het in zijn hoofd halen om met kwade bedoelingen binnen te komen.
        Nu kan dat niet meer.
        In dat opzicht was het vroeger inderdaad beter.
        De wereld is er gewoon crimineler op geworden.
        Na een inbraak vertelde inbraakpreventie ons dat dat allemaal mensen uit arme landen waren en dat we best een veilige voordeur moesten plaatsen,kostprijs ong 2000€.Als dat allemaal normaal is tja ....
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

        Comment


        • #34
          Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

          Wel eens de veilige voordeuren gezien in b.v. Peru. Dat gaat het blijkbaar ook naar toe in Belgie/Nederland.
          Wat zijn de concequenties voor de dief als hij betrapt wordt?
          Wat zijn de concequenties voor de eigenaar als hij zijn spullen verdedigt bij poging tot diefstal ?
          Je blijft eigenaar van je goederen zolang het die ander goed vindt !

          .......en de politiek en Justitie maar roepen dat het wel meevalt.
          AGFA- Klick; Nikon D300; Nikon D4; Nikon 70-200 2.8 VRII; Nikon 18-200 mm; Nikon 17-35 mm 2.8; Sigma Macro 105 mm 2.8; Nikon 28-120 mm 4.0; SB 800; SB 910;Tamron AF SP 2x teleconverter 7 el; Nikon 50 mm. 1.8; Tamron 28-75 2.8 AS EX DI LD (IF);

          Comment


          • #35
            Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

            Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
            Tja, gebeurt elke dag op de Brusselse treinen & perrons. Iedereen die af en toe de krant leest, zou dit eigenlijk moeten of minstens kunnen weten. Het blijft smerig , maar als je met 7000€ aan spullen rondloopt, dan verlies je die toch geen seconde uit het oog. Enfin, ik toch niet en dan gaat het bij mij maar over een fractie qua materiaal.
            Wat een averechtse manier van redeneren......ook al houd ik mijn fotomateriaal niet altijd in het oog.....iedereen moet er met zijn poten vanaf blijven. Ook de politie begint stilletjes aan averechts te redeneren.....je krijgt een boete wanneer je je auto niet op slot doet. Tzal wel uit frustratie zijn dat men dit doet.....de dieven (degene die echt schuldig zijn) moet men soms dezelfde dag terug vrijlaten. Door een boete te schrijven aan diegene die hun auto open laten heeft men die dag dan toch nog iets nuttigs gedaan Misdaad in Belgie loont de moeite......het is nu enkel nog wachten op een schouderklopje van vadertje staat om het nog verder aan te moedigen.
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

            Comment


            • #36
              Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

              en ik maar denken dat maatschappelijke discussies hier niet mochten... of mag dat enkel maar als je de verzuurde vlaming komt uithangen?
              http://www.mimoza.be/

              Comment


              • #37
                Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

                Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                Waar ik vroeger woonde, kon men de voordeur open laten, niemand zou het in zijn hoofd halen om met kwade bedoelingen binnen te komen.
                Nu kan dat niet meer.
                Toch wel, verleden week vertrok ik 's morgens naar het werk en zie ik dat onze garagepoort open stond. Blijkbaar de hele nacht open gestaan. Het was wel schrikken maar verder geen probleem. Een paar jaar terug had ook de voordeur een hele nacht open gestaan (ttz, niet in het slot, gewoon duwen en open).
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #38
                  Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

                  Oorspronkelijk geplaatst door dengregg Bekijk bericht
                  en ik maar denken dat maatschappelijke discussies hier niet mochten... of mag dat enkel maar als je de verzuurde vlaming komt uithangen?
                  Dat zal ook wel zo'n maatregel zijn die de wet voorschrijft voor fora.....uw onvrede mag je nergens ventileren. Alle discussies die gaan over het falen van het rechtssysteem snel de kop indrukken.
                  Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                  http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                  Comment


                  • #39
                    Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

                    Oorspronkelijk geplaatst door dengregg Bekijk bericht
                    en ik maar denken dat maatschappelijke discussies hier niet mochten... of mag dat enkel maar als je de verzuurde vlaming komt uithangen?
                    grrrinnik.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #40
                      Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

                      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                      Amai, erg !!!!

