Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

schandalig: fotograaf zwaar bestolen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

    Oorspronkelijk geplaatst door Pieter.morlion Bekijk bericht
    Ik vind de reacties hier toch wat kort door de bocht gaan. Vooral meneer regulus is een minder heldere ster dan zijn nickname doet vermoeden.

    snip
    Get a reality check dude ... als je met zo'n bedrag aan materiaal rondloopt als een kip zonder kop dan ben je ofwel niet goed bezig ofwel steekt het op geen 1000€ (niet eens verzekerd jaja sure) ... heck man .. ik was ook een paar keer "target" en ik had niet eens fotomateriaal bij maar misschien waren mijn oogkleppen wel in glas ... enfin doe maar ...

    Comment


    • #17
      Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

      Gelukkig bestaan er nog jonge gasten die mensen willen helpen. Het zou spijtig zijn moest iedereen zo verzuurd zijn. Laten we hopen dat jij het nooit meemaakt. Voor zo een benefiet heb je vrienden nodig.
      En een beetje meer solidariteit onder fotografen zou trouwens niet misstaan.


      In Brussel zit je zelfs in je auto niet op je gemak, zoals ik zelf al heb meegemaakt. Handtas vast met de gordel, fotomateriaal in de koffer.
      Ik heb ook al gehad dat mijn rugzak al opengemaakt werd terwijl ik naar mijn auto stapte (zonder dat ik voelde!) of zelfs gewoon als ik tussen het publiek naar achteren stapte. Tja, ik heb geen ogen op de achterkant van mijn hoofd.
      En wat als je bv in de Lotto Arena we bij bepaalde artiesten gewoon alle tassen moest achterlaten omwille van de pyro? Dat is ook hopen dat je alles nog terug hebt als je terug uit de pit komt. Je hebt niet altijd alles onder controle.

      Misschien moeten jullie eens wat meer buitenkomen ipv het slachtoffer te veroordelen.
      Canon 40D en nog wat rommel waarmee ik nog moet leren werken....

      Comment


      • #18
        Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

        Zucht... En zo zijn we dan wéér aanbeland bij het onderwerp "verzekeren van fotomateriaal/wel & wee".
        ---------------
        Ik ben van oordeel dat dit niet de minste zin heeft omdat elk "schadegeval" alleen maar aanleiding gaat geven tot teleurstelling en frustratie.
        ---------------
        Zie ook : http://forum.belgiumdigital.com/f6/c...ml#post2415872

        Comment


        • #19
          Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          het verhaal is zo wak als een nat "frans" brood ... uw fotomateriaal onbeheerd achter laten om wat muntstukken te zoeken? kom nou ?? ...
          Zelfs al hangt uw materiaal op je schouder, moet je oppassen in Brussel Noord. Je voet niets, je ziet niets maar beneden aan de trap in Brussel Noord stel je vast dat je tas geopend is en een laptop verdwenen. Ze weten goed genoeg in de stations wie die kerels zijn maar... alleen als ze betrapt worden mag ingegrepen worden.

          Comment


          • #20
            Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

            veroordelen doe ik niet. Daar hebben we rechters voor. Maar als je zo iets tegenkomt in de grote stations, weet dan altijd dat er videoopnamen worden gemaakt van stations.

            Elk rechtelijk ambt kan de beelden opvragen bij de spoorweg. Zo hebben ze al een aantal misdaden en daders kunnen strikken. Dus dit kan goed aflopen.

            Comment


            • #21
              Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

              Illusies ? Een paar jaar geleden had de politie in het Brusselse "het" gevonden. In plaats van àchter de feiten aan te lopen besloten ze om "val" te gebruiken.
              --------------
              Dat ging zo : men parkeerde een wagen waarin, duidellijk zichtbaar, enige "opwindende" zaken aanwezig waren. Een leren vest, een laptop, een gsms,... "Verdekt" opgesteld : een 10-tal politiemannen (m/v). En het wérkte ! Moeiteloos werden elke dag "inbrekers in den wagen" opgepakt. Maar toen ik dat in de krant las wist ik meteen hoe laat het was. Of zou worden...
              ---------------
              Niémand werd veroordeeld. De advocaten van de daders : "Uitlokking, Mijnheer de Rechter !".
              ---------------
              Een paar weken geleden het volgende bericht in de krant : in een voetbalkantine van een kleine club werd de laatste tijd geregeld ingebroken, 's nachts. Op zichzelf viel daar niet zoveel te rapen (wat drank, wat chips, misschien wat geld) maar de schade aan de kantine was groter dan de buit. Enfin, moegetergd besluit iemand van het bestuur er een paar nachten te gaan slapen, samen met zijn straffe hond. Het resultaat ? Hij had metéén prijs. Nee, geen bloemen voor deze man, wél een klacht aan zijn been. Omdat hij geweld heeft gebruikt tegen die inbreker (die natuurlijk de benen wilde nemen).
              ---------------
              Wakker worden : dit is België in 2009 !

