Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Accumulatiekachels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Accumulatiekachels

    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Is het niet zo dat voor de prijsbepaling van de installatie gewoon gekeken wordt naar het aantal A dat door de hoofdkast gaat ?
    60A monofazig is dus meer dan 20 A 3-fazig, en dus duurder ? Qua vermogen is het wel gelijk natuurlijk...
    Qua eventuele eenmalige vermogenstussenkomst is dat ook gelijk hoor.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #17
      Re: Accumulatiekachels

      Heb hier en brochuurke gevonden van Infrax.

      Kan altijd interessant zijn...

      Zij sluiten blijkbaar standaard 40A monofazig aan, voor elektrische verwarming raden ze wel 3-fazig aan (afhankelijk van het vermogen), wat logisch is.
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #18
        Re: Accumulatiekachels

        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Heb hier en brochuurke gevonden van Infrax.

        Kan altijd interessant zijn...

        Zij sluiten blijkbaar standaard 40A monofazig aan, voor elektrische verwarming raden ze wel 3-fazig aan (afhankelijk van het vermogen), wat logisch is.

        Thx

        Comment


        • #19
          Re: Accumulatiekachels

          Amaai, mijn PC geeft aan 6 minuten om dat PDF 'ke te downloaden, dan hoeft het voor mij niet meer. Als de Infrax service even snel is als hun server.....
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #20
            Re: Accumulatiekachels

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Amaai, mijn PC geeft aan 6 minuten om dat PDF 'ke te downloaden, dan hoeft het voor mij niet meer. Als de Infrax service even snel is als hun server.....
            Vreemd : hier is het binnen op een seconde of 20...
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #21
              Re: Accumulatiekachels

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Ben benieuwd.

              Ik ben de eerste om te zeggen dat een nieuwe installatie moet gekeurd worden.
              Maar als de bestaande installatie van TS voldoet om op stopcontacten 3 à 4 KW aan te sluiten (minimum draden van 2,5 mm2 en beveiligd met automaten van 20A) en gekeurd is, dan zou ik in zijn geval toch op deze manier te werk gaan voor die twee kachels: ik kableer de kachels intern monofasig, ik zet er een stuk kabel aan met 2,5mm2 draden en een geaarde stekker. Ik plaats in het stopkontakt een schakelklok die 4 KW kan schakelen en laat die combinatie vanaf middernacht tot 7 uur stroom geven aan de kachel. Beide kachels moeten dan wel op stopcontacten komen die op verschillende zekeringen zitten. Waarom van 0 uur tot 7 uur ? Omdat je dan tussen 22 en 24 uur nog een wasje of een vaatwasje kan laten draaien op het goedkope tarief.
              Wat wel een probleem zal geven met deze werkwijze, zijn eventueel aanwezige dagelementen in de kachels. Die kan je dan niet gebruiken.
              Technisch is dat dan juist hetzelfde of je steekt een wasmachine van 3,5 KW in een stopcontact via een klok om 's nachts te wassen.
              Als er hier sprake was geweest van kachels van 6KW dan had Scherpie het wel bij het rechte eind. Maar in dit geval bestaat er bijna zeker een véél goedkoper alternatief.
              En dan vraag je gewoon een dubbeltariefmeter aan. Mogelijks moet hiervoor zelfs de bestaande meterkast niet vervangen worden.

              Maar altijd zo'n zaken toevertrouwen aan mensen die op de hoogte zijn van electrische installaties.
              Uit uw verhaal concludeer ik dat je akkumulatie kachels op de dubbel tarriefmeter kan aansluiten,ik heb zelf een dag/nacht meter en één uitsluitend nacht meter waar de akkumultatie op aangesloten is,het uitsluiten nachttarief is goedkoper dan dat van het nachttarief van de dag/nacht meter!!
              Maar het blijven energieverslindende dingen die ons jaren geleden door EBES zijn opgedrongen" kook electrisch...verwarm electrisch enz. De kerncentrales van Doel moesten hun energie ergens kwijt s'nachts..

              Comment


              • #22
                Re: Accumulatiekachels

                topic is al ruim een jaar oud hoor?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #23
                  Re: Accumulatiekachels

                  Oorspronkelijk geplaatst door L.Cavalier Bekijk bericht
                  Uit uw verhaal concludeer ik dat je akkumulatie kachels op de dubbel tarriefmeter kan aansluiten,ik heb zelf een dag/nacht meter en één uitsluitend nacht meter waar de akkumultatie op aangesloten is,het uitsluiten nachttarief is goedkoper dan dat van het nachttarief van de dag/nacht meter!!
                  Maar het blijven energieverslindende dingen die ons jaren geleden door EBES zijn opgedrongen" kook electrisch...verwarm electrisch enz. De kerncentrales van Doel moesten hun energie ergens kwijt s'nachts..
                  Als je voor een paar kleine kachels die uitsluitend nachtmeter nog moet laten plaatsen dan ben je vééééééééél goedkoper af door ze op de bestaande dubeltariefmeter te plaatsen via een schakelklok. Anders heb je al bijna zeker een bijkomende meterkast aan uw been + het plaatsen van die teller + een keuring van de installatie + mogelijks nog een eenmalige vermogenstoeslag.
                  Heb je de uitsluitend nachtteller al, dan is het natuurlijk aangewezen ze daar bij te plaatsen.
                  En denkt ge dat andere verwarmingsbronnen geen energie verslinden ?.....
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment

                  Working...
                  X