Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Linksys router doet raar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Linksys router doet raar

    Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
    het is gewoon slijtage gewoon nieuwe modem kopen of je oude modem laten maken
    Ik weet niet wat je beroep is want 22 zegt mij niet veel maar in elk geval kan ik u aanraden om van alles wat elektrisch of elektronisch is af te blijven.
    Moest je nog een job zoeken, ik kan je de Fnac aanraden ... je mag er zoveel wijsmaken als je wil, als het maar verkoopt.
    Het kan natuurlijk altijd dat iets stuk gaat maar dit is bij u precies standaard, misschien een fabricagefout terwijl we bezig zijn?
    Last edited by VerSeg; 20 november 2009, 16:30.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Linksys router doet raar

      Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
      En hoe doe je dat?


      Walter
      Ik zou ook eerst resetten voor je met de firmware begint.
      Als het goed is is het deze, het rode knopje blijven indrukken tot je alles ziet flikkeren
      (Indien geen geflikker waarschijnlijk max. 30 seconden inhouden)
      http://farm1.static.flickr.com/92/26...939c0061d2.jpg

      PS:
      Probeer anders eens in de logs te kijken van je router, misschien staat daar ook iets in, je weet nooit.
      Flickr

      Comment


      • #18
        Re: Linksys router doet raar

        Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
        Op mijn Linksys heb ik gewoon het standaard OS vervangen door die van dd-wrt.
        Join the club

        Misschien een domme vraag he, maar toch even checken.
        Heb je meerdere draadloze pc's ? Indien ja, als de draadloze verbinding wegvalt gebeurt dit dan op allemaal tegelijkertijd ?
        Heb je maar 1 draadloze PC, wat gebeurt er dan als je de PC herstart ? Werkt het terug of niet.
        Ik wil gewoon even uitsluiten dat het de PC niet is die een probleempje heeft he, heb dit ook eens ooit aan de hand gehad bij een PC waar het een third-party software was en niet Windows die de draadloze verbinding beheerde.
        Mvg,David
        [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

        Comment


        • #19
          Re: Linksys router doet raar

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Waarom een firmware updaten als het een hele tijd correct gewerkt heeft?
          Dat is goed als het van in het begin een probleem is, dan kan dat zeker de oplossing eens zijn.

          Ik zou die router gewoon eens resetten (volledig) en dan eens zien.
          Er kan natuurlijk ook iets defect aan het geraken zijn ... kan men nooit uitsluiten.
          Ik heb deze klacht al met verschillende mensen gehoord en de firmware updates was zeker geen slechte zet zijn en de problemen waren van de baan..Daar hebben d-link routers o.A ook problemen mee.Hoe het komt wet ik niet maar....Voor der rest heb je wel een punt.
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #20
            Re: Linksys router doet raar

            Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
            Ik heb deze klacht al met verschillende mensen gehoord en de firmware updates was zeker geen slechte zet zijn en de problemen waren van de baan..Daar hebben d-link routers o.A ook problemen mee.Hoe het komt wet ik niet maar....Voor der rest heb je wel een punt.
            Ik werk al jaren met Linksys routers en als er zo'n problemen plots optreden is het meestal niet de firmware dat slecht is want anders had het niet eerst twee jaar deftig gewerkt.
            Anders heb ik ook al met firmware bezig geweest en de nieuwe versie was slechter dan de oude ... daarna een miserie om de oude versie er terug op te krijgen.
            Wat soms voorvalt en vraag me niet waarom, als Telenet firmwares doorstuurt naar bepaalde toestellen dat dan mijn router vastloopt en dat een en ander om zeep is.
            Hoe kom ik eraan? Op een dag eens zonder internet en een beetje te lui om eens zonder router te proberen ... ik bel naar Telenet i.p.v. zelf te zoeken.
            Val ik daar op een snuggere gast die direct vraagt of ik een Linksys router heb? Ik zei ja, waarom vraagt u dat? Awel omdat de ene na de andere belde en ze allemaal een Linksys of ander merk (tweede merk weet ik niet meer) router hadden.
            Bleek dat ze vastgesteld hebben dat een configuratiebestand zoals zij dat noemen vele routers doen flippen heeft waardoor de firmware of settings niet meer juist stonden.
            Ik dus firmware er opnieuw opgezet (dezelfde) en een reload van de settings zoals ik ze opgeslagen had ... alles werkte terug prima.
            En wees maar zeker dat mijn router niet van Telenet komt en ook geen standaard paswoord meer heeft ... toch lukt het blijkbaar iets te veranderen.
            Puur toeval?
            Om terug te komen op de vraag van de TS ... ik zou dus met een reset van dezelfde firmware beginnen. Dat een nieuwe firmware bij sommigen het probleem oplost kan ik best geloven maar misschien had een reload van dezelfde versie ook geholpen.
            Een firmware is trouwens ook maar een stukje software.
            Ik ga ervan uit dat de TS niet zo veel ervaring heeft met dit alles, dus wil ik het eerder zo simpel mogelijk houden.
            Nu ja, je kan geen twee problemen met elkaar vergelijken want ook al zijn de symptomen identiek dan nog kan de oorzaak volledig anders zijn. Ik ontken dus zeker niet uw standpunt en ervaring met een dergelijk probleem.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Linksys router doet raar

              Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix Bekijk bericht
              Heb je maar 1 draadloze PC, wat gebeurt er dan als je de PC herstart ? Werkt het terug of niet.
              Voortgaand op dit :
              Enige methode om de verbinding te herstellen is de router een tiental seconden uit het stopcontact te houden,daarna functioneert alles terug normaal( na geklikt te hebben op "verbinding herstellen" )
              Veronderstel ik dat enkel op "verbinding herstellen" klikken niet echt helpt. Hij haalt ook niet aan dat hij de PC moest herstarten om het op te lossen.
              Nu wat goed is om weten, als het probleem zich voordoet ... wat geeft de verbinding via netwerkkabel dan op die router? Valt die ook weg of niet?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: Linksys router doet raar

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Ik ga ervan uit dat de TS niet zo veel ervaring heeft met dit alles, dus wil ik het eerder zo simpel mogelijk houden.


                Dat heb je goed gezien Het is inderdaad een heel klein gaatje, als ik 'm reset ,hoe moet het dan met zo'n webkey ?


                Walter
                D850

                Comment


                • #23
                  Re: Linksys router doet raar

                  kleine kans dat dit je helpt:

                  bij ons is dat ook, maar dat komt omdat mijn mama onthaalouder is en ze babyfoons gebruikt

                  dus als je kleine kindjes hebt en babyfoons hebt kan het daaraan liggen.

                  als je internet niet werkt, controleer dan even of ze uit staan en haal ze uit het stopcontact. ze verstoren de signalen van de router. je kunt dan alleen met de kabel op internet.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Linksys router doet raar

                    Oorspronkelijk geplaatst door jeyyounit11 Bekijk bericht
                    kleine kans dat dit je helpt:

                    bij ons is dat ook, maar dat komt omdat mijn mama onthaalouder is en ze babyfoons gebruikt

                    dus als je kleine kindjes hebt en babyfoons hebt kan het daaraan liggen.

                    als je internet niet werkt, controleer dan even of ze uit staan en haal ze uit het stopcontact. ze verstoren de signalen van de router. je kunt dan alleen met de kabel op internet.


                    Mijn mama is al een tijdje geleden vertrokken voor haar laatste grote reis.
                    En mijn zoon is nu 22 .Dus hier geen babyfoons in huis .Misschien binnen afzienbare tijd als er kleinkinderen komen .

                    Toch bedankt voor de tip hoor!

                    Walter
                    D850

                    Comment


                    • #25
                      Re: Linksys router doet raar

                      Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                      Mijn mama is al een tijdje geleden vertrokken voor haar laatste grote reis.
                      En mijn zoon is nu 22 .Dus hier geen babyfoons in huis .Misschien binnen afzienbare tijd als er kleinkinderen komen .

                      Toch bedankt voor de tip hoor!

                      Walter
                      er zou ook nogeens een andere stoorzender aan wezig kunnen zijn.
                      maar die kans is klein je router is versleten daarom doet ie zo.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Linksys router doet raar

                        Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
                        er zou ook nogeens een andere stoorzender aan wezig kunnen zijn.
                        Loop jij daar ook rond?
                        je router is versleten daarom doet ie zo.
                        Soms denk ik dat jij aandelen hebt bij Fnac of wil solliciteren.
                        Last edited by VerSeg; 22 november 2009, 01:23.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Linksys router doet raar

                          Wat is eigenlijk het OS en hoelang staat deze al op de pc, kan misschien ook veel verklaren
                          En kan je met kabel normaal surfen?
                          Flickr

                          Comment


                          • #28
                            Re: Linksys router doet raar

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk bericht
                            Wat is eigenlijk het OS en hoelang staat deze al op de pc, kan misschien ook veel verklaren
                            En kan je met kabel normaal surfen?


                            Ja precies wat is eigenlijk het OS ?!
                            Het "operating system" , het kind moet een naam hebben maar wat houdt het eigenlijk in ?Zolang ik dat niet weet kan ik niet eens de vraag beantwoorden,nooit één computerles gevolgd,kan er mijn plan mee trekken,zolang er niets mis mee loopt.



                            Walter
                            D850

                            Comment


                            • #29
                              Re: Linksys router doet raar

                              Welke Windows, Apple, Linux versie staat er op?
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                              Comment


                              • #30
                                Re: Linksys router doet raar

                                Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                                Welke Windows, Apple, Linux versie staat er op?

                                Windows XP,niet de professionele versie.


                                Walter
                                D850

                                Comment

                                Working...
                                X