              Comment


              • #22
                Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

                Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                Illusies ? Een paar jaar geleden had de politie in het Brusselse "het" gevonden. In plaats van àchter de feiten aan te lopen besloten ze om "val" te gebruiken.
                --------------
                Dat ging zo : men parkeerde een wagen waarin, duidellijk zichtbaar, enige "opwindende" zaken aanwezig waren. Een leren vest, een laptop, een gsms,... "Verdekt" opgesteld : een 10-tal politiemannen (m/v). En het wérkte ! Moeiteloos werden elke dag "inbrekers in den wagen" opgepakt. Maar toen ik dat in de krant las wist ik meteen hoe laat het was. Of zou worden...
                ---------------
                Niémand werd veroordeeld. De advocaten van de daders : "Uitlokking, Mijnheer de Rechter !".
                ---------------
                Een paar weken geleden het volgende bericht in de krant : in een voetbalkantine van een kleine club werd de laatste tijd geregeld ingebroken, 's nachts. Op zichzelf viel daar niet zoveel te rapen (wat drank, wat chips, misschien wat geld) maar de schade aan de kantine was groter dan de buit. Enfin, moegetergd besluit iemand van het bestuur er een paar nachten te gaan slapen, samen met zijn straffe hond. Het resultaat ? Hij had metéén prijs. Nee, geen bloemen voor deze man, wél een klacht aan zijn been. Omdat hij geweld heeft gebruikt tegen die inbreker (die natuurlijk de benen wilde nemen).
                ---------------
                Wakker worden : dit is België in 2009 !
                hier zouden we zo een moeten hebben . . . . verder
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #23
                  Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

                  Oorspronkelijk geplaatst door lenore Bekijk bericht
                  Gelukkig bestaan er nog jonge gasten die mensen willen helpen. Het zou spijtig zijn moest iedereen zo verzuurd zijn. Laten we hopen dat jij het nooit meemaakt. Voor zo een benefiet heb je vrienden nodig.
                  En een beetje meer solidariteit onder fotografen zou trouwens niet misstaan.

                  snip
                  zou niet weten waarom ... [maatschappelijke uitschuiver] get a reality check 2 .. sommige mensen moeten voor zo'n bedrag 4-5 maand keihard werken .. wordt dit een nieuwe soort overbeschavingsziekte? ik keur geweld absoluut niet goed maar het verhaal is voor mij net iets te opgeklopt en zelfs gespeend van enige professionaliteit .. en wat het verschil is tussen een "fotografie benefiet" en "rondgaan met uw klak" moet iemand mij eens verduidelijken, vrienden op of af
                  .. en als mijn spullen gepikt worden dan zal ik mijn hand op mijn hoofd leggen en kijken wie er onder staat vooropgesteld dat ik niet in een hospitaal lig ... djeezes ..

                  Comment


                  • #24
                    Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

                    Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                    Zelfs al hangt uw materiaal op je schouder, moet je oppassen in Brussel Noord. Je voet niets, je ziet niets maar beneden aan de trap in Brussel Noord stel je vast dat je tas geopend is en een laptop verdwenen. Ze weten goed genoeg in de stations wie die kerels zijn maar... alleen als ze betrapt worden mag ingegrepen worden.
                    Een truk die ik de laatste tijd zie in Brussel (kom er veel ) is dat één of andere trees plotseling een sierraad (gouden ring) vindt en je in de 'vondst' betrekt. De onzichtbare kompaan snaait je portefeuille of watdanook.

                    -m-
                    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                    Comment


                    • #25
                      Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

                      @ toerist

                      Ja, dà's ook zo'n verhaal dat ik nu lees. Ze pakken die overvaller en krijgen zélf nog een klacht aan hun broek. De wereld op zijn kop. Een tijdje geleden werd er in een bepaalde winkel veel gestolen. De uitbater kende de dieven (via zijn bewakingscamera) maar omdat de politie er toch niet naar omkeek hing hij hun foto uit in zijn etalage. Inbreuk op de privacy, natuurlijk : foto's moesten meteen weg !
                      ---------------
                      "Onze" regeringen zijn ZO goed dat ze van de daders slachtoffers maken !

                      Comment


                      • #26
                        Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

                        Vele vinden het normaal dat we ons verzekeren,we leven in een omgekeerde wereld.
                        Als je zegt dat het vroeger beter was dan ben je een zeveraar !!!
                        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                        Comment


                        • #27
                          Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                          Als je zegt dat het vroeger beter was dan ben je een zeveraar !!!

                          Het was vroeger helemaal niet beter.
                          Alleen wist je minder.

                          Comment


                          • #28
                            Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

                            Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                            Zelfs al hangt uw materiaal op je schouder, moet je oppassen in Brussel Noord.
                            Zelfs al heb je alles vast in je handen en vastgeketend aan je lijf ... als ze het willen hebben zullen ze u wel vriendelijk verzoeken het af te geven.
                            Dit kan overal gebeuren, in elke straat, elke gemeente of stad en in eender welk land.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

                              Ik zet zelfs de koptelefoon van mijn Ipod (450 euro destijds) af als ik in Antwerpen rondloop.

                              Je wordt niks gewaar van je omgeving, en voor je het weet is iemand met je Ipod weg.

                              Als ik duur fotomateriaal mee zou hebben op de trein, zou ik het in een onopvallende rugzak steken en zeker niets bovenhalen.
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                              Comment


                              • #30
                                Re: schandalig: fotograaf zwaar bestolen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                                Vele vinden het normaal dat we ons verzekeren,we leven in een omgekeerde wereld.
                                Als je zegt dat het vroeger beter was dan ben je een zeveraar !!!
                                Waar ik vroeger woonde, kon men de voordeur open laten, niemand zou het in zijn hoofd halen om met kwade bedoelingen binnen te komen.
                                Nu kan dat niet meer.
                                In dat opzicht was het vroeger inderdaad beter.
                                De wereld is er gewoon crimineler op geworden.

                                Comment

                                Working...
                                X