                      Aan Brussel Noord of aan de Roosevelt in Antwerpen is t ms ook niet veilig, maar ik heb er nog nooit problemen gehad. Je moet natuurlijk niet te opzichtig met je materiaal rondlopen !

                      Mijn ma is al wel 3x bestolen op de Roosevelt, zelfs zonder dat ze het wist ! Pas als ze thuiskwam merkte ze dat haar portefeuille en gsm weg was.

                      Op de bus of trein zijn de gevaarlijkste momenten die waarop jij of de andere passagiers op of afstappen.

                      Als je even naar t wc gaat kan je best je materiaal meepakken.

                      Als je ziet dat ze in Brussel Centraal zelfs voor een mp3-speler een moord plegen, zou je voor minder niet de held uithangen.

                      Iets wat ik onlangs heb meegemaakt : ik kwam buiten uit het Centraal station en was helemaal suf van een examen dat ik had afgelegd.

                      Onderweg naar de bushalte werd ik bijna omver gelopen door een jongen. Ik maakte hem uit, maar maakte me er verder niet druk in. Ik vond het wel raar dat die jongen zo rap liep.

                      Een beetje later kwam er een andere jongen aan, die blijkbaar overvallen was door de eerste. Wij besloten om er achter te gaan.

                      Die die was een allochtoon van +- 16 jaar en wij waren 2 mannen van in de 30, dus het was niet moeilijk om hem vast te pakken en in bedwang te houden eens hij in een winkel gevlucht was.

                      Wij vroegen aan de uitbaatster (wschl familie van de dief) om de politie te bellen, maar dat wou ze niet en ze wou dat wij de zaak verlieten, wat we ook deden.

                      De dief beweerde dat hij onschuldig was, en hij zou de politie bellen om het uit te praten. Natuurlijk belde hij de politie niet, maar zijn vriendjes.

                      Op den duur was het 10 tegen 2 en dan hebben we maar het hazepad gekozen.

                      Voor t zelfde geld kreeg ik ook een pak slaag voor iets wat me niet aanging.

                      Ze hadden je nog kunnen beroven ook. Dan hadden ze meteen je identiteitsgegevens (waaronder je adres !) en dan was je nog niet meteen aan je "nief petatjes".

                      Comment


                      • #41
                        Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

                        De omgekeerde wereld. "Het schijnt" dat wanneer er iemand in Brussel zich voor je garagepoort heeft geparkeerd je niét de politie moet bellen. Nee, je moet kijken of de chauffeur op zijn dashboard geen telefoonnummer heeft achtergelaten. Dààr moet je bellen, dan komt hij, misschien, eventueel, als hij het niet te druk heeft, met tijd & boterhammen zijn auto verplaatsen. Misschien. Tot je in of uit je garage bent gereden. Dan wordt zijn wagen daar opnieuw geparkeerd, natuurlijk...

                        Comment


                        • #42
                          Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

                          Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                          Dat zal ook wel zo'n maatregel zijn die de wet voorschrijft voor fora.....uw onvrede mag je nergens ventileren. Alle discussies die gaan over het falen van het rechtssysteem snel de kop indrukken.
                          Neen Rupsie, dat is de huisregel hier op Bd, om de huisvrede te kunnen garanderen... Of er een link is naar een politieke partij vanuit de RvB, daar kan ik me niet over uitspreken.

                          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                          Comment


                          • #43
                            Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

                            Er zijn op het net meer dan voldoende andere plaatsen beschikbaar om maatschappelijke discussies te bespreken, BD behoort hier echter niet bij, daarom gaat dit topic ook op slot.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment

                            Working...
                            X