Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
wat bedoelde men met dat je er "tijd" voor nodig hebt?
Dit nog even, dan hou ik het ook voor bekeken over Ubuntu - er is inderdaad een schit-te-rend Ubuntu-forum hier: http://forum.ubuntu-nl.org/.
Tijdaspect.
Optie 1: ofwel installeer je het, het werkt, je bent tevreden, je blijft ervan af, en binnen 2 jaar werkt het nog altijd, even snel, even goed, geen gedoe met virussen, updates, etc.... Ideaal voor de "niet nerds", met alle respect, bv. mijn ouders en schoonouders, dat zijn ideale Ubuntu-gebruikers. Nooit geen vragen meer.
Optie 2: ofwel ben je van het zenuwachtige type, zo van "zou ik vanavond eens niet proberen of ik mijn foto's die op de windows-pc van mijn vrouw staan via een samba-share kan gebruiken met Picasa binnen Ubuntu?". Tja. Dan bots je van het ene probleem in het andere, en dan heb je maar beter geen grote tuin, 4 kinderen, 2 honden, en ben je best geen voorzitter van de voetbalclub, harmonie of schaatsvereniging.
Als je dus echt goed wil zijn - en dat ben ik uiteraard niet - dan moet je massa's tijd investeren, of beroepshalve met Linux betrokken zijn.
PS: er zijn ook koude winter-avonden die uitermate geschikt zijn voor dit soort interessante prullaria...
There are days where the act of seeing appears to be true happiness. | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Lumix 70-300 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Lumix GX80 | Laowa 10 | PL 15 1.7 | OLY 25 1.8 | PL 42,5 1.7 | Sigma 60 2.8 | PL 14-140 | PL 100-300 |
Alé ik hoop dat ik hiermee niemand bang heb gemaakt, oppassen blijft de boodschap.
(Er is ook nog een hacker discutie betreffende de zwakke schakel in een Linux Systeem... dat wat aan de muis hangt maar ik denk dat de moderator deze link niet zal appreciëren )
Alé ik hoop dat ik hiermee niemand bang heb gemaakt, oppassen blijft de boodschap.
(Er is ook nog een hacker discutie betreffende de zwakke schakel in een Linux Systeem... dat wat aan de muis hangt maar ik denk dat de moderator deze link niet zal appreciëren )
haha de kans dat dat gebeurt is zo klein
maar je hebt gelijk oppassen
Zonder te weten waarover je spreekt, zou ik toch oppassen voor ik zulke opmerkingen maakte. Maar dat beginnen we van u toch gewoon te worden...
ik weet heuswel waarover ik spreek.
op mn werk hebben ze 200 computer met linux
alle 198 pc hebben geen enkel virus
2 daarvan hebben wel een virus opgelopen.
Puur uit nieuwsgierigheid, welke Linux distro heb je gedeployed ? Ubuntu veronderstel ik ? Welke versie en met welke software ?
ik heb moest van mijn baas alle pcs op
opensuse draaien.
de software
ik heb er wine op gedraait om wat windows software te kunnen draaien
even voor de duidelijkheid ik mag niet alle software noemen.
dat vind mijn baas niet leuk
ik zou trouwens niet weten waarom ik dat niet mag vertellen.
maar goed ik hoop dat de info duidelijk was
Comment