Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
toffe topic,
die comma is al jaren een struikelblok .
spatie ervoor, spatie erna, ervoor en erna en nu dus blijkbaar erna
Ikzelf ben mijn taal niet machtig, hoeft ook niet, maar ik zorg ten minste voor werkgelegenheid, vraag dat maar aan mijn secretaresse
Laat ons zeggen dat taalpuristen het moeilijk hebben sedert de (op)komst van het internet, de sms-cultuur en het vernieuwde onderwijs .
In mijnen tijd moest je nog alles ondergaan op schoolgebied, laat ons zeggen er werd veel "vanbuiten geblokt" (systeem heeft zijn beperkingen maar blijft langer hangen dan het huidige systeem ).
Oja, ik stoor mij aan taalfouten in officiële aankondigingen en contracten, maar in dagdagelijkse forum-babbels tolereer ik ze makkelijker, om criticasters de mond te snoeren nam ik het zelfs mee in mijn signatuur.
In't Frans wel hè! Toch minstens bij een vraagteken... de rest weet ik eigenlijk niet.
Gr Geert
Nooit zo geleerd op school hoor, altijd vraagteken direct na het laatste woord.
En in het Nederlands is er een spatie tussen In en 't en is het hé en niet hè. Terwijl we dan toch bezig zijn.
Comment